|
|
| Nomfirmeret - Pjat |
| Forfatter:  |
*æblet* |
| Dato:  |
14-05-2006 15:34 |
|
Enten eller. Ja jeg synes det er noget pjat, at man kan blive nomfirmeret (Eller hvad det hedder). Helt ærligt, enten tror man på "Gud" ellers tror man ikke. At blive konfirmeret er ikke kun at tro på Gud, men evt. at have nogle "spørgsmål" til kristendommen, som man så måske kan få svar på. Nomfirmeret?- Hvorfor? For at "gå gaver" - Men hvorfor skal man have gaver?. Argh. Kom med jeres mening - Vil meget gerne høre hvad I mener.
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Moral er godt.. Dobbel moral er dobbelt så godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . |
Vildrose |
14-05-2006 15:38 |
|
nonfirmation - for at få en fest og gaver, hvis man ikke tror på gud, eller ikke har lyst til kirken. jeg kan godt se hvad du mener, og jeg ville egentlig bare kalde det en almindelig fest. jeg skal så ingen af delene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vildrose---... |
*æblet* |
14-05-2006 15:40 |
|
Vildrose: Ja? - "fest for hvad"?. Kunne man så ikke holde en (måske) lidt størrer fødselsdag  Men se, så synes jeg det er bedre slet ikke at blive nogle af delene (hvis man ikke tror på Gud) - Ligesom du skal 
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Moral er godt.. Dobbel moral er dobbelt så godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brumbrumbrum |
Odin |
14-05-2006 15:45 |
|
Helt ærligt, jeg tror ikke et minut på at halvdelen af de børn, der bliver konfirmeret tror på Gud Jeg gør i hvert fald ikke, og jeg skal da konfirmeres. Jeg gør det for fest og penge - hvilket alle gør, tror jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sadsad |
|
|
jeg synes det er helt okay at blive nonfirmeret. Netop for at få gaver - ja jeg blev da hovedsageligt også konfirmeret for gavernes skyld dengang. Jeg troede ikke specielt meget på gud, men da mine forældre ikke ville holde nonfirmation valgte jeg konfirmationen. Nu to år efter er jeg glad for at jeg valgte at blive konfirmeret.
Hilsen Josse & Miré I wonder why <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| . . . |
Vildrose |
14-05-2006 15:54 |
|
tja hvis de nu har lyst til at holde en fest, så er det jo lidt smartere at kalde det nonfirmation, så får man jo gaver lille Æbleee  det havde du måske ikk tænkt over? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ccc |
sawa |
14-05-2006 15:57 |
|
Enig. det er det jeg altid har sagt. -og dog havde jeg 15års fødselsdag med 27gæster i februer d. 25 da jeg blev 15år. for mig er det en stor dag. 15år er en vending, et vendepunk. grænsen mellem barn og voksen. alderen hvor jeg officielt skal tage ansvar for mig selv. en helt speciel dag for mig, hvor jeg græd hele dagen over taler, sange og gaver. sammenlagt må jeg have grødt 2-2½ time den dag, jeg var så lykkelig over alle de folk der var mødt op og havde gjordt så meget for mig, og som viste hvor højt de elæskede mig. alle dem som jeg holder af, og har brug for samlet om mig. en hel bestemt dag som jeg aldrig vil kunne beskrive eller glemme. -bør nogen snydes for det? fordi personen ikke lige tror på gud og jesus og helliånden? det ville være meget urimeligt, hvis ikke-troende skulle være snydt for denne lykkelige dag. og ja... jeg fik gaver. jeg fik en springvest, en bærbar, 2000kr i gavekort, og amadeus, og nogle andre små ting. derudover fik jeg 4000 lige ud. det er meget til en fødselsdag. det er helt klart. men når jeg læser jeres indlæg hvor i bla. har fået 35.000,- så er jeg mundlam. en fra min klasse fik 42.000dkk og en helt masse åp bankbog, opsparinger mv. så har jeg ikke fået så meget vel?
Mvh. Sarah This is my life, and I dont care.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| huhu... |
Nie |
14-05-2006 16:06 |
|
Ja hvad skulle det da ellers være hvis det ikke var for gaverne og måske festen???  Men blev selv konfirmeret. Troede jeg ikke på gud havde jeg valgt hverken at blive konfirmeret eller nonfirmeret, for synes helt ærligt nonfirmationer er til grin. Hvorfor fejre man ikke tror på gud? Det samme synes mine forældre, så de ville have givet mig gaverne selv hvis jeg havde valgt ikke at blive konfirmeret.
MVH. NANNA Ærlighed varer længst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da fest :b |
Henry og dressurponyerne |
14-05-2006 16:41 |
|
Jeg er blevet nonfirmeret. og som sawa siger, hvorfor skal de ikke kristne snydes for det ? Har aldrig troet på gud, er heller ikk døbt, og sys bare ikke at jeg ville stille mig op i guds hus og sige at jeg tror på noget jeg ikke tror på. og er for det andet også en meget dårlig husker.. haha.. Var til konfirmation her i fredags og min venindes spørgsmål : Hvor står fader hvor ?? i biblen. godt hun viste det, men alle de andre konfirmanter havde da for længst glemt det...  Holdt min nonfirmation i tivoli her for en uges tid siden, noget familie og en masse tøser (21 mennesker i alt. ca.), så bagefter så fik alle ungerne et turpas og så tulle vi ellers bare rundt i tivoli og prøvede løs 3-4 timer, skide hyggeligt. Så det var jo på en måde en hel anderledes måde at holde det på Jeg fik os gaver, og mange gode osv. men sys da os at det var en slags fed gave at kunne fejre det på den måde med dem som stod en nært og man havde det godt sammen med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jaaa |
Nanna (Sebastian) |
14-05-2006 16:55 |
|
mit liv er noget pjat dgjbdsgkjbgdskj
Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian Dressur er kommunikation mellem hest og rytter Min Hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Syntes det er okay at blive nonfirmeret, skal selv nonfirmeres. Jeg har aldrig troet på gud, og kommer aldrig til det. Og selvom man ikke vil konfirmeres er det jo stadig "ens store dag" hvor man går fra barn til voksen. Og jeg bliver nonfirmeret for at holde en hyggelig mindeværdig dag sammen med min familie og venner som jeg sjældent ser. Men så kan man sige, hvorfor skal man holde fest for at have gået i kirke et par gange? Skulle de kristne der går i kirke hver søndag så holde fest? Stakkels deres pengepung. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh . |
|
|
Synes også det er lidt noget pjat med at blive nonfirmeret. Og Sawa, du mener at ikke-troende ikke skal snydes for sådan en dejlig (fødsels)dag, som du havde, men de har jo selv valgt det fra, alt det med fødselsdage og konfirmation, osv. Så tror nu ikke de føler sig snydt?  Synes det er bedre at gøre ligesom du gjorde, Sawa, at holde en stor fødselsdag, for så er der en anledning til det, på en måde? Det lyder nok forkert i Jeres ører, at der SKAL være en anledning for at holde en fest, men at holde en fest, uden nogen speciel anledning, og så forvente læssevis af gaver - det lyder forkert i mine ører. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Er lidt ligeglad, ét eller andet sted, så er det jo "ens store dag". Jeg skal selv konfimeres, men alligevel, hvis folk vil holde en fest, for hyggens skyld. Jamen så er de velkommen  Der er jo også folk som ikke tror på gud men som tror på en anden gud .. Har ikke noget imod det,
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, fremmer, forståelse! Sig aldrig hej til fremmede man kunne lære dem at kende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal ! |
|
|
^^ jeg skal nonfirmeres. jeg sys det er ok! for jeg tror ikke på gud. jeg måtte selv bestemme hvad jeg ville! sys det er synd for dem der ikke får nogle gaver eller en fest bare fordi de tager en beslutning!!! jeg går til præst selvom jeg nonfirmeres!!! for min mor og far siger at jeg skal vide hvad jeg siger ''nej'' til!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Næææh... |
*æblet* |
14-05-2006 17:22 |
|
Nonfirmeret. Ja det er helt fint (og godt . At dem der ikke tror på Gud også får en fest. -Ingen tvilv. Men ordet Nonfirmeret - Det er nok mere det. Jeg har det sådan "enten" bliver man "eller" ikke. Og gaver det kan man jo også få. -Hvorfor ikke bare kalde det en "fest". Som der siges "bliver man vosken - går ind i de voksnes rækker" -Lol. - Det ser jeg ikke så meget mening i. Jeg føler mig sku ikke mere voksen af den grund . Men derfor kan man vel godt holde en fest i en eller anden anledning med at man nu "træder ind i de voksnes rækker". Det er slet ikke de personer der bliver nonkonfirmeret jeg har noget imod, det er deres valg. Og deres valg er lige så stærk som "vores" (mit ) Når jeg vælger at blive konfirmeret. Tja svært at forklare, godt med nogle forskellige meninger så man kan få forskellige synspunkter. -Man kan jo til tider komme til kun at se ud over ens egen næse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| redfhewjdk |
hopzen<33 |
14-05-2006 17:29 |
|
jeg tror godt nok heller ikke på at ret mange af dem der bliver konfirmeret tror på gud. man gør det nok bare for at få gaver. jeg gjorde det hvert fald kun for at få gaver 
© ℓهvع you tøs © Ingen kan alt, men alle kan noget! elsker du kærlighed, så elsk kun mig, for ingen i verden, elsker dig højere end jeg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| retertert |
HGlarsen |
14-05-2006 17:33 |
|
Syntes også det er noget pjat - det er jo bare en dag uden nogen betydning, hvor folk giver en gaver uden grund!
*~ Pernille H. G. Larsen ~* med - Moonhaze Silver Spiral , Kastan & Yabadoo ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÆÆÆ... |
*æblet* |
14-05-2006 17:40 |
|
Så det vil sige at hvert fald 2, 3 dele gør det for penge og gaverne's skyld . -Kan sku slet ikke se hvad det har med Gud at gøre . - Da jeg blev konfirmeret i Søndags, havde jeg det virkelig "rart" inde ikirken. Den tale præsten holdt for os, Gudstjenesten og idet hele taget. Alle dem der kom og sagde tillykke til mig, ja det var glæde og lykke for mig. Ja at gaverne og pengene så også kom det er da også en dejlig ting. Men det var nú ikke (kun) derfor at jeg blev konfirmeret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| erfjwkldqwjkt |
hopzen<33 |
14-05-2006 17:47 |
|
tja.. altså jeg blev i konfirmeret pga at jeg skulle i kirke og have en fest, mere fordi jeg ville få gaver. og jeg kender mange der bliver konfirmeret pga gaverne og ikke 'gud'
© ℓهvع you tøs © Ingen kan alt, men alle kan noget! elsker du kærlighed, så elsk kun mig, for ingen i verden, elsker dig højere end jeg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
Trøller |
14-05-2006 18:01 |
|
Jeg blev nonfirmeret fordi: DET VAR KEDELIGT AT GÅ TIL PRÆST.. Og så er jeg ateist  Syns det er fint nok at blive nonfirmeret, og gjorde det hverken for penge eller gaver.. Men for at holde en fest med familien 
Born to be wild 
And theres nothing wrong with me this is how I'm supposed to be Trøller
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Sys det er helt iorden, for der er jo os nogle der synes det er noget pjat at blive konfirmaret 
♡ Line uden Nikita ♡ .. men kald mig dør! Jeg savner min Nikita Make my day - if you want it?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æææ |
Find-Nemon |
14-05-2006 18:10 |
|
Synes "nonfirmeret" er et grimt ord. Som jo faktisk ikke er et ord  Og jeg er 100% enig med dig Æble! Hvorfor ikke holde det en større fødselsdag? Kan godt være at dem der bliver konfirmeret kun gør det for gaverne, men altså, så er der alligevel lidt mening i det!
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
<3 Simon Mathew <3 Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller... |
*æblet* |
14-05-2006 18:11 |
|
Trøller: Aha, Se det er noget jeg kan lide . Fest for festens skyld, og være samlet med sin familie. Hvis det er grunden, og gaver og pengene (kun) er en bonus, så synes jeg det er iorden at blive nonfirmeret.  Dem der ikke vil konfirmeres skal jo ikke snydes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wauw...! |
|
|
Ja, du har ret *æblet* jeg ble selv konfirmeret 
KRIS&TESSA!! TESSA ER DEJLIG!! JEG SÆLGER ET NÆSTEN NYT REGNDÆKKEN DET ER KUN BRUGT EN GANG. SKRIV PRIVATBESKED FOR AT FÅ MERE AFVIDE!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *æblet' |
sawa |
14-05-2006 18:25 |
|
*æblet jeg forenemmer faktisk at du har skiftet holdnong i løbet af dette indlæg  det er da positivt set fra min side... at være åben for andres meninger jeg glemte faktisk at sige jeg av min klasse en opsang for "jeg syntes fandme ikke det er iorden at blive komfirmeret, hvis ikke man tor på gud!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Det er vel noget, man har indført, så teenageren ikke "bliver snydt" for noget (Sådan har forældre det jo, tag f.eks. min egen mor!). Men ja... Helt meningsløst er det vel ikke - konfirmation er en bekræftelse, nonfirmation er vel så bare... det modsatte? At man viser, man ikke tror på Gud, hvorimod konfirmanden så viser, at han/hun netop tror på Gud. En fest er en fest. Tænk på alle de andre fester vi holder, og på hvad hver fest betyder for nogle personer - der er sikkert nogen der synes, at deres nonfirmation var meget bekræftende for deres bevidsthed om deres identitet - bare en tanke  Så kan man pludselig diskutere, hvorvidt andre fester tæller som noget vigtigt... F.eks. er det vigtigt at fejre at man bliver ældre hvert eneste år, for til sidst at brokke sig over, at man ser gammel ud ? Håber I kan følge mig så langt, selvom det er ret abstrakt. Jeg tror, det er som man ser det - du synes det er noget pjat, fred være med det - en anden synes vel det er noget meget trosbekræftende. Det rører ikke mig, hvadenten folk er konfirmeret eller nonfirmeret. Et eller andet 'firmeret' skal man vel være 
Mvh Vegetacha -Med de tre H'er! (Og uden S!) "Horse sense is the thing a horse has which keeps it from betting on people." Kender du Prins Janus?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej for dig og hej for mig .. |
¤ Bella ¤ |
14-05-2006 19:09 |
|
Jeg er faktisk ret så ligeglad  men Jeg skal KONfimeres  Og jeg tror på gud 
¤ Bella ¤ <`333 Dog uden Jolly nu . *SUK* <`333 ♡ Men Nu med Mister Chello ! <`333 ♡ Rigtige ryttere rider Connemara og blandinger  www.Isabellasbutik.webbyen.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sawa::: |
|
|
Du fik en hest, er det ikke bedre end en masse penge? 
Kylle-Pylle & Dino Dynamit <3 Team Dynamit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
.. Jeg synes fakkertalt at I ikke kan sig at det er et grimt ord, når I ikke selv er blevet nonfirmeret. ...
♡ Line uden Nikita ♡ .. men kald mig dør! Jeg savner min Nikita Make my day - if you want it?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fff |
|
|
Sjovt nok! vi har lige diskuteredse det her til morgen.. Nonfirmation, er simpelhen som du siger noget pjat! hvad fejrer man?? "-Hej jeg fejrer jeg ikke tror på gud!" "Gi mig en masse gaver i en anledning hvor der slet ikke er nogle anledning!" det er gave svineri..
Annsofie Stolt heste ejer *Julle*Fox*Macho* Lækker kat. 3 springpony sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Jeg bliver også konfimeret pga at jeg tror på gud, .. Men den præst vi har er altså ikke god hvilket er virkelig syndt.
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, fremmer, forståelse! Sig aldrig hej til fremmede man kunne lære dem at kende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| qukifbhkdjsv |
|
|
Da jeg begyndte til forberedelserne anede jeg ikke om jeg ville konfimeres. Men efter som vi hørte mere og mere, valgte jeg at blive det. Og JO, jeg tror på gud..
Hilsen Annecathrine Dressage Team Jakobsen STOLT fjordheste ejer! FOTOGRAFERING TILBYDES!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Forstår virkelig ikke hvorfor i syntes man ikke skal fejre noget selvom man ikke skal konfirmers? HVORFOR skal man egentligt fejre at man tror på gud?
Patricia og Lukas Efter tørke kommer væde, efter sorg kommer glæde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jep... |
Theis |
14-05-2006 21:19 |
|
Nonfirmeret er latterligt. Det samme er en konfirmation, for en der ikke tror. Selv blev jeg ingen af delene 
Mvh. Theis/Jethro "First comes smiles, then lies, last is gunfire" ~ Roland Deschain Of Gilead
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kylle-pylle |
sawa |
14-05-2006 21:22 |
|
kylle-pylle jo- måske. men han er ikke så meget værd. men jeg æææælsker ham <3<3<3<3<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Jeg synes det er helt okay. Det er da ikke kun de kristne der skal have lov til at have det sjovt? Selv blev jeg konfirmeret. Jeg ved ikke hvor meget jeg tror på gud, men lidt gør jeg vel.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvorfor skal |
|
|
man have fest og gaver fordi man tror på Gud? hvorfor fortjener man fest og gaver mere fordi man tror på Gud - end dem der ikke gør? tillykke lille Lise, du tror på Gud, god pige - værsgo her er en masse gaver! jeg blev nonfirmeret. og det var mine forældres valg at jeg holdt fest. fordi jeg tog et valg, og ikke bare blev konfirmeret for gaver - som mange gør, som overhovedet ikke tror på Gud. egentlig synes jeg det er latterligt det med fest og gaver, bare fordi man bekræfter at man tror på Gud (eller at man ikke tror på Gud). egentlig synes jeg det skulle være ligesom i gamle dage, hvor man skulle op til en slags eksamen i kristendom. jeg var i kirke 2 gange med de andre fra min klasse, og næsten ingen lyttede til præsten, de sad alle sammen og snakkede. og der hoppede jeg fra - ikke om jeg vil snyde nogen på den måde. ordet nonfirmation er vel fint nok? kan ikke se hvad der er galt i det. Nicole
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
*Zig-Zag* |
15-05-2006 11:45 |
|
Må folk sgu selv om. Jeg synes nu nonfirmation er ret egoistisk. Jeg er selv konfirmeret, og gjorde det ikke kun for gavernes skyld. Selvfølgelig trak festen, maden (;D), familien + venner og gaverne meget! Kirken fandt jeg også ret kedelig, og har ikke fået noget ud af at gå til præst. Men alligevel tror jeg på der er noget, et eller andet sted.
Zig-Zag I love you. I swear that's true.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt uenig. |
Martina |
15-05-2006 12:19 |
|
Er helt uenig, jeg holdte en Nonfirmation i Lørdags, det var ikke for gavernes skyld. Jeg tror på gud, jeg synes bare det er noget pjat at skulle gå i kirke når man ikke gider, jeg synes det er kedeligt, så hvorfor gøre det? Jeg har os haft mange problemer på en gang, så der besluttede jeg at ikke blive konfirmeret. Jeg synes bestemt ikke det er noget pjat at blive Nonfirmeret, det er hyggeligt, og sjovt. Jeg er endda glad for at ikke blive Konfirmeret. Jeg tror på gud ligemeget hvad, jeg behøves ikke blive konfirmeret af den grund. Og det du siger med at man bliver nonfirmeret for gavernes skyld, er ikke rigtig. For det gør man jo lige så meget med konfirmationen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Martina Rocco: blev du ikk konfimeret, men du tror på gud /;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalalala |
naha |
15-05-2006 13:54 |
|
det er da præcis lige så mærkeligt at give dem der tror på gud gaver, som det er at give dem der ikke tror på ham/hende/den bare det der med gaverne fordi man tror (eller ikke tror) på noget er da mystisk! men jeg blev nonfirmeret og fik gaver fordi jeg kunne og sådan er det bare!
hilsen Naha jaaah jah jah, gang i løjerne ik' så meget pjat  JHN's distriktsliste- skriv til mig hvis du ikke er på  Team M&M's = Natalie&Mirage & Louise&MisterMalthe yirh <3 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Hvis folk har noget imod at få gaver på den dag, kunne de jo melde fra . Et eller andet sted kan man sige pænt nej til en fest + gaver osv. Men hvor mange gør det ? .. For mig er gaverne og festen en bonus. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja... |
|
|
Jeg blev selv Konfimeret (7maj) Og jeg gjore det udelukket fordi at jeg tror på Gud. Nonfirmation syns jeg enlig er lidt egoistisk. Man kan da bare holde en stor fest på ens fødselsdag lige som Sawa gjore.. .. Men folk må jo selvom, om de vil Nonfirmeres eller Konfirmeres. Men ja. Jeg syns at Nonfirmation er noget Pjat.
Mvh. Nina . Hest er bedst  Men hvad med en pony? Tag det roligt, Den er en Honey 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dums, har du et problem eller hvad? |
Martina |
15-05-2006 19:06 |
|
Dums: Ja, jeg havde mange problemer og kunne ikke komme i kirke mm. Har du et problem med det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Matina Rocco: nej nej ? /:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Æblet . . . |
Shalimar |
15-05-2006 20:05 |
|
Ja altså, nu orkede jeg ikke at læse de andre svar, så det kan godt være at jeg skriver det samme som de andre. Jeg blev konfirmeret. Og nej jeg tror ik på Gud. For det første havde jeg lovet min mormor det. (Godt nok døde hun for 5 år siden, jeg blev konfirmeret sidste år) Men havde stadig lovet det  Desuden er alle i min familie konfirmeret, og konfirmation er vel også et spørgsmål om traditioner og i min familie er det en fast tradition. Slut... Altså, har man mere ret til fest, gaver og opmærksomhed fordi man "aboslut tror på gud" hvis du havde det godt i kirken.. Hvorfor skulle du så have fest og farver?_ Du kunne vel nøjes med at se de andre i kirken..
Anne Alting har en ende. En regnorm har 2
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|