Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

så las os da tage den RIDEHJELM snak
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:15

DAV

så er det vidst på tida at emnet får sit eget indlæg, og lad det blive her.

Ja jeg syntes det er komplet tåeligt at ride uden.

ligeså tåbeligt som at køre på motertrafikveje uden sele på.

og jeg syntes det er dygt foragteligt at man ser ryttere, uanset hvor gode de er, som feks andreas helgstrand ride uden.

ja jeg ved godt at man skal ride med hat til stævner, men derfor er der jo ingen grund, til ikke at have hjelm på til hverdag?

det er vel det samme som at lægge gemacher om hesten? det må heller ikke være der til stævner, men hvor mange kunne i deres vildeste drømme finde på at ride en hest som cavan, mikado, el lign uden?

en ridehjel, beskytter dit hoved til en hvis gradf, og selv en politihest kan være dødsens farlig at ride.

det er og biver et levende dyr(med mindre man køber en af de der ny robot hest), og dermed er der høj riciko.

den har sin egen vilje, sin egen frygt, sine egne tanker, sine egne følelser, sine egne lyde osv, og det er umuligt altid at være parat.

Ja jeg har evide men fra et styrt, som jeg aldrig bliver erkleret rask fter, og der havde jeg ridehjelm på. ridehjelmen flækkede.

den hest er jeg aldrig faldet af hverken før eller siden, og den kan absolut ike gøre for det.

og nej, jeg er ikke sikkerhedsnarkoman, el lig. jeg kan skam sagtens finde på at kravle under maven på hesten eller lign, eller noget endu mere sindsygt, som jeg ikke nævner ( )

ja det er vist på tide, så kom med jeres mening

Mvh. Sarah

This is my life, and I dont care

0
0
Svar på denne tråd

'overskrift'
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:17

Jeg synes også man skal have hjelm på

Sikkerhedsvest, synes jeg man skal have på når man springer, og når man så rider 'normalt' kan man selv bestemme

Med Venlig Hilsen

Anne!

- Ja, det var det jeg sagde!

Alting er let, bare man kan det!

Klog mand tisser ikke mod vinden!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:19
Kunne ikke være mere enig Sawa... Lige mine ord..

Hilsen

Louise
Som der har halvpart på dejlige Luna

Man kan lige, hvad man vil, når bare viljen og lysten er der.

Venner er som engle, de hjælper os med at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan.

0
0
Svar på denne tråd

HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:21

Jeg mener også, at det er almindelig sund fornuft at ride med ridehjelm. - Hvilket de fleste også gør.

- Samtidig vil jeg heller ikke gå ind, og blande mig i, om andre folk rider med hjelm eller ej. ;)

Prinsessa

Der er kun ét svar på nederlag

- og det er sejr.

0
0
Svar på denne tråd

121212121212
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:22

Jeg troede vi havde snakket om det i indlæget om flodhesten.

- det er rytterens hovede, rytterens ansvar. Jeg mener at så længe man ikke er mor/far, underviser e.l. til rytteren så skal man ikke blande sig i om rytteren har ridehjelm på eller ej!

Trinity

My passion, my dream, my future

0
0
Svar på denne tråd

Grissen
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:25

Jeg rider med hjelm og vil aldrig holde op med det!

Og det du siger med at ridehjeæmen flækkede du kunne jo have været hovdet..

Sorry Prinsessa men har ikke et andet navn :)

Emilie -- Prinsessa2

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:27
Folks eget hoved - folks eget ansvar ;)

. ;D Line & Danielle ;D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.

0
0
Svar på denne tråd

uhha...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:28

Ja og selvfølgelig forsvare hver enkel der rider uden sig, det er jo netop hós - såkaldte sikkerhedsnarkomanerne, der er helt galt på den.

Nejnejnej der sker dem overhovedet ikke noget hvis de bare rider på en rolig hest og blød ridebanebund - Hvordan skulle der dog ske noget .

Og desuden er det helt deres eget ansvar, hvis de falder af og dør.

-Nej det er da helt korrekt forældre og familie vil overhovedet ikke blive kede af det.

Og vi sikkerhedsnarkomaner, kan da også sagtens forstå at de hellere vil ødelægge deres hoved, end at have det lidt for varmt.

(Der er bare det, at hvis deres hoved har et dårligt punkt ang. dette, bliver deres hoved endnu dårligere efter de har slået sig halvt ihjel).

Hvorfor er ridehjelmen mon blevet opfundet, samt, motorcykel/knallert hjelm, sikkerhedsélen m.m

Disse ting er væsenlige.

-Og dem der overholder dem, Kan man ikke tillade sig at kalde diverse ting.

Så er der dem der er over forsigtige, det er så ok' at man kalder dem sikkerhedsnarkomaner.

Men det andet er noget PJAT.

(Undskyld mit meget ironiske indlæg, men det er min mening, og hvis der er nogle -Højst sandsynlig dem der rider uden hjelm) der ikke kan tåle det, så er det deres eget problem.

Nu ved de hvertfald at jeg ikke føler med dem, hvis der sker dem noget pga. den manglede hjelm.

Kh.*Æblet*

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

Well...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:30

Jeg kunne aldrig drømme om at trække i hjelmen, og det finder jeg absolut ikke "dumt". Vi har hver vores prioteringer.

:-* Mvh. Theis :-*
~ Dance With The Devil
Medlem af Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:31
Jeg rider med hjelm hvis jeg ikke kender hesten/ved at hesten er syg i hovedet. ellers er det vel op til personen selv om man rider med eller uden.

På min forrige pony red jeg uden hjelm om sommeren, men nu rider jeg altid med :D

Amanda&Fantacy

Take these burned eyes
and learn to see.

0
0
Svar på denne tråd

Forresten..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:31

Ja det er folks eget ansvar- Men derfor må vi andre vel godt have en mening om dette.

Det er jo ikke fordi at vi direkte siger at de SKAL ride med hjelm.

-Vi siger eller hentyder bare til at vi synes det er skørt.

Kh.*Æblet*

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

'overskrift'
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:32
Æblet:

Med Venlig Hilsen

Anne!

- Ja, det var det jeg sagde!

Alting er let, bare man kan det!

Klog mand tisser ikke mod vinden!

0
0
Svar på denne tråd

Lolipop
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:42

Er helt enig med jer andre

Det er virkelig tåbeligt at ride uden hjelm

Men Det er jo rytterens eget valg og ansvar

Caroline med Prinzen Harald </3

And wee are nothing without each other

And together wee are everything wee need!

0
0
Svar på denne tråd

blobblob
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:45
jeg rider med hjelm, fordi min moar gerne vil ha det.. det ser dumt ud og er pissevarme a ha på.. meen fordi min moar elsker mig og ikk vil se mig komme til skade så rider jeg med den..

Heidi og Landtine for Evigt
-elsker kun dig <3

ANE efter sommerferien!
0
0
Svar på denne tråd

1231231231312313131313222
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:54

*æblet* og andre - i har helt ret i at det er skørt at ride uden, og jeg har aldrig redet uden - gør jeg aldrig, men det er spild af kræfter og tid at skrive til folk der rider uden, for det kan i ikke lave om på - DESVÆRRE!

Trinity

0
0
Svar på denne tråd

wuehgluirghul
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 16:56

Jeg tager altid ridehjelm på, uanset hvor varmt der så må være.

Mit hoved kan ikke gøres op i penge, luft eller en frisure.

På tur og i spring mener jeg altid man bærer sikkerhedsvest og når man har med tilridning af ungheste at gøre.

Min ridehjelm vejer ikke vildt meget, og jeg føler jeg mangler noget hvis jeg ikke har den på.

men det jo den måde jeg prioritere på!

Hilsen
Annecathrine
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

fersken
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:12

Ja, jeg synes også man skal ride med hjelm.

Gør det desuden altid selv.

Men forstår godt dem der ikke gør.

For der er altså fristende at ride uden!

Dit hoved - dit ansvar - dit liv

Så jeg vil ikke sige jeg synes det er forkert i så høj grad som nogen af jer andre

mvh. Hestetossen Nanna & Tossehesten Fersken;D

Fersken, rød, hoppe, 135

man spiser ikke ferskner -

man rider på dem

www.guzer.com/animatio..._daddy.php

0
0
Svar på denne tråd

gdashgfahsfakf
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:18
tjaeh, jeg rider uden for tiden. DET ER ALT FOR VARMT

Don't come to close

I'm allergic to losers!

0
0
Svar på denne tråd

sadasdasd
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:33

Jeg rider også ret tit uden. Dog vil de gerne på gården have at os under 18 år rider med, men eftersom min mor har sagt god for det, så er det okay. Men eftersom det er et ridecenter SKAL man ride med dem, da det er deres regning og forsikring det kommer til at ligge på hvis jeg ryger af. Men derfor rider jeg uden, det er varmt og den er alligevel gået i stykker.

Så well sådan er det, Miré kan alligevel ikke smide mig af, så fed som hun er.

Hilsen Josse & Miré

I wonder why <3

0
0
Svar på denne tråd

gggjjkjjhjhjyjhFf
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:51

Josse med miré - gud bevares, selvfølelig kan miré så let som ingenting smide dig af, yderst dårlig undskyldning..

Nadjæe - Tjah.. alt for varmt, du er lige gået ud af 9'ene, det kan godt være du føler dig voksen ok til ansvaret, (som er SIT) men det er man bare ikke, det er for langt ude. men hvorherre bevares det er sgu barnligt ikke kan se man sætter liv på spil. og også selvom heden steger, og man er nær døden af varme, er ridehjelmen dødsens vigtig... død af varme eller død af hovede brud.. hva vælger du..

Ridehjelmen, er uunværlig, jeg rider med den vær dag, hvis solen skinner, hvis regnen regner, hvis snen sner.. den er poå!!!

-Annsofie

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:51

Jeg syndes man skal ride med ridehjelm, men det er folks ejen hoveder Så vis dem som ryger af og bliver hjerneskadet fordi de ikke havde ridehjelm på, de skal ikke renge med min melidenhed

Sikkerhedsvesten syndes jeg også man skal have på når man springer(Har dog ikke altid den på når jeg springer, men det er kun små spring jeg springer unden).

Kyssh Lotte
Smil så solen skinner
Nutid og Datid, JHN for altid
Rigtige rytter rider araber

SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB):

Vi driver dig til vandvid!

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:56

hej alle.

jeg har tænkt på at skrive et foreslag til hn om at det ikke bør være tilan´dt at vise billeder af rytttere uden ridehjelm på junior.

skriver det senere og poster i aften.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Sawa...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 17:58

Sawa: Er stort set enig.

Men den sidste idé nytter overhovedet ikke, og det synes jeg ville være tåbeligt.

For som sagt, har vi lov til at have en mening, og de har lov til at have en anden, samt at ride og tage billeder (mens de rider uden hjelm).

Så nej, synes jeg ikke du skal gøre, og hvis du gør, er det nok ikke besværet værd, da jeg ikke tror den regel vil komme nogle til nytte.

Kh.*Æblet*

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

Hvor må...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:00

Hvor er det dog "morsomt". At se hvad I skriver.

Fx.Jeg rider ikke med ridehjelm, da det er allt for varmt ;D B).

Hvad skal de smileyser til ?.

Kh.*Æblet*

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

hahahah
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:04
den her diskussion igen nu ;D

jeg rider stortset kun med hjelm når jeg rider ud. Hvilket så tilfældigvis er hver gang jeg rider, lige pt.

men ja, jeg har sprunget rundt uden hjelm, jeg har endda sprunget mit højeste spring uden hjelm, sadel og hovedtøj. :) OG JEG LEVER STADIG.

som skrevet i et andet indlæg, bør man kunne tage ansvar og kontrol hvis hesten kommer lidt ud af retning, hvis man vælger at smide hjelmen. Og det kan de fleste uden hjelm altså. :)

mvh Karen
¯\(º_o)/¯

0
0
Svar på denne tråd

æblet :::
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:04

det fint, det er din mening.

jeg syntes ikke de hører til i et junor forum.'

i det normale/ "store"/ alm forummer kan de sagtens være, det har jeg intet prblem med overhovedet. (apropo det ord ;D)

men ikke i junior. ligesom jeg ville skrive en klage hvis jeg så et billede uden i wendy fx.

man ja som du siger, altid, hver sin mening, dette er min oven stående din

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:08

Jeg synes så det er op til en selv om man vil have hjelm på eller ikke.

Jeg har som regel selv, men det sker da også (ret tit alligevel) at jeg ikke har den på.

De gange jeg ikke har haft den på, er det hvis jeg glemte den i stalden og ikke gider hente den så...

Jeg er dog ret sikker på, at hvis jeg skvatter af/bliver smidt af, så bliver den nok brugt fremover. Men de gange jeg ikke har haft den på indtil videre, er der intet sket.

Hvis hesten havde stået et sted, hvor de krævede hjelm, så havde jeg selvfølgelig også bruge den :-)

Jeg vil også altid have hjelm på når jeg springer og når jeg rider tur.

Men jeg synes så også, at det er ret irriterende at man ikke kan lægge billeder ind her, hvor man ikke har hjelm på, uden det skal kommenteres til uendelighed... Det er trods alt rytterens eget valg - så hvis personen vil have større chance for at få smadret hovedet eller noget - så lad den dog :-)

~*Mvh. Erika*~
If life is a joke - I don't get it
0
0
Svar på denne tråd

ligegyldighed
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:10

hvis ikke alle skulle være klar over det så er hesten et FLUGTDYR, og hvis hesten kan komme til at følge sine INSTINKTER så FLYGTER hesten fra sin frygt, og når den er bange.

Det kan man ikke tage væk fra den, det er der simpelthen ikke nogen der kan bilde mig ind.

Derfor er det totalt hen i vejret at komme med en komplet dum undskyldning, om at hesten er for fed til at smide rytteren af.

Det skulle ikke undre mig at de fleste der vælger at ride uden hjelm ALDRIG har prøvet at falde af og knalde hovedet+ snublekysen lige ned i jorden; FØRST! Eller evt. har varige mén efter et styrt.

Måske er rytteren bare ekstremt dygtig(vi er enige om at alle falder af engang imellem, selv de dygstigste), eller ekstremt heldig, eller har bare ikke redet længe nok.

Jeg forstår ikke hvordan man kan være så ligeglad med sit eget liv og helbred. Man kan ALDRIG vide sig sikker, uanset hvad man rider på, og hvor!

Og ja, jeg har redet uden hjelm en sjælden gang eller to. Og det er ikke noget jeg er stolt af.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:12

Enig med Sawa, syndes ikke der skal være billeder af rytter uden ridehjelm på Junior.

Går ind for din idé.

Kyssh Lotte
Smil så solen skinner

SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB):

0
0
Svar på denne tråd

lotte:
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:14

det var faktisk malle(hollyburst) det vil jeg ikke ude lukkende tage æren for.

dog er i da velkomnd til at hælde skraldet på mig

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Is med fløde
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:16
Sawa: Det forstod jeg ikk? Er du sur over jeg kan lide den ide med ingen billeder af ridehjelme løse rytter på Junior ?

Kyssh Lotte
Smil så solen skinner

SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB):

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:23

nej nej da

når du på en måde *roser* mig for det, siger jeg bare at det ikke var mig der fandt på det , jeg hader nemlig når folk tager æren for noget de ikke bør, derfor skriver jeg at det ikke var mig der kom på det.

det alt, undskyld du misforstod mig, det jeg ked af

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

vvsddsdf
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:27

Wonderfox: det er mit eget valg og gider ikke høre på folk som dig belære mig om hvad jeg skal og ikke skal

Æblet: de skal til for at gøre folk som dig irriteret

Don't come to close

I'm allergic to losers!

0
0
Svar på denne tråd

6 teng
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:29
Sawa: Baaah ! Det er bare helt i orden

Kyssh Lotte
Smil så solen skinner

SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB):

0
0
Svar på denne tråd

Jaja..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:46

Sawa: Helt korrekt.

Men som sagt, tror jeg ikke den "lov" kan komme til at fungere optimalt, da der så sikkert er mange der slet ikke ligger billeder ind, og det er jo ærgeligt, for det er jo altid spændende at se forskellige ryttere ride - Selvom at de så ikke har ridehjelm på. (Som jeg bliver ved at mene er TÅBELIGT.)

Kh.*Æblet*

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelmen
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 18:54

For mig er den en fast del af ridningen...

Jeg har aldrig redet uden og har heller ikke tænkt mig at gøre det.

Jeg har ikke tænkt mig at ende som lam fra halsen og ned og så aldrig kunne ride igen. Det elsker jeg ridning for meget til. Ej heller har jeg tænkt mig at ende som en savlende "grønsag", ude af stand til at tænke en eneste tanke.

Sikkehedsvest har jeg på når jeg springer eller er på tur.

Det føler jeg bestemt ikke der gør mig til en "sikkerhedsnarkoman". nej det gør mig mere til en fornuftig pige

Folk som har ridning som proffesion, bør altid have ridehjelm på. det er min holdning.

Desuden sys jeg de fleste af de undskyldninger folk kommer med som begrundelse for deres manglende ridehjelme er dybt godnat

Kram fra Katter
og Can Tali

Nu den stolte ejer af "Dåse med tal i" :D

"Stupid is as stupid does"

0
0
Svar på denne tråd

hehehehee
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:03

Jeg er en af disse sikkerhedsnarkomaner, der igennem de 5 år jeg har redet, aldrig har siddet på en hest uden at bære ridehjelm B-)

Jeg kunne ikke drømme om at ride uden, uanset hvilken hest jeg sad på. Der kan altid ske noget, man ikke troede kunne ske.

Jeg kender en hest, som er nærmest "idiotsikker". Havde aldrig drømt om at den kunne gøre mig noget. Men alligevel fik han sparket mig i hovedet, da han stejlede foran mig, pga. panik.

GURAMIEN
Good to be special
0
0
Svar på denne tråd

æblet::.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:08

i så fald er de hvis du spørger mig velkomne til at ligge dem her www.heste-nettet.dk/forum/14/ ind .

det hører sig ikke til på junior

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 19:23

Det er folks eget ansvar, og jeg har også selv tænkt mig at gøre det, når jeg bliver gammel nok til, at min mors og fars ord ingen betydning har ;-)

Men forstår stadig ikke, at mange af jer hidser jeg SÅ meget op over, at en pige ikke har ridehjelm på på billeder, i stedet for at passe jeres egen ridehjelm.

Men ja, smider man hjelmen, sætter sig op på hesten og bliver slået halvt ihjel, så er det da ens egen skyld. Man må vide konsekvenserne for det, der kan ske uden ridehjelm.

Odin

Black Beauty

0
0
Svar på denne tråd

hejhej..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 20:56

det er dem der rider uden det går ud over..

synes bare det er forkert at det er tilladt at ligge sådanne bileder herind, men jo bare min mening!

MVH

Nadja, pony & donna

!!!Isabell Werth stof sadel købes!!!

Elsk altid din hest, ellers bliver der ALDRIG noget godt ud af det!!!!

0
0
Svar på denne tråd

Odin..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 20:59

"passe jeres egen ridehjelm."

Jamen jeg giver da også min ridehjelm mad hver dag, samt vand, uhhadada :)

Kh.*Æblet*

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

dnmj.kilæ-
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:12
jeg rider også ALTID med hjelm!! synes det er uansvarlig uden!! :)

Maria med Prinsen.

Os to forever <3

Team spring.

0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:37

Æble - Det var dog utroligt, så irriterende du er for tiden. Prøv at fat betydningen af "pas din egen ridehjelm" :-)

Odin

Black Beauty

0
0
Svar på denne tråd

Odin..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:38

Odin: Take it eayse girl.

Kh.*Æblet*

Time-to die

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelm.
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 21:47
Jeg rider personlig altid med ridehjelm, men jeg er da bedøvende ligeglad med om andre bruger den. Det er deres eget valg. De må jo selv om det, men jeg syntes nu det er klogt at ride med ridehjelm (: Det samme med cykelhjelm! Selvom jeg ikke altid bruger den

Whatever
:-* I can be like the devel:-*

Bam margera & HIM <3

0
0
Svar på denne tråd

Theis...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:02

Jeg kunne aldrig drømme om at trække i hjelmen, og det finder jeg absolut ikke "dumt". Vi har hver vores prioteringer.

nu kunne jeg så godt tænke mig at vide hvad du prioritere højere end dit liv hvis du skulle være så uheldig at ryge af og lande uheldigt??

jeg syntes at man burde ride med ridehjelm.

jeg kan dog godt finde på at sætte mig op på kræet ude på folden uden hjelm og ride rundt.

0
0
Svar på denne tråd

grilla...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:36

Jeg priotere det at NYDE livet, imens jeg har det, højere end et langt liv.

Og at nyde det, det forhindre en hjelm mig ganske simpelt i.

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

ja altså...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:38

så sent som for en time siden faldt jeg af.. Red tur alene, og Lokka var oppe og køre pga. bremserne osv. Så blev hun bange og hoppede, og jeg faldt af.

Landede godt nok ikke på hovedet, men det første jeg tænkte var, godt jeg havde hjelm på, efter den debat her.

Tænk sig at falde af, uden hjelm og slå sit hovede og være alene?

Jeg fik en del gnubs, af hudafskrabninger og en noget øm hofte.. Men er glad for at der ikke skete mere!

Sidst jeg faldt af er 1½ år siden, men derfor behøver man ikke være mindre forsigtig.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:47

Jeg rider næsten aldrig med hat, jeg rider med den når jeg springer og er på tur... simpelthen fordi jeg var ude for en ulykke sidste år der gør at jeg får sindsygt hovedpine når jeg har hat på og får det varmt (som jeg altid gør når jeg rider) og da det ikke er skide sundt at være dopet med smertestillende medicin hver dag klare jeg mig uden hat...

og i må gerne synes jeg er komplet tåbelig og dybt åndssvag, men synes altså ikke at det skal forhindre mig i at ride...

Sawa: Nu du har tænkt dig at lave et brev til moderatorne om at det skal være forbudt at vise billeder hvor man ikke har hat på, så tag da lige dem hvor man viser billeder med kondisko, uden trense, uden sikkerhedsvest (i spring) og uden sadel med, for det er vel også for farligt og dårligt eksembel, eller hvad?

Carina.

Mango-Min elskede DV'er. Nu military vinder.

Surprise- Min smukke ponyblanding.

0
0
Svar på denne tråd

hakuna
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:50
jeg rider altid med hjelm om jeg ser dum ud (ja) eller ej.. gider sgu ikke rende og spille smart også falde af og få smadret fjæset

Vildrose

Don't try to fix me, I'm not broken

Flipperklubben

0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 22:51

det er også farligt, ja

men slet ikke i samme grad.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 23:07

Jeg har det bare sådan:

Folk under 18 der egentlig skal ride med hjelm efter lov, der ikke rider med hjelm kan ikke kalde sig erfaren rytter. En erfaren rytter burde vide selv at sikkerheden kommer først.

Undskyld hvis jeg fornærmer nogle. Jeg har lovet min mor altid at ride med hjelm, for man ved aldrig hvad der kan ske.. Det er et dyr.

Bare min mening. Acceptér den, så acceptér jeg din. Er det ikke det man siger? ..

Line uden Nikita

You're here in my heart

0
0
Svar på denne tråd

reffdffdfds
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 23:17
line: Men burde en ansvarlig rytter ikke bevare overblikket, istedet for at sige 'jeg har en hjelm, so wtf'?
En hjelm giver ikke mig nogen som helst tryghed, det må jeg sgu indrømme.

mvh Karen
¯\(º_o)/¯

0
0
Svar på denne tråd

brumbrum
Forfatter: 
Dato:  20-07-2006 23:47

Den diskussion bliver bare ved og ved :O

Jeg rider kun med hjelm når jeg springer etc, da jeg styrede sidste år :/.

Dressur gider jeg ikke. Irriterende at have på hoved + det skide klamt når det er varmt.

Og ja, det er ens eget valg. Må ikke for mine forældre, men de gider ikke ride dyret, så det er br ærgeligt !

When a Loved one becomes a memory.
The memory becomes The Truth.

07/05-1992 - 05/01/2005

F L A S H D A N C E

www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0

www.heste-nettet.dk/ma...y=desc&e=0

www.infosport.dk/cgi-b...Ridef

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 00:07

Theis: Bare en tanke - men hvad nu HVIS Theis smed dig af, og du kom så slemt til skade at du enten blev lam - eller endda måtte afsted med dit liv - hvor en hjelm kunne havde reddeet dig?

Hvad så med Theis? Tror du ikke hellere han ville have haft du havde haft den (skide) hjelm på? I stedet for at skulle stå resten at livet enten på en mark, eller blive skudt?

Og så er jeg sikker på mange flere ville savne dig :D .

-

Jeg var lidt hurtig sidst. Jeg rider altid med hjelm (NÅR jeg altså rider :P ) - både for min skyld, min hests, mine hundes, min families og mine venners skyld.

. ;D Line & Danielle ;D

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 00:12

Jeg er en af dem der rider uden. Helt ærligt. Fair nok at du ikke vil tage chancen, men vær da ligeglad med hvad andre gør. Det er vores hoveder og os selv det går ud over.

Chela

No mercy, no more

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 01:19

Jeg gider ikke ride med hjelm. Rider bare med mere omtanke, på en idiotsikker hest. (Som fx. Punto. Kunne uden problemer sætte mig på ryggen af ham nu, men det har jeg selvfølgelig ikke i sinde xD)

Lad os om vores hoveder. Man kan sagtens dø selvom man rider med hjelm.

Men nu skal man måske begynde at ride med halskrave? ;D Hahaha! Bare så man ikke brækker halsen, for så er man død på stedet, og det kan en hjelm ikke gøre det store ved. ;)

Der er desuden mindst lige så stor risiko for at brække ryggen, som at flække skallen, men alligevel er det jo fåtallet der rider med sikkerhedsvest, ikke? ;)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 08:22

Synes det er sjovt at den kommentar kommer fra dig "idiotsikker hest".

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Bummelum---
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 10:57

Efter jeg er blevet over 18, er det lidt forskelligt om jeg rider med hjelm eller ej. Hvis det er en hest/pony, som jeg ikke kender eller før har redet på, så har jeg selvfølgelig altid hjelm på!

For det meste har jeg hjelm på. Ihvertfald efter jeg blev smidt af i april-måned, hvor jeg slog hovedet noget så frygteligt med hjelm på! -Det kunne være gået rigtig galt! Og derefter er jeg virkelig begyndt at tænke mig om...

Mvh. Karina med Pelle-hesten

Springsadel sælges!!

0
0
Svar på denne tråd

NB...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:01
Vil lige sige at jeg aldrig kunne finde på at ride på tur eller springe uden hjelm!!

Springsadel sælges!!

0
0
Svar på denne tråd

1231213123
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:10
Sawa: Tåbelig idé om at lave et forbud om at der ikke må vises ridebilleder uden hjelm. Hvorfor kan du ikke accepterer det? - det er deres liv det går ud over hvis der sker noget - ikke dit. Det er da ikke rimeligt at folk der rider uden hjelm ikke skal have lov til at lave billedeindlæg hvor de rider. - du kan bare springe indlæget over, eller holde det i DETTE indlæg der er BEREGNET til det. Det er noget pjat at skrive hver ENESTE gang der er et 'uden-hjelm billede indlæg', og der bliver ønsket INGEN kommentare til den manglende ridehjelm - fat nu bare de ikke gider hører på det samme brok HVER gang. Du kan sige det til når du måske en gang før børn - dem kan du bestemme over, men det nytter ikke at skriver det til alle herinde, for de stopper ikke med at ride uden af den grund.

Trinity

0
0
Svar på denne tråd

Line Larsen.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:12

Well, så langt kan han ikke tænke, desuden er jeg SIKRET at falde af, hvis jeg har hjelm på.

Og risikoen for at brække ryggen, halsen, eller få et spark i hovedet når man går på folden, er ligeså stor.

Skal vi så helt holde os fra heste, bare fordi vi KAN komme til skade?

Skulle jeg ride med hjelm, gad jeg slet ikke ride ;)

Hvad nu hvis Dan smider dig af, når du kommer på ryggen af hende og du brækker halsen - Vil du nu ride med halskrave, som Duke forslår, for alt andet vil da være unfair overfor din hest, ikke? :)

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

milan!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 11:19

prøv evt at lægge mærketil jeg aldrig har sagt noget i et indlæg hvor folk har frabedt sig det?

og jeg lavede dette indlæg for at holde det her?

prøv at lægge mærke til at jeg aldrig har svinet folk til, for´di de red uden, hvorimod hvisse andre har mod dem der red med.

du må meget undskylde at det nu går ud over dig, men nu har i fandme kørt på mig de sidste 3dage, over en kommentar, som jeg skrev inden personen pippede den mindste smule om det ikke skulle kommenteres.

og så laver jeg enda dette indlæg af MEDFØLELSE over for den person, da jeres kommentarer bliver ved med at regne ned i hendes indlæg, og ødelægge hele stemningen i dette.

så hvem holder det ikke her? ja det er i hvert fald ikke mig du

skal side og sige dén kommentar til.

og ja? jeg er ret gal nu, for nu gider jeg ikke mere, og jeg taler stadig pænt, jo, du har endnu ikke hørt mig når jeg er rasende, og det kommer du/i aldrig til, for jeg kan godt finde ud af at moderere mit sprog brug.

værsogod, lad møget havle, jeg har slået pareplyen op.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:13

Anne(Lokka): Ikk' forstået? Jeg er ikke med - hvorfor er det sjovt? o_O

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

tramtram
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:38

Ja nu startede den her diskussion så i mit indlæg ;)

Jeg rider ikke med hjelm på de heste og ponyer jeg føler mig tryg på. Forlader jeg egendommen - eller er på offentlig grund har jeg den ALTID på.

Jeg føler mig hæmmet af sikkerhedsvesten.. red kun med den til ponystævner, og på unghestene de første gange med rytter.

Rider jeg unghest, eller en hest jeg ikke kender er hjelmen altid på ;)

Men jeg gider sku ikke røvsvede så jeg bliver svimmel - og har større risiko for at falde af - her i heden.. og selvom jeg oftest rider inden 10 om formiddagen eller efter 8 om aftenen.. er der stadig røv varmt..

Hende der Shanie, som at der ejer Quaty
^ Vi rider lige hvad vi har lyst til ^
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:46

Sawa skrev: "prøv evt at lægge mærketil jeg aldrig har sagt noget i et indlæg hvor folk har frabedt sig det?

og jeg lavede dette indlæg for at holde det her?

prøv at lægge mærke til at jeg aldrig har svinet folk til, for´di de red uden, hvorimod hvisse andre har mod dem der red med."

- Jamen, var det ikke lige præcis hvad du gjorde i Shanies indlæg? Blev ved med at fortælle hvor dødsensfarligt det kan være, at ride uden hjelm?

Jeg mener at erindre, at hun flere gange frabad sig dine kommentarer, hvilket hun på forhånd havde gjort, og alligevel kommenterede du det?

Shanie: Lol, kunne da være meget festligt hvis du faldt af og brækkede halsen, fordi du havde hjelm på og så fik solstik ;D Hahaha ;D

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:50

duke:

hvad med at læse indlæet så? du vil opdage at hun intet sagde om det før jeg skrev det.

og ja selfølgelig eargumentere jeg for hvad jeg mener når jeg får smidt en spand @!#$ i hovedet?

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

aaagrh man
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 12:57

Duke: Jeg mener at jeg troede ikke du havde den opfattelse af at en hest kunne være idiotsikker. Men nærmere et flugtdyr(uanset hvor doven den er), og at du arbejdede med dine heste med hms og alt det der.

Derfor kom det bare bag på mig at du skrev det.. For alle ved at ALLE heste kan blive BANGE, men de reagerer forskelligt, SELF. gør de det, men frygten får ikke en hest til at tænke logisk, det får den til at tænke VÆK!

Det er sådan set det jeg mener, at jeg troede du måske vidste hvad det ville sige, i forhold til andre der ikke sætter sig ind i hestens natur.

For det andet, Shanie havde ikke skrevet nogle steder at hun ikke ville have kommentarer, før Sawa kommenterede det. Også forsvarer Sawa egentlig hvorfor hun havde kommenteret det, ved at fortælle hvor farligt det er at ride uden hjelm.

Og det at Shanie bliver ved med at svare, kan man sku ikke forlange at Sawa bare skal holde sin kæft.

OG NEJ, hjelmen kan ikke redde en brækket ryg og hvad ved jeg, men de fleste gange lander man på hovedet, eller slår hovedet i jorden på en eller anden måde. Og hovedet er mere sårbart end en knogle ville jeg mene.

Et brud kan næsten altid hele, men en knækket hjerneskal er der vidst ikke noget at gøre ved.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:03

Hvorfor SKAL det overhovedet kommenteres i billedindlæg, når folk ikke har hjelm på? Tror I ikke selv de er klar over det? Forventer I de skal svare "Ej, ups, det havde jeg slet ikke opdaget, tak!"?

De har jo nok sat sig ind i risikoen, da de valgte hjelmen fra, skal I se ;)

Det er ok at tænke - Også selvom man bruger hjelm.

Og uanset hvad, så formåede du, Sawa, da at ødelægge Shanies indlæg godt og grundigt, ved bare at blive ved at køre i det :)

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

theis...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:05

og det gjorde i andre slet heller ikke eller hvad?

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:06
det kan diskuteres hvem der kørte i det, men det er en hel anden sag.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:07
desuden er dette indlæg til ridehjelm snak, ikke til at diskutere tdl. indlæg ;)

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Anne(Lokka<3)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:07

Jeg tror ikke min eneste kommentar (Smuk hest), var hvad der ødelagde indlægget, nej ;)

Men nok lidt svært for folk at ignorere, når hun bliver ved at fyre sit @!#$ af om hvor faaarligt det er at ride uden hjelm ;)

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

jeg er IKKE en john xD kun lidt ?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:08
Jeg rider selv med ridehjelm. Det er dejligt om vinteren, så fryser min hjerne ikk (ja, jeg har faktisk en xD). Da jeg står på en rideskole, ska alle under 18 ride med ridehjelm og springe med sikkerhedsvest Jeg syns det er godt at der er de regler sådan et sted :)
Det er godt nok meget fristende her om sommeren at ta hjelmen af, men jeg følger mine gode fornuft
På min gamle part red jeg tit uden hjelm, da var jeg 11 år
På ridelejr red vi os uden hjelm ..
På min gamle hest ( 163) red jeg tit uden hjelm, da var jeg os 11 år ..(den både stejlede og bukkede) Jeg lever endnu

Syns det er noget være p*s at folk der rider med ridehjelm, tror at fordi de gør det ska resten af verdenen os gøre det Det er simpelthen så latterligt at sidde og kommentere det på andres bileder, istedet for at kigge på hesten og hvordan den går Hesten går jo ikk dårligere af at rytteren ikk har ridehjelm på ? Hvis man ikk vil ride med ridehjelm, er det ens egen sag ! Det kan vi herinde ikk blande os i, folk tænker jo ikk : "åhnej, der var en på HN der kommenterede at jeg ikk havde hjelm på, så må jeg nok hellere ta den på"
Tror folk er rimelig ligeglade
Det er deres valg og/eller forældrenes !

Jeg har intet imod dem der ikk rider med hjelm, det genere jo ikk mig på nogen måde . De kommentere jo heller ikk at jeg rider med ridehjelm, for det genere dem jo ikk ;)

louise<3
min eneste ene - Dilli
<3
jeg har den dårligste humor ..
^men jeg har det selv vældig sjovt^

:-*
0
0
Svar på denne tråd

Sawa...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:11

Ja, men du har jo oplært os så godt i at køre indlæg af sporet :)

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

louise...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:12

Ja ja, men så prøv at spørg dig selv HVORFOR der er sådan nogle regler..

Det er skam varmt at ride med hjelm om sommeren, men nu er der efterhånden snart udviklet så mange ventilator hjelme, at man nok sku ku finde en hjelm der ikke generer en så den er uudholdelig at have på.

Theis; hvorfor rider du uden hjelm?

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Anne(Lokka<3)
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:14

Fordi det er behageligere uden og desuden ser hjelm skævt ud til western.

Og ja, det er stadig behageligere uden, den dag jeg eventuelt ligger med knust hovedskal :) Hvis ka vil det sådan, så bliver det sådan alligevel, hjelm eller ej ;)

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:15
Anne(Lokka<3): Okey, jeg spørg mig selv: "Louise, din provokerende møgunge, hvorfor er der regler om det ?" Fordi ellers ska rideskolen betale erstatning og det gider de jo nok ikk

ja, jeg er provokerende .

louise<3
min eneste ene - Dilli
<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:17

Selvfølgelig kan heste blive bange - ingen tvivl om det. Nogle reagerer bare voldsommere end andre, og over forskellige ting.

Hvis jeg ved hesten er bange for fasaner, så sørger jeg selvfølgelig for at forberede den, ved at trække ture med den, hvor vi kan møde fasaner.

Er han bange for biler - hvilket har vist sig ikke at være tilfældet - så starter man selvfølgelig på let trafikkerede veje, hvor man går ved siden af sin hest.

Jeg bruger hovedet og tænker: "Hmm, han er ikke glad for hjorte, så jeg lader være med at ride i skoven, før han kan slappe af når jeg går sammen med ham."

Jeg starter med at undgå evt. paniksituationer, ved ikke at opsøge dem. Jeg starter i det små.

Og så skal det lige siges, at jeg er landet på hovedet en enkelt gang, hvor jeg ganske vist også besvimede, men jeg blev "tvunget2 ud i situationen, for jeg var til rideundervisning, omkring 9 år gammel, og var blevet fortalt, at hesten bukkede i det ene hjørne i galop. Og tænk, hvis denne hest havde lært at det ikke er meningen - hvis hesten var bedre forberedt - så havde jeg sluppet for dem hovedpine ;) (Og nej, jeg skyder ikke skylden på hesten, men på trænerne. Jeg sætter mig aldrig op på fremmede heste, før jeg har lært dens reaktionsmønster at kende. Hvad den reagerer på, hvordan den reagerer, og hvordan den bedst falder til ro igen. Mange heste rundt i landet er tikkende bomber, grundet mangel på stabilitet.)

Sidst jeg faldt af, landede jeg på ryggen - det gør jeg stort set altid - og var jeg landet en halv meter længere fremme, var min ryg blevet brækket på en cavaletti.

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:17

theis:

hvad sker der?! prøv at finde et halvt eksembel.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

duke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:24

Ja, men man kan ikke forberede en hest på en fasan der pludselig ud i det blå springer ud fra en mark, osv.

Hesten vil altid få en form for et chok, det gør mennesker også!

Louise; først, lidt sjovt at du tror du kan provokere mig, men fred være med det, for i sidste ende er det jo DIT hovede og ikke MIT der skades, så egentlig ku jeg være forbandet ligeglad, jeg synes bare det er så dumt, og kan ikke se problemet i at ride med hjelm.

Og ja, så ville rideskolen skulle betale erstatning, men de har ikke noget imod at være nød til at tilkalde en ambulance og en gadefejer.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Sawa...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:24

Huh?

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:26

Nok får hesten et chok, men den behøver jo ikke fare af sted i vild galop?

Tro det eller ej, men flugtreaktionen kan faktisk trænes væk ;)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

122233333
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:28

Sawa: Jeg vil ikke lade noget havle ned over dig, for jeg kan også sagtens kontrolerer hvad jeg siger, og vi diskuterer da bare og snakker roligt sammen, jeg bruger skam min forstand :)

Jeg synes også det er noget PJAT at ride uden ridehjelm, og jeg ville også føle mig utilpas tror jeg, fordi jeg mener det er en VIGTIG del af ridningen.

Du har helt ret i at vi har kørt på dig over en kommentar, men jeg vil bare mene at når forfatteren der rider uden ridehjelm til et billedeindlæg frabeder sig kommentare til den mangelende ridehjelm, så komenterer man det ikke, og det er det jeg mener med at nogen ikke holder det i dette indlæg. Én skrev til josse's indlæg hvor hun havde skrevet at hun ikke ville have kommentare til den manglende ridehjelm, og så er der alligevel en der skriver at det er for dumt! Der synes jeg at hvis man synes det, så må man springe indlæget over eller undlade at skrive det, for det burde ikke kan lave et billedeindlæg uden ridehjelm hvor man rider uden man bliver overfaldt!

Trinity

0
0
Svar på denne tråd

tjaah...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:32

Jeg kan enlig godt se problemet i hjelmen :P

Duke - Jaeh, det kunne enlig være pænt ironisk?

Det er fint i rider med hjelm :) Læs min tidligere kommentar og se jeg også gør det, indimellem :P

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:34

jamen prøv nu at hør her:

zil du ikke nok øre mig en kæmpe stor tjeneste at læse det indlæg jeg tilsyneladende har ødelagt?

og hvorffor skal jeg have smidt josse's indlæg i hovedet?

det har jeg da intet med at gøre?

0
0
Svar på denne tråd

duke...
Forfatter: 

Ja, det kan trænes væk, men før det bliver gjort kommer man til at stå i sådan en situation, det er ekstremt svært at undgå.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
hov ovenstående til milan

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:35
Anne : først, lidt sjovt at du tror du kan provokere mig, men fred være med det, for i sidste ende er det jo DIT hovede og ikke MIT der skades, så egentlig ku jeg være forbandet ligeglad, jeg synes bare det er så dumt, og kan ikke se problemet i at ride med hjelm.

^^
1. tror ikk jeg kan provokere dig, jeg vil bare ikk ha kommentaren : hvor er du dog provokerende når jeg er klar over det.
2. Jeg rider selv med ridehjelm
3. Ja, du kan være ligeglad, det genere ikk dig

Og ja, så ville rideskolen skulle betale erstatning, men de har ikke noget imod at være nød til at tilkalde en ambulance og en gadefejer.

^^ jo, jeg tror at rideskolen ville være meget irriteret over at skulle betale erstatning og for advokat hvis de bliver hevet i retten, for ikk at ha en reglement !
Gider ikk sidde at diskutere det med dig, for det har intet med emnet at gøre

louise<3
min eneste ene - Dilli
<3

0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:39

prøv at høre her tøser:

har i tænkt over at mig og shanie på en måde'er kommet videre' ?

men at der er 1-2-3stykker der bliver ved med at køre på mig?

og 1-2-3stykker der bliver ved med at øre på shanie?

men de 2 'oprindelige hovedpersoner' er stoppet for over et døgn siden?

bare en tanke.

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

uuijoplk
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:41
du lavede - og lagde op til - en diskussion, så må du vel ligesom tager det som følger? :)

mvh Karen
¯\(º_o)/¯

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 13:44
Karen: Enig !

louise<3
min eneste ene - Dilli
<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:13

Anne(Lokka): "Ja, det kan trænes væk, men før det bliver gjort kommer man til at stå i sådan en situation, det er ekstremt svært at undgå."

- Hvorfor er det svært at undgå? Man kan jo bare tage det med ro?

Og hvorfor kommer man absolut til at stå i den situation? Man kan jo bare lade være med at opsøge den?

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

tramtram
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:15
Duke - enig :) Hvis man ved faren vil komme, eller man selv opsøger den - forbereder man sig vel typisk også, ved at påføre sig en ridehjelm ;)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:20

Shanie: HVORFOR opsøge den? Hvorfor gøre det så hesten bliver bange? Alle ved det er ubehageligt at være dødsensangst, og når en hest stikker af, er det vel fordi den flygter for sit liv.

Og jeg ville nu heller ikke opsøge disse situationer til hest, førend jeg vidste at hesten slappede af, mens jeg gik ved siden af.

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

duke..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:23
Duke - hvis en hest feks. er bange for lastbiler, ville jeg nok forsøge at 'lokke' den derhen (til fods først) alligevel. For at få den tryg ved det :)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:36

Nåh, jaja ;D Det var jo stort set også hvad jeg beskrev, i mit laaange svar xD (Det var i hvert fald det jeg tænkte xD)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

jamen duke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:39

Det kan for*** ske hvor som helst! Årh hvor svært kan det være!

Louise: du behøver ikke bekymre dig om at få den kommentar. for jeg kan ikke blive provokeret over sådan et logisk spørgsmål

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:39

Theis: Tjah, nu tænkte jeg heller ikke på hvor langt Theis kunne tænke - men hvad du tror var bedst for ham? At han stod på en mark resten af livet/blev skudt (Som du har sagt der skulle ske, hvis der skete dig noget), eller du slap med livet i behold og fortsatte med at tage dig af ham? ;) .

Og, hvorfor er du dog sikker på at falde af når du har hjelm på? 8-)

"Skal vi så helt holde os fra heste, bare fordi vi KAN komme til skade?"

Nej, hvor har jeg sagt det? Men jeg mener, at det er bedre at forebygge end helbrede ;) .

Desuden holder du dig jo ikke fra hesten ved at have en hjelm på?

"Og risikoen for at brække ryggen, halsen, eller få et spark i hovedet når man går på folden, er ligeså stor"

Nej, det er den ikke ;) . Ikke så længe man tænker sig om ;) . Man kalder vel bare på krikken, og tager tovet på den når den kommer hen til leddet? Evt på den anden side af hegnet ;)

"Hvad nu hvis Dan smider dig af, når du kommer på ryggen af hende og du brækker halsen - Vil du nu ride med halskrave, som Duke forslår, for alt andet vil da være unfair overfor din hest, ikke?"

Man kan forebygge, som jeg sagde før. Men hvor stor er chancen for at lande sådan, at halsen brækker? Så ville jeg mene chancen for at lande på hovedet er noget størrer ;) .

Og som Anne(Lokka<3) sagde:

"Et brud kan næsten altid hele, men en knækket hjerneskal er der vidst ikke noget at gøre ved."

Dermed ikke ment at halsen kan redes hvis den knækker - der er spillet selvfølgelig ude :P

Men hvis du tænker over antallet af folk der lander på hovedet, eller lander så halsen knækker, hvad tror du så er højst?

. ;D Line & Danielle ;D

0
0
Svar på denne tråd

danielle...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:41

Det aner jeg ikke, men jeg kan ikke SE hvorfor man ikke GIDER beskytte sit hoved, NÅR MAN NU KAN?

Det er lidt forsent bagefter, er det ikke?

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:52

Line L.: "Man kan forebygge, som jeg sagde før. Men hvor stor er chancen for at lande sådan, at halsen brækker? Så ville jeg mene chancen for at lande på hovedet er noget størrer"

- Man skal netop lande på hovedet, for at brække halsen - det er i hvert fald én af mulighederne.

Dit svar på Theis' spørgsmål: ""Skal vi så helt holde os fra heste, bare fordi vi KAN komme til skade?"

Nej, hvor har jeg sagt det? Men jeg mener, at det er bedre at forebygge end helbrede .

Desuden holder du dig jo ikke fra hesten ved at have en hjelm på?"

- En hjelm hjælper jo ikke meget på, hvis du bliver sparket på benet så det brækker? Du kan jo komme til skade på mange måder.

Lines svar på Theis: ""Og risikoen for at brække ryggen, halsen, eller få et spark i hovedet når man går på folden, er ligeså stor"

Nej, det er den ikke . Ikke så længe man tænker sig om . Man kalder vel bare på krikken, og tager tovet på den når den kommer hen til leddet? Evt på den anden side af hegnet "

- Jo, det er den. Hestene kunne jo mase på ved leddet for at komme ud, komme i slåskamp, ramme dig, trampe på dig, vælte dig - ak, der er mange muligheder ;)

Tilfældet kan jo også være, at krikken faktisk hellere vil æde, også så er du jo nødt til at gå ind på folden (hvor der går mere end én hest), og de kan også overraske dig. Det kan være de leger og derfor er oppe at køre. Du står i vejen, og bliver tromlet ned. Du har netop taget tov på din hest, hvorefter den bliver angrebet af en anden hest, og så springer den ind i dig?

En anden hest kan lægge op til leg - din hest bliver revet med, og begynder at løbe. Du falder og slår hovedet ind i den baghov. Den træder måske på dig, hvilket kan resultere i punkterede lunger, brækkede eller trykkede ribben, eller endog en brækket ryg.

Der er så koloenormt mange muligheder for at komme til skade.

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

ccc
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 14:53

faktisk så... landede super man på rygen ;D

men ja, det erfaktisk lidt det samme.. Jeg forebygger også fra jorden, og vil klart foretrække at væne en hest til noget den studser over fra jorden.

men det er stort set umuligt at forberede den på alt. det er umuligt, du vil ikke vide alt hvad en hest vil kunne kigge på.

der udover forebygger jeg ved at ride med min ridehjelm. amadeus er den mest idiot sikrer hest jeg nogensunde har mødt, og højst sansyntligt vil møde. alligevel skabte ha sig i tirsdags?

sådan er det bare. de har deres ege vilje, og de vejer 5ookilo.

= fare. hvor stor faren er kan man selv reagulerer, els ved at lærer hesten at kende, ja, men det er ikke umuligt at falde af en hest man ar kendt i 25år.

derfor også forberede med en ridehjelm. hovedet, kan vi ikke overleve uden. det går med en arm, eller tå

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:00

Og Anne: Ja, hvor svært kan det være? Alt kan ske hvor som helst, men hvis man har forberedt sin hest, så er risikoen betydeligt mindre. Netop derfor bør man starte fra jorden, og ikke med det samme smække sig op på hestens ryg.

Hesten kan blive forskrækket på folden - korrekt, men efter nogen tid vænner den sig til det.

Vi var de første der nogensinde havde haft Bissen og Punto på "eventyr" i form af en træktur i skoven. Ved du hvordan det gik? Det gik over AL forventning. Ikke en eneste gang blev de bange. Bissen er 5 år, og kom først i hænder som 4-årig - mine hænder. Knægten var godt et halvt år gammel. Vi gik forbi en rideskole med heste de aldrig havde set. Knægten vidste godt han var hingst, og ville gerne hilse på damerne på folden, men han forholdt sig rolig og mulig at kontrollere.

Hvad kan jeg sige? Ja - heste kan blive forskrækkede, men hvis de har lært at det er smartes at reagere ved at stå stille, fordi rytteren så kommer og bekytter den, så slipper man for åbne kraniebrud ;)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:05

Hesten skal jo se dig som beskytter.

Nu bruger jeg igen, igen, igen, igen Theis som eksempel ;D (Det har de nok ikke noget imod ;D)

Theis (hesten) gemmer sig bag Lykke, når han bliver bange. Han er for meget kylling til at løbe nogen steder. Haha ;D

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

duke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:07

Ja, men derfor mener jeg stadig ikke at man kan tage en hest´s instinkt fra den.

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 15:47

Det kan man heller ikke, men man kan "manipulere" med det ;)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Sawa enig med mig.. Eller omvendt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:23
Jeg er Helt enig med Sawa

Mvh Louise

- Det gør ikke noget at være en taber , bare man er god til det.

- Får snart Fjordbolle <3

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:44

Altså (igen).

Jeg synes heller ikke ligefrem at det er særligt erfarent af en såkaldt erfaren rytter at sige: Jeg rider ikke med hjelm, men det er jo vores hovede det går ud over.

^ I mine øjne virker det bare som om; 'Jeg er ligeglad' blabla..

Line uden Nikita

You're here in my heart

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:57

Noget i den stil med hvad jeg og andre har prøvet at sige- længe og 107 indlæg senere..

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

ccc
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 16:59
anna det kan hun jó ikke gøre for

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:16

Jeg er enig med dig Sawa

Må man spørge hvad du aldrig kom dig over? (i ulykken)

- Cikorie

0
0
Svar på denne tråd

HMMM
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:26
Sawa: Hvad kan jeg ikke gøre for?

Line uden Nikita

You're here in my heart

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:27

cikorie:

ved min ulkke sidste sommer fik jeg hukommelses tab, den sidste uges tid før.

jeg fik en forholdsvis alvorlig hjernerystelse, samt sorstuvet nogle nakke hvirvler, forstuvet højre kæbeled, forykket noget i skulderen.

jeg har her efter gået til både fysioterapeut og kiropraktor for at komme af med smeter under venstre skulderblad, som kommer ved instentiv ridning, samt konstant ondt i nakken.

begge helbredere har konstateret mig 'uheldbredelig' forstået på den måde at de ikke kan gøre mere for mig, g at jeg altid vil have ondt

dog er der en chance for at det med årene vil kunne forsvinde af sig selv.

dette kan jeg håbe på, men det er ikke noget jeg kan regne med.

jg kan sagens recikere at gå rundt med de smerter resten af livet

derudover vil jeg altid være mget modtagelig over for alohol. jeg kan godt være meget fuld efter en enkel genstand.

og ja som alle andre skal der har haft en større hjerne rystelse er jeg lettere modtagelig for gentagelser

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

fff
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:30
at du sige det samme som 'os andre' det var sagt i spøg

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

trammetram
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:33

Sawa - Jeg har også været ude for styrt? Hvor jeg landede på hovedet, og ridehjelmen reddede mit liv? Min hest stak af på en vej, drejede og væltede på siden..

Bare rolig, hun kom ikke til skade :) Jeg brækkede benet, trykkede 3 ribben, forslog mine hofter, fik en hjernerystelse, og forstuvede håndleddet.. STADIG - Jeg tør altså godt ride uden ridehjelm

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:36
Okay... det lyder ikke rart. Håber det forsvinder.

- Cikorie

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 17:38

Line Nikita: "Jeg synes heller ikke ligefrem at det er særligt erfarent af en såkaldt erfaren rytter at sige: Jeg rider ikke med hjelm, men det er jo vores hovede det går ud over. "

- Hvad fanden har det med erfaring at gøre?

Så det vil altså sige, at toprytterne slet ikke har ret megen erfaring i ridning? Hahaha!

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

enig med dig søde!!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 18:22
i følge min menning er det kun snobber der ikk rider med ridehjelm for det må jo være fordi de ikke vil have ødelagt deres frisure eler fordi de føler sig højere hævet over andre, siden de er så "gode" at de ikke behøver at ride med hjelm for de falder i hvret fald ikke af (det må de jo tænke) siden de føler sig fritaget fra hjelmen...jeg har ikke ondt af dem når de falder at og bliver måske fastlagt i end kørestol eller ipå en kirkegård for det er sgu deres egen fejl. men har ondt af deres familie for det er dem der mister en de holder af, og jeg kan blive noget så hys hvis de rider uden når de har børn for jeg synes man har et ansvar over for andre end sig selv det er på en måde lidt egoistisk ikke at ride med hjelm for det beviser bare man ikke skænker andres føelser for noget!!!

MVH. Thea Løvgreen

-Som er imod unødvendige Dyreforsøg!!!

0
0
Svar på denne tråd

Duke..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:17

Duke:

Anne(Lokka): "Ja, det kan trænes væk, men før det bliver gjort kommer man til at stå i sådan en situation, det er ekstremt svært at undgå."

- Hvorfor er det svært at undgå? Man kan jo bare tage det med ro?

Og hvorfor kommer man absolut til at stå i den situation? Man kan jo bare lade være med at opsøge den?

Hvis du nu rider på din rider bane og feks. en fasan flyver op lige foran din hest og du aldrig før har stået i en situation med en fasan før, eller ikk har fået det forberedt, så det muligt at komme til at stå i sådan en situation uden selv at opsøge den.

-Min hest var engang li da han blev tilredet såen at hvis der sprang en fasan op foran ham løb han. Aldrig langt eller vildt men bar li det der forskrækkelse. Det gør han ikk mer. Jeg har ikk trænet det store med ham, han har bar vænnet sig til ikk at løbe plus han er blevet ældre og (en smule :-P) mer fornuftig.

-Dermed ikk sagt at jeg sys det er dumt at forberede den slags stille og roligt, gør det også selv med visse ting :-)

Ups et sidespring..

Men nå.. Rider altid selv med ridehjelm.. Ville aldrig drømme om at sætte mig op på min hest uden hjelm, netop fordi jeg kender ham :) og ved at han ka ha nogen ret voldsomme bevægelser til tider..

Må dog indrømme at jeg nogen gange har sat mig op på min gamle hoppe uden hjelm (aldrig når vi red rigtig (ved det, ikk en undskyldning)) men når vi bar "legede" lidt rundt.. Men har dog engang redet uden hjelm på en hest der ude hvor jeg arbejder, en flink og rolig hest som de spurgte om jeg ikk li ville prøve, jeg sagde jo og var på vej ind efter min ridehjelm da de sagde at det behøves jeg ikk.. Så hoppede op og må sige at jeg følte mig sjovt nok ret usikker uden min hjelm :-P undeligt, men ja.. :-P

Sys det dumt at ride uden hjelm og gør det altid selv, men andre folk må helt selv om, om de rider med eller uden.. Vil jeg slet ikk blande mig i :)

Sys dog ikk at billeder af "små rytters" idoler i heste blade der henvender sig til "små" rytter og folk der måske kun interresere sig for heste men ikk selv rider endnu, såsom Wendy, som rider uden ride hjelm burde være med i. Fordi det netop henvender sig til børn som for de flestes vedkomne først li er begyndt at ride og derfor ikk selv har dømmekraft nok :)

*Team-Midgaard*

If you'r fearless, it's only 'cause you'r afraid of the fear

-citat Kloge Nøk

www.frewebs.com/nhl-midgaard/ <-- Min hjemmeside :-P

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:19

Jjips: Du er da vist fuld af fordomme, hva'? ;)

Jeg, sikkert blandt andre, tænker: "Der er lille risiko for at jeg falder af, for min hest er trænet til at forholde sig køligt i stressede situationer." ;)

Så hvis jeg falder af, så ville en hjelm nok ikke have gjort ret meget.

Desuden tror jeg ikke på, at et stykke flamingo med et stykke plastik om, kan gøre ret stor forskel. Desuden gør de faldet ekstra smertefuldt :-/

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Desuden..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:21

Desuden, så behøver hesten ikk gøre noget for at man falder af :-P har prøvet bar at sidde på hesten uden den gjorde noget og så bar drætte af :-P dumt?? men jaa.. må så oz indrømme at det er begrænset hvor meget man ka komme til skade når man ligeså stille bar glider af :-P

*Team-Midgaard*

-citat Kloge Nøk

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:26

Team Midgård: Nu er risikoen for det lidt lille, da jeg ikke rider på nogen af mine heste, og fasanerne holder sig fra os ;D

Men i det tilfælde, vil min hest stole så meget på MIN dømmekraft og MIN reaktion, at den vil slappe af, såfremt jeg gør det ;) Jeg er jo den beskyttende og venlige, behagelige skabning hesten kan se op til, så hvis jeg slapper af, ja så betyder det vel at der ikke er noget at være bange for.

Så langt er jeg dog slet ikke med nogen af mine heste, men jeg regner da med vi når dertil :)

Hvis ikke, ja så må vi vel få et par uheldige situationer, men den vil lære at slappe af.

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

HMMM
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:26
Jeg snakket om dem under 18, der egentlig skal ride med ridehjelm Duke. .. Og ikke om topryttere - jeg snakker om dem der rider på det niveau hvor man egentlig skal bære hjelm.

Line uden Nikita

You're here in my heart

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:27

I skal lige holde igen med de rappe kommentarer, holde tonen, og respektere hinandens holdninger herinde, selvom de er forskellige fra jeres egen :)

Og Sawa: Jeg tror ikke censur af ryttere uden ridehjelm er noget, vi får indført lige foreløbig. Vi skal tage hensyn til alle, uanset hvad de bærer på hovedet.

0
0
Svar på denne tråd

hahahahahah
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:29

Anna Lokka : Du er sjov :-P

: OG NEJ, hjelmen kan ikke redde en brækket ryg og hvad ved jeg, men de fleste gange lander man på hovedet, eller slår hovedet i jorden på en eller anden måde. Og hovedet er mere sårbart end en knogle ville jeg mene.

Hmm, der er jeg meget uenig, det er da de FÆRESTE gange at når man ryger af at man lige tar sig et hovedespring og lander på hovedet, de fleste gange er det ryggen, og længere nede det går ud over. Of course kan det sagtens gå ud over hovedet, men det er altså ikke fordi at det altid går ud over hovedet !?

- nåe en anyways, jeg har intet i mod folk der rider uden ridehjelm , kan jeg sagtens selv finde på . Jeg sidder og bliver ret så mega tisse irriteret over at læse (jeg kab jo selfv lade være) over alle jer der brokker jer over dem der rider uden. Altså for pokker da, der må de sgu da selv om ? i skal da ikke bestemme om de skal ride uden eller ej ! ?

Hårdt arbejde betaler sig engang i fremtiden,
- Dovenskab betaler sig her og nu !
. arhaaa ;b'
Jeg har planer om at leve for evigt
- Indtil nu er det gået godt .
Haauvdii ;p
Gumle & Dumle = Orloff & Fisker !
- De beedste
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:34

Line Nikita: Nå, jaja, hvad ved jeg. Læste bare hvad der stod B-)

Du skrev jo netop bare, at det ikke var erfarent af en så kaldt erfaren rytter. Altså må du mene, at du ikke mener erfarne ryttere kan være erfarne, bare fordi de rider uden hjelm?

Men det kan selvfølgelig være de ikke har megen erfaring i afsidning (hermed ment at falde af), fordi de rider med omtanke.

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Og jeg...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:38

Rider både med og uden. Med, mest fordi jeg er påtvunget det :) Ellers har jeg min gode gamle hat, Stanley Stetson.

Mvh Vegetacha B-)
-Stolt ejer af regnbuegrimen!
&
NullerBullerBakken
-Stolt bærer af regnbuegrimen!
.
It's not pretty fancy, but it's working.
.
Problemer på JHN? Mail The Mod Squad!
0
0
Svar på denne tråd

HMMM
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:41

Jeg har formuleret det virkelig dårligt. :s sorry.

Mener at folk der rider på det niveau hvor de skal bære hjelm og er under atten, burde ikke kalde sig 'erfaren' rytter og ride heste uden hjelm, når de egentlig skal bære hjelm dér.

Jeg synes at en erfaren rytter i det niveau og den alder, der bærer hjelm kan kalde sig erfaren fordi man tænker på sikkerheden først - fordi det er et dyr, man ved aldrig hvad det kan gøre. (?)

& jeg siger ikke at de ikke er erfarne til deres fag - f.eks erfaren dressurrytter, nej jeg snakker om sikkerhed o.lign - Er dårlig til at formulere mig :s men ja.

Line uden Nikita

You're here in my heart

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:47

Tror heldigvis godt jeg forstod hvad du skrev... på én eller anden måde ;D

TasJa: Jeg vil også have en Akubra. Eller en sombrero! Eller sådan én som Brian May har på, med en bamse ;D

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

hjsdhcfj
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:49

Der er sådanset ikke nogen der har svaret på hvorfor de ikke bare kan blande sig uden om? - Hvorfor de ikke kan lade folk om at smadre deres hovede eller hvad det nu er i mener at man gør hvis man rider uden ridehjelm.

Hvorfor går i SÅ MEGET op i det ? I kan da være fuldstændig ligeglade!

. arhaaa ;b'
Haauvdii ;p
- De beedste
0
0
Svar på denne tråd

Drukke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:49

Komodianer OsteBimzeDippeDrukkeDuke (fik jeg det hele med ;D?): Akubra er fed! Sådan en skal jeg engang have... Når jeg finder en, jeg vil have Ledte i flere mdr. efter min Stanleyman, og jeg synes endda han er for høj i hatten (LOL!) til mig... Ligner en eller anden COWboy, der skal hente kvæg Hah!

Dem inde på everythingaustralian er ret fede...

Mvh Vegetacha B-)
&
NullerBullerBakken
.
.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:51

Du kan også bare kigge på www.akubra.dk? ;D

Min fav. er Stockman. Tror jeg nok xD

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Kigger xD!
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 19:57

... Whoa, Stockman er fed! Snowy River er også ret cool...

The Boss og Stylemaster er faktisk også ok flotte ;D

Mvh Vegetacha B-)
&
NullerBullerBakken
.
.
0
0
Svar på denne tråd

Moderator
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:08

Moderator

har fået et udybende svar af mie rigtig rat i besvarer så hurtigt

Mvh. Sarah

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:10

Tasja: Jæs den er B-) Snowy River er også fin - de andre kan jeg ike helt huske, men har en idé om hvilke du mener ;D

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Duke..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:11

Duke:

Ka godt se det mindsker risikoen for at blive kylet af når man ikk sidder på hesten :-P

Men selvom hesten er tryg ka den jo godt blive forskrækket.. (hvorn den reagere kommer jo an på så meget :-) )

Så lad os nu bar sige du får en ny hest og første gang du er ude og træne med den blir den forskrækket og den løber.. Så står du i en situation du ikk har opsøgt.. Altså mest bar for eksemblets skyld :-P

*Team-Midgaard*

-citat Kloge Nøk

0
0
Svar på denne tråd

123123132
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:12

Sawa: Jo, du har noget med josse's indlæg at gøre, men det hele jeg har svaret er jo ikke direkte til dig, men til dig OG andre der bliver ved med at sige til folk der har frabedt til kommentare om hjelm. jeg brugte bare josse's indlæg som eksempel. Det samme med Shanie(q...(et eller andet)) - hun skriver at hun ikke vil have kommentare om sin hjelm hun ikke har på, og alligevel kommer hele indlæget til at handle om det, og der er nogen der ikke fatter at det er nok at sige det EEN gang hvis det overhovedet skal siges, hviket forfatteren jo siger er upassende. MEN - jeg har jo skrevet at det ikke er direkte til dig alt hvad jeg skriver, men du har del i det, også fordi du er forfatteren til dette indlæg.

Med den "lov" du vil have lavet, er jeg enig med Moderator.

- DER SKAL VÆRE PLADS TIL ALLE! og det er alle, om de så har hjelm på eller ej og som sagt, spring indlæget over hvis det ikke passer dig hun/han ikke har hjelm på!?

Trinity

0
0
Svar på denne tråd

katharina...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:16

Nårh ja, så er det måske bare mig der har været uheldig :P

Man kan godt blande sig udenom, men nu er dette tilfældigvis en debat, for og imod ;)

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:18

Team Midgård: Jeg ville aldrig sætte mig op på en hest, uden at vide hvordan den reagerer, hvad den reagerer på, og hvorfor.

Jeg har ikke nerver til at sidde på en potentiel "bukker". (Altså en hest der kunne finde på at bukke.)

Dér kommer omtanken i høj grad.

Jeg synes noget af det mest ubehagelig er, hvis man pludseligt ikke har kontrol over hesten. Det vil jeg for enhver pris undgå, og det kan jeg kun, hvis grundtræningen er på plads. (Og jeg taler her ikke om grundridningen, men i stedet om grundtræningen fra jorden.)

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

duke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:22

Jamen hvorfor føler du dig så så stødt?

For hvis du rider(når du rider) på en bombesikker hest der aldrig nogensinde bliver bange- ikke så du kan falde af, så har du jo heller ikke noget at frygte.

Men man kan også falde af i galop, hvis man mister balancen, eller når man springer, eller hvis hesten styrter.

Man kan jo ikke gøre heste "styrte-sikker" kan man?

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Annelokke
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:27

Anne : hehe ja kan godt være at du har det :-P

. arhaaa ;b'
Haauvdii ;p
- De beedste
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:29

Hvis hesten ellers har en god balance, så falder også denne risiko.

Vi skal måske også give hesten hjelm på? xD

Jeg kører på ferie nu.

Duke
I'm going slightly mad
0
0
Svar på denne tråd

Duke..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:34

Duke:

Mente heller ikk at du red på den, men arbejde fra jorden med den for første gang :-) Har jo efterhånden fundet ud af hvordan du arbejder med hestene :-P (noget i den stil :-P)

*Team-Midgaard*

-citat Kloge Nøk

0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 20:44
Oh my god, du er altså umulig at diskutere med!

ANNE.

Og Lokkamotivet<3

0
0
Svar på denne tråd

Line Larsen.
Forfatter: 
Dato:  21-07-2006 22:44

Jeg tror chancen for at komme slemt til skade med ryggen, så man ender som en grøntsag, er størst :)

Og jeg falder altid af, hvis jeg har hjelm på. Jeg besvimer nemlig temmelig nemt :P

Well, jeg tror Theis ville være villig til at løbe den risiko, hvis det kunne glæde mig.

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

hehehehehehe
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 15:44
Theis; haha, kan lige se for for mig . Du tar en ridehjelm på, og dask så besvomer du pg falder af :-P haha

. arhaaa ;b'
Haauvdii ;p
- De beedste
0
0
Svar på denne tråd

AsaSASDASDSA
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 16:51

hahaha -_- Goood man.

lad dog folk være og lad dem ride uden. (jeg rider uden).

Den regel der med at vi ikke må vise billeder uden ridehjelm... det får mig bare til at tænke på indvandre ikke må have tørklæde på, på arbejde. hæhææææ

I can't take that stuff serious.

Nå men hvad fanden, jeg er ligeglad med hvad folk herinde siger. Jeg er ALDRIG faldet af en hest i de 13 år jeg har redet hvor jeg er landet på hovedet... Well jeg regner ikke med Miré smider mig af, hun kan bukke, stejle, stikke af osv men det får skam ikke mig til at falde af, sådan noget ponyfis. Og hun har kun bukket tre gange jeg har redet, altså selvfølgelig mange bukspring men hun er så nem at tackle, så ja. Jeg falder sikkert af engang, men jeg er ikke faldet af i tre år, udover en gang jeg sprang på nislotti hvor mit ben sad fast i støtten. hæh

Hilsen Josse & Miré

I wonder why <3

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 17:02
Rider altid med, har kun redet uden én gang i hele mit liv. Men helt ærligt er ligeglad om folk ryger af og smadrer hovedet, det er jo dem selv det går ud over.

Patricia

Im not dead

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 18:43

Theis: Lol! Hvorfor besvimer du dog, af at have hjelm på? :P

Måske Theis ville løbe risikoen i sidste ende (Sikkert ikke være glad for det), men vil du løbe riskikoen over for ham? Hvis du kunne gøre ham glad ved at ride med den? ;)

(Ok, den her debat at blive ret kikset efterhånden xD )

. ;D Line & Danielle ;D

0
0
Svar på denne tråd

Line Larsen.
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 16:14

Den risiko er ikke værre end risikoen for at han dør af at blive lukket på fold :)

Så ja, det er jeg.

Og fordi jeg har meget nemt ved at besvime, skal der ikke så meget til - En ridehjelm får mig meget nemt til at besvime, især hvis det er lidt varmt. Men kan også sagtens besvime af dem, når det er koldt.

~ Dance With The Devil
0
0
Svar på denne tråd

eddgdsg
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 16:22

Shaine - det er ikke kun det at turde, jeg tør også godt, men det er respekten, man skal have respekt, for dyret og for det er levende, og der kan ske ulykker..

det lyder ikke just somom din respekt, trykker i halsen, for det lyder lidt som om du sys det er sejt uden.. hvorfor udsætte sig for den fare, bare fordi man tør..

-Annsofie

0
0
Svar på denne tråd

Yes sir
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 16:26

Fuldstændig enig, og dermed vil jeg også tilføje at aldrig binde sig fast til en hest, om det så er den roligste, mindste lille pony. Der kan ske hvad som helst, så altid være lidt for meget sikker end lidt for lidt.

0
0
Svar på denne tråd

fsdfsfsfsf
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 18:44
hahahaha jeg kan ikke andet end at grine af jer.

Don't come to close

I'm allergic to losers!

0
0
Svar på denne tråd

ridehjelmen
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 19:19

Synes ikke rigtig der er noget at diskutere, det er foks eget valg om de vil have den på eller ej.

Så kan man kalde os dumme eller uansvarlige fordi vi ikke gider have den på.

Men det er stadig en beslutning vi selv har truffet og står selv til ansvar for den.

Jeg er også en af dem der rider u. hjelm nogen gange.

Det kommer helt an på hvilke heste jeg sidder på.

Så burde vi vel også ride rundt med sikkerhedsvest, tænk hvis vi slår ryggen når vi ryger af... du kan lande forkert, du kan lande i barrieren og få alvorlige følger.

HVor mange rider lige rundt med sådan en vest altid?

Maria og Neilons
Kommende stjerneekvipage
stald shadock
www.foto4you.dk/

0
0
Svar på denne tråd

William, Tiger og Baby :'(
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 20:02

Jeg rider ligeså tit uden som jeg rider med.

Dog for det meste uden i den her varme !

- Sandra & Beauty Star
Nu snart med Amazing Melody <3

Himlen har tabt sin smukkeste stjerne - lige ned i armene på mig

Beauty Star <3

Vi gør lige hvad vi vil!

0
0
Svar på denne tråd

ddd
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 20:42
Nadjæa & Banks Limerick * - jeg kan ikke andet end grine af dig, fordi du rider uden ridehjelm, det er barnligt!"

-Annsofie

0
0
Svar på denne tråd

Hæh...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2006 20:51

Duke: Jæs B-) Snowy River... Minder mig om en Garth Brooks sang...

*Ok, langt ude nu ;D*

ThaiZe: Kender godt det med at besvime Jeg får bare en forfærdelig trykkende hovedpine, lige meget om jeg har noget på hovedet :* D'oH! Og svimmelhed... ARGH!

Minder mig om vores sommervarme - GAH!

Og vil du høre endnu en hæmli'hed? -Om vinteren bliver jeg blå... :P

Mvh Vegetacha B-)
&
NullerBullerBakken
.
.
0
0
Svar på denne tråd

Barnligt!?? LOL
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 14:02

Wonderfox: "jeg kan ikke andet end grine af dig, fordi du rider uden ridehjelm, det er barnligt!"

Ehmnn nå!! Du kan da være ligeglad.. Det er ikke dit hoved det går ud over! Ligefrem barnligt at ride uden hjelm = Nej!! Så må alle de prof. beridere osv jo osse være barnlige

Så vil jeg hellere sige at det er dumt/uklogt at ride uden hjelm i stedet for barnligt.. Hehe!

Springsadel sælges!!

0
0
Svar på denne tråd

Sawa...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 16:33

Moderator mailen til Juniore er, jhnmoderator@heste-nettet.dk

Så har du den til en anden gang, og ikke til "de store" ;)

Rollo

Alme'ti Z, Eln La Fame, Rollo, Marie, Chanell & Uffe
- I er savnet og elsket!

[RolloPigen.dk] [HorseLand.com]

0
0
Svar på denne tråd

Det er mit hovede det går ud over!!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 17:38

Hvor er mange af jer dog dybt latterlige...!

Hvis jeg falder af, er det midt hovede det går ud over og ik jeres. Så kan ik se problemet. Og desuden har jeg en god ulykkesforsikring.. Som mange ryttere ikke har..

Vil så godt understrege at jeg altid har hjelm på når jeg springer, rider tur eller hvis jeg rider en ny eller ung hest..

Signe Andersen

Tideliger med springponyen Bacardi
Dressurponyen Surprise
Nu med super sportsponyen Nørlunds Ascari

0
0
Svar på denne tråd

ascari
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 18:32

ascari

to care

Mvh. Sarah

www.heste-nettet.dk/fo...02/631702/

^JHN-stævne^

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 19:10

Har ikk lig læst folk svar men vil da aligevel lig sige min menning.

Jeg mener også det er fuldkommen ondsvagt at ride uden hjenern har man kun en af og man kan ikk få en ny derfor skal den beskyttes, ikk kun for ens egen skyld men også for alle dem det går ud over hvis man selv kommer til skade. tænk på jeres veninder og familie de ville aldrig kunne tilgive sig selv for at i har fået lov at ride uden hvis i en dag faldt af og blev handicappet eller i værste tilfælde døde.

Jeg rider altid med og kunne aldrig finde på at sætte mig og ride på min uden,jeg føler mig nøgen uden min hjelm, den er en del af ridningen.

Med hensyn til sikkerhedsvesten synes jeg også at det burde være pligtigt at springe med den selvom man er hesterytter, kan ikk se hvor forskellen på ponyrytter og hesterytter er, alle kan falde af og alle kan styrte lig meget hvor god eller forsigtig man er.

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

Mit hovede, mit liv og mit ansvar
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 19:28

Sawa: Tja..

Jubbi: Hvorfor ride med en sikkerhedsvest, når det ikke er til at bevæge sig med den på..

Hvorfor rider i enlig? Det lyder næsten som om i er bange for jeres egen sport..

Signe Andersen

Dressurponyen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 20:41

ascari: at man ikk kan bevæge sig er en gammel skråne de nye moderne har man fuld bevægelighed i, er er jo nok en grund til at man skal ride med den både i ponyspring og millitary netop fordi risikoen for skade er store an i eks fodbold.

Jeg er langt fra bange for ridningen men har derimod respekt for hestene ved at jeg skal passe på men aldrig bange.

Ja hoved er dit og dit valg men tænk på dine omgivelser du skal være det gode eksempel for de små og du har trods alt et ansvar over for din familie

Tænk over detnæste gang du sætter dig op uden hjelm det kan hurtigt blive sidste gang du rider.

Hilsen Julie
Med vidunderhesten Luna

Hp & Hestegalleri
©
0
0
Svar på denne tråd

mit hovede og mit ansvar
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 21:58

Jubbi: Måske er det sidste gang jeg rider i morgen, måsske er jeg død inden jeg er kommet ned på rideskolen..

Og nu vil jeg igen understrege at jeg ikke altid har min hjelm på når jeg rider dressur. Men ellers sidder den fast på hovedet.. Det er heller ik alle heste jeg tager den af på, for jeg tænker skam os på mig selv.. Men kan bare ikke så hvad det kommer andre ved.. Min far ved at jeg gør det, og han forstår mig fuldt ud, for jeg får hovedepine af at have den på i denne varme.

Har du / i jeres hjelm på når i ellers går rundt i stalden eller henter jeres heste på marken? Det er det ligeså stor risiko for at blive "skadet i hovdet"

Signe Andersen

Dressurponyen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

Wauw...!
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:23

Sawa : du har helt ret .. jeg har ALTID redet med hjelm, vil jeg fortsat gøre ... som du skrev a hjelmen flækkede kunne det have været dit hoved der kunne være sket noget med ...

*æblet* ja er også helt enig med dig ..

Jeg synes selv man burde ride med hjem, og jeg vil nok ikk have så mege ondt af dem som rider uden hjelm hvis de slår sig meget hårdt, eller værre ... heller ikke selvom at hesten altid har været rolig, tænk hvis hesten pludselig bliver så bange at den gør noget uventet og man fyver af. måske ned i asfalten ?? så er det ikke så sikkert at man lever længere ...

men jeg siger ikke at jer som rider uden hjelm absolut SKAL begynde at ride med hjelm.. det er jeres eget problem, i må sev bestemme ...

KRIS&TESSA!!
TESSA ER DEJLIG!!
JEG SÆLGER ET NÆSTEN NYT REGNDÆKKEN
DET ER KUN BRUGT EN GANG.
SKRIV PRIVATBESKED FOR AT FÅ MERE AFVIDE!!
0
0
Svar på denne tråd

Det er deres sag
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:43

Det er måske nok op til den enkelte hvor ligeglade de er med deres liv. Men hvad med dem der står tilbage?

Hvis jeg red med en, der red uden hjelm, og vedkommende falder af - måske ganske uskyldigt - men slår hovedet voldsomt, så er det MIG der står med lorten. Og det er ganske simpelt ikke fair. Jeg ville blive rasende og aldrig tilgive det traume der følger en sådan oplevelse.

FØJ!

At man ikke har mere respekt for sig selv, det er en ting, men at man ikke har respekt for sine omgivelser og dem der venter derhjemme, det er simpelthen ikke iorden.

Ingen ridehjelm= mangel på intelligens.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

hej for dig og hej for mig ..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 22:55

Jeg har ALTID hjelm på .

Me må dog sige at jeg smider sikkerhedsvesten selvom det er en frisk skovtur / springning ,

Har den kun på det spring/millitary stævner .

¤ Bella ¤

- Uden Jolly

- Med Flying Don chello

www.Isabellasbutik.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:09

Okay så, nu har jeg lige et spørgsmål til jer der går meget op i ridehjelmen:

Bruger I så også cykelhjelm?

Hva' var det nu jeg hed?

Hmm.. Koden er i hvert fald

1..2..3

KODE123

Sjov frugt med Mille

0
0
Svar på denne tråd

kode123
Forfatter: 
Dato:  24-07-2006 23:23

Jeg cykler ikke. Kun på min motionscykel, og der må jeg indrømme, omend nødigt, at der bruger jeg ikke hjelm.

Men da jeg var landevejsrytter for nogle år siden, kørte jeg ALTID med hjelm. Alt andet er for farligt.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

nnn
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 00:12

Kode123: Jeg kunne lige forstille mig sige på min cykel, råbene fordi den stejlede og løb med mig

Hilsen Gerda Bertha

Klikker du ikke på mit banner?

Kommer du til Store hestedag den 10. septemper?
Så må du gerne lige skrive ;D

0
0
Svar på denne tråd

kode123..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 08:47

Kode123: Cykler aldrig med hjelm og rider altid med :-)

Men sys nu oz det er op til hver enkelt om de rider med eller uden, er op til dem..

Men nu ka man jo ikk helt sammenligne en cykel med en hest da det ikk er så tit at en cykel blir forskrækket og springer til siden ;)

*Team-Midgaard*

-citat Kloge Nøk

0
0
Svar på denne tråd

hjelm..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 08:55

jeg syntes du har helt ret

der hvor jeg ridder skal man have hjelm på, ikke alle over holder denne regl

Hilsen Josephine

- Med Kashmir og Format
0
0
Svar på denne tråd

ridehjelm snak bla.bla
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 09:02

(: hej ænder !

det med rideshjelm snak ja.

altså jeg vil selvfølgig også helst ride med ridehjelm jeg er ikke gammel nok endu til at ride uden så jeg ved slet ikke hvordan det er..

Mange siger det er rigtig behaeligt at ride uden derfor rider de med uden.

Mange siger det er farligt derfor rider de med ..

jeg har ikke besluttet om jeg vil ride uden eller med endu, men har det ikke også at gøre med om man stoler på hesten og hvor tit man egegnlig ryger af ? altså hvis man tit ryger af er ville jeg jo helst ride med men hvis jeg næsten aldrig ryger af så ville jeg da nok nogengange ride uden .

Engang sat sig op på Midtniqht Teadrup
Og man kommer ikke af iqen <33333
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 10:00

Sikke fordømmende man kan være i vore dage :)

"Mangel på intelligens"... Tja, lad mig sige det sådan, at hvis vi taler omgang med heste, så har jeg alt for tit set mange tegn på manglende intelligens. Og her er det ikke hjelmen, der mangler.

Men ja. Hver sin mening.

Mvh Vegetacha B-)
&
NullerBullerBakken
.
.
0
0
Svar på denne tråd

reterter
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 11:21

Det er da 100% op til en selv om man vil ride med ridehjelm eller ej.

Nu håber jeg ikke at folk er så tåbelige at tænke "NOVRA, Andreas helgstrand rider uden ridehjelm, det må jeg bare også gøre".

Jeg syntes det er op til en selv.

(Rider selv med ridehjelm)

*~ Pernille H. G. Larsen ~*
med
- Moonhaze Silver Spiral , Kastan & nu uden Yabadoo :'( ..
0
0
Svar på denne tråd

Som sagt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 12:41

Hvis man vælger at ride uden hjelm, mangler man et eller andet der forbinder den ene hjernecelle med den anden (mange flere har man vidst heller ikke).

Igen; EN ting er at man slår sig selv hjernedød, en anden ting er, hvad vedkommende ved siden af står med. Forestil jer det.

Det der kunne være et ganske harmløst fald, der endte med et forstuvet håndled, bliver pludselig til et åbent kranibrud, fordi man ikke liiige gad hjelmen.

Jeg ville aldrig nogensinde tilgive et DU udsatte mig for det, bare fordi du synes det var så rart, smart, behageligt etc.

Og hvad med dem derhjemme? Dem der venter på at DU kommer hjem, men istedet ser dig næste gang, som den grøntsag du er blevet efter et sammenstød med en uheldigt placeret sten... Din mormor, der må stå og se sit barnebarn, blive holdt i live via maskiner, og din mor og far der igen og igen spørger sig selv, Hvorfor? Hvorfor holdt jeg dog ikke fast i at hun skulle beholde den hjelm på.

Men nej, for du sveder når du har hjelm på.

Hvad er de dråber sved ved siden af en velfungerende hjerne?

Måske ser du sindsygt godt ud med kasket eller fint opsat hår, mens du rider- men for fanden hvor er du klam, når du sidder i din kørestol, mens savlen løber ned over din hage og videre ned på din kraftesløse ben, der ikke længere fungerer.

Jeg håber, den dag det sker, at det var det værd.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

vickie85d:o)
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 12:50

må jeg ikke en dag prøve at låne dine formuleringsevner?

(thums up)

Mvh. Sarah

www.heste-nettet.dk/fo...02/631702/

^JHN-stævne^

0
0
Svar på denne tråd

min overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:01

Jeg kan faktisk ikke se, hvorfor man rider uden ridehjelm ?:-)

Andet end folk måske synes, det er for varmt ? - hvis det er årsagen, så er det en latterlig årsag :P

1 time om dagen, hvor man måske sveder lidt mere på hovedet, uha, det dør man altså ikke af :P

Jeg tror folk rider uden ridehjelm, fordi at alle de store topryttere gør det. Ellers kan jeg da ikke se hvorfor man skulle ride uden ?? - forklar gerne :)

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:29

Jeg kan ikke se hvorfor børn under 18 rider uden hjelm og forstår heller ikke at deres forældre giver dem lov til det!!

Selvom jeg nærmer mig de 20, vil mine forældre da heller ikke have det -de kender risikoen.. Og det gør jeg også selv.. Derfor er det meget sjældent at jeg rider uden!

Springsadel sælges!!

0
0
Svar på denne tråd

keædlkæalskd
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 13:47

Det har altid været naturligt for mig at ride med hjelm!

og jeg husker den HVER gang. Nok også fordi en af mine veninder gjorde noget små dumt og var meget tæt på at dø.

Mine forældre vil hellere give mig en ny hjelm hvis jeg ikke gider ride med den anden.

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk eller den bøvede hæsti

<3

Min hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

b fdbnrdnrt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 16:52
Folk har selv ansvaret for deres hoved
0
0
Svar på denne tråd

RIDEHJELM!!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 17:49
Jeg rider altid MED ridehjelm. A L T I D ! ! !
Har den holdning at dem der rider uden gør det af en eneste grund : De synes det er smart.
Det bedre håret sidder godt end et smadret kranie !

Ejeren af Firhøjs Naja
Som desværre er til salg nu.
Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

jamen...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 18:11
Jer som synes at vi er SÅ dumme når vi rider uden hjelm, hvorfor lader I det ikke bare ligge? I mister INGENTING! hvis vi dør eller ender i kørestol (måske vil mtv pime min ride så B-)).

jeg mener.. hvem er mest uintelligent når det kommer til stykket? Dem som har BRUG for at svine andre til pga manglende hjelm, eller dem som tænker 'deres valg'.

..vi sviner heller ikke jer til for at have den på. vel :)

Og hvad så når I ser nogle stigbøjler UDEN den mirakuløse møgelastik? dør de også lige om lidt? :)

mvh karen
jeg har ikke styr på lortet
jeg har lort på styret

0
0
Svar på denne tråd

mit liv, mit ansvar
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 19:52

Karen: Godt sagt-skrevet..

Hvor mange af jer cykler enlig med cykelhjelm, nok ik ret mange af jer når det kommer til stykket..

Og hvorfor holdte i med det? fordi i skulle have smart hår, eller fordi i stoppede med at vælte på jeres cykel??

Signe Andersen

Dressurponyen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

6 bogstaver
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 19:55

Jeg er helt enig med Sarah !

-Har altid ridehjem på når jeg rider og sele på i bilen !

-Sagde Freja :P Hvilket hun mente ..

Hellere Såres Af Sandheden, End Glædes Af Løgne !

Nu med 2 Benjamin'er ? Haah <3

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 20:12

Jeg tror jeg står af her. Nu er den her tråd vist kun til for egne behov, og ikke for debat.

De glade tanker for fremtiden får mig stadig ikke til at synes bedre om min hjelm. :)

Mvh Vegetacha B-)
&
NullerBullerBakken
.
.
0
0
Svar på denne tråd

Karen...
Forfatter: 
Dato:  25-07-2006 22:09

Det er et dumt spørgsmål taget i betragtning at jeg allerede har besvaret det mere end en gang.

Hvis du og jeg red en tur sammen, hvilket da forhåbentligt vil ske en gang, - hvem af os to er det så der står med lorten når du dratter af og ligger med kraniebrud? Det er mig.

Den traume der ligger i oplevelsen i sig selv, for slet ikke at nævne det faktum at jeg ville miste en veninde der betød meget for mig, er bare ikke ok. DERFOR, får I ren besked fra mig.

Og det har intet med intelligens at gøre.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

min overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 12:56

Selvom alle skriver det er ens eget valg, hvilket jeg er enig i, for vi andre kan jo være ligeglade. Så vil jeg egentlig gerne vide, hvorfor jer som rider uden hjelm, gør det ??

Er det for at spille "smart" eller fordi det er for varmt ? :)

0
0
Svar på denne tråd

LALALALALALALA
Forfatter: 
Dato:  26-07-2006 15:02
C.Jessen(StarBoy):
ENIG
Ville være rart med et svar - Så kunne det være vi kunne få lidt bedre forståelse.

Karen : Det her er jo en debat. Så går da udfra det OK at skrive sin mening ?
Eller er det nu også at svine til ??

Ejeren af Firhøjs Naja

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 00:41

Måske hvis det en dag er en af de ridehjelmsløse tøser herinde, der står og skraver deres bedste venindes hjerneskal op fra jorden, kan det være at tonen får en anden lyd.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

Og så er Pierre er lækker igen i dag..
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 18:32

Jeg rider uden. Jeg cykler også uden cykelhjelm. Jeg giver heller ikke hesten gamacher på.

Neej, jeg må være et dårligt menneske.

.. Synes det er lidt med det samme, uden kompromis-. Regner i også med at vindesjovt i lyder så sikre på at alle uden hjelm med garanti falder af og dør -lige i lotto ? ;)

Stindin
.
ParelliNaturalHorsemanship
$ Feel Think Act Play like a horse$
"Personally, its not 'God' i dislike,
Its his fanclub i cant stand."
.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 18:38

Hvad sker der for computeren ???

Undskyld det nederste i det andede indlæg. Det giver vist ikke lige så meget mening :P ? Øhm, der skulle stå:

.. Synes det er lidt sjovt, i lyder så sikre på at alle uden hjelm med garanti falder af og dør -med det samme, uden kompromis (!)- Regner i også med at vinde i lotto ? :P

Sådan. Igen, undskyld spasser indlægget før .

Stindin
.
.
0
0
Svar på denne tråd

Stindin
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 18:57

Er det ikke en mulighed?

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

DRESSURSADEL KØBES! BRUGT ELLER NY

KONTAKT MIG HVIS DU HAR EN

16-16,5" -SKAL KUNNE LIGGE PÅ EN ARABER.

0
0
Svar på denne tråd

William, Tiger og Baby :'(
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:01

Jeg rider uden hjelm.

Hvis man er så bange for at slå hovedet, hvad så med ryggen ? Nakken ? Benene ? Armene ? Det ender jo med at vi rider rundt i rustning, for tænk nu hvis vi falder af ?

Jeg rider både dressur og springer uden hjelm. For det meste springer jeg dog med, for det ser min mor gerne at jeg gør.

Men hvis jeg skulle falde af og brække hovedet eller sådan noget ? Ja, så er det jo bare ærgeligt.

Der er en mening med livet, ligesåvel som der er en mening med døden. Det holder jeg på, så kan I sige hvad i vil ;)

- Sandra & Beauty Star

Beauty Star <3

Vi gør lige hvad vi vil!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm !
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:09
Nej selvfølgelig ikk ride med rustning, men den sikkerhed der er bruger jeg da.
Bruger også springvest i spring. Og bruger ALTID sikkerheds bøjler.
Har mit liv for kært til at lade være.

Men bare et spørgsmål ?
HVORFOR ride uden ridehjelm ?
Er det smart ?
Den

Ejeren af Firhøjs Naja

0
0
Svar på denne tråd

Sandra
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:19

jeg vil give dig ret i at der er en mening med alt - livet såvel som døden. Men jeg synes dog ikke at der er nogen grund til invitere den indenfor.

Desuden, vil jeg endnu engang påpege at jeg er hamrende ligeglad med dem der slår sig selv ihjel ved at være dumme, det er vel deres egen sag. Men jeg er ikke ligeglad med, at de stiller deres familie i den situation der kommer efterfølgende.

Og igen, Sandra, synes du ikke det ville være forkert, hvis vi to red en tur, du tog en ufrivillig afsidning - ramte en sten med baghovedet, hvorefter du efterlader MIG med traumet, og MIG til at skrabe din hjerne op fra omtalte sten.

Er det ok? Jeg venter stadig på svar fra alle jer, der synes det er jeres EGEN sag at ride uden hjelm, men som også stadig vælger ikke at svare på om det er ok at stille de efterladte tilbage.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 19:54

Jo, muligheden er der. Ligesom muligheden for et akut hjertestop er der. Men sandsynligheden er lille.

Hvorfor jeg rider uden? Af samme grund som jeg ikke køber lotto-lodder.

Stindin
.
.
0
0
Svar på denne tråd

vickie
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 20:07

Vickie: Ved ik om jeg kan svare dig helt på dette.. For jeg rider altid med hjelm når jeg rider ud fra ridebanen..

Men i denne varme, for jeg ekstrem hovedpine, og når man ride 3- 4 hverdag, så er det ik sjovt at vågne op om morgen og go i seng igen om aften med den hovdepine, fordi man har haft en hjelm så meget på.. Derfor rider jeg uden..

Signe Andersen

Dressurponyen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

Ascari
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 20:11

Du svarer stadig ikke på om du synes det er ok, for de der står tilbage, hvis du stiller træskoene fordi DU ikke gider hovedpine.

Og i øvrigt, så lider jeg selv at migræne, og nej det bliver slet ikke bedre af at jeg rider rundt med hjelm i denne varme, men jeg vil hellere have hovedpine, end jeg vil efterlade min familie, venner og dyr.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

sten i sandkassen???
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 20:50

Ja, men nu er det nok begrænset hvor meget jeg smader hovedet i vores sandkasse, ved ik om din bestøå af sten, for det gør min ik. Og når min far har givet mig lov, kan jeg ik se noget problem i det.. Nu flyver jge heller ik lige sådan af fordi ponyen-hesten kigger på at sandkorn..

Men måske ville jeg efterlade min familie inden, jeg kom op på 2 hest, fordi jeg havede så kraftig en hovedpine..

Signe Andersen

Dressurponyen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

*G*G*G*
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 20:58

Mon dog? Det skulle være første gang nogen satte træskoene grundet hovedpine.

Men fair nok - og mange tak for svaret. Nu forstår jeg på dig, at du ikke rider uden hjelm i skov eller på springbane - er det korrekt?

For så må det jo være det - det er vel også bedre end ingenting. MEGET bedre. Og klogere.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

mit liv mit ansvar
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 21:14
Ja du forstår mig ganske rigtigt nok, at jeg hverken springer, rider i skoven eller sidder mig op på en ung hest - hest jeg ik kender første gang uden hjelm..

Signe Andersen

Dressurponyen Surprise

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 21:42

Vickie: Jeg kan selvfølgelig godt følge dig i det med de efterladte, helt sikkert.

Og når jeg rider tur, har jeg hjelm på ;) Men det er jo ligemeget i denne sammenhæng. Jeg kan sagtens følge dig, og rider da også med hjelm om vinteren, det er bare i denne hede jeg finder det uudholdeligt.

- Sandra & Beauty Star

Beauty Star <3

Vi gør lige hvad vi vil!

0
0
Svar på denne tråd

Sandra...
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:18

Og lige der kan jeg sagtens følge dig.

Jeg vil bare stadig ikke tage chancen.

Vickie

Igen med Zheena.

Og aldrig mere uden.

0
0
Svar på denne tråd

Med eller Uden ?
Forfatter: 
Dato:  27-07-2006 22:24

Tjae. Jeg har stadig samme mening. Det er op til en selv, og jeg syntes abselut ikke at folk skal blande sig i det. Folk vælger selv at ride uden hjelm, og ryger de af må de jo så selv tage konsekventsen.

Mange siger: jeg rider uden hjelm, fordi jeg kender min hest godt nok til ikke at lave ballade.

MEN, man ved jo ikke hvornår hesten bliver forskrækket, vel ? ;)

Men igen, det er op til en selv, og ignen skal blande sig i folks egen sag !

Whatever
:-* I can be like the devel :-*

Bam margera & HIM <3

0
0
Svar på denne tråd

lalalalalala
Forfatter: 
Dato:  28-07-2006 00:18

jeg rider aaltid med hjelm! eller har faktisk skridtet af en gang uden ...

jeg syntes (lige som de fleste ænder) at det er foks eget ansvar om de vil ride med hjelm eller ej! da jeg havde min gamle pony red jeg også altid med sikekrhedsvest både til springning og når jeg skulle i skoven men nu hvor min pony er flyttet til en anden stald hvor jeg tit rider i skoven som opvarmning eller når jeg skridter af, bliver den kun brugt til springning.

Der kan altid ske uheld med almindelig omtanke kan mange af dem undgås efter min mening. Mirage bliver tit bange for ting og springer til siden hvis han ser noget farligt inde i busken, derfor rider jeg ikke uden sadel på ham. Jeg kan sagtens sidde fast med sadel men uden ville jeg sikkert dratte af og jeg tror ikke han ville stå og vente på mig

At jeg så altid rider med sadel er mere noget jeg syntes jeg skylder Mirage end mig selv hvis jeg nu skulle ryge af! Jeg har ansvaret for ham og hvis han låber hjem og bliver kørt over ville det have været mig der havde svigtet ham. Derfor tager jeg ingen chancer!

hilsen Naha

jaaah jah jah,

gang i løjerne

ik' så meget pjat :D

JHN's distriktsliste-

skriv til mig hvis du ikke er på ;)

Team M&M's = Natalie&Mirage & Louise&MisterMalthe
yirh <3 :D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider