Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

TAGER!! :o(
Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 18:04
Uha! Der sad en tage på Max idag *uhh*!!
Jeg har aldrig haft eller set en tage, og jeg synes den er rigtig *grim*!! Den ligner en lille edderkop, med en fed røv *S*!!! Meeen... hehe... jeg blev lidt sur på den, fordi at den havde sat sig på Max... sårhh... den endte med at være splattet ud på en flise *hahahaha*!! *det har den rigtig godt af *S*!!
Syg humor... I noe... *S*!!!
0
0
Svar på denne tråd

Re: TÆGER!! :o(
Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 18:04
Jeg mente "Tæger" *S*!! (altså overskriften)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 18:21
Ok...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 18:41
Add, hader dem!!
Hvad gjorde du for at få den af??
Jeg plejer at bruge sprit for at bedøve den så den giver slip med sine 'tænder', og så kan man nemlig få hovedet med ud, og det er jo vigtigt!!
Årh, de er bare så ulækre!!

Forresten,..du har ret...*Syg humor!!*HIHI...

Knuz mig!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 19:04
Fy for søren!! De er bare så vamle... *bvadr*

...jeg har set rigeligt med tæger... vores hund er 10 måneder (og en dag), og hun har helt seriøst haft omkring 50 tæger!!
Hun fik 20 på EN UGE, da vi var i sommerhus!

I starten smurte vi smør (man kan også bruge et andet fedtstof) på tægen, så den ikke kunne få luft, og så tog vi en pincet, og den gav slip med det samme.
Men så havd vi glemt pincetten da vi skulle i sommerhus (nogle af tægerne var store andre var mikro, så man kunne ikke tage dem med fingrene), så vi købte en tægetang. Vi troede ikke at det virkede, men det gør den, den kan helt sikkert anbefales!!

Der var engang der sad en tæge på vores hund, den havde siddet der længe uden vi havde set den, den var helt grå, og kroppen var lidt større end en lillefingernegl -og meget tyk og opsvulmet. Det er virkelig det grimmeste syn jeg har set!! AAD!
Og jeg splattede den ud ligesom dig... nøj manner der er meget blod i sådan en krabat!!

Knuz Ida
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 20:31
bvadr de er bare såååå klamme!!!:(
min hundze får sårn et eller andet vi smør ud på halsen ¨(uden på huden;)) også dør tægerene lige når de sætter sig! smart ikk??!!:)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 20:39
**Uhhh**
Hader dem!!!!
har fundet vildt mange på mig hund og jeg har fået æren af at mase den!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 20:58
pyhhhh de er bare overulækre, hihi...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 21:14
Føj, Zar!
De er ba' vildt klamme!! min vens hun havde engang en MEGA tæge:( den var ved ca så stor 00 (altså som to nuller *lol*)

Vi bruger tægetang!!
Hvis i ikke kender dem, så 'tager' de fat om tægen, o'så drejer man rundt og så 'giver den slip'

*lol*

Well, C U

-Joze
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  11-08-2002 22:07
Jeg har oz en tægetang t min lille Kat..:)
Den r vildt go..:)
Så r man oz fri for at røre ved de klamme dyr...bvadr..:-(
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 13:38
Ja de er sq vamle de der tæger... Der sad en gang en på min kat... Den var bare ulækker...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 18:13
Ja, vi brugte også en tægetang!!
Og så bag efter tog vi noget sprit til at rense det der mærkelige hul som tægen havde sat i!!
Ej det er så ULÆKKERT at man kan blive syg af, hvis tæger sidder på os (mennersker ;-)) så ka' vi RIGIG MEGET syg af det! UHA!! Godt jeg aldrig har haft n tæge på mig!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 18:51
Zar:
Ja, man kan få borrelia! (så man bliver lam og sådan noget)
Men det er meget få tæger der har det, det er dem der har siddet på mus, og det er de færreste tæger der har det!
Hvis man er smittet får man en rød ring rundt om stedet hvor tægen sidder/sad, og så skal man gå til lægen og få antibiotika, og volia, så sker der ikke mere med det!!
Min mor fik en gang en tæge, og en rød ring rundt om, så hun skyndte sig til lægen!! Men heldigvis var det ikke borrelia, men et eller anden uskyldigt!!
Og det tager ca. 6-8 timer (mener jeg, måske var det mere) for en tæge at overføre sygdommen, og de fleste opdager tægen inden så længe!
Så risikoen er slet ikke så stor, selvom den er der!

Knuz Ida
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2002 21:32
iderk tæger er klamme! har heldigvis ikke set noget til dem i år!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-08-2002 15:12
Har også fået fat i en tægetang...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider