Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hjælp!! Jaslousi og slåskampe!!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 21:21
Ja nu må i altså hjælpe!! Buller kom jo hjem for et par dage siden. Ludvig & Buller blevet fine venner på folden udover de selvfølgelig småskændes lidt. MEN! Når jeg skal hente Buller ind bliver Ludvig misundelig!! Han springer op og bider Buller i halsen!! Godt nok kan Buller bare stejle, så kan Ludvig ikke nå ham, men hvor fedt er det lige at hænge i et træktov på en stejlene hest, der er oppe at slås? Der er ikke sket dem så meget endnu. Buller har fået et lille bitte sår på mulen, som er blevet meget grundigt vasket! Ludvig har fået en lille rift på mule, men han var ikke til, at få til at stå stille, så den er ikke blevet vasket endnu. ÆV! Når men når Buller skal på boks, render Ludvig rundt og skriger som en stukket gris, (hvis jeg binder Ludvig, river han sig løs (han har desværre lært at åbne den der dims man binder heste med)) og så bliver Buller ophidset og vil tilbage. Han er altså ret stærk. Så når man endelig har fået ham en i boksen, drejer han rundt, styrter ud, så man vælter. Okey det gør han ikke hver gang. Det går an på hvor hurtig jeg er. Når men så står han der vildt ophidset og er ikke til at få til at stå stille. Men han er rolig når jeg rider. Selvom han kan høre Ludvig. Men han vil dog godt om til folden. Kender i et godt råd?? Please hjælp!!
:{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-(
Får i også død meget (og underligt) lektie for?? Vi skulle tage en ting med til dansk, om noget vi godt kunne lide at lave i vores fritid. (men man måtte ikke tage en hest med. øvøv.) Det er da noget underligt noget at få for. Tager godt nok bare noget manhår og en grime med.....
?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Hjælp!! Jaslousi og slåskampe!!
Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 21:27
Jeg ved desværre ikke hvad du kan gøre...! Men det lyder ikke rat!! Hmm... Hvor har Buller været henne?:)

Ja... Vi har ikke fået særlig mange lektier for så...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 21:30
han har været der på en ridelejr. jeg købte ham derfra
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-08-2002 21:50
Hejza...

Ja jeg kender det fra min veninde, det er svært at gøre meget andet end at dele din tid op med jeg synes ikke at Ludvig skal have lov til det der P**, og Buller heller ikke.

Vær koncekvent over for dem, det er den eneste måde at lærer dem på at "Fyyyhhh" det må de ikke... I hvert fald af hvad jeg kender...

Altså hvis det var mine to heste havde Ludvig fået en på pap-hovedet hvis han havde bidt Buller i halsen, sådan er jeg anlagt, men det er jo meget forskelligt.

Knuz og kramZ Stina
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-08-2002 09:06
Kan du ikke give Buller mad inden for, og så tage Ludvig med ud i gården eller sådan noget, og give ham mad der ude??- Eller omvent.

Jeg ved ikke hvad du ellers skal gøre, mine egne heste bliver også misundelige når jeg henter en af mine ponyer på folden, men de kommer aldrig op at slås.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-08-2002 14:02
jamen Buller får man indenfor og det er ikke maden. det er når jeg er sammen med ham bare. Ludvig fik også sådan en i røven da han gjorde det. skældte ikke Buller ud for det var ikke hans skyld og han havde ikke gjort noget "rigtig" forkert
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-08-2002 14:44
Øv! Det er bare surt!

Men som en eller anden sagde; vær konsekvent og gi' dem ikke lov til det!

Det har jo nok også noget at gøre med at Ludvig er en hingst....
Hvis han aldrig har stået med andre vallaker eller hingste før, kan det jo være at han vil være dominerende! Jeg ved det ikke, men måske hjælper det med en kastration!!

Knuz Ida
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-08-2002 14:55
Du kan tage dem ind sammen og altid Ludvig først. Så giv dem/ludvig en lille håndfuld mad (ik mere) og hvis du har både spiltorv og boks så prøv at sætte Ludvig i boksen og Buller i spiltorvet, et stykke tid.

Ellers kan i så bare lave en "boks dør" til spiltorvet, så kan ludvig bare stå der uden at være bundet. Men det kommer bare an på hvor stort spildtorvet er....:-)

Det var nogle gode råd...

Men du må bare huske at give Ludvig meget opmærksomhed, og ikke glemme ham (selvom det har du sikkert heller ikke gjort) Bare vis ham at du stadig elsker ham. Tag ham ud, strigl ham, træk en tur med ham... Og mange andre ting som skal beskæftige ham.

Du skal selvfølgelig vise Buller den samme kærlighed...:-P

Qnuzzer Mille.

P.s Men stadig være konsekventover for DEM.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-08-2002 15:25
hæhæ bare det jeg ikke kan få dem ind. så stejler ludvig jo og begynder kampen. har både spiltov og bks men Buller er for står til spiltovet og ludvig prøver altid at slå sig ihjel mod boksdøren. men tak for rådene
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-08-2002 19:15
ja det ved jo sgu ikke helt men håber du finder en løsning...!
kram moi

p.s (http://www.supetozen.webbyen.dk)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-08-2002 14:03
sys altså også det er mange lektier, men det bliver værrer, vi får lektier for, i næsten alle fag ... !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider