|
|
| Fredelig Demonstration endte i syg vold! |
|
|
Hej Ænder. Nogen af jer, der har kendskab til Ungdomshusets hårde tid, det sidste par måneder? Hvis ikke, har ungdomshuset lavet en kort opsummering her; ungdomshuset.info/rubr...rubrique=1 Og til alle jer andre der har fulgt med i den seneste debat, der er foregået om ungdomshuset- Er det ikke forfærdeligt ?  Ungdomshuset har været et sted, der gennem de sidste 20 år, har skabt sig selv. Det er et fantastisk sted, hvor unge mødes og hænger ud, og ikke, som mange tror, for at drikke sig halv visne og tage stoffer. faktisk sker ingen af delene i ungdomshuset. Det er et sted for unge, der gerne vil ha' et break i pausen, og alle hjælper hinanden og holder af hinanden. En kæmpe stad fyldt med lykkelige unge. Hvorfor skal det tages fra dem? Politiet synes nu, at have lagt en plan for deres udryddelse af ungdomshuset - de tæsker alle, der støtter ungdomshuset halt fordærvet! Bla. Avisen Politiken har en grusom optagelse fra demonstrationen. se den, og føl med disse stakkels børn, der bare kæmper for et sted at være dem selv! politiken.dk/poltv/?ExtID=1198 En fredelig demonstration igår den 26 november, I rødovre foran en af faderhusets kirker, endte i vold og lemlæstelse. En af mine venner var med til demonstrationen og han fortæller at politiet gik fuldkommen i baglås og begyndte at slå uhæmmet på unge, der intet havde gjort. De slog med deres knipler op til flere gange på demonstranter, der bare sad ned som de skulle- nogle demonstranter endte endda på skadestuen, eksempelvis blev en kørt bort fordi poltiet havdevristet hans skulder af led. Alle de demonstranter, der ikke nåede at flygte blev anholdt - deriblandt min ven. Han blev først løsladt igen kl. 8 om aftenen. Frygteligt ! Og han havde intet gjort! Så nu spørg jeg jer kære JHN'er. ER det okay at den overordnede offentlige magt bruger vold imod uskyldige børn, der har fulgt ordrer? Er det okay at de slår om sig med knipler, og vrister skuldre af led på unge, der blot har udøvet et nødråb for at få politikernes øjne op for galskaben?
Mvh. En anonym alkoholiker WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig. When I was just a baby my mama told me. Son, always be a good boy, don´t ever play with guns. Citat- Johnny Cash
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| rqwrqwrqwr |
|
|
Ja det er forfærdeligt, men. Tjah. Når de kaster med maling osv. begår de en ulovlighed. Jeg synes Ungeren skal blive, men da de egentlig ikke ejer stedet synes jeg det er plat at udøve vold på det grundlag. Jeg har selvk ommet der meget og kommer der stadig til koncerter til tider.
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
| Forfatter:  |
Trøller |
| Dato:  |
27-11-2006 22:07 |
|
Så godt det med di politi betejnte der bare tæskede løs på demonstranterne.. Forfærdeligt! Syns at ungeren skal bevares, og at de unge skal ha lov til at blive der ! 
Born to be wild  Special Like a rocket through me You're special
Trøller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| såså.. |
Domze |
27-11-2006 22:09 |
|
Easy now.. Først og fremmest skal det siges at jeg synes Ungdomshuset skal bevares som det er. Hvis det ikke bliver, er det heller ikke noget jeg ligger søvnløs over. Men det du skriver, kan jeg ikke tage seriøst, sorry.. Så nu spørg jeg jer kære JHN'er. ER det okay at den overordnede offentlige magt bruger vold imod uskyldige børn, der har fulgt ordrer? Det er fuldstændig i orden. For det første, nej, de gør på ingen måde som der bliver sagt. Derudover provokerer de politiet på det groveste, hvilket bestemt også er meningen fra deres side. Jeg synes de er i deres fulde ret til at trække stavene, jeg havde gjort det samme. Er det okay at de slår om sig med knipler, og vrister skuldre af led på unge, der blot har udøvet et nødråb for at få politikernes øjne op for galskaben? Igen, ja Og sikke en måde de unge gør det på!! INDEN dommen var sat, at huset skal tømmes d. 14 dec, gik de på gaden og demonstrede. Helt i orden, jeg kan godt forstå de vil høres, for ja, sagen foregår bestemt overhovedet på brugerne af huset. Men at de begynder at kaste med brosten, går i mod politet, bare for at gøre det - ingen respekt herfra. Man skulle tro de havde @!#$ i hovedet når de opfører sig sådan, de har chancen for at vise kommunen hvad de vil bevare, og så gør de det på den måde? Kom ind i kampen.. Og nøj hvor jeg også synes den demonstration du linker til, var latterlig. De tager derud, udelukkende for at provokere. Faderhuset er i deres fulde ret til at købe huset, det er Københavns kommune de skal være pissed på, og igen, det forstår jeg godt. Der er bare ingen grund til at opføre sig som sådan en flok abekatte. Jeg diskuterede med en fra Ungeren her forleden da jeg var derinde. Han sagde "Hvis noget du har fået foræret, blev givet væk for næsen af dig, ville du så ikke også forsvare det?" Nej det ville jeg ikke, ikke hvis det juridisk ikke tilhørte mig, og det gør det ikke. Man kan ikke se igennem lovene her i Danmark, heller ikke fordi man er vild og rebelsk og skider på det hele.
-Helene Hold on to the memory! It's all you've got.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarsvar domze |
|
|
Det er fuldstændig i orden. For det første, nej, de gør på ingen måde som der bliver sagt. Derudover provokerer de politiet på det groveste, hvilket bestemt også er meningen fra deres side. Jeg synes de er i deres fulde ret til at trække stavene, jeg havde gjort det samme. Og så jo, de gør præcis som, der bliver sagt. I det sted du hentyder til i teksten, er jeg igang med at fortælle om videoen. Ja de provokere poltiet - de provokere poltiet verbalt, men burde et poltikorps ikke være hærdet til verbal tilsvinelse? Det tror jeg nok de er. Demonstranterne sætter sig ned (de fleste), som de får besked på, under en masse råb og tomme trusler (igen skal poltiet kunne klare dette!), og poltiet begynder at slå på disse folk der sidder ned, tamme og ufarlige, der bare snakker og snakker. Hvis du begynder at slå på en person, der bare råber ad dig, og du tilmed er udannet til sådanne situationer, ja så må jeg sige, at jeg ikke synes din personlighed er temmelig tilokkende! Igen, ja Og sikke en måde de unge gør det på!!  - At lave demonstrationer, der er lovlige, er det ikke en go' måde? Hvad skulle de ellers gøre? hoppe rundt på tungen, eller? Ja, de tager der ud for at provokere - selvfølgelig gør de det! De er ude i deres alleryderste kant, de ved at kampen snart er slut, og de er nødt til at gøre noget. Ville du bare sidde hjemme og trille tommelfingre mens du så din verden bryde under? Nej, det tror jeg heller ikke! Unge er unge. Jeg ved ikke om du er klar over det, men der var folk i den demonstration helt ned til 13-14 års alderen! Fordi de gør oprør, og afkræver en forklaring på deres mist, skal de så slås på og sættes i fængsler? Selvfølgelig skal de ikke det! Man er nødt til at sætte sig ned og finde en løsning. Faderhuset er så egoistiske og egenrådige , alle prøver jo at hjælpe ungdomshuset, men selvom faderhuset ingen grund har, holder de fast i det hus der! Københavns kommeune gav ungeren til de unge i 83, skal det pludselig være glemt?
Mvh. En anonym alkoholiker WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig. When I was just a baby my mama told me. Son, always be a good boy, don´t ever play with guns. Citat- Johnny Cash
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| awtewtewe |
Domze |
27-11-2006 22:33 |
|
Ja, de tager der ud for at provokere - selvfølgelig gør de det! De er ude i deres alleryderste kant, de ved at kampen snart er slut, og de er nødt til at gøre noget. Ville du bare sidde hjemme og trille tommelfingre mens du så din verden bryde under? Nej, det tror jeg heller ikke! Jamen hvad får de ud af det? Ikke en skid, udover almindelige mennesker mister mere og mere respekt for dem Unge er unge. Jeg ved ikke om du er klar over det, men der var folk i den demonstration helt ned til 13-14 års alderen! Fordi de gør oprør, og afkræver en forklaring på deres mist, skal de så slås på og sættes i fængsler? Selvfølgelig skal de ikke det! ja og sorry, nu er det ikke for at lyde gammel og klog, men det er sgu fordi mange af dem ikke ved bedre.. de tager bare med fordi deres venner er inde i det, og de synes det er fedt at være en del af en gruppe. Det virker ikke som om nogen af dem kan se alvoren i det, huset er bare ikke deres! og de får det ikke tilbage ved at tude over det, og SLET ikke ved at smide maling på køberne. Come on, hvor gamle er de, 5? Nårh nej, 13-14 sagde du.. meget bedre.  Stakkels politimænd der kan se frem til den 14 december - og stakkels os borgere der skal betale for deres opførsel, der er til at lukke op at skide i. Jeg synes i hvert fald det er big time nederen at vi skal betale for dem.
-Helene Hold on to the memory! It's all you've got.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdsadsad |
|
|
yea like whatever. Jeg mener ungdomshuset skal bevares, men demonstrationer sucksss. Har selv været med i et par stykker, for længe sideeen. Bl.a. med folk fra ungeren og de er pisse fine folk, det er et kanont sted. Men er 100% enig med Domze.
- Josefine Make this moment last like the deepest sleep you never wanted to leave.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaja... |
|
|
fredelig demostration ?! Tjaeh, de begyndte vidst at smadre ruder og kaste maling ind af vinduerne, og det ER hærværk - ikke en fredelig demostration.
Jeg er helt enig med Domze.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ^ddd gdfgfdh |
|
|
Maeh og Domze says that! jeg er ikke sat 'viiildt' meget ind i det, og gider egentlig heller ikke! men Mu mean! ^^
-Annsofie ©Med de forfinede dressurponyer© Macho & Julischka *Fotogafering tilbydes i midtjylland*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muzzes mening |
Muzze |
28-11-2006 17:09 |
|
En demonstartion , syntes jeg er en måde at provokere og vise sin mening på. Ja , jeg syntes det var okay de træk stavene , Fordi Nogle af dem ikke bare sad ned , lige SOm dine venner. Nogle af dem kastede med maling .. Og var det kun politiet der øgdelagde det med kirken , det tror jeg ikke..
~´*~´* LOUISE *´~*´~ Kært Barn Har Mange Navne, Jeg har kun Et.. Hilsen... Herfra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er |
Vildrose |
28-11-2006 17:10 |
|
fuldkommen enig med Domzeee 
Vildrose Glædelig juuul til alle! : D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Mann! Hvor er jeg chokeret!  Den måde de bare tævede løs på de unge (i videoen)! Politiet burde ku' klare at nogle unge råber efter dem uden at ty' til vold! .. Og nøøj! De der der var inde i det der kirke-hus halløj! Kunne ikke lade vær med at grine da jeg så dem. Den måde de sådan kiggede ud på ( ) .. Syns nu at Ungdomshuset skal blive (har aldrig været der, bor i Århus). Men, må sige.. blev virkelig chokeret over den måde politiet bar sig ad! 
Nins-horselover There will come a time when you have a chance to do the right thing. I love those moments. I like to wave at them as they pass by. Johnny Depp is perfect
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
For knap 4mdr siden, kørte mig og en veninde en sag mod politiet. Hun havde været med til demo sammen med resten fra Ungeren. Dog havde de ikke meldt at de ville holde demo, hvilket jo så er ulovligt! Og de fleste var da også maskeret. Men min veninde (kaldes A) var ikke maskeret, men blev dog alligevel taget af politiet, blev lagt i benlås, af 4!! politibetjente, og blev holdt nede, i vognen (hvilket er ulovligt)og blev trukket hen af astalten (20-30 meter) til politibilen. Og slået i hovedet med knytkæver. Men til sagen: Politiet har lov til at "yde" vold hvis de føler sig truet, og lov til at gribe ind, hvis demoen ikke var meldt (altså hvis de ikke havde ringet og sagdt til de ville holde demo) Men det giver dog ikke politiet ret til at slå med deres knipler! De må kun lægge dem i benlås eller politigreb m.m. Men jeg tror at politiet nyder at have den magt de har, og simpelthen udnytter den groft! Kender da et par stykker fra Ungeren, der er blevet anhold på gaden, uden overhoved at ha gjort noget. Det kan bla læses på ungerens hjemmeside. Tror bare generalt at politiet ikke kan lide dem fra Ungeren..  Det var så lige mine meninger 
Hilsen Tatjana Medlem af DHPV og glad for det  Søger billig part i Roskilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalala.. |
|
|
altså, nu ved jeg ikk så meget om det så det jeg siger er ud fra hvad jeg har set og hørt, så må i rette mig hvis det er forkert.. Men jeg synes begge parter har grebet sagen forkert an.. For det første synes jeg at når det ikke er deres hus burde de respektere det. Men hende damen der har købt huset men som nægter at sælge det for mere end det dobbelte fordi hun har haft en eller anden vision og at hun egentlig bare vil rive det ned, det synes jeg alltså også er for meget!! Men jeg så det program og hvorn politiet handlede og det var virkelig hårdt og helt oforsvarligt!!  Men kan se sagen lidt fra alle sider.. såå
- Enhver kan blive vred. Men at blive vred på den rigtige person, med den rigtige styrkegrad, på det rigtige tidspunkt og af den rigtige grund. Se, det er kundstykket!
*Team-Midgaard*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|