|
|
| Hvor'n går'n så...... |
| Forfatter:  |
§Camilla/Quiet Please§ |
| Dato:  |
15-07-2002 22:07 |
|
....med mig ?? Jaa... Jeg har været ude og ride lidt på den frække Quiet det gik godt, pånær når jeg red trav gennem tidslerne.:-@ Så har mig og Quiet leget mokkedyret. En leg hvor man finder ud af hvem der er stærkest når der skal renses hove, hvem vandt...... Det gjorde Quiet. Quiet syntes vidst os at jeg smager vældig godt, jeg har vidst fået en kød edene pony. Den hedder både mig og alt andet.:D
Lige nu sidder jeg ved min ko-puter og prøver at lave et nogen lunde godt indlæg, men det går vidst ik' så godt:P
Nu vil jeg lige lave en ny historie som i så skal være søde at lave videre på. Her kommer den.....Boooong..!
------------------------------------------------------
Jeg var på vej ud på min rideskole til min lille halvparts pony Bolle. Han var sort og 130 cm og god til at springe. Da jeg kom der ud gik jeg ind og sagde hej til ham, striglede ham også red jeg. Han var bare den bedste mini pony i hele verden. En dag da jeg kom ud på rideskolen gik jeg over til opslagstavlen også så jeg en seddel hvor der stod Bolle sælges......
------------------------------------------------------
Jeg glæder mig til at se hvad historien ender med.
Qnuzzer Mille....;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Hvor'n går'n så...... |
toffe |
15-07-2002 22:27 |
|
jeg har også lige redet:)
jeg red til vandet og først ville han ik i og så hoppede jeg af og trak ham i og efter 2 minutter lage han sig ned med mig på ryggen og gæt engang om jeg var våd...
jeg er ik så god til det med historier så det lader jeg en anden om:)
knuzz toffe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
15-07-2002 22:35 |
|
Fortsætter lige med historien :
Jeg tænkte bare "F u u u ck", stønnede og lænede mig op af en boksdør, mens jeg læste videre.
"Bolle sælges! Bolle er en frisk, stor kat. 3 pony (130stg.), 10 år, springer rigtig godt, kan også lidt dressur. Prisidé 10.500 kr."
Jeg stod bare og måbede, det kunne da ikke passe? Hvordan kunne Astrid, Bolles ejer, bare lige sætte ham til salg, uden at fortælle mig noget? Jeg sank sammen på staldgulvet og sukkede dybt. Hvad skulle jeg gøre? Jeg måtte ikke få en hest før jeg fyldte 13, og selv kunne tjene penge, og der var næsten 1 år til min 13-års fødselsdag.
Jeg gik ud i gården efter min cykel, og fræsede hjemad, med tårer i øjnene..."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
15-07-2002 22:35 |
|
Fortsætter lige med historien :
Jeg tænkte bare "F u u u ck", stønnede og lænede mig op af en boksdør, mens jeg læste videre.
"Bolle sælges! Bolle er en frisk, stor kat. 3 pony (130stg.), 10 år, springer rigtig godt, kan også lidt dressur. Prisidé 10.500 kr."
Jeg stod bare og måbede, det kunne da ikke passe? Hvordan kunne Astrid, Bolles ejer, bare lige sætte ham til salg, uden at fortælle mig noget? Jeg sank sammen på staldgulvet og sukkede dybt. Hvad skulle jeg gøre? Jeg måtte ikke få en hest før jeg fyldte 13, og selv kunne tjene penge, og der var næsten 1 år til min 13-års fødselsdag.
Jeg gik ud i gården efter min cykel, og fræsede hjemad, med tårer i øjnene...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
15-07-2002 22:36 |
|
UPS... den kom lige 2 gange! Sorry...
Ved godt historien ikke er så go'... ka' sq ik' det pis... Men, det går nok;)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
toffe |
15-07-2002 22:52 |
|
okay jeg prøver der er ik andet at lave lige nu:
på vejen hjem tænkte jeg ik på andet end alt det vi havd lavet sammen fks. dengang hvor rideskolen holdte strandtur og vi badede sammen og du var den eneste der lagde sig ned i vandet og blev døbt "flodhesten"... eller den gang hvor du havde kolik og jeg gik med dig helle natten fordi at astrid var på ferie og jeg sagde til mig selv at jeg ik ville tilgive mig selv hvis han døde, for jeg kan bare ikke leve uden ham...
"FU.." min cykel var punkteret det var bare lige top måletm, nu kunne jeg ikke nå hjem og skrive stil til imorgen...
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
15-07-2002 22:55 |
|
Forsættelse
Da jeg kom hjem løb jeg bare op mit værelse og græd og græd... Min mor kom op og sprugte hvad der hvad galt " bolle skal sælges" Snøftede jeg! "jamen skat dog, det var da trist" Jeg blev så sur, havde hun dog ingen føleser?? Jeg rejste mig op, og løb neden under, og ind i pc rummet, låste døren og tændte pc'en, jeg gik i gang med at skrive en seddel hvor der stod:
"Min ynglings pony skal sælges og jeg må ikke få ham, kom med et job så jeg kan tjene penge og købe ham selv... jeg er en frisk 12 pige, kontakt Fie på TLF xxxx xxxx Håbe fulde hilsner Fie Larsen.
Jeg gik til de nærmeste super markeder, og hængte sedlen op, nu var det bare at vente, og en fredag(sedlen blev hængt op en torsdag) ringede en Fru Pedersen som gerne ville have passet hendes lille datter YES tænlkte jeg...
Håber ikke at den er forlang!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
15-07-2002 23:00 |
|
Skriver lige igen !
Ugen efter tog jeg ud til Fru Pedersen, som boede 2½ km. fra mig. Hendes lille datter Emilie på 10 måneder, som skulle passes, var bare rigtig sød. Fru Pedersen spurgte, om jeg kunne komme 2 gange om ugen, og passe Emilie et par timer, for 85 kr. i timen. Det lød jo rigtig godt, så jeg svarede glædeligt ja.
Allerede dagen efter stæsede jeg igen ud til Fru Pedersens hus for at passe Emilie...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
15-07-2002 23:02 |
|
Hovsa, det gik vist lidt hurtigt. Men liiige lidt til :
Fru Pedersen lukkede mig ind. Hun forklarede mig, at jeg skulle skifte ble og give hende maden, som hun havde stilt frem på bordet. Så tog hun afsted i byen, og blev væk et par timer.
Men kunsten at skifte ble var altså ikke så let som jeg regnede med, måske skulle jeg have øvet mig lidt mere derhjemme på min lillesøster...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
15-07-2002 23:11 |
|
hehe.. .mig igen!!
Jeg fik dog ordnedede 4 timer, men jeg fandt hurtigt ud af at det ikke var så nemt enda!!
På vejen hjem satte jeg pengene ind på min bank konto, intil videre havde jeg 500,- nu manglede der bare 10.000,-, men det er mange penge!! Da jeg kom hjem lå der en bedsked på TLF svaren "Hej, jeg hedder Britt, kom ud til mig inden kl 20.00 hvis det er muligt, godt job, hverdag i en uge... du kan få 1000 kr for det.... FEDT tænkte jeg! Jeg fræsede ud til næste job, det var to dejlige gamle heste der skulle passes hver dag i den uge hvor hun var på ferie, de skulle fodres og trigles, og nusses om, fedt job tænkte jeg, og næste dag var jeg på Langelands stræde 46 i Ganløse, hvor Frederiksborgen Tusble hun var 19 år gammel, og havde en benskade, og den lille 25 årige mini shetter Basian stod, jeg fodrede dem og striglede, og bagefter gk vi en god tur!! Det var hyggeligt, og ny hjem til aftensmad!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
15-07-2002 23:17 |
|
Mig igen igen!
Sorry men jeg keder mig...
Næste dag vågnede jeg tidligt, heldigvis havde vi sommerferie, så jeg havde masser af tid til både Emilie og Tusble og Basian.
Jeg havde aftalt med Emilies mor Fru Pedersen, at jeg skulle komme ud i dag, og passe hende 3 timer mens Fru Pedersen arbejdede i et supermarked. Jeg skulle først være der kl. 11.00, og klokken var kun 9.00, så jeg tænkte, at jeg lige kunne nå et smut ud til Bolle først.
Bolle var som altid glad, jeg tog ham ud på staldgangen og striglede og sadlede ham op, så red jeg ud på ridebanen, og red en lille times tid, så sadlede jeg ham af og gav ham en hurtig omgang med børsten, så skyndte jeg mig hjem og klædte om, og så op på cyklen igen og ud til Emilie! Da de 3 timer var gået, og Fru Pedersen kom hjem, stæsede jeg hjem igen, tog et par gamle cowboybukser, mine gummisko og en gammel trøje på, og cyklede ud til Tusble og Basian...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
15-07-2002 23:49 |
|
Tusble og basian havde det meget godt, jeg fodrede dem, men Basian ville ikke spise, eller han kunne ikke, jeg fik med nød åbnet hans mund og så hans tænder; føj da, de skulle raspes. Jeg ringede til dyrelægen, og han kom og ordnede hans tænder, og så var han frisk igen, jeg betalte dyrlægen med de penge Britt havde lagt til evt. udgifter. Jeg gik som jeg plejde en tur med dem, og nussede godt om dem. Og cyklede hjem, lige i reette tid til at tage telefonen, det var en mand der ringede han hed Per Sørensen, hans have skulle slås, og ukrydtet skulle fjernes, i morgen kl. 10.00. lønnen var 200 kr, okay tænkte jeg. og sagde farvel. min tids plan var så i morgen, 10.00 Per, 13.00 emilie, og 17.00 hestene, det ville blive en hård dag, men jeg skal nok klare det, jeg var træt og skulle være frisk til im orgen så jeg gik op i seng! Jeg drømte sødt om mig og Bolle der stod stolte ved et spring stævne hvor vi ventede på at få 1 pladsen, meen jeg blev afbrudt af en telefon, "grrr" tænkte jeg, kl. er kun 7.16, det var Fru pedersen der sprugte om jeg kunne tage Emile en time mere, jeg sagde ja for de 85,- ekstra, men det ville være hårdt, jeg måtte tage mit heste tøj med til Emilie for ikke at cykle omvejn, og derved spare tid.!!!
Lidt langt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
kia |
16-07-2002 07:12 |
|
Jeg har lige været ude og ride en tur, stod op kl. 5!!! Det fandme rat når der ikke kommer nogen biler så man kan gallopere i rabatten. og bare have det hele for sig selv. Nu sidder jeg og overvejer om jeg skulle finde et eller andet spiseligt, f,eks morgenmad???
Qnuzzer Kia 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
§Camilla/Quiet Please§ |
16-07-2002 10:40 |
|
Jeg kom id til Emilie og passede hende nogle timer og da fru Pedersen kom hjem gav hun mig min løn og en ekstra lille skeling på 100,- kroner. Jeg strålede op af glædee sagde tak og cyklede hurtigt ud til næste job efter det tog jeg så ud til hestene. Da jeg kom hjem var jeg godt og grundig mør banket så jeg gik direkte i seng og sov hele natten. "dingelingeling" Sagde tilefonen da jeg vågnede med flere kg søvn i øjnene. Lidt efter kom min mor ind og sagde at det var til mig. Det var en pige som ville have at jeg skulle ride og passe fodre lukke på fold og ind igen hver dag i to uger, det ville jeg får 3000,-kr for. Jeg sagde gladeligt ja. Det var mit fjerde job men heldigvis var det job hos Per sørensen færdigt og jeg havde tjent 200,- på det.....:-)
Det er måske lidt langt med hvad i over lever vel nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
§Camilla/Quiet Please§ |
16-07-2002 10:42 |
|
Pigen som ringede var en pige som havde 2 heste som skulle passes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
¤*Silva*¤(Katrine) |
16-07-2002 10:51 |
|
Gode historier!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
16-07-2002 11:09 |
|
Nu var det for alvor begyndt at gå godt!! Næste dag ordnede jeg Emilie, og tog ud til Tusble og Basian, ordnede dem hurtigt, og så ud til de to andre, den ene var en 5 årig spring hoppe, hun Mizz StarZ, hun var meget smuk, og enda en frieser, min yndlings race tænkte jeg, den anden var en lille pony hoppe, den var broget og nok ca. 140 i stg, den skulle køres med, hun hed Egelundens Indianer, men hun blev bare kaldt Indi. De var begge meget søde, og rare, jeg fik sprungete med Starz, og kørt en god lang tur. Det hele gik bare godt, indtil jeg kom hjem kl. 22.30. Min mor havde åbenbart ventet oppe på mig, og DET tegnede ikke godt, da jeg kom ind i stuen begyndte det "JEG VED GODT HVAD DU ER UDE PÅ, DU VIL TJENE PENGE TIL DEN LILLE PONY, IKKE?!?!?! JEG ER BARE SÅ SUR...! VI HAR SAGT AT DU IKKE MÅ FÅ DEN HEST...!!" "Jamen..." men jeg blev afbrudt "KLAP I , INDTIL JEG ER FÆRDIG.......!!! JEG AHR SNAKKET MED ASTRID, SOM SAGDE DET TIL MIG,og jeg synes det var en god idé, derfor vil jeg give dig 1000,- til det!" Jeg krammmede min mor, hun var sgu god nok, nu havde jeg snart de 10.500,- jeg manglede 4500,-
håber i ku li det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
16-07-2002 11:09 |
|
Nu ville det blive rigtig hårdt! Jeg havde indtil videre tjent et par tusinde, men der var stadig langt endnu, op til de 10.500.
Bolle var jo stadig min halvpart, og han skulle jo også motioneres. Så jeg stod op kl. 6.30, slugte 2 portioner cornflakes og et par glas vand, og så sprang jeg op på min cykel og fræsede hen til rideskolen.
Jeg hentede Bolle ude på folden, han var efterhånden blevet rigtig tyk, og gik og nød livet, men han var ude af form, så han måtte kun rides stille og roligt nu.
Jeg trak ham ind og gav ham en hurtig omgang med børsten, sadlede ham op, og red en halv times tid, sadlede af og børstede ham hurtigt igen.
Kl. 7.02 var jeg færdig hos Bolle, så jeg cyklede hjem og nåede lige at tage telefonen. Det var Fru Pedersen, som fortalte, at hendes mand snart kom hjem, så hun kunne få mere tid til Emilie, og så jeg ikke behøvede at passe hende mere.
Fint! Så cyklede jeg ud til TUsble og Basian, de 2 heste tog glædeligt imod mig og jeg tog dem ind for at strigle dem, og gå en lille tur med dem.
Så cyklede jeg ud til det næste job, det var 6 heste - 2 heste og 4 ponyer, som skulle passes. De hed Mylord, Line Light, Papageno, Lille Lyn, Bimse og Sara. Jeg fodrede dem, og lukkede dem på fold, så hentede jeg Line Light, Papageno og Sara ind for at ride dem, de gik ret godt, men Papageno var en anelse hidsig.
Efter 5 timer ude hos de 6 heste, cyklede jeg hjem for at holde en pause, før jeg skulle ud til dem igen.
Så ringede telefonen. Jeg gættede på, det var et nyt job, men det var det ikke, det var Astrid der ringede og fortalte at hun havde fundet en mulig køber til Bolle...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
16-07-2002 11:11 |
|
*Joze*: Nå øv, vi skrev vist på samme tid... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
¤*Silva*¤(Katrine) |
16-07-2002 11:19 |
|
Dizie: Chatte? Joras? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
16-07-2002 11:20 |
|
Katrine: OK, går derind nu.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
16-07-2002 11:52 |
|
Dixie: går nok!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
16-07-2002 11:54 |
|
*Joze*: Jaaaaee, men, det bli'r nok lidt svært at finde rundt i !!! Kommer du forresten ikke ind på Joras? Er derinde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
16-07-2002 12:44 |
|
*Joze*: Jeg har prøvet at blande vores historier sammen, læs lige den her og sig om den er god nok!!
Nu var det for alvor begyndt at gå godt!! Men det ville også blive rigtig hårdt nu. Jeg havde indtil videre tjent et 4.200, men der var stadig langt endnu, op til de 10.500.
Bolle var jo stadig min halvpart, og han skulle jo også motioneres. Så jeg stod op kl. 6.00, slugte min morgenmad og cyklede ud til rideskolen. Bolle var lige kommet på sommergræs i denne uge, så jeg hentede ham ude i folden, og red ham en times tid.
Kl. 7.30 var jeg færdig ude hos Bolle, så tog jeg hjem og nåede lige at tage telefonen, det var Fru Pedersen, som fortalte, at hendes mand snart kom hjem fra sin rejse, og hun derfor fik mere tid til Emilie, og så behøvede jeg ikke at passe hende mere. Fint!
Så cyklede jeg ud til mit nye job, det var 2 heste, den ene var en 5 årig springhest, hun hed Mizz StarZ, hun var meget smuk. Den anden var en lille ponyhoppe, den var broget og nok ca. 140 i stg., den var kørepony og hed Egelundens Indianer, blev bare kaldt Indi.
Jeg fodrede dem, og lukkede dem på fold, og så tog jeg et smut ud til Tusble og Basian, som jeg tog ind fra fold, striglede og gik en lille tur med. Klokken var nu 10.00, og jeg tænkte, at jeg lige kunne nå hjem og spise frokost, før jeg skulle ud og se til Mizz StarZ og Indi igen.
Da jeg kom hjem, stod min mor og ventede på mig, med en kuvert i hånden. ”Jeg hører, du er i gang med at tjene penge til at købe din lille pony,” sagde hun, og jeg nikkede. ”Jeg har snakket med far om det, og vi vil gerne give dig 1500 kr. til det!” Jeg hylede af glæde, og omfavnede min mor, hun gav mig de 1500 kr., og jeg smed dem straks i min ”sparehest”. Nu havde jeg 5.700 kr.!
Lidt efter, da jeg havde spist min frokost, og var på vej ud af døren igen, ringede telefonen. Jeg regnede med, at det var endnu et nyt job, men nej. Det var Astrid, som ringede for at fortælle, at hun havde fundet en mulig køber til Bolle…
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Joze* |
16-07-2002 13:41 |
|
Skie godt Egon!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
16-07-2002 13:43 |
|
*Joze*: Hehe, ok;-) Så er den klaret ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Lúðvig |
16-07-2002 21:37 |
|
Det værste var at køberen var Natascha!! en der havde redet lidt på rideskolen. Hun kunne ikke ride og var verdens største poptøs!! Hun var helt ligeglad med hesten bare hun så godt ud. Jeg hadede hende sådan!! hun piskede heste. Jeg fik at vide af Astrid at Natascha havde købt Bolle, da jeg kom derud, og hun allerede havde flyttet den hen på en anden rideskole. Den dag var der kommet en ny pony. Den hed Nuska. En rød hoppe. Hende fik jeg ½part på. Vi blev hurtigt mega gode venner. Men det ville aldrig blive det samme som med Bolle. En dag skulle jeg til et stort stævne med Nuska. Det blev vores tur og vi red ind på banen. Vi nærmede os det første spring. det var meget højt. men Nuska svævede over. Sådan gik det med alle springene. Til sidst var vi de eneste der havde klaret banen så vi vandt!! Min mor kom hen til mig bagefter og sagde at hende og min far var blevet enige om før stævnet at hvis jeg vandt måtte jeg få min egen hest. De insisterede på at vi skulle købe en på et hestemarked. "åh nej," tænkte jeg, "der plejer ponyerne ikke at have det godt" men jeg sagde ikke noget. Da vi kom derhen var der tonsvis mishandlede ponyer. vi så lidt på dem alle. Pludeselig så jeg en lille pjusket sort pony stå forskræmt og stirre ud i luften mens hestehandleren piskede den. Jeg løb derover og råbte:"ham vil jeg købe!" for jeg havde straks genkendt Bolle. Bolle kom med mig hjem og stod på rideskolen og vi levede lykkeligt og vandt mange springstævner sammen.
Håber ikke det gør noget jeg afsluttede den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hele historien |
Lúðvig |
17-07-2002 15:58 |
|
her er den hele:
Jeg var på vej ud på min rideskole til min lille halvparts pony Bolle. Han var sort og 130 cm og god til at springe. Da jeg kom der ud gik jeg ind og sagde hej til ham, striglede ham også red jeg. Han var bare den bedste mini pony i hele verden. En dag da jeg kom ud på rideskolen gik jeg over til opslagstavlen også så jeg en seddel hvor der stod Bolle sælges. Jeg tænkte bare "F u u u ck", stønnede og lænede mig op af en boksdør, mens jeg læste videre.
Jeg gik ud i gården efter min cykel, og fræsede hjemad, med tårer i øjnene. på vejen hjem tænkte jeg ik på andet end alt det vi havd lavet sammen fks. dengang hvor rideskolen holdte strandtur og vi badede sammen og du var den eneste der lagde sig ned i vandet og blev døbt "flodhesten"... eller den gang hvor du havde kolik og jeg gik med dig helle natten fordi at astrid var på ferie og jeg sagde til mig selv at jeg ik ville tilgive mig selv hvis han døde, for jeg kan bare ikke leve uden ham. Da jeg kom hjem løb jeg bare op mit værelse og græd og græd... Min mor kom op og sprugte hvad der hvad galt " bolle skal sælges" Snøftede jeg! "jamen skat dog, det var da trist" Jeg blev så sur, havde hun dog ingen føleser?? Jeg rejste mig op, og løb neden under, og ind i pc rummet, låste døren og tændte pc'en, jeg gik i gang med at skrive en seddel hvor der stod:
"Min ynglings pony skal sælges og jeg må ikke få ham, kom med et job så jeg kan tjene penge og købe ham selv... jeg er en frisk 12 pige, kontakt Fie på TLF xxx xxx Håbe fulde hilsner Fie Larsen.
Jeg gik til de nærmeste super markeder, og hængte sedlen op, nu var det bare at vente, og en fredag(sedlen blev hængt op en torsdag) ringede en Fru Pedersen som gerne ville have passet hendes lille datter YES tænlkte jeg. Ugen efter tog jeg ud til Fru Pedersen, som boede 2½ km. fra mig. Hendes lille datter Emilie på 10 måneder, som skulle passes, var bare rigtig sød. Fru Pedersen spurgte, om jeg kunne komme 2 gange om ugen, og passe Emilie et par timer, for 85 kr. i timen. Det lød jo rigtig godt, så jeg svarede glædeligt ja.
Allerede dagen efter stæsede jeg igen ud til Fru Pedersens hus for at passe Emilie. Fru Pedersen lukkede mig ind. Hun forklarede mig, at jeg skulle skifte ble og give hende maden, som hun havde stilt frem på bordet. Så tog hun afsted i byen, og blev væk et par timer.
Men kunsten at skifte ble var altså ikke så let som jeg regnede med, måske skulle jeg have øvet mig lidt mere derhjemme på min lillesøster. Jeg fik dog ordnedede 4 timer, men jeg fandt hurtigt ud af at det ikke var så nemt enda!!
På vejen hjem satte jeg pengene ind på min bank konto, intil videre havde jeg 500,- nu manglede der bare 10.000,-, men det er mange penge!! Da jeg kom hjem lå der en bedsked på TLF svaren "Hej, jeg hedder Britt, kom ud til mig inden kl 20.00 hvis det er muligt, godt job, hverdag i en uge... du kan få 1000 kr for det... FEDT tænkte jeg! Jeg fræsede ud til næste job, det var to dejlige gamle heste der skulle passes hver dag i den uge hvor hun var på ferie, de skulle fodres og trigles, og nusses om, fedt job tænkte jeg, og næste dag var jeg på Langelands stræde 46 i Ganløse, hvor Frederiksborgen Tusble hun var 19 år gammel, og havde en benskade, og den lille 25 årige mini shetter Basian stod, jeg fodrede dem og striglede, og bagefter gk vi en god tur!! Det var hyggeligt, og ny hjem til aftensmad! Næste dag vågnede jeg tidligt, heldigvis havde vi sommerferie, så jeg havde masser af tid til både Emilie og Tusble og Basian.
Jeg havde aftalt med Emilies mor Fru Pedersen, at jeg skulle komme ud i dag, og passe hende 3 timer mens Fru Pedersen arbejdede i et supermarked. Jeg skulle først være der kl. 11.00, og klokken var kun 9.00, så jeg tænkte, at jeg lige kunne nå et smut ud til Bolle først.
Bolle var som altid glad, jeg tog ham ud på staldgangen og striglede og sadlede ham op, så red jeg ud på ridebanen, og red en lille times tid, så sadlede jeg ham af og gav ham en hurtig omgang med børsten, så skyndte jeg mig hjem og klædte om, og så op på cyklen igen og ud til Emilie! Da de 3 timer var gået, og Fru Pedersen kom hjem, stæsede jeg hjem igen, tog et par gamle cowboybukser, mine gummisko og en gammel trøje på, og cyklede ud til Tusble og Basian. Nu var det for alvor begyndt at gå godt!! Men det ville også blive rigtig hårdt nu. Jeg havde indtil videre tjent et 4.200, men der var stadig langt endnu, op til de 10.500.
Bolle var jo stadig min halvpart, og han skulle jo også motioneres. Så jeg stod op kl. 6.00, slugte min morgenmad og cyklede ud til rideskolen. Bolle var lige kommet på sommergræs i denne uge, så jeg hentede ham ude i folden, og red ham en times tid.
Kl. 7.30 var jeg færdig ude hos Bolle, så tog jeg hjem og nåede lige at tage telefonen, det var Fru Pedersen, som fortalte, at hendes mand snart kom hjem fra sin rejse, og hun derfor fik mere tid til Emilie, og så behøvede jeg ikke at passe hende mere. Fint!
Så cyklede jeg ud til mit nye job, det var 2 heste, den ene var en 5 årig springhest, hun hed Mizz StarZ, hun var meget smuk. Den anden var en lille ponyhoppe, den var broget og nok ca. 140 i stg., den var kørepony og hed Egelundens Indianer, blev bare kaldt Indi.
Jeg fodrede dem, og lukkede dem på fold, og så tog jeg et smut ud til Tusble og Basian, som jeg tog ind fra fold, striglede og gik en lille tur med. Klokken var nu 10.00, og jeg tænkte, at jeg lige kunne nå hjem og spise frokost, før jeg skulle ud og se til Mizz StarZ og Indi igen.
Da jeg kom hjem, stod min mor og ventede på mig, med en kuvert i hånden. ”Jeg hører, du er i gang med at tjene penge til at købe din lille pony,” sagde hun, og jeg nikkede. ”Jeg har snakket med far om det, og vi vil gerne give dig 1500 kr. til det!” Jeg hylede af glæde, og omfavnede min mor, hun gav mig de 1500 kr., og jeg smed dem straks i min ”sparehest”. Nu havde jeg 5.700 kr.!
Lidt efter, da jeg havde spist min frokost, og var på vej ud af døren igen, ringede telefonen. Jeg regnede med, at det var endnu et nyt job, men nej. Det var Astrid, som ringede for at fortælle, at hun havde fundet en mulig køber til Bolle. Det værste var at køberen var Natascha!! en der havde redet lidt på rideskolen. Hun kunne ikke ride og var verdens største poptøs!! Hun var helt ligeglad med hesten bare hun så godt ud. Jeg hadede hende sådan!! hun piskede heste. Jeg fik at vide af Astrid at Natascha havde købt Bolle, da jeg kom derud, og hun allerede havde flyttet den hen på en anden rideskole. Den dag var der kommet en ny pony. Den hed Nuska. En rød hoppe. Hende fik jeg ½part på. Vi blev hurtigt mega gode venner. Men det ville aldrig blive det samme som med Bolle. En dag skulle jeg til et stort stævne med Nuska. Det blev vores tur og vi red ind på banen. Vi nærmede os det første spring. det var meget højt. men Nuska svævede over. Sådan gik det med alle springene. Til sidst var vi de eneste der havde klaret banen så vi vandt!! Min mor kom hen til mig bagefter og sagde at hende og min far var blevet enige om før stævnet at hvis jeg vandt måtte jeg få min egen hest. De insisterede på at vi skulle købe en på et hestemarked. "åh nej," tænkte jeg, "der plejer ponyerne ikke at have det godt" men jeg sagde ikke noget. Da vi kom derhen var der tonsvis mishandlede ponyer. vi så lidt på dem alle. Pludeselig så jeg en lille pjusket sort pony stå forskræmt og stirre ud i luften mens hestehandleren piskede den. Jeg løb derover og råbte:"ham vil jeg købe!" for jeg havde straks genkendt Bolle. Bolle kom med mig hjem og stod på rideskolen og vi levede lykkeligt og vandt mange springstævner sammen.
må jeg godt sætte den ind på http://www.hestehistorier.webbyen.dk ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: hele historien |
*Joze* |
18-07-2002 14:20 |
|
Ja!!