|
|
| Bange for biddet? |
|
|
Hej ænder. Kan en hest godt blive bange for biddet?  Lige i starten da jeg fik min pony, var den blød og let at få ned.. Efter en beriderelev havde redet ham et år, med hård hånd, er han nu HELT umulig. Ingen kan rigtig få ham ned uden hjælpetøjle medmindre de har haft opvarmet en time. Rider man med hjælpetøjle er han let og tilfreds med at gå dernede, og er rigtig fin, men lige så snart man tager den af, tager han bare hovedet i vejret og er umulig! Igår lavede jeg en parade og da jeg begyndte at tage fat i tøjlerne lagde han ørerne tilbage og hev hovedet frem. Lige så snart jeg så slap tøjlerne helt var han 100% tilfreds igen.. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre nu - har i nogle råd eller erfaring med noget ligende? Tror i måske det ville hjælpe med hackamore? 
Kylle-Pylle & Dino Dynamit <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
For mig er jeg imod "hjælpe tøjle" , Glide tøjler o.s.v da hesten bliver "tvunget" til at gå nede med hovedet! Hvis den går ned efter den er varm, er det fordi den er stiv. Det tror jeg bare der skal arbejdes på!  Dums ville sku heller ikke lige ned før han blev varm, men nu er det langtsomt begyndt at falde til ro! 
M.v.h Dums <3 Overdrivelse, frem og forståelse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| elsker dino |
|
|
 ^Sådan ser han ud når man tager fat i tøjlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
Tror du måske skal være bestemt overfor ham, og prøve at se om du kan få ham på plads.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dums::: |
|
|
Det har jeg prøvet- mange har prøvet, men han gør enten som på tegningen eller kigger stjerner.. Han er virkelig, virkelig svær.. Tror du en hackamore ville hjælpe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fatter and? |
|
|
kylle-pylle: ved ikke, for er ikke helt sikker på hvad det er?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billede |
|
|
Jeg har lige sat et billede ind af en: 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| regerger |
| Forfatter:  |
...Fimse...<3 |
| Dato:  |
18-04-2006 17:16 |
|
Jeg tror ikke den hjælper (Hackamore) hvis det er fordi din hest er stiv..:/ Hvis du rider med hackamore så skal du kunne ride hesten ned med benene og sædet..
Mvh. Castillo & Maja Du skal ikke kaste med sko, hvis du selv er en sut;) >www.gelsaadalen.dk<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fimse: |
|
|
ja det er rigtigt, men det er jo fordi han er blevet redet med meget hård hånd..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| thrtre |
...Fimse...<3 |
18-04-2006 17:37 |
|
Det er måske en midlertidig løsning med en hackamore. Men du kan jo ikke starte stævner(mener jeg nok ) med den:/ Måske kunne det være en god idé med en hjælpetøjle... Hvis du bruger den rigtigt.. Har du ikke en ridelære du kan spørge?
Mvh. Castillo & Maja Du skal ikke kaste med sko, hvis du selv er en sut;) >www.gelsaadalen.dk<
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Jeg er ikke imod glidetøjle. Jeg tror du skal have meget mere fat i ham.. Saml tøjlerne, støt ved udvenige (have godt fat i, uden at hive) - lave små bløde halvparader, ret ryggen, læn dig tilbage, hænder ned - indtil han har fået nogle muskler, kan du begynde at arbejde dine hænder lidt op, så han har musklerne til at blive nede. Skal siges, at disse ting her, har jeg fået lært af en der rider landshold dvs. P-klasserne Rider selv sådan, altid med godt resultat!
mvh. Line  - Nu uden Nikita. En hest svigter dig aldrig. - Make My day
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har han ondt? |
Beritt |
18-04-2006 17:49 |
|
Måske har den fået tandspidser`?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bvbvbvbvcxbx |
JuliaF |
18-04-2006 19:21 |
|
Den kan sagtns være levet bange imorgen. Ergo kræver det du er rolig og ikkek laver for meget pludselig bevægelser med din hånd.
Julia F & Flying Duchess -Team Dalby-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vbxzcvcx |
JuliaF |
18-04-2006 19:21 |
|
levet= blevet
Julia F & Flying Duchess -Team Dalby-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
18-04-2006 19:29 |
|
Få tjekket tænderne? Ellers ville jeg skfite til bidløs 
Mvh. Theis/Jethro "First comes smiles, then lies, last is gunfire" ~ Roland Deschain Of Gilead
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rtertret |
HGlarsen |
18-04-2006 19:30 |
|
Curly er ikke "bange" for bidet, men han er utrolig sart i munden (ja, sådan er det jo med en pinky  ).. jeg rider med bidringe, og det har hjulpet utrolig meget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Hvis hesten er stiv, så gør den dog for pokker blød med de rette øvelser? Strækøvelser skulle være udmærkede, og det kræver ikke det vilde 
Duke Behind every good, knowing horseman, there is a horse that knows them better.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dino er sød |
|
|
Duke: Han er ikke stiv. Jeg longerer ham 1-2 gange om ugen med nogle elastiske indspændingstøjler, der er løse. Når han går med dem, er han nede hele tiden! Theis og Britt: Det er ikke mere end et par måneder siden at han fik raspet tænder, så kan de godt være oppe nu? Går det så hurtigt? Line: Okay, tak. Det vil jeg rsøge mig med!  Fimse: Jeg starter ikke dressur, så det gør ikke noget at jeg ikke kan starte stævner med den.  Tak for svarene allesammen! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaa... |
*æblet* |
19-04-2006 15:30 |
|
Enig med Theis - få tjekket de tænder, man ved jo ikke om han går og har ondt.
Kh.*Æblet* "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden" Den der ler sidst - er langsomst i opfattelsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
Lyder fint  . Men som de andre, FÅ UNDERSØGT TÆNDERNE!  Da jeg fik min, havde hun laaange utilpassede spidser =(
mvh. Line  - Nu uden Nikita. En hest svigter dig aldrig. - Make My day
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| line::: |
|
|
Ja, det vil jeg prøve. Idag prøvede jeg at ride uden næserem, og han blev meget bedre af det, så det vil jeg forsøge mig med selvom han ser lidt sjov ud. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har du tænkt |
|
|
Har du tænkt på han måske trænger til et tandlægebesøg?? Hvor længe siden er det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cocktail: |
|
|
Det er et par måneder siden, og dér var de ikke for lange, men de blev raspet meget meget meget lidt alligevel - selvfølgelig blev de ikke for korte, så det burde ikke være det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|