Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

presser man hesten for meget??
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 22:55

Jeg syntes nu at have læst mange steder i f.eks vurderings-tråde osv at folk har vurderet en hest/pony meget lavt da de "ikke er på det niveau , man forventer i den alder" så vidt jeg kan se forventer de at en pony/hest kan min. LB i dressur når den er 5... Er det ikke lidt... hårdt? jeg ved ikke hvordan jeg skal formulere det her men: det er da lidt meget , er det ikke? (det er det hele indlægget går ud på)

Sys personligt at man måske forventer lidt for meget i forhold til alderen, helt ærligt, en alm hest kan ride til den er 20, og så skal den gå LB-LA som 5 årig før man kan sælge den som dressurpony/hest. ?

Hvad sys i? det kan også bare være jeg har været uheldig og har læst "trænings-tossernes" vurderinger...?

-Emilie

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 23:01

Tja hvis du vil starte unghestechampionater og alt det der bliver hesten jo nødt til at kunne det.
Men jo, jeg synes generelt også folk går alt for hårdt til den. Fx har jeg en veninde der har købt en 6 års pony, han er redet ca. 1½ måned og nu vil hun ud og starte en la1 på ham. Synes godt nok det går stærkt.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

Sekretær for andedammens vogtere
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  29-04-2006 23:05

Så kommer min hest aldrig til at være en bønne værd, da han aldrig kommer til at kunne gå en dressurklasse :)

(Og det gør den der total lækre hest jeg fandt til knap 4 millioner dollars heller ikke... Æv bæv, må jeg nu få den gratis? ;-D )

Men kan godt følge dig. Men på den anden side, man vil jo også gerne have "bevis" på hvor meget talent hesten har. Og de fleste heste med talentet i orden og den rette grunduddannelse burde kunne gå en sølle LB som femårs :)

:-* Mvh. Theis/Jethro :-*
"First comes smiles, then lies, last is gunfire"
~ Roland Deschain Of Gilead
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider