Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvordan får i råd?
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 23:44

Hey.

Håber herre meget på at købe en hest for tiden. Men det eneste problem er pengene.

Så ville lige høre hvordan i får råd til at betale for opstalding osv.? Og hvor meget koster det om måneden?

KH. Avana
- ELVIS is dead so live with it!
Enghøj <3
0
0
Svar på denne tråd

Købe hest
Forfatter: 
Dato:  04-11-2006 23:49

Tja, da jeg havde hest må jeg jo nok tilstå at anskaffelsen af dem stod på min nu eks-kærestes konto.

- Chanell var en gave, samme var Uffe og Meti var teknisk set et lån, jeg er bare ikke liiige begyndt at betale tilbage endnu (og så har han alligevel min bærbare, så vi vel even.)

Men, foder og opstaldning tjente jeg til ved at arbejde i Fakta, deltids - dvs. 25 timer om ugen.

- Havde jeg sparet op havde jeg sikkert kunne købe en meget nice hest på et års tid, engang arbejdede jeg 45 timer om ugen - fik 9.000kr udbetalt på én måned. Det pænt okay når man er under 16 synes jeg ;-)

Anyhow, Meti endte med at koste 2000kr pr. måned så tror jeg havde tre heste for ca. 3000kr pr. måned.

- Det kan IKKE anbefales når man går fra løn og over på SU og lige snupper 3mdr uden penge x/ Det betaler jeg så af på nu.

Så man skal også tænke lidt fremad.

Det har jeg tænkt mig at gøre ved når jeg flytter hjemmefra til sommer, så vil jeg ligge et vis beløb til side som skal svare til en opstaldning - hvis jeg kan ligge det beløb til side hver måned længe nok, har jeg råd til at have hest + har lidt "start kapital".

Så, arbejd arbejd!

- Eneste vej frem, og så spare op!

Rollo

- Hesteløs

Lady, Donna, Twix, Daisy, Twister & Pushkin

- I er mine uundværlige solstråler i hverdagen

[Rideudstyr Sælges] [RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

Felula
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 00:10
Rollo: Problemet er at hesten er til salg nu, og der er fire andre interresede. Og jeg går i skole, og har langt til nærmeste rideskole, så de dage jeg arbejder kan jeg ikke komme derud. :(

KH. Avana
- ELVIS is dead so live with it!
Enghøj <3
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 00:13

Jeg arbejder lidt.

Mine forældre betaler heldigvis en stor del af udgifterne, så jeg har ikke de helt store problemer.

Duke
I don't want pity
just a safe place to hide
0
0
Svar på denne tråd

råd til at have hest
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 08:33

Mine forældre betaler stortset alt for mig; opstaldning + smed + dyrlæge. Så jeg har det vist ret let. Tilgengæld købte jeg selv Eros, for alle mine konfirmationspenge :-)

Men ingen tvivl om at det er utrolig dyrt at have hest, og man bliver nødt til at have en fornuftig økonomi, før det kan lde sig gøre.

Mvh. Antonia
- med det dejlige dressurdyr:
BJERREGÅRDS EROS
0
0
Svar på denne tråd

Avana...
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 09:01

Tja, så er det jo måske dumt at købe den hvis man alligevel ikke får tid nok :/

- Selvom den kan virke som "HESTEN" lige nu, kommer der sikkert en igen senere.

Det skal jo også kunne lade sig gøre tidsmæssigt, så man ikke forsømmer arbejde og skole.

Tro mig, jeg ville også forfærdeligt gerne ha' en hest igen, og det er svært ikke at ringe når man ser en lækker hest der udlånes.

- Men jeg kan godt se min økonomi er for ustabil, der er ingen opstaldningssteder herude som passer til det jeg vil ha', der kører ingen busser til osv. osv.

(Og min sure onkel siger jeg ikke må ha' en hjemme, æv).

Selvom jeg godt kan forstå du gerne vil ha' hesten skal det hele jo hænge sammen, økonomisk, tidsmæssigt osv.

Rollo

- Hesteløs

Lady, Donna, Twix, Daisy, Twister & Pushkin

- I er mine uundværlige solstråler i hverdagen

[Rideudstyr Sælges] [RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

jeg er lækker x')
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 09:18
Mine forældre betaler alt :)
Så, der har jeg ikke de udgifter ;)

Dillarh Dallarh

Jhnguderne rooxz B-)

Status: Gudens gud

0
0
Svar på denne tråd

Arbejder..
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 11:13

jeg har et 40 timers arbejde, så jeg får mange penge.. Betaler selv alt..

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:16

Penge, penge, penge!!! Dem ku de fleste vel godt bruge lidt flere af :P

nå, men jeg arbejder på den gård hvor hestern er opstaldet, hver andern weekend, og så underviser jeg nogle børn osv. Jeg skal selv betale: undervisning, stævner, rideudstyr, mit eget tøj, ½ delen af opstaldning, øhm ja det er vidst det... mine forældre betaler en ret stor del, men alligevel har jeg sjældent penge til overs når måneden er slut...!!

Nå ja, for at få penge til dækkener osv. her til vinter tog jeg arbejde på et ismejeri i sommerferien, hvor jeg var ude næsten hver dag (red hesten omk morgenen og kørte så hjem i bad inden jeg kørte på arb. resten af dagen) det blev jeg sq ikk brun af!!!

but thats just the way it is!

"Hygge hejsa!"
-citat fra: Nissernes ø
XD
<3 Line & Tatoo'drengen, altid på vej mod nye mål... <3
0
0
Svar på denne tråd

Latoya
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:23
Det er enkelt - Jeg har hverken tid eller råd!
0
0
Svar på denne tråd

lkfælsksf
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 18:24

Jeg tjener selv 1300,- i måneden. De kan ikke dække opstaldningen, så de gamle betaler så resten til opstaldningen + dyrlæge og smed ;)

Marie

Også kaldt rocker Marie

-Med krikke dyret Ceres Mørk.

Fjordheste og Traver ejer!

0
0
Svar på denne tråd

arbejde arbejde.
Forfatter: 
Dato:  05-11-2006 19:00

Jeg arbejder på et diskotek om natten og har nok fået et fuldtids job i bar som bartender. så jeg tjener en masse penge :P

Jeg betaler os selv alt :)

Knus

stald DM

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider