|
|
| ridebilleder fra igår |
|
|
hej alle så fik jeg endlig kameraet med ud til kriken og fik taget nogle ridebilleder kiruken kig bar ikk så flot:( hmm nu til billderne  først lidt opvarmnig i skridt  trav  trav  galop  galop  trav  trav se lii hvor godt hun går er der en der kan fjjerne den lille pige  trav  trav  trav  galop  galop er der en der kan fjerne ørerne  galop hun skulle lii klappes  trav et lille kys    kig på hesten håber i ville smide en kommetar kritik modtages gerne men kender mine fejl
rid en ox araber det er bedst!!!!! Catrine og Zasha ox 1401 elskr hinanden <3 <3 kig efter araberne nede på roskildedyre skue smukke er de som altid min part med det sorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
angel |
| Dato:  |
14-05-2006 09:52 |
|
sød pony du har dig! Dejlige araberudtryk 
By Angel...  "I am the terror that flaps in the night!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hMMM |
|
|
Fin hest, i passer godt sammen. Du skal rette dig op, slappe af og benet skal altså ikk sidde helt der oppe ? Ned med det . Sadlen skal tilbage. - Os derfor den går lidt sjovt på nogle af billeder. Gjorde min egen også, da vi red med en sadel der ikke passede. Men hold da op hvor den går puttet:  .. Hvad er det gønne af lange ^ ? :)
♡ Line uden Nikita ♡ .. men kald mig dør! Jeg savner min Nikita Make my day - if you want it?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| FrøLR? |
|
|
hvorfor har du bundet halen ind?
Den er rigtig flot - navnet er bare for hot 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min overskrift |
*Catja(Boy&Star)* |
14-05-2006 10:13 |
|
Flot pony. Sadlen skal længere tilbage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Samling... |
|
|
Du skriver du kender dine fejl, og jeg ved ikke, hvad det hører ind under, så håber ikke du bliver 'sur' over, at jeg skriver det : Prøv at slippe lidt på tøjlen - det ser ud som om du holder den meget stramt (hvad siger man...)... Prøv at holde løsere, men fast, på tøjlen - På det første billede kan det nemlig godt se ud som om, hesten gerne vil have lidt mere tøjle at arbejde på (også så den kan samles ordentligt). Saml hesten! -Driv frem og ned, så du kan mærke hun bruger ryggen, runder sig og samler sig under dig. Hælene ned, læn dig tilbage og vær tung i sædet, giv hesten den tøjle, den behøver - men det ved du jo  Og sidst... Jeg kan faktisk ikke rigtig se, hvordan sadlen ligger på de billeder. Men umiddelbart synes jeg, du skal kigge lidt på, hvordan den sidder. Hun ser ret lang ud, så billederne kan muligvis snyde. Men kig alligevel på den. Smuk hest!  ^Men hvad er det i gjordlejet? 
Mvh Vegetacha -Med de tre H'er! (Og uden S!) "Horse sense is the thing a horse has which keeps it from betting on people." Kender du Prins Janus?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| **Overskift** |
|
|
Natacha: Det er i gjordlejet er nok fordi hesten har svedt, så bliver pelsen jo våd ,, Men aner det ikke.. Halen bliver nok pakket ind fordi den ikke må blive beskidt når den er så lang, det er jo sådan man gør med Show arabere. Men flotte billeder , du kender dine fejl, så vil ikke begynde at komentere dem..
Mvh. Cecilie & Katja © Stald DM Elsker min Hjernedøde Gummiged
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjkjjj |
|
|
til alle jer der siger at min salde skal længer tilbage så ligger den altså som den skal..:) line:den grønne er en hale pose så hun ikk slider sin hale sasma: det er fordi hendes hale er rigtig lang og så slider hun den ikk natacha: tak for hjælpen og den i gjordlejet er sved . og ja hun ner meget lang og tak alle sammen for de søde kommetar og for hjælpen
rid en ox araber det er bedst!!!!! Catrine og Zasha ox 1401 elskr hinanden <3 <3 kig efter araberne nede på roskildedyre skue smukke er de som altid min part med det sorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lålållå |
naha |
14-05-2006 11:11 |
|
smuk hest!!
hilsen Naha jaaah jah jah, gang i løjerne ik' så meget pjat  JHN's distriktsliste- skriv til mig hvis du ikke er på  Team M&M's = Natalie&Mirage & Louise&MisterMalthe yirh <3 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| savner fighter <3 |
~kiksen~ |
14-05-2006 11:15 |
|
flot hest. (: flot hale,
k.H. kiksen Kikset humor Fighter <3 det smukkeste lille sorte hingsteføl, fire sokker snip og stjerne 11-5/06 / 13-5/06 <3 savner ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdgdjfgh |
|
|
Smuk hest 
Sissel aka Team Toss Er lige så skør som mine ponyer! Boss for Andedammens vogtere. Også kendt for Møgungen. Aht-Ps-Cc
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
14-05-2006 11:43 |
|
Sød pony   Hoved på sned, hvornår har den fået tjekket tænder, det skyldes tit at de ike har fået raspet tænder, hvis de ligger hodet på sned 
Hva' var det nu jeg hed? Hmm.. Koden er i hvert fald 1..2..3 KODE123 Sjov frugt med Mille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fersken.. |
|
|
rigtig sød/smuk hest. man klapper med indvendige hånd ellers mistes kontakten.
mvh. Nanna og Fersken lev med os man spiser ikke ferskner - man rider på dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bbb |
sawa |
14-05-2006 12:15 |
|
jeg syntes det er så synd med haleposer... 
Mvh. Sarah This is my life, and I dont care.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
[ Cille ] |
14-05-2006 13:06 |
|
Flot hest.. 
- Cille - Lykkelig part på Rasmus som nu også fås i hvid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sawa... |
|
|
sawa: hvorfor er det synd med haleposer 
*DjævleØ's POWER* !!! Cont!kk! og Julle overtager verden !!! "Venner som er stille engle der løfter os op når vores vinger har problemer med at flyve" =] MSN: juliemanden@ofir.dk - bare tilføj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rofkofkod |
Molle |
14-05-2006 13:18 |
|
Sawa: Hvorfor er det synd ?
,, Molle Bolle '' Med ismulen der kan springe 1,10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
14-05-2006 13:21 |
|
Dejlig hest  Hvad er det for en snor den har i halen ?
Born to be wild 
And theres nothing wrong with me this is how I'm supposed to be Trøller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddd |
sawa |
14-05-2006 16:01 |
|
molle og julle. fordi halen er en vigtiog ting for hesten. den bliver både brugt som balance og til at vifte fluervæk. den har et vigtigt formål. er det ikke synd at den starkkelshest ikke kan fjerne fluer, med mindre den ruller sig? for i kan vel se at det gør ondt hvis den pisker med halen. så pisker det og slår med sådan en pose. og den kan ikke nå særlig langt pga vægten. det er synd da det intet formål har, set med hestens øjne. det er menneskets forfængelighed vi overfører "neij, vores lille pus, kan da ikke få mudder på halen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| allesammen |
|
|
mange tak alle kode123:det er fordi hun er stillet indvændigt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm sawa |
|
|
det er ikk derfor hun har den på det er nemre fordi halen er så lang hun trader i den hvis den ikk er i pose og om sommen har hun den heler ikk på. og jeg må vel selv bestemme
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zasha ox |
sawa |
14-05-2006 17:52 |
|
Zasha ox først: det har jeg aldrig sagt du ikke må. det jeg siger er at jeg ikke kan nyde billederne, når der foregår noget på dem, jeg syntes er syd. 100% logik. desuden: jeg har en haflinger. haflingere må ikke på nogen både klippes eller rykkes, det øjeblik dette bliver gjort er det ikke en haflingere længere. det vil naturligvis sige at hans hale aldrig har været klippet. og dog går den ikke ned til jorden, da den er blevet slidt af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghfhjffddff |
|
|
sawa: men jeg syntes det er langt flotter at en araber kommer ud til et stævne med en helt hvid og lang hale
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Zasha ox... |
|
|
Zasha ox: Selv tak  Nåå, jeg synes bare det så så sjovt ud, fordi det stoppede et bestemt sted Haha! Hun så også ret lang ud Måske derfor folk mener sadlen ser ud til at ligge for langt fremme...
Mvh Vegetacha -Med de tre H'er! (Og uden S!) "Horse sense is the thing a horse has which keeps it from betting on people." Kender du Prins Janus?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aaa |
sawa |
14-05-2006 19:01 |
|
men en hale kan vaskes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm ja det |
|
|
ja det kan den men det er skide sværdt at for en gul hale til at blive hvid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| zzz |
sawa |
14-05-2006 19:28 |
|
jeg gider ikke diskutere det. jeg synte det er synd, bum, færdig. du for mig ikke overbevidst om noget adet, via kosmetiske grunde  men: alligevil, en haflinger har altså også hvid hale, og den er også gul nogen gange, do oftere grå. så bliver den vasket. og den kan samtidig bruge haln til det formål den er der fra naturns side.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej for dig og hej for mig .. |
¤ Bella ¤ |
14-05-2006 19:38 |
|
Enig med Sawa . er vild med dette billed , bare hun ikk havde svedt og det var lidt tættere på 
¤ Bella ¤ <`333 Dog uden Jolly nu . *SUK* <`333 ♡ Men Nu med Mister Chello ! <`333 ♡ Rigtige ryttere rider Connemara og blandinger  www.Isabellasbutik.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
|
|
Jeg holder også klart med Sawa. Vi går jo heller ikke med vores hår bundet ind i en pose, bare fordi det ikke må blive beskidt .
Kylle-Pylle & Dino Dynamit <3 Team Dynamit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhfgjhlghsdfhsdf |
|
|
helr okay med mig men jeg sys alstå ikk det er syndt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
SUPER dejlig hest - virkelig virkelig smuk! Meget flot eksemplar af racen må man sige. Din ridning er kommenteret, og jeg giver de fleste ret. Det store problem her er, at det ikke er nogen spøg at ride med sporer, så når dine ben i den grad er malplaceret som de er, så kan du risikere at sporerne generer istedet for at gavne. Mht sadlen, så er jeg sikker på at den ligger lige en håndsbredde for langt fremme. Din hests skulder går langt længere tilbage en sadlens knæstøtter. Og angående haleposerne, så er det altså ikke synd Igen må jeg gøre mig et forsøg på at forklare folk at det altså er porcelænsheste der er tale om, men rigtigt levende heste. Ofte bruger man også haleposer, til de heste hvis haler blot består af 5-6 hårstrå! Dette hjælper dem netop til at vifte fluer væk osv. Er det så også forkert? Om hestens hale er samlet eller spredt gør ikke den store forskel...
Vickie SUPER DEJLIG BRUGSARABER SÆLGES! Skriv eller ring, for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vickie85d:o) |
sawa |
14-05-2006 20:12 |
|
vickie85d:o) hvor ironisk. det er jo netop min point. -heste er ikke poselænsheste, de er et dyk og selvom vi ejer dem og bruger dem som konkurenceheste, bør de leve så tæt på hvad der er naturligt for dem som mugligt. det er da netop at være overbeskyttende at give dem heálepose på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa... |
|
|
Ja det er muligt Sawa - og det kan du da for så vidt også have ret i, men jeg synes heller ikke det er synd at de har dem på!!
Vickie SUPER DEJLIG BRUGSARABER SÆLGES! Skriv eller ring, for nærmere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
sawa |
14-05-2006 21:24 |
|
vickie85d:o) ja ok, respekter dig for din mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ridebilleder fra igår |
|
|
sawa: hvis det ik er en haflinger mer, hva fanden er det så??
mvh. Sabrina. Stald Kee Daimond 11/9 '97 - 8/2 '06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stinky |
sawa |
14-05-2006 22:53 |
|
Stinky detved jeg ikke men du kan ikke deltage i dyrskuer, haflinger stævner, fælles skovture eller noget andet i haflinger avlsforeningen. ved ikke om den må nok godt beholde det bordeux hestepas.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lol sawa |
|
|
synd? det er da langt mere synd, at hesten bare render og træder i sin hale. det giver da en meget grim og ødelagt hale.
Malle - med Honeyburst (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Malle (Honeyburst) |
sawa |
14-05-2006 23:18 |
|
Malle (Honeyburst) jeg syntes det er synd og unaturligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*æblet* |
15-05-2006 07:46 |
|
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Moral er godt.. Dobbel moral er dobbelt så godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Sawa: Manen og racen har da ikke noget med hinanden at gøre?  Hvis man rykker manen, skulle den så skifte race? Syntes ikke at det er synt at putte en halepose på den, det er bedre end at den går og træder i sin hale. Zazha: Læn dig tilbage, ret dig op, kig op, benene på plads - de skal ikke ligge helt der oppe. Det andet har de andre kommenteret. Ellers rigtig smuk hest!
Patricia og Lukas Efter tørke kommer væde, efter sorg kommer glæde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rigtigt flot |
|
|
hest hvorfor sytten klipper man ikke halen hvis den er for lang? Nicole
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa.. |
|
|
jo Sawa har ret med det der at man ikk må klippe/rykke en haflingers man og hale ved ikk hvorfor men ved det bare..  men giver hende ikk ret i at det er synd..
mvh sandra SÆK(SKØRE ÆNDERS KULB)
hende med de 4 fede haffer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mormor: |
|
|
Man klipper ikke i en araber.. Køn hest.. HAr også selv en dejllig araber - vi har et araberstutteri..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 56y5thgrtge |
|
|
uuuh, nice hest   Dog bryder jeg mig ikke om dette billede, men har jeg ret hvis jeg siger at det er et uheldigt moment?  Et lille råd. Prøv generelt at slække lidt på tøjlen, det ser ud til at du holder den meget hårdt. Men ellers en rigtig flot hyphyphest, jeg kan specielt godt lide det sidste billede 
Venlig hilsen Julie xxx ~ Nu uden Indi <|3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|