Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Nej det må ikke være det !
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:42

Hej alle ænder.

Trist indlæg fra mig idag. Skal forsøge og forklare det men det er ikke nemt.

Jeg har jo lånt en pony , nemlig fantastiske Gentleman. Han skulle self. igennem dyrlægetjek inden jeg fik ham , og han gik igennem røngten bøjeprøve og alt det, selvom han er blevet opereret i begge bagben fordi hans knæskaller låste sig fast eller lign. er ikke helt sikker. Vi valgte så og få ham når han har gået igennem alt det, vi tog det bare stille i starten.

Her i onsdags sprang vi en bane på 90-100 cm. Der var en okser, på 1 m og rimeligt bred. Han sprang så ALT for tidligt, han skulle have haft et galopspring til, og væltede hele springet. Han blev meget chokeret, og bange, selvom han er den rogliste. Den blev så sat ned til ca. 80 så det ikke var så højt. Han er så lige ved at springe men vi kommer over. Bagefter stopper han to gange men så springer han det fint og vi springer banen igen. Der var han blevet rolig igen, og vi tjekkede også om han haltede bagefter vi væltede springet.

SÅ var vi til stævne i dag. På opvarmningen gik han fint - sprang dog ikke så højt over men det var i et varmt ridehus så troede det var klart. Vi kommer så ind på banen og pludselig ville han ikke springe mere! Han stoppede på første spring men kom vi over anden gang. Vi kom også over 2'eren men han sprang sådan lidt besværligt nu jeg tænker over det. Vi blev disket på treeren. Var self lidt skuffet og forvirret, han plejer og s´pringe alt med glæde. Han ravede ca. 90 ned 10 gange på opvarmning til LB, det var som om han slet ikke kunne 'løfte' sig. Vi bliver så disket igen i LB'en, ved 5'eren havde han stoppet 2 gange og stoppede omkring 5 meter før springet. Da vi så kommer ud, kommer mig og min underviser til at tænke på han jo blev opereret dengang ! Det var bagbenene han ikke rigtig fik med - og han havde ikke den 'power' som han skal have for at kunne springe.

Er så bange for at det er det der er kommet igen Så kan jeg jo ikke beholde ham og er bange for hvad der vil ske med ham. Han er klart en springpony, han har meget kapacitet, vi springer allerede lc & lb selvom han kun er 5. Vi skal have dyrlæge snarest muligt for og se om det er det :-(

Jeg er konstant ved at tude - jeg har været så uheldig med mine ponyer. Er kommet af med tre de sidste 3 år - og har brugt et halvt år på at lede hver gang.

Det må ikke være det, han er den roligste, sødeste og kæreste pony jeg nogensinde har kendt. Man kan simpelthen gøre alt med ham.

Undskyld mit lange indlæg , men skulle ud med det.

Marlene&Gentleman
' Forever toqether '
Bedre end alle de ande 8'D
0
0
Svar på denne tråd

jkhjkhjhughjh
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:46

få ham tjekket af dyrelægen, inden du atger forhastede beslutninger.

- Måske er den bare chokerede & bange for springene? altså

.V Low Länder er min drømme pony V.
^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
0
0
Svar på denne tråd

klkasdælaks
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:46

Ih hvor trist Jeg håber ikke det er det! Kryser fingre når dyrlægen kommer!

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk

Stolt Fjordheste og Traver ejer!

0
0
Svar på denne tråd

lalala .
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:51

Simone & Low <3 : Han kiggede overhovedet ikke på springene. Så nej, tror ikke det er det :)

Fjordbollen <3 : Tak , gør jeg godt nok heller ikke!

Marlene&Gentleman
' Forever toqether '
0
0
Svar på denne tråd

uhhh. `???
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 19:51

Kan sq godt forstå dig, jeg ville have det på samme måde... ):

Men jeg havde heldivis meget nemt ved og finde min pony . (Tas <3)

Kigger du ikke ind i min præs. og ser hende, og kommenter gerne hende i min gb. Og vil du iek være så sød og skrive en besked til mig når du ved mere om din elsked pony? Jeg føler med diig . ):

Sidsel ?

Nu med Tas ;D

Tas +++ Siidsel

Ever Toqether !!

0
0
Svar på denne tråd

Sprigning
Forfatter: 
Dato:  27-08-2006 20:30

Tja, det kan være den er blevet nervøs ved det og har slået sine bagben og derfor er blevet øm.

Det kan også være du fokusere meget på det og springer for meget?

- Har du prøvet at ride noget dressur, ride noget skovtur osv. og se om han har bagbenene med?

Når han kun er 5 år kan det jo være han keder sig med det og måske har mistet gejsten og modet lidt?

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

lalala ..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 17:18

Rollo : Han har ikke været øm det var det første vi tjekkede efter han væltede springet.

En gang hver anden uge må da være fint ? :)

Det er svært og se om han har bagbenene med når vi har redet i mudder lige siden op til stævnet . ;)

Ja, det kan godt være det, men når han sprang var hans ører så langt fremme de kunne , men kun når han ligesom havde sat af. Når han sprang var det som om han ikke rigtig kunne 'orke' og komme over hvis du ved hvad jeg mener?

Det kan selvfølgelig også være han havde en dårlig dag og jeg havde for mange nerver på. Vi får se når dyrlægen kommer (:

Men anyway, tak for svarene allesammen :)

Marlene&Gentleman
' Forever toqether '
0
0
Svar på denne tråd

BetteEver
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 19:19

Tja der er et hav af muligheder.

- Kan være han var træt?

Men aner det ikke, særligt når man ikke har set hesten :)

Men håber bestemt ikke der er noget alvorligt i vejen med ham og at han bare var lidt træt den dag!

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

fhxdgxftityik
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 19:35

eeej, hvor er det bare synd, føler med dig! :( krydser også fingre for når dyrlægen kommer !!! men flot den allerede springer så højt!1

©Maria med Prinsen©

Os to forever

Team spring

0
0
Svar på denne tråd

lalala ..
Forfatter: 
Dato:  28-08-2006 19:36
Rollo : Det håber jeg bestemt heller ikke ! :)

Marlene&Gentleman
' Forever toqether '
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider