Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dressur video af araberen
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:21

Idag skulle der jo så trænes dressur - igen! Haha. Tvang Catrine (Zasha ox) til at komme og filme lidt. Truede med ikke at ta' billeder/video af hende nogensinde igen - det hjalp!

Nå, men han var lidt strid i starten, og da Catrine så kom ind gik det heeelt galt Andre der bare ikke KAN ride når der sidder nogen og kigger? Og nej, jeg rider ikke stævner

Men hun fik en lille film som jeg lige synes i skal se. Han var laaangt fra redet ordentligt igennem (og han er psyko lang! ) på det tidspunkt, og jeg sidder som en nar - men det må i bare leve med!

Epirus og jeg - dressur

Og så fik jeg også lige uploadet en video fra i sommers af bassen ude på folden, som i også skal se Dejlig sommer-agtig i alt det kedelige vejr!

Epirus på fold

Kom meget gerne med kommentarer Jeg arbejder virkelig på min opstilling, men derfor tager jeg selvfølgelig gerne imod gode råd alligevel

I am not afraid to keep on living
I am not afraid to walk this world alone

- My Chemical Romance, Famous last words

0
0
Svar på denne tråd

min overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:36

Skøn pony :)

Prøv at sætte dig meget mere tungt i sædet, du sidder lidt og små "hopper" i sadlen, og det er jo ikke så rart for din pony.

Og så skal du sidde mere stille med dine hænder, så du ikke rykker den så meget i munden :)

StarBoy

- Elsker jer for evigt

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:42

Mange tak for kommentaren - men han ville blive skuffet hvis jeg fortalte ham at han blev omtalt som pony. Han er nemlig MEGET stolt af at være en af de eneste heste i stalden - med sine 151 cm

Du har helt ret i at jeg ikke sidder tungt nok i sadlen, men har enormt svært ved at sidde i hans gang! Men det er selvfølgelig noget der bliver arbejdet på (:

Endnu engang tak (:

0
0
Svar på denne tråd

skøskøn.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:46

Meget sød hest. Grunden til at den er meget sød, er at min pony aldrig vill finde sig i at jeg sad så urolig med hænderne, for det gør du !

Hesten går jo helt fint, så lad vær at bli' ved med at sidde og rykke den i munden. Kan ikke helt vudere om du gør det med vilje, sådan for at 'holde hovedet nede på den', eller om det er din opstilling den er gal med, men ligegyldig hvad skal devære mere i ro.

Ret dig op, hænderne på højkant, og når så heste har givet efter (som på filmen), så lad vær med at tage i den, men driv istedet med sædet, hvad jeg slet ikke kan se du gør på videoen.

Udover det Hælene ned.

Håber du ka' klare risen. Ellers flot flot hest. hvorfor er halen flettet? (:

Mvh. En anonym alkoholiker
WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig.
When I was just a baby my mama told me. Son,
always be a good boy, don´t ever play with guns.

Citat- Johnny Cash
0
0
Svar på denne tråd

Støjer:
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:52

Hils ham og sig jeg er meget ked af, at have omtalt ham som pony ;D

Han er en meget flot stoor HEST :P

StarBoy

- Elsker jer for evigt

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:55

Selvfølgelig kan jeg det

Dog synes jeg ikke at det er helt rigtigt hvad du siger. Minearme har deres eget liv - ja ! Men jeg sidder bestemt ikke og hiver min dejlige part i munden - det ville HAN heller ikke finde sig i!

Han er lidt speciel. For selvom han giver efter bliver han altså ikke dernede bare fordi jeg driver lidt på ham Bliver nødt til hele tiden at lege videre med biddet, for ellers tøffer han da bare videre uden at lave noget som helst

Grunden til at der ikke bliver drevet på ham er btw. først og fremmest at han bare ikke kan sidde på den hest! Når man sidder og kæmper med bare at blive i sadlen (overdrivelse fremmer forståelse ) så er det altså ikke nemt at komme til at drive på også. Og når han så oven i købet selv har så meget fremaddrift som han har, jaah, så er det jo ikke noget man tænker så meget over.

Håber at jeg snart kan komme til at få noget undervisning igen, for jeg trænger virkelig til det - det ved jeg! Specielt her efter jeg er den eneste der træner ham.

Halen er flettet fordi ejer har bestemt det Han er jo fra en show-stald så sådan er det bare

Puhha - det blev langt . Tak for kommentaren

0
0
Svar på denne tråd

C.Jessen(StarBoy)
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 21:59
Det skal jeg gøre

0
0
Svar på denne tråd

svarvsr
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 22:01

- Nej selvfølgelig hiver du ikke i den med vilje, mens hvis du selv ser filmen igennem med en udenforståendes øjne, er jeg sikker på du vil se det samme som jeg ; At du trække i den for hvert skrit den tager.

Og det har selvfølgelig noget at gøre med den måde du sidder på. Du har ikke nok balance, og føler dig ikke helt oven på situationen, derfor har du ubevidst lidt mere fat i den, ligesom for at holde balancen på tøjlerne. Du får simpelthen ikke sluppet nok i frhold til hvad du burde, fordi du sidder skidt, så du kommer tl at hakke i takt med din 'hopning' .

Selvom hesten går stærkt, er det netop der du skal drive på den, udnytte dens egen fremadgåning og bruge det. Dvs. at du skal drive frem, som var det en sløv hest, og derefter støtte om med din lænd og dine lår, så hesten ikke løber fra dine hjælper. Du skal hele tiden tage små halve parade, dvs. klemme lårene lidt ind, medens du drive frem i sæde og schenkler. På den måde, vil den begynde at brge sin ryg og sin bagpart korrekt.

Mvh. En anonym alkoholiker
WENDYBLADE SÆLGES! Skriv endelig.
When I was just a baby my mama told me. Son,
always be a good boy, don´t ever play with guns.

Citat- Johnny Cash
0
0
Svar på denne tråd

heeheheh
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 22:05
flot hale :D
0
0
Svar på denne tråd

Work on it.
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 22:07

Længere bøjler så du kan nå ned om ham og drive ham "bagfra" og frem mod biddet.

Driv med sæddet og prøv at komme ned i sadlen at sidde. Du sidder ude på bagvrislen nogle gange, det problemet og så popper du "ud" af sadlen og op i en slags stolesæde.

Prøv at hele tiden tænk på dine hænder - helt rolige, stabile lige foran dig..

Ned med hælene og ned og sid på "trekanten" så du kan indvirke helt korrekt med sædet :)

Synes ikke du iver ham i munden, men dine hænder skal klart vær roligere og mere stabile. Tror jeg skam også at heste vil synes om så der ikek er en slags "uro" déroppe og tøjlerne slasker nogen gange.

Prøv bare at have en god kontakt til hans mund hele tiden, men rolige hænder.

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

Trallaa ..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 22:22

Mange tak for kommentarerne alle sammen (:

*MeFeNiRo* -Ghini<3<3 : Jamen du har ganske ret Balance mangler jeg ikke - det er BESTEMT ikke det er er problemet! Jeg kan bare ikke følge ham? og komme ordentligt ned omkring ham - det bliver ingen vægt lagt på tøjlen for at holde balancen!

Mht. fremaddriften så ved jeg det jo godt! Det er bare det der med at få det gjort. Netop fordi jeg sidder så dårligt på ham bliver det endnu sværere når jeg så samtidig skal drive og holde igen. Med fed fordi der VIRKELIG skal holdes igen!

Jeg har lært at være meget aktiv i mine hænder (ikke rykke self. men hele tiden lege med biddet) af tidligere rytter, som selv har lært at ride ham sådan af berider, som har kendt hesten siden han blev redet til. Så sådan vælger jeg at fortsætte med at ride ham. Men mange tak for de gode råd

Emilie! : Jo tak !

Cashew : Mange tak for kommentaren (: Jeg tør ikke at prøve med længere bøjler endnu. De blev sat et hul ned for en måneds tid siden - lidt mindre måske, og jeg føler stadig at jeg skal strække mig ENORMT for at nå dem. Så det må altså vente lidt. Men ved godt at de sagtens kunne tage et hul mere. Det med at 'poppe ud' af sadlen er et problem jeg har haft længe - det ekstra hul mine bøjler allerede ér kommet ned har gjort en kæmpe forskel! Her er lige et billede med de gamle bøjler :

Der sidder jeg jo SLET ikke nede i sadlen ! Så der arbejdes skam på det (: Men mange tak for råddene (:

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 22:26
Øv nogen træls hænder du har.

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

TheNobody
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 22:28
Jamen mange tak da !

0
0
Svar på denne tråd

video.
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 08:45

Jeg kender det alt for godt, det der med ikke at kunne sidde på sin hest! Der gik et års tid, før jeg kunne sidde ordenligt på Eros, uden at være ved at flyve ud af sadlen Faktisk hjalp det først, da jeg købte mig nogle rigtig lækre, stramtsiddende læderstøvler. Pludselig kunne jeg holde styr på mine ben, og så fulgte resten af kroppen ligesom med ;-)

De andre har rettet fejlene, så jeg vil egentlig bare sige at det er en super fin HEST :-)

Mvh. Antonia
- med det dejlige dressurdyr:
BJERREGÅRDS EROS
0
0
Svar på denne tråd

tfiopiupiuyg
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 14:11

rigtigt sød og smuk hest kan helt vildt godt lide ham,

men ligesom de andre siger skal du side mere tilbage og holde dine hænder i ro.

kom til at tænke på om sadlen var for lille til at du kan komme ordenlligt ned at side i den.

men rigtigt sød hest, han går flot ;D

©muvh;©

JOACHIM & KIRSTINE

- Plettede heste, er det bedste :'D

0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  17-11-2006 14:52

Antonia (Eros & Askepot) : Godt at høre at jeg ikke er den eneste Nu er det så sådan at jeg bestemt ikke har råd til at købe et par læderridestøvler til flere tusinde kroner - desværre! Har nemlig fået det råd i en tidligere tråd Mange tak for kommentaren (:

Kirstine :b : Sadlen er bestemt ikke for lille. Den er fin fin. Men den er bare en ældre model, og ikke liiige en af de der hvor man bare bliver slynget ned i det rigtige sæde - der er nemlig ikke ekstremt meget støtte i den. Mange tak

0
0
Svar på denne tråd

Det helt fint.
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 15:47

Synes generalt bare det godt du selv er klar over dét og selvfølgelig også prøver at retted et(Y)

Og ja, jeg kan se kæmpe forskel på da du haved dine gamle bøjler på og så nuværende. Det jo meget bedre absolut. Du skal bare ned og sidde i sadlen, på skambenet (Trekanten) ikke numsen - og så ned og bruge din lænd og bækken mere end "røven" til at holde balancen på :)

Ellers ser det jo fint ud, husk fremmaddriften og prøv dét med hænderne - bare i starten i små træk :)

Dvs koncentere dig KUN om dine hænderne - at de skal være HELT rolige, stabile for an dig på højkant i bare tre-fire runder i ridehuset og så derefter koncetere dig igen om helheden. Så lidt efter igen.

Det skal nok komme :)
Er ret følsom i hænderne, men nogle gange kan min ryg/skuldre godt have sit helt eget liv ;)

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Jeg Er Ikke Selvcentreret Eller Egoist - Jeg Er Bar Perfektionist.

^ Hvil I Fred (Prinsesse) Snowy<

0
0
Svar på denne tråd

heeeh
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 16:30
'Heeej fine film i sær den på han er på fold den hvor i ride kan man godt se at du humper meget men ellers er det rigtigt fint
0
0
Svar på denne tråd

:D:D:D
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 16:52
Flot hest.

M. V. H. Kiksen 8)

0
0
Svar på denne tråd

lkjuhygtrf
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 19:18
hold op en go film jeg bhar filmet haha ..'dejlig hest

Catrine & Zasha ox 1401 <'3

^Et Team der Funker^

Hvis det ikke er kærlighed?

- Hvad er så kærlighed?

0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  20-11-2006 19:39

Cashew : Mange tak (: Dejligt med lidt gode råd! Det vil jeg helt sikkert tænke på næste gang der trænes

Dejlige mee..<33 : Øhm, tak? Det ér jeg så blevet gjort opmærksom på

~Kiksen~ : Tak skal du ha' (:

Zasha ox : Jeg synes den er dårlig ! Du kunne da godt ha' filmet den så jeg sad ordentligt! Gaal han var en stjerne idag! Næste gang der skal springes SKAL cam'et med!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 14:44
Fine videoer - smuk araberfisk :)
Især fold videoen - gud hvor jeg savner sommer nu når det bliver vinter. :)

Casanova
how wonderful life is, now you are in the world :D
0
0
Svar på denne tråd

Støjer.. Sikke dog..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 16:01

Nej! Sikke nogen dejlige film du har! Som de andre siger sys jeg dine hænder er en bitte smule "urolige". Men det med at du hiver ham i munden og det sys jeg bestemt IKKE du gør!Han går rigtig godt sys jeg.. Øhm... Måske med en smule længere bøjler ville nok hjælpe det..

Catrine: Som Støjer siger: Ja Sys fandme den er DÅRLIG! Ejj.. Den er dejlig! I må snart komme og tage nogen at mine hyppere!

Ej hvor jeg glæder mig til vi ses igen ALLE sammen!

D,D&B!<´33

Doline,Dakoda&Benjamin!<´33

We Have;

Beautifull Arabains.

And I Have a Wonderfull Newforest.

0
0
Svar på denne tråd

Tralala ..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2006 18:35

Milan : Mange tak Er helt enig! Men så er det jo dejligt med en masse sommerbilleder og videoer!

Mie : Jaja, vi knokler på Jamen vi vil jo gerne komme! Der er bare så langt Og nu bliver vejret jo også dårligt. Måske vi kan finde ud af noget når der er kommet sne? Så du kan få nogle snebilleder? Glæder mig også til at se diig igen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider