Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hospitalsbesøg :S
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 19:41

Halløjsa :)

I dag har jeg været på hospitalet for, at få taget sådan en allergitest.

Først fik jeg testet mine lunger, og så skulle sygeplejersken ellers stikke i mig Men til min store overraskelse, gjorde det ikke ondt ;D

Jeg har så fået konstateret græsallergi Hvilket er meget upassende, når man ligesom går rundt i hø, halm og korn hver dag pga. hestene. Heldigvis skal jeg bare tage noget næse - og øjenspray i forårsperioden.

Problmet - lægen sagde at det godt kan udvikle sig. Såsom hest Hun sagde til mig at jeg nok ikke skulle være gartner, eller nok heller ikke landmand. I såfald ville jeg få muligvis få nogle problemer.

Jeg håber ikke det bliver værre, men for alle med allergi så er det 50 - 50 hvordan allergien udvikler sig.

Min moster har svær astma, så det kan i værste tilfælde også udvikle sig så langt. Men det er kun noget hun advarede mig om, for mine lunger er fine som de er nu :)

Er blevet lidt nervøs ved tanken. Kan ikke gøre så meget andet end fortsætte, som jeg plejer, tage medicin når det er slemt - og håbe at allergien forsvinder eller i hvert fald ikke bliver værre.

Kryds finger for mig :)

Andre som har astma eller allergi ?

Vil gerne høre jeres erfaringer om dette emne, hvis I har det ;)

Ha en god aften.

- Catja

med Boy&Star

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 19:45

Krydser fingre for dig

Har ikke selv allergi, men min mor og lillebrorhar astma. Min lillebror træner mega meget fodbold, så det er ikke noget at der standser en

- Cikorie

Kiss me goodbye, kiss me out of your eye.

0
0
Svar på denne tråd

Astma og allergi
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 19:48

Ohh lyder ikke rart.. :( Jeg har selv astma - dog ikke i så slem en grad, det er mest når det støver eller når jeg "glemmer" at trætte vejret, så får jeg det dårligt..

Til det med allergi, så har jeg en smugle når min far evt. står græsset og der er åben vinduer i huset, begynder jeg så et nyse helt vildt.. Men det er kun værst når det er forår - sommer..

Man har taget nogle piller for det, det hjalp en hel del..

Det må være meget slemt, siden du er belvet testet??

Signe Andersen

Tideliger med springponyen Bacardi
Dressurponyen Surprise
Nu med super sportsponyen Nørlunds Ascari

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 19:52

Lyder godt nok ikke rart.

Min storebror havde selv allergi for alle pelsdyr da han var mindre, men det er han vokset fra og har ikke haft det i mange år.

Patricia Jørgensen

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 19:52

Havde det lidt på samme måde (og ligeså mine forældre!), da jeg skulle have taget blodprøve, fordi jeg besvimede, var bleg og træt og en masse andet.

Min blodprocent lå på 3-4 stykker - så langt havde min far været nede, vinteren i forvejen, fordi han har denne blodsygdom.

Vi var lidt nervøse for, om jeg mon havde arvet hans sygdom...

Det ved vi for så vidt stadig ikke om jeg har, men det var ikke derfor jeg havde det skidt. Jeg havde bare for meget næseblod, og fik ikke nok jern :P (Efter et par måneder på ferro duretter, var jeg frisk igen ;D)

Duke
Walking down the street, shooting people that I meet
with my Rubber Tommy Water Gun!
0
0
Svar på denne tråd

ascari
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 19:53

Dit lyder da heller ikke sjovt.

Slemt og slemt, det var i hvert fald slemt med nyseanfald osv. i sommer. Derfor tog vi til lægen, og hun sagde jeg skulle testes. For hvis nu det var noget med dyr, ville det være rart at vide idet jeg har heste og kat !

Men det er allergi, som mange andre mennesker har :) Det jeg er mest bekymret for er, at det har udviklet sig de sidste to år - desværre til det værre.

Og så fordi lægen sagde, at muligheden for at jeg ville få noget andet allergi og blive allergisk overfor heste, var der, men det er det vist for alle med allergi (?) altså at man blir allergisk overfor andre ting.

- Catja

med Boy&Star

0
0
Svar på denne tråd

jeg har haft x)
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 20:00

.. Astma og allergi. Jeg var heldigvis ikke allergisk over for hest, men det har min søster nu fået konstateret, heldigvis var mit ikke så slemt og min søsters er heller ikke så slem.

Min astma var straks værrere, jeg kunne ikke lave noget særligt hårdt fysisk, jeg kunne ikke engang cykle hjem (4 km) og hvis jeg gjorde så tog det mindst 30 minutter.

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk.

Stolt Fjordheste og Traver ejer!

0
0
Svar på denne tråd

astma - allergi
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 20:03

Så er det da "lidt" slemt.. Men har i ikke jeres heste stående i ude bokse? det må da hjælpe en del, på dig at det ik blir så indelukket.. Mon ik at man kan få noget medicin som kan tage det væreste?

Signe Andersen

Tideliger med springponyen Bacardi
Dressurponyen Surprise
Nu med super sportsponyen Nørlunds Ascari

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 13:15

katteallergi.. Genere mig ikke, da jeg hader katte og derfor ikke snakker med katte..

Og hvis jeg gør alligevel så fortryder jeg altid bagefter, når mine øjne hæver, bliver helt røde, meget kløende, min næse løber og jeg nyser hele tiden

Jeg tager ikke medicin, da det er det eneste jeg ikke kan tåle og bare lade være med at snakke med katte..

Krone og bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Midtjylland

Frieserhopper sælges

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa. :-)
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 13:52

Det var da ikke så godt var? Men det var da godt det ikke gjorde ondt. Det er ikke sjovt at have allergi. Jeg har det ikke selv men Jeg kender nogen stykker der har det. Ja det er jo ikke sjovt når man går mellem hø, halm, hver dag. Men det er da godt at du så kan få noget til at hjælpe med at holde det ved lige.

Hilsen Christina

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg har allergi
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 15:46
Jeg har allergi - hund, kat, marsvin, kanin, græs, bynke og hustøvmider er nogle af de ting jeg ikke kan tåle.
Jeg havde astma da jeg var yngre, det har jeg heldigvis ikke mere.

Min allergi har ikke udvilket sig til hest, selvom der er kryds allergi på kat og min katteallergi er ret slem (8-9 ud af 10). Krydser også fingre hver gang jeg bliver testet :)

Man lærer at leve med det, jeg tager medicin hver dag og skal gøre det resten af mit liv.

- Line.
Queen og Darling.
SUPER PONY SÆLGES - LA4 DRESSUR MB SPRING.

Hest købes - ml. 4-8 år, min. 165 cm, maks 45.000,-
0
0
Svar på denne tråd

Heeej
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 15:50

Ih hvor træls! Men krydser da fingre for dig! :-)

Jeg har heldigvis ikke astma, og håber da 7-9-13 heller ikke at jeg får det

MVH.

Carina med Omira

- Vi rider fordi vi synes det er sjovt!

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 16:49

Jeg er allergisk over for græs,birk,hun og husstøvmider... Så jo kender godt til det at have allergi Jeg bruger en næsespray når det bliver slemt.

Knus Christina

<3 Christina&Rasmus <3

0
0
Svar på denne tråd

min overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-10-2006 19:13

Ascari: Jeg skal tage næsespray + øjendråber i hele græspollen sæsonen.

maeh: Argh, håber da aldrig mit bliver så slemt :S Godt du endnu ikke er blevet allergisk overfor hest, håber da for dig du aldrig bliver det :)

- Catja

med Boy&Star

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider