Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvilken morgen! Løse heste...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:31

Pyh.. Klokken er 6:46 og Rikke sover trygt og godt. Et minut senere ringer telefonen... Den ringer omkring 5 gange, Rikke kigger på vækkeuret og - klokken er 6:47! Hvorfor er der ingen der har vækket mig?! Jeg kommer jo for sent i skole! Men vent... alarmen er ikke engang slået til? (Mit vækkeur har det med ikke at ringe 8-))

Nå, op at stå! Det var da mærkeligt der slet ikke er aktivitet i huset? GARFUCK! Det er jo lørdag! Hvem ringer dog så tidligt?

- Det var Ole. Hestene står på en mark der tilhører hans mor, og dem der bor lige overfor hestene havde ringet til ham - heste gik uden for indhegningen!

På med tøjet, husk en grime til Bissen, et tov, og så af sted på cyklen klokken 7 lørdag morgen, mens det endnu er mørkt. Tankerne om en hest der er blevet kørt ned pløjer gennem hjernen. (Hestene går ret tæt på en temmelig stor vej med mange lastbiler.)

Jeg cykler den lange vej, og kommer endelig til den ret lange grusvej, der fører op til folden. Midt på vejen ligger der klatter, og der er en masse hovspor. "@!#$, tænk hvis de er taget på skovtur! Så finder jeg dem aldrig!" Skoven omkring folden er en del af Ringkjøbing Amts største plantage. (Mener jeg da :P)

Nå, men endelig kommer jeg til folden. Jeg kan se en lillebitte hest stå helt alene - det var May. Hun vrinskede da jeg kom, og frem bag en busk i naboens forhave, titter Knægten, og også Bissen frem. Thank God! De siger pænt hej, kommer hen og hilser, og jeg ser hvor slemt det står til med hegnet. -Det var værre end jeg håbede...

Heldigvis var der ikke stød i hegnet (hvorfor? -Pas!), så jeg forsøgte efter bedste formåen at sætte det op. Besluttede dog at tage de to føjtere ind først.

Godt så - hestene daffer ned i den anden ende af folden, hvilket er ret belejligt, da jeg så kan ordne hegnet i ro og mag.

Efter lang tids organisering og hamren, sliden og trækken, er hegnet oppe igen. Ikke optimalt, men det holder.

SÅ ville jeg endelig sige ordentligt hej til los hippos, og klø dem.

Guess what - da jeg kommer ned i den anden ende af folden (på ca. 5 tdr. land), står der IGEN kun en enkelt, lillebitte hest sammen med de 8 køer. (Som hestene til tider deler fold med.)

NO WAY! Hegnet var også trampet ned dér! Jeg kalder på hestene, May vrinsker, og så kommer Bissen og Knægten da heldigvis frem igen :P

Så fik jeg hjælp af ham der ringede til mig, og vi fik sat hegnet op igen. Hestene kom ind, og endelig kunne jeg slappe af.

Vores teori er, at det simpelthen er KØERNE der er brudt ud fra sin egen fold (der ligger lige ved siden af, men når det er småt med græs kommer de over til os.) Hegnet var nemlig også lagt ned ved deres fold, og de har sgi være grundige!

Det tog 2 timer at fikse hegnet og på hestene ind. (To gange!), og da jeg kom hjem, sov jeg en time mere, for jeg var kommet lidt sent i seng :P

Men hold da op, en morgen :P

Duke
Running down the street, shooting people that I meet
with my Rubber Tommy Water Gun!
0
0
Svar på denne tråd

jeg er IKKE en john xD kun lidt ?
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:36
Puha, sikke en morgen

Min startede med at min telefon ringede - oven på en god omgang tømmerdrenge ;)

louise<3
mumlende blondine grovbolle diller
& vidunderdyret Dilli :')
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 16:43

Ej ?

Jeq siger liqesom Diller; Sikke en morgen..

Miss Chanel <3

Nobodys perfect - but im @!#$ close. :P

TATOVÉR MIT NAVN PÅ DIN BALDE, SÅ DU SEJ !..

-Det står der allerede baby<3

0
0
Svar på denne tråd

sælasdkækad
Forfatter: 
Dato:  30-09-2006 20:57

Sikke en morgen xD

Jeg stod op kl. 10, og muge ud xD

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk.

Stolt Fjordheste og Traver ejer!

0
0
Svar på denne tråd

Men dog...!
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 08:33

Strejfere ;D De vil se verden! Hidrhidr.

Men træls :-/ Specielt hvis det er køerne! De snedige tofarvede mælkebeholdere... Hmm. Altid pønser de på noget ;D Hehe! Hestene er deres sendebude, jeg har regnet det ud!

Kender godt det dér med at have nerver på over at hestene er brudt ud :-/ Buller og Bliz var engang brudt ud af en midlertidig boks, ædt sig vej igennem foderrummet, og gået og græsset op til Tømmerupvej, hvor en mand stoppede og gik ind for at fortælle, at der stod "to ponier" på vejen (Buller er pony, ja, men Bliz er en stor broget jyde der er betydeligt større :P).

Gud, hvor var det uhyggeligt. Men heldigvis skete der intet andet end et par heste med avs-i-mavse :)

Men fed morgen da!

Vegetacha & Buller El Hor B-)
^**^
Oo
(..)
-

If you want the rainbow you gotta put up with the rain.
--Unknown.

0
0
Svar på denne tråd

hahhahaa
Forfatter: 
Dato:  01-10-2006 10:06
Haha Duke, sikke en morgen - man kan da ikke sige du er en synsover da - så morgenfrisk som du er :P Ej, men det var da godt de er på plads igen og ens med hegnet, for ellers blev der nok også brug for at være morgenfrisk imorgen! :P

Trinity

My passion, my dream, my future

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider