Hej,
Phew...! Min islandske lillesøster kom til Danmark her i mandags (Klokken 23.45, gaab) og sku jo selvfølgelig ud og prøve Rollo igår... Ska lige nævnes at hun
ikke kan ride, dog tror hun selv at hun kan! Hun er 11 år...
Den første ridetur
Men, vi går ned og henter hesten og smækker hende op og så i longen og ud på folden og i skridt rundt det går... Der går ik 5 minutter før tøsen ævler løs om at nu vil hun ha det til at gå hurtigere, og må hun ik ride selv, og må hun ik komme ud i skoven osv. osv. - jeg stod bare og gloede på hende og tænkte "whaaaat?"
For det første ku hun ik engang hænge på i trav, for det andet ku hun ik styre hesten selv ik når jeg havde dem i longe (Hun red på Rollo) altså hesten gik ind til mig på midten... Jeg var flad af grin da hun spurgte om hun ik måtte ta i skoven selv... =D
Men hun endte nu med at blive i longen og lidt i trav - hun var meget fornærmet da hun fik af vide at hun skulle forsøge letridning, blev nød til at forklare hende 117 gange at hun
ikke red på islænder *Sg* Hun har endda kun siddet på en hest 3 gange og kun i skridt!
Da jeg så *endelig* fik min pons igen og lige travede lidt rundt på folden blev hun mega fornærmet - hvorfor måtte jeg selv ride, og hvorfor skulle jeg ikke være i longe...! ARGH! Okay da, så fik hun lov til at longere mig i 5 minutter *Gg* Ikke et kønt syn

Da jeg så ville i skoven, phew hun blev fornærmet! Endte dog os kun med en lille galop nede på stien og så hjem igen for der var alt for mange myg og det var mega irriterende når jeg havde shorts på...!
Lóa vilde skovtur
Idag besluttede vi os så for at gå i skoven med hunden og hesten - vi gik 3 km. ned til vandet for at lade hunden og hesten soppe lidt, noget de begge eeeelsker!

Vi slap så hunden (Oscar Wilde) løs for han elsker at gå langt ud og svømme og jeg stod lidt ude i vandet med Lóa og lod hende soppe, da Oscar forskrækker Lóa så meget at hendes hovedtøj ''hopper'' af og hun løber væk og hunden løber efter, så Lóa løber endnu længere væk... paniiiiik! Så jeg rendte efter, fangede hunden, løb tilbage til min lillesøster og gav hende hunde med streng besked om at "STAY HERE!" (Snakker engelsk med hende) og løb efter hesten som var på vej længere væk - jeg løb alt hvad jeg kunne, på grusvej med mange sten i barfødder! Heldigvis kom der nogen og hjalp mig, og en som nogenlunde fik stoppet Lóa så jeg ku få hovedtøjet på igen... PHEEEW! Så gik turen altså hjem ad (Mens jeg gik og sagde, av av fordi min fødder var ømme)
På vejen hjem ad kommer der så en mand ud fra et hus og spør om han ik må gi hesten lidt gulerødder, det må han da selvfølgelig! Pludselig opdager jeg en
mega hestebremse sidde på Lóa's røv, shíííít! Jeg stod med hund og hest i hånden, og hvis jeg ik gjorde noget ville hesten gå amok om 2 sekunder! Så jeg forsøgte med hundesnoren at slå hestebremsen væk men den satte sig et andet sted! ARGH! Daskede til den helt vildt og endelig fløj den væk, phew! Ellers var Lóa gået
totalt amok
Så gik vi videre, mødte min stedfar på vejen hjem af så vi gav hunden til ham for pludselig kommer der en lastbil bagfra som vi ik havde hørt og Lóa blev meeeega bange... Og den sku
selvfølgelig ind af vores vej, så Lóa stop om trippede helt vildt rundt om mig og jeg stod 15 minutter ovre på den anden side af vejen med en hest der var ved at gå amok og den skide lastbil chauffør fattede ik engang at det var det forkerte sted han var kørt ind *dooh*
Så endelig ku jeg komme ind med min mule og slippe hende løs på folden... phew for en tur!!!!!
Nå det blev vist lidt langt, hehe...
Mens jeg husker det - er der nogen af jer som ska til Mosegaardens stævne d. 17 august? Jeg ska =D
Rollo
http://zip.to/mulle