Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Billedanalyse - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:26

hej alle :)

nu sidder jeg her og skal skrive en billedanalyse på 3-4 dage, der skal tage ca. 3 timer at skrive.

vi skal selv finde et billede/maleri at analysere, og det er her jeg får problemer . jeg kan simpelthen IKKE finde noget relevant billede. er der ikke nogle af jer der har et godt billede, eller evt. en analyse jeg må se?

har aldrig rigtig haft om det før, og så får vi ellers stukket den her opgave i hånden efter 1½ månede på gymnasiet :b

eller jo, har haft om det men er meget i tvivl, for vi havde nogle ret dårlige lærer det år.

I guess you're the only one left standing,

when everything else goes down

0
0
Svar på denne tråd

Må det være et!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 16:42

hva med det her;

har heller sldrig prøvet det før.. men dette billede syntes jeg bare er fantatisk.. har selv malet det før!

eller

håber du kunne bruge det.. har abs. ikke forstand på det.. heller ikke billede vælgning.. men bare to ganske alm. eksemplar!

-Annsofie

©Med de forfinede dressurponyer©

Macho & Julischka

0
0
Svar på denne tråd

Billeder...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 17:19

Jeg synes du skal vælge et billede, som fortæller en historie - ellers kan det meget hurtigt blive svært at skrive om.

Et eksempel kunne være det billede der hedder "Udslidt" (lav en billedsøgning på google). Det er forholdsvis let at skrive om.

Venlig hilsen Line

Gør livet til en fest, rid islandsk hest!

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 18:55

Ja, billedet Udslidt har vi også haft om, selvom jeg nu hader alt hvad der hedder analyse, vil hellere bare skrive som jeg har lyst til.

Jeg ville nok vælge noget med noget farve da det også kan/skal analyseres, noget der måske gør det lettere. Altså hvorfor det er sort/blåt/grønt etc.

Hvorfor de evt. mennesker har det udtryk de har, hvad tænker de, hvad laver de, hvorfor laver de det de gør? Det gyldne snit, perspektivet, hvorfor har kunstneren malet det? Er der en historie bag det?

Hvorfor griner de, hvorfor gærder de? Hvorfor flyver der en sort ravn rundt i baggrunden etc etc etc.

Alt sådan noget, er det ikke sådan man analyserer et billede eller har jeg slet ikke fulgt med på gym?

Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
I believe in Karma, what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 18:58

Dette er billedet 'udslidt'

- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:05

Billedet er fra 1889, altså må det være omkring naturalismen (problemer under debat).

Jeg mener altid at have skrevet en masse stikord/en masse tillægsord for rigtigt at beskrive hvad der er på billedet, har også nogle stikord fra 'Udslidt', men de er blandet sammen med en anden opgave, så nok ikke noget du kan bruge.

Men tror din lærer ville sætte pris på at du brugte et billede som 'Udslidt', det er temmelig kendt.

- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd

vdvdsvsvds
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:27

okey tak.

hva synes i der er på billedet af symboler/farvesymboler osv

I guess you're the only one left standing,

when everything else goes down

0
0
Svar på denne tråd

hmm ,,,
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:33
Argh, da vi have om det her sidste år fandt mig og min veninde en vildt god side med billeder som var enormt gode til analyser, men kan ski ikke huske hvad den hedder ;D oupsay

Freja&Amina<3

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 19:41

Konen er selvfølgelig ked af det, manden er udslidt, han er død. Hun råber, hun græder. Måske om hun råber 'NEEEJ!'. Hun råber op mod himlen, hun råber op mod Gud. Hun råber om uretfærdighed.

Han ligger øde, der er langt til nærmeste naboer, langt til hjælp. Livet er måske uendeligt (trist), i så fald er der i hvert fald ren horisont i baggrunden, måske om livet er uendeligt hårdt?

Himlen er lyseblå, men skyerne derpå er grå, måske det trækker op til uvejr, uvejr er jo ikke ligefrem herligt. Alt går i sort for hende.

Jorden er dårlig, den er fuld af sten. Manden har prøvet at dyrke den på bedste vis, men i et hårdt vejr (altså ingen skygge, læ etc.) kan det være svært at dyrke jorden så den bliver til gavn.

Hun har meget tøj på, det må være koldt og jeg kunne forestille mig at det blæser. Tøjet er istykker, de har ikke haft råd til andet, de er fattige.

Han har tabt en træsko, kan man måske komme med ordspillet: 'Han har stillet træskoene' - altså at han er død?

Koldt, død, sorg, frygt for fremtiden, skyldfølelse?, arbejde, gamle dage, sult, træthed, fattigdom, de er langt borte, stilhed - de er i ingenmandsland, hun elskede sin mand - hun græder knælende for ham. Ligestilling mellem storbønderne og daglejerne (der måtte betale storbønderne/herremændene for at få jord) og derfor måtte de jo også betale for at få føde på bordet. Og daglejerne måtte knokle til de i bogstavligste forstand faldt døde om.

Kan du bruge lidt der? Det var lige hvad der faldt mig ind, men er ikke lige den store ørn til analyser.

- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 20:06
Du kan os gå ind på www.studieportalen.dk og under billedkunst, der ligger en masse gode analyse formler ting.. Har heldigvis glemt alt lykkeligt om billedkunst, totalt hade fag sidste år

Hilsen

Louise
Som der har halvpart på dejlige Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 20:06

Jeg syns du skal søge under frida kahlo ., hun har mange gode billeder ,. og hvis man kender/søger om hendes liv ,. kan du se hvorfor billederne er så sørgelige .,

kan da lige fortælle at hun kom til skade i en bus ulykke ,. og hun brækkede vist ryggen ,. så hun skulle gå med sårn et koset(staves) og kunne næsten ikk bevæge sig, og det eneste hun kunne se var hendes fødder,. så dem malede hun ,. og efterhånden som begyndte at kunne gå igen, malede hun sig selv med koset og hun malede meget sit liv ,. feks er der et godt billed hvor frida sidder i forgrunden med hendes koset og hvor der er en dame, sikkert frida, som ligge i baggrunden med ryggen til hvor hun har et lang åbent sår på ryggen hvor hun bløder,. baggrunden er delt op i nat og dag, den ene side er mørk med måne, den anden er lys med sol ,.

men søg på det ,. hun har lavet mange billeder

Sandra og vildhesten April
Tilhænger af duerne <3
Danske mestre - 2005/2006
F.C.København
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 21:14
jeg synes man mærker en kold fod når man ser ham ligge på marken uden sko på :P
ej sorry, :P

Katrine Clausen
Latent Lafaette <333
- intet mere eller mindre
0
0
Svar på denne tråd

heheheheeh
Forfatter: 
Dato:  26-09-2006 21:41

Hvad med Skriget?

Der er der mange historier og farver at fortælle om

GURAMIEN
Good to be special
JEG SØGER PART
PÅ EN LILLE HEST
OMKRING HELSINGE I NORDSJÆLLAND
SKRIV!!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider