|
|
| Bandager til spring? |
| Forfatter:  |
~oO-Stormont-Oo~ |
| Dato:  |
21-10-2006 14:23 |
|
Heey! Da min hest har brug for at gå med gemacher ispring, er jeg nu nød til at høre...Kan jeg bruge bandager? Hun har nemlig to overben på forbenene der gør hun ikke kan bruge gemacher KUN bandager.. Så kan jeg bruge det i stedet? Håber at få svar.. evt billeder hvor i springer med bandager`?
!Camilla! Hende med super hesten! HUSK! Intet er umuligt for den der har viljen i hjertet! Mit Motte går altid igen! ©- Rob Schnieder, og Freddie prinze jr -© © ~Love horses 4-ever~©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalala |
Pirat-Lunde<3 |
21-10-2006 14:26 |
|
Altså jeg har sprunget på dizett med bandager  det kan man sagtens  bare pas på at de ikke bliver lagt for højt oppe så den ikke kan bøje sine ben 
Lunde & Dizett Bedre kendt som © Team Dissen © *Vinder af søhøjlandets mini cup for pony i dressur år 2006*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
den kan godt - en så ser den det ikke længere som en fejl når den river ned.. men jeg red også engang en hest med bandager i spring pga. særlige omstændigheder: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| adsælkad |
|
|
Ja det kan du godt  gjorde jeg på Ceres da jeg ingen gamacher havde, nu bliver der så brugt dressur gamacher da jeg endnu ikke har kunne finde nogle spring gamacher krikken kunne passe
Marie -Med krikke dyret Ceres Mørk. Fjordheste og Traver ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min overskrift |
C.Jessen(StarBoy) |
21-10-2006 14:50 |
|
Det kan det - ja, men det er virkelig ikke noget jeg vil anbefale. De kan jo risikere at gå op lige over eller efter springet i fuld galop, hvad sker der så ? Ja, det må man så selv tænke sig til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
mht. at de kan gå op, så sker det stortset aldrig hvis man har nogen af en ordenlig kvalitet, og man kan finde ud af at ligge dem rigtigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æaskækd |
|
|
Jeg er enig med TheNobody  Man skal self. kunne ligge dem rigtigt, før man skal bruge dem til spring 
Marie -Med krikke dyret Ceres Mørk. Fjordheste og Traver ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Det må være 'store' overben den har, de plejer da godt at kunne gå med gamacher selvom de har det? Det er ikke så smart at springe med bandager, og hvis hesten river ned kan de få slaget til ikke at 'gøre ondt', og som the nobody siger, så ser hesten det ikke længere som en fejl ... 
- Cikorie Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalla |
|
|
Har selv redet med badager i spring, og det er INTET problem. Min ehar ALDRIG gledet ned eller gået op. Det er selvfølgelig ikke smart at ride med den i øs regnvejr, eller en godt mudret bane, da det kan gøre at de glider ned. mht. at hesten ikke mærker bommene når de ryger ned, der er jo som regl en god grund til at bomme ryger ned, 9 ud af 10 gange er det RYTTERFEJL, så det skal hesten jo ikke "have slag over benene" for .
» Janni « ■ Speedy The Speedfighter & Dina ■
Mit Liv , Mine Regler , Mine Konsekvenser ° Glem fortid , Lev nutid , Red fremtid °
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
21-10-2006 15:35 |
|
Det kan man godt, men det bedste er at ride med gamacher, eller ingenting self. hvis ikke det er nødvendigt (:
And I'll try to like horses And I'll try to like horses . Don't you just love goodbyes? Kode123 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min overskrift |
C.Jessen(StarBoy) |
21-10-2006 15:37 |
|
Hvis man har nogle af god kvalitet ? hmm Ja, det ved jeg ikke. kan godt være, men har set et tilfælde til Roskilde dyrskue, til det store show var der en hests bandager der gik op, heldigvis var der en masse mennesker, der begyndte at råbe op, for rytteren havde ikke set det. Puha, det kunne nemt have endt slemt Så derfor er det for risikabelt efter min mening, at springe med bandager. Jeres hest - jeres ansvar !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
Catja: der er mange i bedre der er forholdsvis 'skridsikre'  . men selvfølgelig virker det kun hvis man sætter dem rigtigt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
hforstår ikke lige den ik kan gå med gamacher. min har også overben, på beggeforden, og kan nemt gå med gamacher. Men jah, man kan da godt springe med bandager, selv bryder jeg mig dog ik om det... Lidt underlig egentligt, for bryder mig ik om det af faren for de går op, men de kan vel lige så godt gå op i dressur, som i spring, og det er jo næsten lige så farligt...
Tidligere kendt som Belinda&Tango!Savner Tessa =o, Medlem af SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB) © Se min elskede hest Tango i min præ. ©
© Savner Tessa. Elskede hende SÅ højt. ©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Is med fløde. |
|
|
Min pony har altså også overben på begge forben? Og han går da med gamacher. Men kan sikkert godt springe med bandacher, vil bare ikke selv gøre det.
Kyssh Lotte Smil så solen skinner Nutid og Datid, JHN for altid Rigtige rytter rider araber SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB): Vi driver dig til vandvid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tror jeg da |
NatalieDL |
21-10-2006 19:11 |
|
Min veninde red med både gemacher og bandager på en gang til et landsstævne, fordi hendes hest havde noget med benene.. Så tror da godt man må... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er fordi... |
~oO-Stormont-Oo~ |
21-10-2006 21:24 |
|
Det er svært at forklare med hendes ben ser nærmest sådan ud som en bule på benet, derfor kan gemacherne ikke sidde til og falder af,,,
!Camilla! Hende med super hesten! HUSK! Intet er umuligt for den der har viljen i hjertet! Mit Motte går altid igen! ©- Rob Schnieder, og Freddie prinze jr -© © ~Love horses 4-ever~©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|