Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Sommergræs med JERES Ponyer.
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:24

Heej alle sammen.

Nu er det endelig ved at blive forår (dog ikke lige nu ) men, skal jeres ponyer/heste ud på sommergræsfold hele døgnet? Eller kun 2 timer?

Eller noget helt andet?

Får de fri hele sommerferien, eller holder i dem igang til stævnesæsonen?

Tjaa, Amiro kommer ud ligeså snart vores staldmand har ordnet foldene og høstet, så det bliver vel engang i næste måned. Jeg regner med han skal ud hele døgnet i et par måneder. Han skal dog forblive i stævneformen det meste af sommeren, men han får selvfølgelig en ferie, når jeg også tager på ferie Ellers dør den lille pony af overanstrengelse.

Jeg holder ham også i okay god form, da han (forhåbentlig) skal gå DM til August.

Men hvad med jeres, folkens?

Rhea & Amiro

- Ganske enkelt og let .

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:36

Mine 2 part ponyer er kommet på sommerfold, de går ude hele døgnet :)

Stævneklar haha , :) Ej longere lidt ellers ikke noget

Mvh Ann

Hest/kat 1 pony søges til leje med forkøbsret :)

0
0
Svar på denne tråd

traraalalala
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:42

Dustdancer: Laver de så ikke noget hele sommeren? Kommer de så bare ind til August/Septemper/Oktober også ride du?

Rhea & Amiro

- Ganske enkelt og let .

0
0
Svar på denne tråd

Savage Garden!
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:42

Labs skulle også gerne holde stævneformen, men han kommer på mark hele døgnet omkring sidst i denne måned hvis vejret holder sig godt. Dog bliver han selvfølgelig stadig fodret ved siden af og sådan...

De går ude hver sommer fra omkring maj til september/oktober, det kommer an på vejret.

Jeg er normalt modstander af, at hesten skal have ferie, men snyder i år, Labs får en uges frihed på græs med sin søster når jeg tager til London og shopper vildt ind i juli måned:)

Hilsen *$uper Tino*, Labsebaby & Darren Hayes
I believe in Karma, what you give is what you get returned
I believe you can't appreciate real love 'til you've been burned
- Savage Garden
Darren H. & Daniel J.
0
0
Svar på denne tråd

min overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:54

Vores ponyer er begyndt så småt, at blive græsset op. De går på græsfold 1½ time om aftenen.

Og nej, de skal ikke gå en hel måned på græs. Det kan Boy OVERHOVEDET ikke, han bliver så tyk :P

Star har bedst af at blive holdt i gang, så det bliver ikke en lang ferie.

Men når vi skal på ferie i en uge, regner vi med at de kun skal longeres. Og det gør vi kun fordi de begge bliver sløve, og er svære at få i gang igen efter en lang ferie.

Boy~Star

..Læs mere på..

www.sitecenter.dk/cogcjessen

0
0
Svar på denne tråd

ekjsvn,jxv
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 11:56

Han går på fold ca. 2½time om dagen, også græsser jeg med ham 1time.

Han har 2 fridage om ugen, da han jo stadig er meget ung.

Også i juli får han en ferie, hvor han bare lige skal rides en gang om ugen (vokse pause)

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
FOTOGRAFERING TILBYDES!
0
0
Svar på denne tråd

frehwjdhjkqhnkwhjhjhnjk
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:23

muligvis ude om natten. men kun hvis det bliver godt vejr.

Hvis hun ska ud om natten ved jeg ikke hvornår det bliver. hvert fald ikke lige nu her...

Lige nu står hun jo med dækken :D

mht stævner skal hun holde ferie.

© هvع you tøs ©

Ingen kan alt, men alle kan noget!

elsker du kærlighed,
så elsk kun mig,
for ingen i verden,
elsker dig højere end jeg

0
0
Svar på denne tråd

Tror snart...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:28

Tror snart Viola kommer på græs døgnet rundt ;]

En uge nok i sommerferien, den uge vi skal på ferie, og så skal vi sikkert også på weekend ophold, eller jeg skal hjem til en veninde, der holder hun så også fri, men Viola er så kær når hun har stået lidt stille i et par dage, hun er så glad for at se en :P

0
0
Svar på denne tråd

jeg regner
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:36

med at de kommer på døgnfold om 1 eller 2 uger. men de vil stadig blive redet! :-)

Nicole

0
0
Svar på denne tråd

vvv
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 12:45

de skal forhåbentlig gå på døgnfold.

er dog i tvivl med pareille, om de skide vallakker kan holde sig fra hendes ryg...

de bliver redet hårdere i sommerperioden.

Mvh. Sarah

This is my life, and I dont care.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:49

Lige nu går Laffe på fold i mellem 2 - 5 timer. Nogle gange mere..

Fra d. ca. 1. julie kommer hun på døgnfold, men jeg rider hende stadig. Der får hun fri når jeg er på ferie og når det er alt for varmt.

Synes selv at min hest kommer meget ud af gå, den står trods alt på rideskole..

Katrine & Latent Lafaette
- <3
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:50

Bonnie skal ikke gå ude hele døgnet, har ingen af vores ponyer gjort, og det har hun vidst heller ikke godt af, hvis hun også skal trænes hårdt. Sidste år fik hun en uges total ferie. Det bliver det ikke til i år, da hun helst kun skal have en bedre kondition frem til DM. Så hun en uge hvor hun kun bliver skridtet, evt. nok to gange om dagen.

Heldigvis er vores jordfolde ved at blive lavet igen, sådan der er mulighed for at de kan komme lidt mere ud - uden at blive tykke :b

0
0
Svar på denne tråd

dfhgdjfg
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 13:53

Sebastian kommer ikk på døgnfold.

I sommerferien skal han på græs i 3 uger.

Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
Min Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:20

Jeg har bare igennem længere tid været lidt i tvivl om, han skal have de fjorten dage's ferie som han får. Han skal jo (forhåbentlig) gå DM, i August, også er jeg hjemme i 4½ uge før. Men jeg er bare lidt i tvivl. For jeg gider ikke have en dårlig, og grim hest med til DM. Men jeg finder vel nok ud af det.

Rhea & Amiro

- Ganske enkelt og let .

0
0
Svar på denne tråd

fdkfodkfodko
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:23
Hrefna og Huginn går lige nu på græsfold i 2 timer, ( de går på jordfold ellers, og har gjort det hele vinteren) men det skal ende med at de gør det hele natten :)

,, Molle Bolle ''

Med ismulen der kan springe 1,10

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 14:54

Chela skal stå på græs i dagtimerne og så ind igen om natten. Og hun får ikke ferie, men bliver redet.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

Sekretær for andedammens vogtere
0
0
Svar på denne tråd

gdgsdgs
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 17:55

limerick skal ikke på døgnfold og han kan godt glemme alt om at få ferie ;) han får kun et par dage (forskudte over hele ferien) hvor han skridter, ALDRIG helt fri :P

Don't come to close

I'm allergic to losers!

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 18:10
Rhea - Kan du ikk få nogle til at skridte ham, fordi så holder han jo konditionen, og fra Bonnie ved jeg at der ikke er noget bedre end lange skridt ture i naturen, hun bliver virkeligt god af det :P
0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 18:34

Frida er kommet ud på døgnfold nu, men du kender jo også Marienlysts sommergræsrutiner :-P

Ej det bliver da helt vildt spændende, hvis I skal starte DM :)

Mvh.
Mia-musen
~~Frida~~
0
0
Svar på denne tråd

Planen er
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 18:45

Planen er at Lakaj skal gå på døgnfold, så snart vejret bliver til det. Men den skal stadig rides næsten hver dag - Konkurrenceformen skulle jo nødigt gå tabt ;)

Det med ferie har jeg ikke helt taget stilling til endnu, men hvis det bliver, bliver det max. en uges tid. Ellers regner jeg med at han får omkring to uger med en masse skridt- og traveture i terrænet.

Men det kommer lidt an på om han får brug for en voksepause.

Helena Hansen

- og det kanelsneglsædende dressurdyr

Medlem af DÅHM's syddanske afdeling

- det er fedt at være klog!

JHN's CHAMPIONATSLISTE i dressur 2006

- Resultater sendes til mig

www.freewebs.com/team-pip

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 20:24

Mine går allerede på græs, hele døgnet, dog ikke Aladin, han går 'kun' ude fra 07- 19-20tiden, men han skal også gå ude døgnet rundt når det bliver lidt varmere.

De bliver alle redet hver dag, ingen fri dage der :) Den eneste dag Aladin har helt fri er den dag han har fået sko på ;) han bliver så øm.. ellers når han har fri er det en lang skovtur.

Frederikke

¤

Aladin<3

0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  17-05-2006 20:26

Trausti går på sommerfold nu ;) Vi er ved at græsse dem ind. Når de er græsset ind skal de kun gå om natten, så er sukkerindholdet i græsset nemlig lavere..

Når der ikke er så meget græs tilbage skal de gå på døgnfold ;)

:-* Born to be wild :-*

And theres nothing wrong with me

this is how I'm supposed to be

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

tralalallallala
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 07:31
Jannie: Jo det er bare den at han altid får fri i en uge, fjorten dage. Han er overhovedet ikke svær at sætte igang igen, efter en ferie. Det tager tre dage, så er han løsgjort, og smidig. Men han plejer bare at skulle have en pause. For at holde styr, og stresse af ovenpå alle de svære øvelser. Så. For han "taber" ikke kondien efter ferien, den beholder han nemlig, også sine muskler.

Rhea & Amiro

- Ganske enkelt og let .

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 13:45
Så kan han jo sagtens få 7-14 dage, :)
0
0
Svar på denne tråd

dbsjkfdbsjzkfbz
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 14:24

Felix skal gå sammen med de andre drenge fra kl ca 8 om morgenen til ca 2 om eftermiddagen.. så ca -5-6 timer pm dagen mindst.

da jeg også selv lukker ham ud om eftermiddagen :)

Maja og Felix

Vi ved vi kan ;D

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 14:28

Buller går i løsdrift. Og selvom han stod i boks, ville han ikke kun være ude i 2 timer :)

Mvh Vegetacha B-)
-Med de tre H'er! (Og uden S!)
"Horse sense is the thing a horse has which keeps it from betting on people."
Kender du Prins Janus?
0
0
Svar på denne tråd

Fatter and?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2006 17:18

Ved ikk hvad Dums skal,

men en ting er sikkert, når jeg er på ferie, får Dums også ferie, dog skal han også rides i sommer ferien ;) men selvf får han da ferie :)

M.v.h Dums <3

Overdrivelse, fremmer, forståelse!

Sig aldrig hej til fremmede

man kunne lære dem at kende?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 10:54
Rhea - Rider ikke de 2 part pony'er... Den ene er for gammel og den anden er pt lidt for vild... Såå :/

* Ann *

Part søges til lækker hoppe, læs i præs :)

0
0
Svar på denne tråd

ferie og genoptraening
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 13:27

mine faar normalt ikke ferie, de faar maske en uge uden rytter, men det er ikke paa doegnfold. jeg veksler anturligvis arbejdet i sandkassen med en masse ridning i skoven.

som hovedregel siger man at en hest ikke taber kondi den foerste uge den staar stille, forudsat naturligvis at den ikke er syg. derefter taber den hvad der svarer til to ugers genoptraning pr uge. dvs at en hest der har staaet to uger skal have to ugers genoptraening, har den staet tre uger skal den have fire ugers genoptraening. Dette galder naturligvis ikke for laengere varende pauser. normalt kan man genoptrane paa ca 1,5-2 maaneder hvis den har staet op til et aar. Derfor kan man altsaa ikke regne med at have heste klar til staevner foer midt i september hvis man vaelger at give den fri hele juli.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr

sløjfespring for hest og pony

www.egene-ridecenter.d..._april.htm

0
0
Svar på denne tråd

alsædk æadslk
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 13:29
Vores ponyer/heste kommer aldrig på sommerfold da de går lige ned til en stærk trafikeret vej, så hvis de skulle løbe ud er der stor chance for at de bliver påkørt ellers så gør de ude i mindst 7 timer hver dag

Fjordbollen

-Med krikke dyret Ceres Mørk aka stævne krikken <33

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 14:02

Danielle er kommet på marken - men der er også et hus de kan gå i. Har hun været i snart en måned.

Og nej, tvært imod skal vi rigtigt igang til sommer ;D . Har aldrig fattet pointen i at give dem fri når de kommer på græs

. :D Line & Danielle :D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Når alt andet er opgivet... læs brugsanvisningen!

. B) *Jeg holder øje med jer* B)

0
0
Svar på denne tråd

BUM BUM
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 14:17
Ponyerne går på fold fra 7-ca 16 hvor jeg kommer hjem, de bliver holdt i gang sommeren over. (rider 4-6 gange i ugen) så de er klar til stævnerne lige efter sommerferien og jeg ikke skal bruge tid på få dem i form igen.

"Nadia og Silver sock"

If you got nothing, you got nothing to lose.

SPRINGRYTTER;p

0
0
Svar på denne tråd

Karina + Pascal = <3'
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 14:32

Pascal kommer ud fra 8-11.30 eller 15. Han skal ikke have så meget græs, da han hurtig bliver så fed, og så kan sadlen ikke ligge på ham ;b I mens jeg skal på ferie, regner jeg med, at han skal ned på LSP og gå på skridtbånd ;b Så han ikke får deller på sidebenene. HAHA.

Karina Mayland Larsen & Pascal

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 16:43
Queen får ikke ferie - Darling har stortset evig ferie ;D

Lige nu går de på græs 2-5 timer dagligt, og jo, de er lidt tykke, men det gør såmen ikke så meget - de nyder det jo.

- Line.
Queen og Darling.

0
0
Svar på denne tråd

William, Tiger og Baby :'(
Forfatter: 
Dato:  31-05-2006 22:39

Vores går på døgnfold, jeg rider dog stadig hver dag!

- Sandra & Beauty Star
Nu snart med Amazing Melody <3

Himlen har tabt sin smukkeste stjerne - lige ned i armene på mig

Beauty Star <3

Vi gør lige hvad vi vil!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider