Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Billeder fra da Liv og jeg var sammen. altså *Surprise*
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 12:04
Hejza.
Mig og liv *Surprise* har jeg jo været sammen, aller først var jeg ned ved hende hvor jeg red på surprise og liv red på montell, bag efter tog vi hjem fra stalden og så billder. Så fandt Liv på at vi kunne sove sammen hjemme ved mig , og det gjorde vi så næste dag, red Liv på Joy og hun sprang, desværre var der ikke mere strøm på det så det blev ikke til så mange.
Men her er de.

Desværre er der igen billeder af mig men i overlever jo vel nok........
Liv sprang ca 110 eller højre og så sprang hun en mega mur som var mega bred.
Knuzzer....pernille
0
0
Svar på denne tråd

ER det på en ridelejr
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 12:35
Er det der på en ridelejr... men husk lige en ting... du holder alt for stramt i de der tøjler når du kommer mod springet, hvis du sidder og holder kanon stramt i tøjlerne så er der større risiko for at hesten ikke springer... bare lige et råd...

Knuz
0
0
Svar på denne tråd

Re: ER det på en ridelejr
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 12:56
-Enig med Mette.

Han for ikke noget tøjle...
0
0
Svar på denne tråd

Gode billeder
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 13:38
Hvor er det dog en sød hest + rytter :-)
Rytteren kan jo heller ikke slippe tøjlen helt, for så render den jo uden om! Der er jo også langt hen til springet og det er et lille spring. Det lyder også til at rytteren ikke har redet hesten før, også ville jeg da også holde lidt fast i den!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Gode billeder
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:02
Det er ikke en ridelejr. Suprise (hesten på billedet) er Livs hest. Pernille (hende der rider hesten) er dressur-rytter, så hun er ikke så vandt til at springe(?)
Men rigtig gode billeder ;)

- Fnuller!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:15
Me and B: Sådan funger det nemelig ikke..!

Man skal ikke holde så stramt, og hvis man skal løsne tøjlen lidt så den har den rigtige lænkte, slipper man den IKKE helt!!!!! Jeg har (ved også Ditmu§ har) da sprunget uden en disse på hesten (hovedtøj, sadel mm.) og løber hesten uden om springet?-NEJ! Ikke mine.

At man giver hesten den tøjle den skal have, i springning er ikke ensbetydene med at den vil løbe uden om. Efter hvad jeg og sikkert også Mette kan se på billedet, er at ryttern har utrolig korte/strame tøjler, og der er ikke (Me and B..) langt til springet!! Overhovedt ikke, hesten skal have tøjle, og det er ikke ensbetydende med at man ikke har kontakt med hestens mund. Der er vel kun 1-2 galop trin til springet (kan ikke helt se det ordenligt!)

Surprise: Jeg kritisere dig overhoved ikke, og vil heler ikke være uvenner med dig. Så jeg er ret ligeglad med hvordan du springer, for det har JO ikke noget med mig at gøre.- Du har jo ikke bet om råd, vel?

Så du, glem hvad jeg syndes om det, for det er ikke noget jeg gider at hænge mig i. Ellers nogle vildt gode billeder, og du ser rigtig sød ud.

Hilsen SommeR TanjA :-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:16
Fnuller!: Hehe, omvendt. Det er Pernilles pony, Joy, og Liv der rider den. ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:20
Dixie: A hva'?! Nå, hmm... Jeg troede det var Suprice.. Heeh... Hovsa... Sorry! Det var ikke for at træde nogen over tærerne - det har jeg prøvet alt for mange gange...

- Fnuller!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:22
Fnuller!: Chatte? Joras? :D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:24
Tanja: Jeg synes du skal lade hvere med at "brale" sårn op!.
Joy har ikke sprunget så meget så længe Pernille har haft den, for Pernille kan bedst lide dressur.
Så kan man jo ikke lade den få løse tøjler, for så kan det være at den bare freser afsted.

Ditmu§ hest er hun 100% også mere knøttet til, da Pernille kun har haft Joy i få mån.

Selvom du har "konkurence"stald og alt sådan noget. Hvordan kan det så være man aldrig læser,høre eller ser dig på top 10 eller top 100 listen? Rider du da kun på dis. plan?Hvor ligger jeres stlad? for så kunne jeg godt tænke mig at se n rigtig Konkurrence stlad(har ALDRIG set sådan en før:))

Hilsen Katrine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:28
Dixie: Jada :)

- Fnuller!
0
0
Svar på denne tråd

Til Tanja
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:55
tanja: Jeg har selv haft en pony som jeg sprang uden sadel og hovedtøj, og det var spring på over 1 m. Hun løb da heller ikke uden om, men nu kendte jeg hende også meget godt (havde selv lært hende at springe) og hun kunne hoppe en S-bane uden problemer (en S-bane for pony, men jeg red hende som hest, og her sprang hun så knap så højt pga. afstanden, men det er en helt anden historie :-) ) Kom jeg op på en hest jeg ikke kendte, som det er tilfældet her, ville jeg da ikke starte med at pille sadel og hovedtøj af og springe! Jeg ville da også holde rimelig fat i den indtil jeg kender den lidt bedre. Og hvis hun aldrig har redet ponyen før kan jeg godt forstå hun har meget fat, men hun har da sikkert sluppet i selve springet :-)
Man kan sagtens springe uden udstyr, men det kræver altså en del tillid!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Til Tanja
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 14:58
1. Det er vist kun 2. gang Liv rider Joy, og 2.gang hun springer med den.
2. Har hørt at Joy er meget svær at holde, og så er det da klart at hun lige holder lidt ekstra fat i den.
3. Liv kan jo godt liiiige nå at "slippe" Joy lige inden springet.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 15:03
Me and b: Er meget enig i det du siger. Kan godt forstå din pointe (er jeg ikke dygtig? *G*)...

- Fnuller!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 16:40
Øhh?

Katrine: Starter PT. kun på Distriktsplan! Da jeg "bare" er ved at træne med mine ponyer.
Vores stald/vi bor på Sydøst sjælland, sådan ca. Hæ hæ, ved sQ godt hvor jeg bor, men altså jeg syndes det er svært at forklare...!

Hvor er det du bor??

Men jeg har jo sagt at jeg er ligeglad, og helst vil blande mig uden om. Og jeg fortryder at jeg overhoved skulle kæfte op.

Sååå "*Tanja gør sig usyndelig*"

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 17:19
Undskyld mig men i ved jo selt ikke fordan joy er at springe på hvis i vil vide det så spæner hun af sted og IGEN kan holde hende, og hvis man slipper alt for meget så jorde hun af sted.
Det er min pony og det er Liv der springer den og IKKE mig jeg springer ikke, jeg er kun dressur rytter.
Desuden kan man ikke tage fra et billede.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 18:08
Jeg holder altid tøjler sårn som min ridelære siger. Så når jeg springer "glider" min hånd + tøjle hen ad hesten's hals...

Tanja: Det gør ingen ting ,bare du ikke spiller sårn lidt kloge agtig!:)
0
0
Svar på denne tråd

Lige en kommentar fra mig
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 18:18
Hrm! Lige en kommentar fra Pernille (Joy) ´ store søster.
Joy, er en utrolig stærk pony, for hende der havde den før har ikke bare sat den mindste form for grundridning ind i den. Så den trykker bare underhalsen frem, også kan man altså ikke gøre så meget. Joy, har bare fået lov til at løbe afsted når hun har haft skulle springe (For det gælder jo om at have den hurtigste tid) også har hende der havde den før, været fuldstændig lige glad, og har efter min mening kun redet "idiot-ridning".
Jeg kan heller ikke holde Joy, og jeg rider altså en vallak på 1,78cm. Vores fælles ridelære kan næsten heller ikke holde den, hun er grand prix rytter, og hendes heste er også over 180cm i stg, og de er 100mio nemmere at holde en Joy - fordi den er redet så snot hamrendene forkert. Pigen der havde hende skulle rent ud sagt ikke have haft lov til at få sådan en ung og lækker pony, også bare ride den så tankeløst.

Jeg kender en som lige er død (Ved ikke om i kender "Bitten" fra SMIR) Ved at springe. Hendes hest tog også styrringen, og det endte et i meget uheldigt styrt :-( (Det er selvfølgelig ikke noget man 100% ved - men der skal altså meget fart til at falde af og brække halsen)

Så heller have for meget fat, også hesten stopper, end at jorde afsted og ikke have styr på noget.

Og desuden er der nok 1,5 m hen til springet (som nok er 30cm højt) så Liv kan jo sagtens nå at give efter endnu.

Lige en "lille" kommentar fra mig.

VH HeidiZ (Putin)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lige en kommentar fra mig
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 19:46
øhhh så vil jeg lige give min kometar til det

1. det skal siges at hun kom meget tæt ind under det forste springe(det var en to komination) og vi var faktisk lige landet efter springet så jeg fløj lidt frem men
2. hun løber som en sindsyg når hun er set spring sædter hun bare farten op så det kan nvære meget svært at holde hinde tilbage....!
3. så det er ikke fordi jeg er en begynder for jeg starter faktisk landstævner på min pony Surprise og har gjordt på sari og så skal jeg havde min nye ponze Montell med til næste landstævne....

kram....moi
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lige en kommentar fra mig HEY KIG NU!!!!
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 19:49
OG så skal det siges at jeg ved godt hvordan man skal give efter på tøjlen så det er ikke med mening at jeg sider der som jeg ved ikke hvad...!
og vis i ikke kan se det selv om det er tudelig så er løberb hun rimelig hurtige på billedet:0)

kram....moi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 20:20
Suk-suk!!
Det var altså bare Liv og Pernille der ville vise billeder -de bad ikke om at blive kommenteret i deres måde at ride på. Som Heidi også siger, så er Joy vist en meget stærk pony der ikke er så let at holde tilbage -det fremgår også af billederne:)
Det skal da nok gøre så man har lyst til at vise sine billeder frem..... (har personligt ikke lige frem lyst til at vise billeder med mig på, hvis man risikerer at blive kritiseret sådan...)

Så tænk jer lige om før i begynder at kritiserer -i ville blive sure/kede af det!

Vrinsk fra Ida
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 21:54
Har lige snakket med Pernille og hun har fortalt mig hvor stærk Joy hun er...!Pernille: Du lyder VILDT sød!:D:D:D:D:D:D:D:D:D:):):):) Godt vi blev venner igen!<;D
0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  16-07-2002 22:48
Vil lige tilføje at man ikke burde springe på Joy endnu, det er alt for risikabelt. Den skal vente til grundridningen er helt iorden :-) Også kan man begynde, eller for man ikke noget ud af det, hvis den bare fræser der u´a ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Re: Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  17-07-2002 09:37
Katrine:
Du lyder også kanon flink.
*Surprise* Du rev hende jo slet IKKE i munden sikke noget vrøvl! jeg ved selv hvor svær hun er for mig at holde plus min søster og ridelære hellere ikke kan holde hende...!Såå, som heste-ida siger er det jo ret træls at ligge et billede ind og så man skal hakkes ned....over man river sin hest i munden og ikke giver efter.
Hvis der er så mange problemer så syntes jeg tanja sku komme ned at ride på Joy, og så tror jeg ikke hun kunne holde hende hellere.
Heidi: Det er jo lidt svært når Joy IKKE vil lære dressur, og det nytter jo heller ikke kun at ride dressur/dressur/dressur/dressur måske i skoven...Det bliver alle heste jo engang træt af der skal jo ske noget nyt.
Nå jeg vi smutte skal ud at købe en salt sten med min søster til Putin & Joy.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider