Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Kinesiolog og Tarotkort
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:09
Hej

Ja, hvis i ikke gider høre på overnaturlige og uforklarlige ting, så kan i godt hoppe videre til næste indlæg allerede nu :)

Her i søndags må jeg indrømme at mit liv ændrede sig en del.
Det startede med mig selv og derefter hesten.

Selv har jeg haft nogen psykiske problemer, som jeg helst ikke vil komme nærmere ind på. Dette snakkede jeg så med en bekendt om, som er Bach-terapeut. Bach er nogle blomsterremedier som en mand for omkring 100 år siden fandt, ved at gå ud i naturen og finde hver enkelt plantes helbredelige egenskaber hvorefter han tog saften og lavede en blanding. (i kan læse mere her: www.casu.dk/Bach.htm). Jeg fik så blandet nogen dråber som jeg skulle tage hver dag, hvilket så skulle hjælpe.

Senere samme dag var der en Kinesiolog nede på min rideskole, og af ren nysgerrighed tog jeg da lige Fanta med derned. Det foregik sådan at vi begge rørte hesten, og hun så med sin venstre arm rørte min højre. sådan at vi nærmest stod i rundkreds. Så spurgte hun Fanta om nogle ja/nej spørgsmål og via dem fandt hun ud af at Fanta var ømtået. vi mærkede så hendes hove, og ja. de var bløde. Så fandt vi ud af hvad der ville hjælpe hende, og derudover havde Fanta ikke nogen fejl eller mangler. Hun var en glad hest, som ikke voksede mere og jeg trænede hende heller ikke for hårdt i forhold til hendes 5 år. derimod ville hun gerne have lidt mere opmærksomhed og hun kunne godt lide hvis man krammede hende om halsen.
Men ved nærmere eftertanke vidste jeg ikke rigtig hvad jeg skulle tro. For jeg har selv en ide om at Fantas humør afhænger af mit, og hvis jeg har det psykisk dårligt burde Fanta også have det sådan. Men okay, hun havde jo fået svar på at hun var en glad pony.

Men så i dag da jeg kom hjem fra skole, fortalte min mor at 'min' bach-terapeut (som også var til stede da Fanta blev 'tjekket' af kinesiologen) havde snakket med kinesiologen efterfølgene, da hun var overbevist om at der var noget galt som de ikke havde set. Så da de kom hjem lagde de tarotkort for Fanta, hvor hun i alle 3 kort havde fået noget som viste sorg. Så her om 2 uger kommer kinesiologen på gratis visit med Fanta igen. Det bliver da lidt spændende ;)

Hvad synes i om den slags? :) har nogen af Jer selv prøvet sådan noget?

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:32

Lyder sejt ;D

Kunne da godt tænke mig at prøve at have nogen til at sige noget om Bissen, da jeg har svært ved at greje hende.

Men held og lykke - håber I finder ud af noget ;D

Duke
I'm the Hitman I want your life!
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:35
Duke: Det kan jeg helt klart anbefale at prøve :) Jeg spurgte feks. også om hvorfor Fanta hopper på tur uden grund. Der fik jeg svar på at det bare var en dårlig vane hun skulle vænnes af med. Det er meget rart at vide før man bliver sur på hesten ;)

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er IKKE en john xD kun lidt ?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:38
Det kunne faktisk en mulighed at prøve det.. Lyder somom du har haft en god oplevelse med det ? :)
Hva er forskellen på det og en hestevisker ? :P

louise<3
mumlende blondine grovbolle diller
xD
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:38

Hmm.. Ja. Har overvejet en clairvoyant ;D Selvom Bissen hader fremmede, og formentligt bliver smaddertosset, hvis gutten/damen prøver at røre hende.

Så må Bissen bide irritationerne i sig, og hvis jeg står der, plejer hun ikke at bide ;D Hun bider end ikke Punto, når han nærmer sig, hvis jeg står der :P

Søde Bisse ;D

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:45
louise&dilli: Det må du ikke spørge mig om ;D eller altså.. en kinesiolog skal røre måde dig og hesten. en hestevisker 'læser' hestens bevæglser og reaktioner.

Duke: Tro mig, hesten finder sig i det. en clairvoyant eller kinesiolog kan få den til at slappe af og lade sig røre.

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:53

Muligt, men det er Bissen vi taler om, og medmindre det er selveste Hempfling der kommer, så tror jeg næppe hun umiddelbart finder sig i det ;D Men hun finder da nok ud af, at der ikke sker noget :P

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:54
Ja okay, selvfølgelig kan der være forskel på hesten, men hun skal jo også kun røre halsen? xD

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

fgjxfgjnxfgh
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 14:58

Jeg er overnaturlig

Tror helt bestemt på det du lige har beskrevet og synes det er dejligt at du også gør det.

Lad os endelig høre hvad i finder ud af

Nanna & Fersken

Man spiser ikke ferskner

-man rider på dem

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 15:00

Bissen er hypersensitiv. Min far må ikke engang komme i nærheden! Ikke engang hvis han har MAD!

Min bror må heller ikke.. Min ene søster må dog godt, men det er vist fordi hun ligner mig så meget :P

Bissen HADER fremmede... Én af de mange ting der gør hende så dejlig ;D

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 15:02
[fersken]: jeg synes selv det er enormt interessant :) selvfølgelig skal i nok høre mere om hvad der bliver sagt :P

Duke: hehe :D.

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 18:04
hørte godt du havde været afsted. vil osse ha sådan en kinesiolog ud til Tímon - ikke fordi jeg tror han har det skidt, men det kunne da være meget sjovt at vide, hvorfor jeg ikke må røre hans øre! huhu.

Sandra & Tímon
Dance like a monkey!
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:02
Sandra: haha, ja xD. det kan hun sikkert godt svare dig på :)

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:14

Jamen det lyder da som om du har haft en dejlig oplevelse med "det alternative", for at sige det sådan ;D Det er jo godt!

Men ja... Selvom mange har positive oplevelser med sådan noget, ved jeg ikke, om jeg selv ville betale en anden for at spørge min hest om noget, jeg selv kan :P Så... Ja. Dermed ikke sagt, at jeg ikke bryder mig om clairvoyanter, kinesiologer osv. - tværtimod! Det kunne da sikkert også være sjovt at høre, hvad andre kan få ud af ens egne dyr :P Jeg tror også det kan være rigtig positivt at få andre til at snakke lidt med dyrene... Så man ikke selv er så påvirket af hændelser etc.

-(Jeg vil også i denne sammenhæng anbefale jer bøger af Amelia Kinkade, en populær... ja, hvad siger man. "Animalcommunicator". "Dyrekommunikator" lyder bare så kunstigt :P).

Tarotkort synes jeg er spændende, men jeg tør ikke rigtig lægge mig ud med dem :P Du ved... Hvis man pludselig støder på dødsvarsler etc. Men det er vel bare at lære at spille sine kort rigtigt, I guess ;D

Toodle Pip!

Vegetacha & Buller El Hor B-)

-Stolte indehavere af regnbuegrimen!

.

Two of a kind, one kind.

.

.

Problemer på JHN? Mail The Mod Squad!

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:21
Natacha: nu er jeg heller ikke sådan en der bare tager en hest med til sådan noget, men Fanta har jeg lidt svært ved at finde ud af synes jeg..
Men nu må vi se :)

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

TheNobody...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:27

Amanda&Fantacy: Det er jo ærlig snak :P Ja, der er vel ikke andet for. Hvad sagde de, at de så? Sorg?

Toodle Pip!

.

Two of a kind, one kind.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:37
Natacha: Ja, i tarotkortene så de en masse med sværd som symboliserer sorg. det skyldes nok højst sandsynligt min psykiske tilstand.

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

Cool...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:40

Spændende :P Jeg har også selv taget Bach-medicin et stykke tid :P Det er noget der hjælper :)

Det med kineosilogen lyder vildt spændende - Jeg skal også snart have en ud til Theis, dog en clairvoyant... Bare for sjov xD

:-* Mvh. Theis :-*

~ Dance with the devil

0
0
Svar på denne tråd

TheNobody...
Forfatter: 
Dato:  12-09-2006 20:42

Amanda&Fantacy: Ja, det sker tit at ens egen tilstand påvirker dem man omgås - i dit tilfælde er det så hesten... :) Det er også ud i det helt ekstreme.

Men god bedring til dig i hvert fald :) Positive tanker herfra!

(Hvis du vil længere ind på det alternative, kan jeg bl.a. anbefale dig www.selvet.dk ;D).

Toodle Pip!

.

Two of a kind, one kind.

.

.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider