|
|
| Hårdt bekymret for min veninde! :'( |
|
|
Hej ænder. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, min veninde ved ikke hvad hun skal gøre. Min bedsteveninde i klassen har alvorlige problemer og jeg er meget bekymret for hende. Jeg vil holde hende anonym selvf. men jeg vil fortælle jer hele historien, det kunne være I kunne komme med gode veninde råd til mig, hvad jeg kan gøre - for jeg vil gøre alt for at hjælpe. Jeg vil først & fremmest sige at hun er en super dejlig og sød pige! Hun betyder meget for mig, hende jeg kan snakke om alt med, hun vil lytte - smiler altid selvom hun er nede. Men.. Inderst inde græder hun, og er dybt ødelagt nærmest. Hun har to storebrødre - den ældste har været på stoffer, men er ikke mere. Hendes anden storebror på godt 16 år - har været på stoffer siden han var 14. Han er ikke sig selv, og det har taget UTROLIG hårdt på min veninde & hendes familie - (Mor & far.) De får rådgivelse af kommunen, og en kommer om snakker med min veninder hver uge. Hendes forældre skændes åbenbart meget, og skal måske skilles - det er slet ikke sikkert endnu, men min veninde kan snart ikke klare mere. Hun har før sagt og overvejet i flere uger at tage overdosis af hendes mors sovepiller fordi hun vil skride fra alt ting. Nu ved lærene om problemerne derhjemme ved hende - og de tager dyb respekt for hende, og er søde ved hende for hun er meget, MEGET følsom. Desværre gik det helt galt sidste onsdag hvor hun løb grædende ud af en time lige pludselig. Og det gør ondt at se hende græde. .. Hun er begyndt at få MEGET hovedpine, kvalme ondt i maven og hukommelsestab. Hun kan ikke huske hvad hun har lavet dagen inden - hun kan ikke huske hvad hun har sagt - hun kan ikke huske noget som helst mere nærmest. Hun siger at hun snart ikke kan kende sig selv mere, og er bange. .. F.eks i dag skulle vi cykle, og påvejen derhen regnede det - og hun kunne ikke engang huske det. (altså huske cykelturen nærmest og sådan noget.) - Det bekymre mig? Jeg har snakket med min mor, og jeg har anbefalet en læge til min veninde. Min mor har også sagt at hun er mere end velkommen til at sove ved os - de dage hun behøver når som helst. Det har jeg også sagt til hende, og det blev hun glad for at høre. - Men ænder, den pige elsker jeg hun betyder meget, og det gør så ondt at se hende ked, for I skulle vide.. Hun er sådan en dejlig pige at omgåes med.. Jeg ved ikke om jeg kan gøre mere, men hvad synes I? - Har I selv oplevet noget lign. selv ' eller har I haft en ven/veninde der har oplevet noget lign.? 
. ♥ Line uden Jumptimes Nikita ♥ Livet er at ride på den hest man elsker.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg blæser væk xD |
|
|
Det lyder overhovedet ikke rart  Hvor er det trist at nogle har det sårn. Og hvor er det trist for dig og hendes familie. Jeg er virkelig lost om hva du kan gøre. Andet end at være der for hende og fortælle hende at du altid vil være der for hende. Og lyt for guds skyld til hende, lige meget hvad. Måske nytter det ikke så meget, men det er et forsøg at lytte til hende. Det har du jo gjort, siden du ved hvordan hun har det, fortsæt med det ! Og fortæl hende hvor meget hun betyder for dig ! Jeg har desværre prøvet det med min ekskæreste  Han skrev en aften, inden vi blev kærester, at han havde lyst til at begå selvmord og at det her måske var det sidste jeg hørte fra ham. Jeg brød nærmest sammen, det var så hårdt. Men jeg skrev til ham, at han aldrig måtte gøre det, for han skulle tænke på alle de mennesker der elsker ham & vil komme til at savne ham. Tror vi skrev i 3 timer om det. Til sidst sagde han godnat og tak. Jeg blev så glad. Følelsen af at ha hjulpet er fantastisk. Men lyt til din veninde og vær hele tiden obs på, hva hun gør og siger. Det med hukommelsestab lyder godt nok ubehageligt
Dillarh Dallarh Jhnguderne rooxz 
Status: Gudens gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Ikke rart...  Ved ikke om du kan gøre så meget andet end at tale med hende? Du er jo ikke herre over brødrernes misbrug og forældrenes skændes. (ka man sige det?) Men ja, synes det er sødt af dig at sige hun kan komme til dig, mon ikke det også hjælper lidt på det hele?
- Cikorie Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har prøvet det ... |
| Forfatter:  |
PR |
| Dato:  |
01-11-2006 14:05 |
|
Har prøvet det MANGe gange efterhånden.. Det eneste du kan gøre er egentligt (som du har gjort) at råde hende til og støtte hende til at få noget hjælp. -det er klart at lever man under så dårlig foranstaltninger, så vil det tære på en. Vær der for hende og støt hende. MEN LAD VÆRE med at ynk med hende - forstå mig ret, hun har ikke brug for at vide hvor syndt det er for hende, så bare lyt hvis hun snakker om det. Når du har fortalt hun skulle få noget hjælp kan du som veninde ikke gøre noget andet end at være der. -Det er HENDE der skal tage initiativet til at få noget hjælp, det kan du ikke hjælpe hende med, hun skal selv ville det. Håber du kunne bruge det til noget?! -Og forresten når hun græder så lad hende græde, også selvom det gør ondt på dig, det er det der hjælper hende. Vær bare tilstede fysisk så er hun "tilfreds". Pøj Pøj.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ejgwiuhwru |
|
|
Snak med hende om hvordan hn har det, lad hende græde og trøst så.
Du skal endelig ikk ynke hende på nogen måder, for en person der har det dårligt og bliver ynket, får det endnu værre.
Er der ikk nogle ting i har lavet sammen førhen? For så kunne i da foretage jer en masse ting sammen, så hun glemmer det hun kan?
Hilsen Annecathrine STOLT fjordheste ejer! Én gang gul hest, altid gul hest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TRIIIST ! |
|
|
'Hejj ' omg, jeg forstår dig, det må være så forfærdeligt ! Jeg har en veninde, som skære i sig selv /': Hun er begyndt på indersiden af armen, så hvis hun rammer forkert er hun færdig, med det samme! Hun har det mega svært ! Hun bliver mobbet ud af skolen og det skal siges at hun er den skønneste pige man nogensinde kunne ønske sig! . Jeg elsker hende ufatteligt højt og vil aldrig miste hende ! Men vi kan iek få hende til og stoppe! Og hun ved godt at vi ved det og hun ved godt det gør os ondt , men hun kan iek stoppe , er så mega ked af det . ! )': Et forkert træk , og hun er færdig ! hun ved det godt selv , men hun har det så pisse svært ! . Håber i ved hvad jeg mener , og jeg elsker hende så højt !
Sidsel ? Nu med Tas ;D Tas +++ Siidsel Ever Toqether !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| srtdfydydfy |
Olaa |
01-11-2006 15:20 |
|
Tror ikk rigtig det hjælper at skrive om jeres problemer, medmindre i har en løsning med. Som de andre siger, så skal du ikk ynke med hende. Men fortæl hende at du er hos hende, og så vil jeg virkelig sige om din mor, at hun bar skal have så meget ros, det er jo skønt at få af vide, at man bar kan komme hos sin veninde og sove, hvis man har det skidt. Find på noget sjovt at lave, så hun måske kan glemme sine problemer lidt i lidt tid, ved godt det ikk varer evigt. Ellers så ANER jeg ikk hva du kan gøre, men held og lykke virkelig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfhfghgfhf |
|
|
tror desværre ikke du kan gøre andet, end at fortælle hende at du er der for hende altid, ligemeget hvad, så vil du altid være der for at trøste, lytte og snakke.. Og at hun til hver en tid bare kan komme til dig? Tror desværre ikke du kan gør noget andet, desværre 
.V Low Länder er min drømme pony V. ^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak til alle... |
|
|
Først, tak til dem der ville læse det igennem + svare. Det tager også lidt hårdt på mig - at se hende sådan.  Jeg vil gøre mit bedste - gøre det jeg nu kan gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hrtghndrtg |
|
|
Kender det. Det er aldrig sjovt at se ens bedste veninde lide Prøvede det samme for et års tid siden, mere eller mindre den samme historie. Min bedste veninde prøvede på selvmord, tog stoffer, og hendes forældre slog hende  Men du lyder som en rigtig god veninde. Hun ved at du altid er der for hende, når hun vil snakke er du der til at lytte, du vil tilbyde hende at sove hos dig osv. Hold fast i det, det varmer 
Venlig hilsen Julie xxx Chili 1993 - 2006. I'll never forget you :'/ ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej på dig |
BananBrød |
01-11-2006 19:04 |
|
Det er virkelig svært sådan noget, også for dig. Men det er godt du er der for hende og fortæller hende hun altid kan komme til dig (:
+DITTE Jeg er sej  SÅ ER DET JUL<33 (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heheeheehe |
|
|
Nu skal i passe lidt på hvad i siger. Jeg har været ude for en del mere end de fleste på min alder, og jeg har aldrig jeg gentager ALDRIG fået at vide, at det var syndt for mig. Nogen gange kunne man virkelig godt have brug for at høre netop disse ord 
G U R A M I E N med © Queenie © - Alle børnene klappede hesten undtagen Sidsel, hun var dens bidsel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Miss Chanel |
01-11-2006 21:05 |
|
Hvor er det synd for hende (& dig)  -Tror jeg har det lidt på sammen måde, med min veninde der er blevet misbrugt. Men ja, ved ikk hvad du ellers kan gøre. ? Hun er heldig, at have dig som veninde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
nu fortæller jeg dig lige lidt om min fortid... jeg er kommet over det... jeg gik på en privat skole i vejle dengang jeg var 14 år, jeg var egentlig en nogenlunde normlt fungerende pige, jeg havde ikke så mange venner i klassen men jeg havde mine heste... men der var en pigei klassen der med ganske få sætninger fik ødelagt min nærmest ikke eksisterende selvtillid... dette resulterede i at jeg havde det meget dårligt med at tgae i skole, græd på vej derhen, skar mig i armen (jeg havde titi forstuvet min arm dengang) og overvejde kraftigt hvordan jeg bedst begik selvmord ( vile tage enstor overdosis sovepiller og svømme ud i vejlefjord). jeg begyndte inden sommeferien i 8. klasse at sulte mig selv, jeg spiste ingenting overhovedet, faktisk vejede jeg kun 45 kg. da jeg startede på efterskole. på efterskolen blev alt anderledes jeg fik venner og fik det bedre med mig selv... og selvmordstankerne forsvandt... det samme gjorde min anoreksi prægede livsform, ikke fordi folk havde ondt af mig, men jeg kom væk... væk fra en mor der altid var sur på min far og lod det gå ud over mig altid... jeg fik ikke medynk og det lykkedes mig at holde alt dette skjult for andre...
Carina. Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder. Surprise- Min smukke ponyblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina. |
|
|
Wow, det må jeg sige. Jeg synes det er flot af dig at fortælle det til os. Godt du har det godt nu! ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
hvis det kan hjælpe din veninde... det er nogengange også nok at vide man ikke er alene... det hjalp ihvertfald min værelseskammerat på andet år med at komme igennem en depression... hun forsøgte at begå selvmord... fordi hendes mor ville tvangsindlægge hende og hendes kæreste var hende utro...
Carina. Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder. Surprise- Min smukke ponyblanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Carina.. :) |
|
|
Da min veninde havde selvmordstanker, sagde jeg til hende at så mange elsker hende,incl. jeg selv selvf - hendes mor og far og resten af hendes familie og venner. Så sagde hun til mig at det ENESTE der ikke kunne hende "gøre" det, tage pillerne var mig. Hun sagde at jeg holdt hende oppe og ville ikke forlade mig, ellers havde hun nok gjort det - for hun var meget tæt på at gøre det 2 gange. Heldigvis går hun ikke inde med de tanker mere, håber jeg ikke. Men jeg tror helt klart at din historie vil hjælpe på hende, selvom hun har det svært.. jeg håber hun snart får det lidt bedre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
med min veninde sascha var det også risikoen for at det var mig der fandt hende der gjorde at hun ikke begik selvmord... eftersom vi boede sammen på efterskolen var der jo ret stor risiko for at det var mig der fandt hende bagefter og det ville hun ikke risikere... bare sørg for at støtte hende uden at tvinge hende til noget... lyt når hun hr brug for det...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ej. det er da noget værre rod! Jeg føler med jer begge, og det må være meget svært for din veninde at have så mange problemer på én gang. Mit svar hjælper nok ingenting, men jeg ville bare sige at jeg forstår at du har det sådan, for det må være svært for dig også, at se alle de problemer der sker og ikke rigtigt kunne gøre noget ved det. - jeg håber alt falder på plads, og at din veninde får det bedre så du også kan få det bedre. 
Casanova how wonderful life is, now you are in the world 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Det er virkelig svært når ens veninder har det sådan. En af mine veninder har problemer med sin psykisksyge mor (som nu heldigvis er flyttet til den anden ende af landet). Men hendes far (undskyld udtrykket) har virkelig ikke for mange brikker at flytte med. Det gælder generelt hele familien. Men det er min veninde dre tager sig af hele familien og sørger for at holde orden. Ikke nok med at hun skal alt det, er lillebroderen nu begyndt at vise interesse for hende rent seksuelt. Hun har fortalt at han flere gange har været inde om natten og har rørt ved hende. Det har han gjort i to år, men jeg fik det først afvide i sommers - har intet kunne mærke på hende, heller ikke vores anden veninde har kunnet mærke noget på hende. Jeg ved heller ikke hvordan jeg skal hjælpe hende. Vi bor i hver vores ende af byen og det var kun skoleflyt der gjorde at jeg mødte hende. Ig nu hvor folkeskolen er slut går vi hver for sig. Og jeg kan slet ikke komme i ordenlig kontakt med hende. Hun er sur på mig (har samme arbeje og kan ikke altid tage hendes vagter for hende - specielt ikke når hun skriver kl. 11 aftenen før). Så nu er hun vildt sur på mig, og jeg aner slet ikke hvad jeg skal gøre. Har bare lyst til at smække hende sådan en og sige at hun skal tage sig sammen, og jeg jo ikke har sgat nej til bat bytte vagter med vilje, men det syntes jeg snart heller ikke at jeg kan.
Er der nogen der har bøger og film om Black Beauty og hans familie liggende som I vil af med? Jeg er meget intesseret hvis I har noget I gerne vil af med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|