|
|
| Da vinci Mysteriet |
|
|
Ja jeg var inde og se filmen her i lørdags, efter jeg havde læst bogen . Og syns virkelig den satte nogen tanker igang, på en måde kunn e jeg faktsik godt være enormt fredstet* til at tro på at der ligger noget bag? At Jesus ikke væreså guddommelig som der siges, og at han nok har børn? Men tror i på det? & har i set filmen, hvis ja hvad syns i? 
.V Low Länder er min drømme pony V. ^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Enig du |
| Forfatter:  |
Kirstine K-M |
| Dato:  |
11-07-2006 12:09 |
|
Jeg er enig, har også læst og set Da Vinci Mysteriet. Og jeg kunne squ også nemt tro på det!! Den er vildt god
- En rigtig rytter rider Holstener - Rigtig heste er ikke røde, rigtige heste er Holstenere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nolbno |
Tine . |
11-07-2006 12:10 |
|
Jeg har også set filmen .. Den er meget speciel .. Men rigtig god ..  Men det hele er altså noget opdigtet .. Det er fiktion det hele .. Der er ikk noget som helst i deres teori .. Det står der i hvert fald alle steder jeg har kigget .
Mvh. Tine . 100% Springrytter . Jolly Jumper <3 Se Vidunderet .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 'overskrift' |
¤AnnexD¤ |
11-07-2006 12:14 |
|
Jeg gad godt se den  Men tør ikke 
Med Venlig Hilsen Anne! - Ja, det var det jeg sagde! ♥ Alting er let, bare man kan det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er sulten |
-trine- |
11-07-2006 12:28 |
|
Den er helt vild god.. (er ved at læse bogen, har set filmen) Jeg blev sur da jeg gik ud af biografen, simpelthen fordi jeg ikke kunne lade være med at tænke over filmen.. Og fordi den var færdig. ;p Det var godt nok nogle dårlige anmeldere, de sagde alle den var tude dårlig.. x:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fyguhkjlokæ |
|
|
Jeg har hverken læst filmen eller set bogen  hehe, men jeg kunne måske godt tænke mig at se filmen når den kommer så man kan leje den - syns det er hyggeligere når man kan se den derhjemme (nogengange). 
© Mvh Anna & Nørlunds Trinity Stolt dressur rytter *Medlem af SÆK *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| shsfghdgfh |
Chris (Zoltan) |
11-07-2006 13:04 |
|
Har læst bogen - tror ikke jeg vil se filmen, er bange for at blive skuffet!  Altså, det er jo bevist at jesus faktisk levede omkring det vi kalder "år 0", og at han døde omkring det vi kalder "år 35". Alle de historie der står i biblen er helt sikkert ikke sande - i hvert fald ikke dem hvor Jesus viser hvilke mirakulære ting han kan. Jesus var et menneske - hvilket menneske ville leve 30 år uden at blive seksuelt fristet? Jeg tror på at jesus både havde kone og børn. Hvorfor skulle han være så anderledes? Den grove historie om Jesus: Han var en mand der ikke var bange for at fortælle folk om hvad han troede, hvilket romerne ikke brød sig om, hvorfor de korsfæstede ham - en almindelig ting at gøre i den tid. Den historie tror jeg på. Og i den sammen hæng kan Jesus jo sagtens have haft en Kone og nogle børn! Puha jeg plapre. Alt i alt synes jeg det er en god, måske en smule langtrukken bog, med nogle gode synspunkter - om det er sandt eller ej er jo op til læseren at bedømme!  Fortsat god (regnvejrs)dag!
--> Chris <3 ~ Med min Zoltan Of Swing ~ ^^ We are the champions, my friend ^^
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Da Vinci Mysteriet |
|
|
Well jeg foretrækker klart bogen. - Og en af grundene til at både bog og film har fået så mange negative karaktere er vel også at der er delte meninger om det. Den omhandler jo et utrolig omtåeligt emne; Var Jesus "menneskelig" som os andre? Et eller andet sted vil jeg gerne tro på teorien, og teorier har jo tit lidt fat i noget rigtigt  Jeg synes nu absolut ikke den er uhyggelig, men hvor jeg savner mange detaljer fra bogen af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
Sawa |
11-07-2006 13:18 |
|
suyntes den film er sindsyg god! og utroligt nok, overhovedt ikke forvirrende?
Mvh. Sarah This is my life, and I dont care.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gjhghjgjh |
|
|
der var en længer oppe der skrev der ikke var hold i teroien omkring jesus ikke guddommelig. Hvis man ser filmen og det de beviser som modsætter kristendommen er det ufatteligt, foreksempel billedet fra den sidste nadver, er der en kvinde, jesus kone, hvis man klippede hende ud, og satte hende ved siden af jesus, hvilede hendeshovde på hans skulder, det var jeg forbløffede over, for det viser at han havde et kærligt forhold til hende osvosv .. Så jeg tror helt ud fast på at der er et o landet i den terori'
.V Low Länder er min drømme pony V. ^ elsker den pony, mit liv, mit et og alt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tfgjftgjfj |
|
|
Tine .: Denne teori er vel ikke mere opdigtede end biblen? Jeg har hverken set filmen eller læst bogen, men jeg har hørt rigtig meget om det, og jeg tror klart, at der kan være noget om den teori. Det virker noget mere realistisk!
MVH. Antonia - med Eros Linkin Park <3 I've become so numb I can't feel you there I've become so tired so much more aware I'm becoming this all I want to do Is be more like me and be less like you
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 teng |
|
|
Har ikke set filmen og heller ikke læst bogen, men har bogen  Har dog set dokomotar om det, og jeg syndes fatisk at Da Vinci har fat i noget
Kyssh Lotte Smil så solen skinner Nutid og Datid, JHN for altid Rigtige rytter rider araber SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB): Vi driver dig til vandvid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heheehe |
|
|
Det er jo enormt svært at lave en film over sådan en kendt og elsket bog. Der er jo nogle enorme forventninger. Jeg har ikke læst bogen, men jeg har set filmen. Syntes den var ret god, i hvert fald ikke dårlig som mange anmeldere har sagt. Godt nok var den lidt forvirrende, nogen gange nåede man ikke lige at få tingene med, og så var der ikke rigtig nogen chance for at forstå i den store sammenhæng. Men jeg synes nu den var god 
GURAMIEN Good to be special
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift ? |
Putte<3 |
12-07-2006 20:20 |
|
Jeg syns a bogen er total god !! har læst den 2 gange:P har os set filmen, syns den er god, men der er lavet noget om, og noget som jeg absolut syns skull ha været med, som ikk var det:P Meen . jeg har os tænkt meget over det, om det nu kunne være rigtigt. jeg er meget tæt på a tro på det . for synes det er nogle spændende teorier . Meen . det er jo bar miin mening 
Miin Baroc<'3 En dag tilbage, rid mens du gør det, spring mens du tør det. en dag tilbage! -den bedste ridelejr sang:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Portugal - mit hold! |
Find-Nemon |
12-07-2006 20:44 |
|
Har hverken læst bogen eller set filmen  Så aner faktisk ikke, hvad noget af det handler om?
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
Portugal -Mit hold- -Mine drenge- !Simon Mathew!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg er ved at læse bogen og er næsten færdig med den, mangler kun 20 sider.  Synes den er rigtig god, men synes Engle Og Dæmoner er bedre, altså bogen før Da Vinci Mysteriet. Jeg tror på at Jesus havde en konen og at hun var gravid, og jeg tror Jesus var ligeså menneskelig som os andre. Og som en sagde så er bibelen ligeså opdigtet det andet, det står faktisk også i bogen. Jeg synes det er utrolig spændende at læse om, og er nu også begyndt at finde oplysninger om alle de forskellige ting her på nettet. Selvfølgelig er historien ikke sand, men alle tingene som bliver forklaret i er sande og meget spændende synes jeg. Men nu vil jeg se at få læst resten af bogen færdig inden jeg kommer med flere udtalelser. 
Simone - Med parten Coco
Arto-profil - Mail/msn - Hjemmeside
Amatør Fotograf Tager ud til stævner, arrangementer og privat. Pris: 5 kr. pr. billed, se evt tilbud på min hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|