|
|
| "Han ligner da ikke en fjordhest" |
| Forfatter:  |
*æblet* |
| Dato:  |
04-10-2006 16:10 |
|
Yo. Er det bare mig, eller er folk begyndt på den der "han er en fjordhest, men han ligner da ikke en, Vel :')?". Er det for at overbevise sig selv om at de går rundt med en sportspony, fordi at fjordheste ikke er af samme sportytype? (Som jeg desuden, synes der er ved at være mange der er avlet til at være . Jeg synes bare det virker så...Hm, Uægte, at sige det, forfanden altså, en fjordhest ligner i de fleste tilfælde en fjordhest, så hvorfor være pinlig over det / overbevise sig selv om at den ikke ligner.
.Tænk. Her kan vi blive bannet på livstid, hvis vi siger vores mening i en forkert tone, og lidt for mange gange. Men for at slå en person ihjel i den virkelige verden, får man ikke livstid. -Æblet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er IKKE en john xD kun lidt ? |
|
|
Enig  Har godt lagt mærke til det, det er jo lidt latterligt at sige ? 
louise<3 mumlende blondine grovbolle diller & vidunderdyret Dilli :')
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
Hej .. Tro du hentyder lidt til mig med billede :  Hvor jeg havde skrevet "han ligner slet ikke en fjordhest" Selvfølgelig ved jeg da godt han ikk er en sportspony, men det var mere medhans gang og han bygning han lige havde fået på det her billede .. Men selvfølge kan ejg se han er en gul lille tyk pony 
TT nu med Lukas. "når ginsten er der, behøves ingen flamme" Silke du vil stadig være i mit hjerte <,33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ælaskdælkd |
|
|
Kan jeg kun følge dig i  Jeg er dog meget stolt og glad for min fjordhest som er 100% renracet 
Fjordbollen -Med krikke dyret Ceres Mørk. Stolt Fjordheste og Traver ejer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Silkepigen.. |
*æblet* |
04-10-2006 16:21 |
|
Silkepigen: Nej ikke på dig, men i det hele taget, da jeg har set det op til flere steder. Det er jo sådan at alle racer er forskellige kan forskellige ting, er bygget forskelligt, blablabla..Osv.
.Tænk. Her kan vi blive bannet på livstid, hvis vi siger vores mening i en forkert tone, og lidt for mange gange. Men for at slå en person ihjel i den virkelige verden, får man ikke livstid. -Æblet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
Find-Nemon |
04-10-2006 16:22 |
|
Det har jeg ikke lagt mærke til, så har faktisk ikke lige overvejet min mening omkring det. Så det var faktisk spild af plads at skrive det her 
x Case Closed X Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fersken |
|
|
Enig 
Nanna & Fersken Man spiser ikke ferskner -man rider på dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålå |
» TeamFM |
04-10-2006 17:54 |
|
enig. man er ikke i tvivl når man ser en fjordhest 
Mia Svane Jeg vil altid elske dig, min dejlige pony, Faust ©©©
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
Christina(Rasmus) <3!!! |
04-10-2006 18:08 |
|
Altså jeg tror mere, at når folk siger som de gør, mener de, at den ikke ligner en typisk fjordhest .
Knus Christina
<3 Christina&Rasmus <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen hey.. |
*æblet* |
04-10-2006 18:15 |
|
Hvad er en typisk fjordhest da?. Jeg synes snart der er så mange forskellige slags fjordheste inden for racen, men de ligner sgu allesammen fjordheste, men enten er de mere sporty, eller de alm. hvad ved jeg :')
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaeeh nææ |
Vildrose |
04-10-2006 18:23 |
|
har faktisk kun lagt mærke til det én gang. men altså, jeg synes alle fjordheste er en fjordhest. de ligner sgu hinanden, men er alligevel forskellige allesammen 
..Vildrose
Love is the slowest form of suicide
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalala |
naha |
04-10-2006 18:25 |
|
hmm, enig! Og hvis fjordheste lige pludselig begyndte ikke at ligne fjordheste så ville den da først være helt gal 
hilsen Naha jaaah jah jah, gang i løjerne ik' så meget pjat  JHN's distriktsliste- skriv til mig hvis du ikke er på  Team M&M's = Natalie&Mirage & Louise&MisterMalthe yirh <3 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Jeg tror oftest det folk mener er bygningsmæssigt og gangmæssigt, for uanset hvad vil fjordhesten altid have ry for at være "den tykke sløve pony" som ikke rigtigt "kan" noget. - Ingen kan jo rende fra farven, der er jo ingen som står med deres gule fjordhest med hvid man med den sorte ål og sige, "Se min fiiine DSP!"  Selvom jeg faktisk HAR set en shetlænder i præcis samme farve som en fjordhest - den er SEJ!!!  Så, tror det er udseendet folk tænker på. - Men er nu enig, hvorfor ikke bare stå ved hvad race ens hest er? Det jeg finder endnu mere fjollet er, har folk en hest som er en rundkørsel mellem diverse racer, så tager de ofte den de bedst kan lide og siger, "Se min islænder" f.eks. - Hvorfor ikke bare sige, "Se min blanding" eller lignende? Hvorfor prøve at "renliggøre" sin hest? - Okay dårligt ordvalg men folk forstår nok meningen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
har kun hørt det et par gange, men forstår det virkelig ikke. en Fjordhest er nok den nemmeste hest at kende!
Sabrina med Athene. Stald Kee Daimond 11/9 '97 - 8/2 '06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg forstår heller ikke helt hvorfor man siger det. Der er da intet galt i at en fjordhest ligner en fjordhest, og det er da absolut ikke en grim race. Så kan det da godt være den ikke er så god gangmæssigt osv, men hvis vi taler om udseendet så burde en fjordhest da helst ligne en fjordhest. For udseendet og kapaciteten er nu engang to vidt forskellige ting. Og hvis man har en fjordhest er det vel fordi man gerne vil ha en fjordhest. Så hvorfor "prale" med at den IKKE ligner en fjordhest? Synes nu det er synd at, i dette eksempel, fjordhesteejere tager fordomme og andre meninger sådan til sig.
`Hvis du intet valg har, så lad være med at lave saftevand´ - Murphy, deejlig kæmpe skrummel. -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| krussemadulle |
|
|
enig !!  selvom man fek.s bedere kan li' islænder end fjordhest kan en ynglings hest da godt være en fjordbasse lille side spring men alligevel 
| MvH Lulu | Ægte Pirater Rider Ægte Perler !! ღ Perle de Phantomic ღ
» Sagde °°2-Pirat » Og skred igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fjordheste.. |
|
|
Jeg kan udemærket forstå når folk skriver det.. Når jeg tænker fjordhest, tænker jeg stor,stærk,tyk og doven hest, men når man så lægger billeder ind af en fjordhest som er pæn i pelsen, forholdsvis tynd og går flot, så ville jeg også skrive at det ikke lignede en fjordhest ..
Whatever  + Det bar så feedt +
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hæh... |
Theis |
04-10-2006 19:54 |
|
Mvh. Theis  ~ Dance with the devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening XD |
|
|
Jeg sys også at det bliver sagt for tit, den ligner en fjordhest, nok fordi der er fjordhest i den !  Da jeg selv skulle sælge min pony som var fjordhest/varmblod blanding, var der en pige ude og prøve ham, og hun var helt vild med ham og det han kunne, men hun mente at han lignte en fjordhest, derfor ville hun ikke købe ham. -_-' dårlig grund sys jeg. men hver sin mening selvfølig.
Louise Ninna Sandner Kommende Danmarks mester.. ..mangler bare en hest XD
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar... |
|
|
En fjordhest er en fjordhest. Det må man bare prøve at acceptere, især hvis man har en selv. Fjordhest er nok en af de racer der er sværest at "gemme" i andre, da de både har en ål der også går igennem man og hale 
Hilsen Katja & Nimble Guy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min Fjordhest ligner |
|
|
en FJORDHEST.. den er godt nok ikke tyk eller noget men den har strit man farven og "gåsegang" okay det ikk normalt men den er en fjoller og er sgu glad for det..  min hæsti: '     Liza..
Man kan hvad man vil næsten altid.. Vængets Liza <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heeej |
¤ Bella ¤ |
04-10-2006 21:35 |
|
Nogle gange syntes jeg der kommer mange negative "klage" indlæf fra dig . Men det er måske bare mig ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næh... |
|
|
Har ikke lagt mærke til det Og det ville nok også blive et problem, hvis fjordhesteejere ikke syntes, at deres heste ikke ligner fjordheste  -Og så er de fleste (fjord)hesteejere forhåbentlig også stolte af deres hest, hvad end den ligner 
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kort og godt |
|
|
uvidenheden længe leve. De fleste burde vist gå ind på fjordhest.dk og læse avlsmålene. Det gælder både dem som siger "min ligner ikke en fjord på udseende og gang" - og dem som siger at nogle avlere er begyndt at avle dem sporte. HALLO - vågn dog op til dåd - avlsmålene siger: En ideel fritidshest, velanvendelig som ridehest (dressur, spring) og en fremragende og udholdende terræn-, distance- og kørehest ønskes. Det er mange år siden man avlede klodser - så der er skam ikke noget nyt i noget som helst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bella... |
æblet |
05-10-2006 14:23 |
|
Bella: Kald det hvad du vil, jeg klager ikke, prøver tilgengæld bare at få en debat igang  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1231231231 |
|
|
100 % enig. Man skal slet ikke være flov over at have en fjordhest, og (sådan jeg ser det) når folk siger "den ligner da ikke en fjordhest", så lyder det somom at det er en skændsel at være det, og at det er grimt hvis den ligner en - altså det er da for fanden en fjordhest og intet andet, og den har aldrig været andet og bliver aldrig andet, og det skal man da bare være super glad for, og accepterer! Jeg synes personligt at de er nogen dejlige heste, men jeg tror da ikke det er sådan i "hestenes verden" at fjordhestene bliver 'mobbet' af de andre - FORDI DE ER FJORDHESTE! for de er lige så fine og 'normale' som alle andre, og derfor skal man da bare være glad for sin fjordbolle - de har deres egen charme... Fjordbollen<3(som eksempel): DYGTIIIG - du er stolt af din lille Ceres - for han er heeelt fin lige som alle andre 
Trinity My passion, my dream, my future
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hidr hidr... |
|
|
Rolse, sådan en lille ShetlandsponyFjordhestLookALike er der i ZOO Den hedder Pia 
Vegetacha & Buller El Hor ^**^ Oo (..) - If you want the rainbow you gotta put up with the rain. --Unknown.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|