|
|
| Jeres månedlig omkostninger. |
| Forfatter:  |
* The Cowgirl Martina * |
| Dato:  |
12-11-2006 21:25 |
|
Jeg vil meget gerne vide hvad jeres månedlige/årlige heste omkostninger er? - Pr. 1 hest. Såsom fx. opstaldning foder dyrelæge ( vacc. og lign. ) smed Der er nok mange forskellige priser, så vil lige vide sådan ca. jeres omkostninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| efq2wrgefq3efgwefq3ef |
Kirstine :b |
12-11-2006 21:30 |
|
opstaldning+foder: 975,- dyrelæge ( vacc. og lign. ): gratis da mine forældre er dyrlæger :'D smed: c. 500,- men betaler ikke selv.qw
©muvh;© JOACHIM & KIRSTINE - Plettede heste, er det bedste :'D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kristine |
12-11-2006 21:33 |
|
Hold da op hvor er det snyd at have dyrelæge-forældre. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Opstalding: Ca. 1500 inkl. alt (ridehuskort, hø, foder, halm osv.) Smed: Omkring 100-150 kr. om måneden. (Går uden sko) Dyrlæge: Meget forskelligt? Hvis han ikke når at fejle noget bliver det vel omkring 800-1000 om året, altså tandrasp. og vacc. :) Bor midt i odense, så er vel meget billigt sluppent.
- Cikorie Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
12-11-2006 21:47 |
|
Gider ikke sidde og regne de månedlige udgifter ud, plus jeg ikke kan huske hvad jeg giver for det hele xD Men regnede for ikke så længe siden ud hvad Theis kostede at holde. Det blev ca. 1000,- om måneden, opstaldningen er gratis 
Mvh. Theis  ~ Dance with the devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
12-11-2006 21:48 |
|
Hun står hjemme, så gratis for mit vedkommende 
- Sandra & Beauty Star Himlen har tabt sin smukkeste stjerne - lige ned i armene på mig Beauty Star <3 Nutid, Datid, Beauty Star for evigt & altid <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
12-11-2006 22:03 |
|
@!#$ hvor ville jeg ønske jeg boede et andet sted end Kbh. Der er sindsyf høje priser. Jeg skal snart til at have hest og har derfor regnet på det: Opstaldning: 2800 Undervisning: 600 Fyrlæge og smed: ? forskelligt
KH. Avana - ELVIS is dead so live with it! Kahlua <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfgdfgdfg |
Pernille Bak |
12-11-2006 22:31 |
|
Opstaldning: 1800 Undervisning: hmm. ca. 500 kr Smed: 900 kr. Dyrlæge: Hvis hun ikke bliver syg er det kun 700 kr. om året for tand-rasping og ormekur. Min onkel er nemlig dyrlæge, og vi får gratis vaccination af ham 
- Pernille - ¤ 100 % dressur rytter! ¤ Cathila <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: ... |
|
|
Tjah sådan ca 4000 ,- Og det er uden dyrlæge, da han hedigvis ikke er på besøg hver månede.
Zazs ' Tro på dit instinkt - stol på dine følelser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min... |
|
|
Opstalding: 1600,- Smed (hver 2/3 måned) : 250,- Dyrlæge (om året hvis ikke syg): 315,-
Hilsen Jose & Raffe <3 En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min  En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3 Og Med Selvtilliden Iorden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fsdfsafdsf |
|
|
Opstaldning inkl. foder: 950,- Undervisning: 250,- pr gang Smed (hver 3. måned, uden sko) ca. 400,- Dyrlæge om året(hvis han ikke bliver syg) 300,- for vaccinering, og ellers ormeprøver og evt. ormekur.
Written by Kia. Last notes are strained and I sink to a crumpled butterfly on stage. I'm getting everyone to fall in love with me. They all start to clap, until they realize I'm not breathing.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| priserrr' |
|
|
Opstaldning: 2200 (inkl. fodring, mugning, wrap, halm osv.) Fold: 200 Undervisning: 1200 (2x dressur, 1x spring) Ridning af underviser: 800 (2 x ugentligt) Smed: Ca. 700 (hver 6. uge) Dyrlæge: Forskelligt! I alt: 4750,- (med halv smed, og uden dyrlæge)
© Zenta & Dino Dynamit © 'Ridning er ikke en sport, men en sygdom - når man først er blevet smittet, bliver man ikke rask igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm,,, |
<3 Bimmer <3 |
13-11-2006 10:30 |
|
Opstalning pr månede: 1000,- (For boksen, halm, hø og roepiller) + Foder og wrap: ca 600 ,- Smed: ( hver 6-8 uge, alle 4 sko ) 750,- Dyrelæge om året: ca. 500-700,- (tandrasping, vaccinationer, ormekure osv.)
~©~ Den Stolte Ejer af en ♥ B i m M e R ♥ Rigtige Ryttere Rider Koldblod!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uieghiurghur |
|
|
Hø: 100kr pr. måned Foder: 300kr pr. måned Spåner: 150kr pr. måned Smed: (afsætter penge hver måned) 200kr pr. måned Vaccination + tandrapning: 828kr pr. år Kiroprakter: 1300kr pr. gang
Mads får raspet tænder 2 gange årligt, og har kiroprakter en gang i mellem, hvis jeg føler han spænder.
Derudover kommer der jo udstyr , hvis det andet ikke kan mere, samt hvis han skal sættes op i foder.
Opstaldningen er gratis, da jeg har ham hjemme.
foderet kommer fra foderstoffen og består af møllerens heste plus og 60kg korn. Høet gir jeg 100kr for 11 baller hos nogle venner..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ckfsnfidg |
MonicaP |
13-11-2006 11:59 |
|
Øhh ved ikke hvad vi giver for de forskellige ting. Men vi burger omkring 4000 kr om måneden på én pony.
Monica Pedersen Med Egely's Prins Abdullah <3 .. Som nu er til salg :'( .. !! Team Jensen !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Tør næsten ikke regne det ud! Foder, tørv og hø: 1000 kr pr måned Dressurundervisning: 500 kr pr måned Islænderundervisning: 300 kr pr måned Smed: Ca 500 kr pr måned Boksen betaler jeg gennem min husleje, så den ved jeg ikke hvad ligger på. Ialt: 3300 dertil kommer udstyr, stævner, vaccine osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| damdadam |
CamillaAladdin |
13-11-2006 14:26 |
|
- Pr. 1 hest. Såsom fx. opstaldning Ca. 1100 inkl. halm og wrap pr. hest foder 400 ca. pr. hest dyrelæge ( vacc. og lign. ) Skifter meget, vi har brugt over 20.000 på et halt år på Aladdin, heldivis betalte forsikringen noget! Men tror ca 2000 om Året pr. hest smed Ca. 500 om måneden. Undervisning 1800... Det er dyyyrt at have hest 
©Camilla og Aladdin© Nu også med Cæsar -God begynder pony kat. 3 købes!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdads |
|
|
Opstalding: 1650, inkl. Foldudluk, forindluk, foder, halm, warp, ridehuskort Smed: Omkring 325,- i måneden Dyrlæge: Han har aldrig fejlet noget, men ellers har jeg brugt 500,- på dyrlæge 
Marie Også kaldt rocker Marie -Med krikke dyret Ceres Mørk. Fjordheste og Traver ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 11111111111111111 |
13-11-2006 18:37 |
|
Uh ja.. kan godt huske de tider hvor jeg selv havde hest, det er dyrt Men det er da det værd at bruge penge på sys jeg.  Tak for jeres svar alle sammen. *s*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Peneg på hest |
|
|
Nanananana xD Jeg har bare kun part - så ska kun betale 125,- for undervisning (: Så smed, opstaldning, dyrelæge osv. er ik mit ansvar Wauw d;
<3 Sisse & Musse <3 Elsker Musse "Et bid er aldrig hårdere end den hånd der holder det"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| låjlåjlåj |
|
|
Om måneden: Opstalding: 1500,- (inkl. alt, undtagen mugning) Undervisning: ca. 600,- (1 x dressur, 1 x spring) Andet: Smed, hver anden måned: 900,- Dyrlæge - tandraspning og vaccination - en gang om året (hvis han ik fejler noget): 1200,- + alt det løse (stævner, ekstra foder, hvis han lige mangler en ny grime og så'en)
Carina & Flik Flak <3 - EVIG KÆRLIGHED ! Medlem af SÆK(skøre ænders kulb) - vi driver dig til VANVID!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| omkostninger |
|
|
Pr. mdr. Opstaldning 1250kr (ink. foder og halm) Gulerødder 80kr (2 store sække) Undervisning spring 200kr (4 gange af 50kr) Dressur undervisning 50-250kr (50kr pr. gang) Udover kommer: Smed hver 7.uge 250kr (beskæring) Hø 900kr (en gang årligt) Dyrlæge ca. 1800kr årligt (hvis det kun er tandraspning og vaccination) Udstyr osv. tør jeg slet ikke tænke på hvad det bliver til om året 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm :L |
|
|
Bruger ca. 1000 kr. om månede på Fenja, Ismo og Guido. Vi betaler ikke for hø og halm, så der spare vi meget 
Mvh. Camilla ~ I elsker mig! <'3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes du det er dyrt avana |
|
|
Vi giver flg pr hest:
opstaldning: 3200 undervisning (det er så på begge heste lidt jævnt fordelt ca 2½ gang om ugen): 1200 smed hver 6. uge: 1050 dyrlæge hvis ikke de fejler noget: vac hvert halve år ca 350 pr styk og så tænder en gang om året til ca 100 pr styk.
Jeg klarer den ved at undervise i rideskolen. på den måde kan jeg trække både skat og moms ud af regnskabet da jeg får det som en del af min løn.
undervisningen regner vi også om til hjælp i stalden. så rider ejg et par heste ind imellem og hjælper ellers hvor jeg kan. på den måde bliver den også noget billigere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Felula |
Avana |
18-11-2006 13:35 |
|
Line_Calano: JA! I forhold til hvis man bor på landet.
KH. Avana - ELVIS is dead so live with it! Kahlua <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| på årsbasis |
|
|
30-40.000 - med opstalding,on/off undervisning, et par dyrlægeregninger, smed hver 6. uge, diverse udstyr (uden de store investeringer - fx. sadler og andet)... Hilsen Dixonfan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehe |
Vildrose |
21-11-2006 18:07 |
|
har også kun part.. i december måned ligger min ridning bare på 1350,- for part + undervisning på Casper :s men ellers normalt med part bliver det 750,-
Vildrose. hellere dø af grin, end kede sig ihjel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pengepengepenge |
|
|
Raja en alm. md.: Opstaldning: 1250,- Skabe: 50,- Undervisning: ca. 300,- Hø: ca. 100,- Hvidløg: ca. 50,- Smed: ca. 900,- (hver 6. uge ca.) Gulerødder: 100 kr. om måneden. Dyrlæge m.m har jeg ikke styr på. Rundt regnet ca. 2000 kr./md. +/-
Malle måske lidt for neurotisk-hesteejer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jmkgyhjtmg |
|
|
jeg har "heldigvis" ikke hest  men jeg bruger ca 2000 om måneden på tøj og mad til mig selv :b
Venlig hilsen Julie xxx Chili 1993 - 2006. I'll never forget you :'/ ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ved sgu ik |
emilie-tue |
23-11-2006 08:40 |
|
1765 på opstaldning 800 på spåner 350 for hø 400 på foder en maaasse på forsikring og kan ikke huske hvor meget det koster for sko.. og så hvad man lige mangler af små ting.. men heldigvis betaler mine forældre
Emilie Rider Aldrig uden Boney-M <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
opstaldning:2500 foder: 100 kr Gulerødder: 60 dyrelæge ( vacc. og lign. ): Kun vac en gang om året(7,9,13 aldrig syg) smed: 750 Stævner 800-1000 Undervisning 1200
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg giver +/- 1200 hver måned for at holde Buller Og sidder p.t. med to smedregninger til sammenlagt 1600,- + en ny på vej. De årlige omkostninger tør jeg slet ikke tænke på 
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I alt har Felix.. |
Mette N |
23-11-2006 12:31 |
|
Kostet mig godt og vel 22.000kr i de 7 mdr jeg har ejet ham  Og jeg betaler selv.. Fy føj.  Godt mor hjælper til, når min bankbog er tom!
Hilsen Mette med fjollerdyret Felix <3 Tænk aldrig på hvad du ikke kan - Men kun på hvad du kan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|