Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Årh hjælp.
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:11

Zig-Zag har.. eller HAVDE en super smuk hale, stor, flot og forskellig farvet. Men hun er begyndt (eller har gjordt længe) på at klø hale! Det irritere mig ekstremt, og vi har prøvet at vaske den i saltvand (fra havet), vaske den normalt, købe sådan noget antikløe halløj, madolie, sådan noget min far havde (kan ikke huske hvad det hedder), noget specielt shampoo... Ja vi har prøvet en hel del, og intet af det virker. Det er heller ikke fordi hun har orm. :S

Har kigget efter sår, og andet men det er der heller ikke.

Hvad kan man ellers gøre ved det?

Zig-Zag

I love you. I swear that's true.

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:35

Typisk. De ting du skrev, var det jeg ville foreslå du skulle tjekke xD

Hm. Men, hvis I ikke kan finde grunden, og det åbenbart klør kan det være I skulle få dyrlægen ud?

Ihvertfald mit bedste råd :P

. :D Line & Danielle :D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.

0
0
Svar på denne tråd

Cathrine
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:35
Vil jeg også godt vide

Cathrine (:

- Van damme <3

- Nu med Nygaards Kasper <3

^ Såå søde (:

- (L)

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:39

Line: Tja, synes måske det er lidt overdrevet at få dyrlægen ud for så lidt. ;) Det er jo ikke noget som gerner hende.

har overvejet om det måske kunne være fordi hun keder sig?

Zig-Zag

I love you. I swear that's true.

0
0
Svar på denne tråd

mhh...
Forfatter: 
Dato:  29-06-2006 15:46

Når min hest klør hale plejer jeg at smørre den med glycerin, hesten bliver hel salig af det og det har hjulpet hver gang...

Mvh. Nanna og tossehesten Casper

Ses vi på Enghøjs Ponyclub i uge 28-29?

www.enghoejs-ponyclub.dk/

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 15:29
Jeg plejer at bruge madolie(som du også skriver at du har prøvet) det plejer at hjælpe at gnubbe det godt ind til haleroden, i hvert tilfælde på miin ponz. evt ring til dyrlægen og snak med dem... det kan være at de har et andet råd...

"Hygge hejsa!"
-citat fra: Nissernes ø
Line was here!
0
0
Svar på denne tråd

sommereksem
Forfatter: 
Dato:  01-07-2006 15:49

Den kan jo godt have udviklet sommereksem, som er allergi over for en bestemt slags mitter. Når de bider spytter de noget antikoagolerende ind så de kan suge blod, det er dette middel mange islændere og ind imellem også heste af andre racer har.

Jeg har selv en med sommereksem. jeg vasker hver dag de udsatte områder med shampoo og koldt vand. når det er tørt smører jeg det med blue horse antikløe liniment. jeg har prøvet at smøre med mange forskellige produkter, men dette her hjælper på min. Det er min erfaring at det er meget individuelt hvilke midler der er gode til hvilke heste og man er således nødt til at prøve sig lidt frem. På nogle heste virker de urter brogården sælger, på andre ikke. Fælles er det dog at det er lettere at forebygge end behandle og man skal således mindske eksponeringstiden, dvs mindske den tid hesten befinder sig i områder med mitter, samt sørge for at den ikke bliver bidt når den er i området.

Jeg har til formålet indkøbt et insektdækken der går op til ørene, rundt om benene og rundt om halen. under maven sidder også en klap der beskytter. Det er vigtigt at det ikke bare er et almindeligt insektdækken, men et der er lavet til mitter, da disse er meget små og derfor kan komme igennem almineligt fluenet.

Mitter er mest aktive om aftenen når det bliver køligere og specielt hvis det har været en meget varm dag og aftenen er klar og skyfri, vil der være mange. Derfor har sådanne heste det bedst i stalden på sådanne aftener, går den på døgnfold skal den som minmimum have sit eksemdækken på til aften. på regnvejrsdage kan de dog naturligvis gå uden, da mitterne der ikke vil være aktive.

Det er vigtigt at sørge for at holde godt øje med sin sommereksem hest. behandler man det ikke kan det blive så slemt så den kradser huden af i store områder. i rigtigt grelle ilfælde bliver man nødt til at aflive.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

Distriktstævne for hest

egene-ridecenter.dk/Fi...ng2006.pdf

Distriktstævne for pony

egene-ridecenter.dk/Fi...ny2006.pdf

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider