|
|
| Konfirmander |
| Forfatter:  |
Molle |
| Dato:  |
14-05-2006 14:50 |
|
Nu er det jo her i bliver konfirmeret, og så har jeg et spørgsmål, tror i virkeligt på gud ? Hvis i ikke gør, hvorfor bliver i så konfirmeret, ? Gør i det for gavernes skyld ? Hvorfor så ikke bare blive nomfirmeret ?
,, Molle Bolle '' Med ismulen der kan springe 1,10
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg gør ikke, og gjorde helelr ikke |
|
|
nu er det jo så 3 år siden jeg blev konfirmeret, men hverken nu ellers den gang var det pga min tro på gud jeg blev konfirmeret. det var udelukkenbde pga gaverne. og nej ingen nonfirmation til mig, for det er lig med færre gaver, længere er den ikke...
*DjævleØ's POWER* !!! Cont!kk! og Julle overtager verden !!! "Venner som er stille engle der løfter os op når vores vinger har problemer med at flyve" =] MSN: juliemanden@ofir.dk - bare tilføj 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjøøø... |
*æblet* |
14-05-2006 15:03 |
|
"Tror på Gud" - Tjo. Jeg "tror" på at der må være et eller andet . Jeg gør det ikke for gaverne. Men for at lære noget nyt, (fx. til konfirmations forberedelserne). Høre nye meninger. - Tror ikke på alle de "historier". Men ja, på "en måde" /"min egen måde" tror jeg på Gud. (Svært at forklare). Jeg blev konfirmeret i Søndags. Og havde en herlig dag.
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Moral er godt.. Dobbel moral er dobbelt så godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Henry og dressurponyerne |
14-05-2006 16:30 |
|
er blevet nonfirmeret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456-78 ha! |
sawa |
14-05-2006 16:34 |
|
nej jeg tror ikke på gud. -derfor jeg siden 5. klasse har vidst at jeg ikke skulle komfirmeres.
Mvh. Sarah This is my life, and I dont care.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jordbær med mælk??? |
BananBrød |
14-05-2006 16:40 |
|
Jeg tror ikke på gud. Derfor har jeg siden starten af 5. vidst at ikke skal konfirmeres. Men man ved jo aldrig (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BananBrød |
sawa |
14-05-2006 16:40 |
|
Mvh. Sarah This is my life, and I dont care.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fff |
|
|
jeg skal konfirmeres og ikke udelukket pga. gaverne.. men den dejlige dag, blå mandag, den kristne tro's bekræftelse da jeg tror på gud.. syndes det er latterligt med nonfirmation!
Annsofie Stolt heste ejer *Julle*Fox*Macho* Lækker kat. 3 springpony sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æææ |
Find-Nemon |
14-05-2006 20:58 |
|
Hm, nu 2 år siden jeg blev konfirmeret, og tror vist ikke direkte på at der sidder en Gud oppe på en hvid sky, med julemandsskæg og en trefork i hånden. Men jeg tror på noget, og det er vel det vigtigste! *Det er ret svært at forklare *
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
<3 Simon Mathew <3 Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
Tamrotte |
14-05-2006 21:35 |
|
Jeg bliver konfimeret bla. fordi jeg tror på en gud! altså ikke på en gud som sidder på en sky og kigger ned på os  men på at vores sjæl, kommer et sted hen, ja måske himlen? hvor vi lever vidre der! og at der en der har bestemt at verden skulle se ud!
-------- mange hilsner <3 Ann-sofie man kan hvad man vil! - det er bare spørgsmålet om man gider!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Nej, tror sku ikke på gud. Hvis gud er så "almægtig" hvorfor retter han så ikke op på alt det onde der er i verden? Enten er det fordi han ikke kan - og hvor almægtig er han så? Eller også gider han ikke - også kan man spørge sig selv hvor flink han er.
Patricia og Lukas Efter tørke kommer væde, efter sorg kommer glæde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tro ikke |
|
|
Jeg tror ikke lige på der sidder en mand med gråt skæg og skaber menneskerne! Men jeg tror på liv efter døden, og skæbnen! Jeg kan godt sige; Jeg tror ikke på gud, men jeg siger det nok på den måde jeg tror på kristendommen! ( ) Altså.. Der må jo være et eller andet et sted? Og jeg lever jo efter et eller andet, og det er kristendommen, og er man virkelig desperat så kan man da lige få en lille bøn ind, hvilket jeg tror alle gør hvis de bare er rigtig sure og kede over et eller andet! Meen, jeg tror gaverne er nu da også med til at trække en smule op 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen... |
*æblet* |
15-05-2006 07:51 |
|
Jamen kan man så tegne Gud  Nej, for man ved hverken om Gud er af hunkøn eller hankøn, når vi som små i børnehaveklassen blev bedt om at tegne Gud, kom der altid nogle sjove eksempler ud af det, mange tegnede en mand klædt i hvidt, med engle flyvende omkring sig. Men hvorfor en mand?. Fordi manden altid har været den der bestemte i hjemmet, og havde jobbet?. Dette kan ikke vides, da jeg tror at børn i alderen 6-9 år, ikke ved den slags endnu, og derfor ikke kan tale stilling til det. Men vil det ikke også undre en mor, hvis hendes lille pige eller dreng sidder og tegner en kvinde klædt i sort og derefter skriver med fed skrift "Gud".?
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Moral er godt.. Dobbel moral er dobbelt så godt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
*Zig-Zag* |
15-05-2006 09:20 |
|
Nu er det jo her i bliver konfirmeret, og så har jeg et spørgsmål, tror i virkeligt på gud ? Tjoo.. Jeg tror på der er et eller andet, om så det er en 'Gud' det ved jeg ikke. Jeg tror ikke på der har været en Jesus som har kunne alle de mange fantatiske ting. Muligvis har der været en som hed Jesus, men det er umuligt for et menneske at kunne de ting! Præsten havde sagt til mig, at jeg skulle overveje min konfirmation meget, fordi jeg var imod det han fortalte osv. Men eftersom jeg ville have festen, gaverne, og at jeg tror på der er 'et eller andet' 'et eller andet sted' så ville jeg konfirmerers.
Hvis i ikke gør, hvorfor bliver i så konfirmeret, ? - Gør i det for gavernes skyld ? Ja, det tror jeg sgu mange gør. Og jeg gjorde også selv, men det var 100% ikke udelukkende gaver og festens skyld!! Hvorfor så ikke bare blive nomfirmeret ? Jeg synes nonfirmation er egoistisk, og det er der sikkert også nogle som synes konfirmation er, hvis det udlukkende er for gavernes skyld, og det synes jeg f.eks. også.
Zig-Zag I love you. I swear that's true.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
*æblet*: faktisk tror jeg at det med at Gud er et han køn (Som mange siger) har noget med at gøre at fx Eva og Adam, der var det Eva som jo spiste af æblet, og som fik Adam til at spise det. Ligesom i gamle dage (og som du sagde) var det mændene som bestemte. I gamle dage fordømte de kvinderne, pga. at de netop havde fået den med Eva og Adam fortalt. Derfor kan det være at Gud er blevet til hankøn .
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, fremmer, forståelse! Sig aldrig hej til fremmede man kunne lære dem at kende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dums<3... |
*æblet* |
15-05-2006 17:07 |
|
Dums<3: Korrekt. Eva var (åbenbart) svag. Men jeg vil da sige at Adam ikke var bedre selv, for han gik med til at smage på æblet. (Han ville have været stærkere hvis han havde sagt nej).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
*æblet*: Nemlig, men det kan jo også være at mændene udnyttede muligheden for at gøre mænd til at være bedre, og mere værdifuld end kvinder. De kunne jo netop skyde skylden på kvinderne, hvis der var noget galt . Kvinder er jo også svagere , fysisk, det kan jo også have været et + for mændene.
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, fremmer, forståelse! Sig aldrig hej til fremmede man kunne lære dem at kende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Akkurat det samme med at hvis en kvinde var i seng med en mand uden for ægteskabet, så kunne hun risikere at blive hals hugget. Skete der noget med manden *Neej* . . Dette er jo så tilbage i 17-18-19 hundrede tallet, .. Jaja, der er jo nogen som har fuldt med i historie 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dums<3. |
*æblet* |
15-05-2006 17:12 |
|
Dums<3: Ja den gang var de jo ikke klogere. Det er jo ikke mere end (højst 40-50 år) siden hvor kvinder stadig ikke ansås for andet end at gå der hjemme, og (måske) have et job ved siden af. Heldigvis er kvinder da kommet der op af. Reespekt til os . Kvinder er svagere ja, men som det siges er vi noget mere intiligente  Tror mere at det kommer an på - fra person til person.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh . |
|
|
For nu at svare på det der med konfirmationen...  Jo jeg tror på gud, og det var også derfor jeg valgte at blive konfirmeret sidste år.  Synes nonfirmation er noget skørt noget? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|