Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

DV'er angreb shetlændere
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 18:17

Nu troede jeg lige alt gik som smurt!

- Jeg havde lånt to, godt nok meget, stride men kære ponyer, til at gå til selskab med Meti indtil han skal 'væk'.

Alt var fryd og gammen, han fik ikke engang noget hysterisk anfald da Uffe kom væk.

- Han så bare helt salig og lykkelig ud, og stod og nussede og slikkede på de her små ponyer, og var bare så glad for dem.

Jeg havde godt fået af vide, at hoppen kunne være strid og at engang hun havde været ude og gå til selskab for en anden ældre men så godmodig stor hest - var den her store hest gået helt amok, havde trængt hoppen op i et hjørne og losset den indtil de skilte dem ad.

Idag gjorde Meti det så Mit store godmodige lokum, som er helt syg med andre heste, jo mindre jo bedre! Har været den bedste legeonkel for mit lille føl, siden følle var 2-3mdr.

Han ANGREB ponyerne, med blottede tænder, ørene tilbage og vrum frem og på dem. Op i et hjørne med dem og så fik den ikke for lidt med bagbenene!

- Var primært hoppen han gik efter, føllet rendte jo bare i røven på sin mor. (Føl og føl, 2 års vallak plag).

Men jeg blev simpelthen nød til at tage dem ind, og Meti var fuldkommen hidsig og overgearet og jeg måtte virkelig gøre alt jeg kunne for at styre ham rundt.

Inde i stalden måtte jeg putte ponyerne i en anden boks, for de kunne altså bare ikke stå i boksen ved siden af Meti - han bed dem ind over tremmerne så godt han nu kunne.

- Plagen kunne han lige stå og nusse lidt mule med, men så han hoppen så 'angreb' han over tremmerne. - Han kunne selvf. ikke nå dem, men de stod presset helt op ovre i den ene side af boksen af skræk.

Så over i en anden boks med dem.

Og jeg måtte bruge store ord da jeg skulle ind til det store lokum med vand og ordne dækken, han var bare SÅ sur og hidsig.

- Har aldrig oplevet noget lignende, er sådan lidt i 'chok' - Min søde rare dreng!?

Jeg har fået af vide af en klog veninde, at nogle store heste bare pludselig kan reagere sådan på små ponyer.

- Men kan det være hoppen som provokere? Når det er sket før?

Jeg tænker bare, fedt - de kan jo for pokker ikke stå inde i stalden i 1-2 uger, møgdyr!

Så i morgen prøver vi at lukke dem på hver deres fold, så han stadig kan se de er der og at han har selskab - men så han ikke kan angribe dem. Og så håber jeg ikke han går igennem hegnet.

Aner ikke hvad der gik galt, er helt chokeret over min hest - jeg råbte og skreg af ham, han skulle jo bare væk fra de ponyer - til alt held for mig, har han da lidt respekt for mig, så når jeg råber højt nok holdt han til sidst inde så jeg kunne få ham ud af folden.

- Og jo heller ikke fedt, for han kan slet ikke holde til at drøne sådan rundt, han var helt oversvedt og prustede som et lokomotiv.

Var så sur på ham, MØGDYR! Og når det ikke engang er mine ponyer jo! Måtte lige checke dem en gang igennem for skrammer m.v. men de er heldigvis helt ok, fik ham stoppet inden der skete noget.

Sker det bare ind i mellem? At store heste går sådan amok på de små?

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

*Sara & Rafiki - låne ponyerne*

*Chanell, Rollo, Marie, Uffe & Fame - de savnede*

0
0
Svar på denne tråd

jkenwæogjvg
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 18:25

Det lyder da bestemt ikke sjovt, hverken for dig eller ponyerne!

Har aldrig hørt om det før

Men håber da ikk ha går gennem hegnet når du prøver at skille dem..

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 18:27

der er mange heste der er bange for små ponnyer... men det lyder da overdrevet, og ikk særlig fedt...

de er bange for dem fordi de så let som ingen ting kan sparke dem i maven...

-MVH. Sarah

"Hellere være mærkelig end kedelig"

-Stolt medlem af *SÆK* - Skøre Ænders Kulb

0
0
Svar på denne tråd

gfhfhhgjh
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 18:31
Det lyder ikke særligt rart :/ Har heller ikek hørt om det før !

Sissel aka Team Toss
Er lige så skør som mine ponyer!
Boss for Andedammens vogtere.

Også kendt for Møgungen.

Aht-Ps-Cc

0
0
Svar på denne tråd

HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 18:42

Det lyder ikke rart, har ikke hørt noget om at de skulle reagere sådan på små ponyer.

Held og lykke med at skille dem ad. :)

- Prinsessa

0
0
Svar på denne tråd

Sandy Claws
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 19:40

Har godt nok aldrig hørt om at større heste angreb de små men det kan være der er noget med shetlændere? Bine er vildt ræd for dem...

Men det var da godt du fik dem skilt ad.

Mvh.
Lise & hyppen Columbine
- Jeg diskuterer ikke - Jeg skændes!
Mail - Dyregalleri
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 19:43

Ja jeg har heller aldrig set en hest angribe på den måde før, blev vildt chokeret - mest af alt fordi man tænker; "Min søde rare hest!?"

- Her til aften skulle Meti's halmballe også lige vide hvem der bestemmer, han er godt knotten!

Det værste er at I går stod de jo pænt og sødt sammen, ihvert fald Meti og plagen, Meti var helt salig og nussede og slikkede ham 8-)

Idag gik det fint nok, men pludselig - SLAM så angreb han bare!

Møgkrikke!!

Æv altså - er så lettet over der intet skete med ponyerne, tænk at skulle komme hjem med 2 til skadekomne ponyer, "Ja, tak for lån!"

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

0
0
Svar på denne tråd

jewkhbwlirgjk
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 20:26

Kunne heller ikk helt forstå at Meti som bisse?

Men håber da "han indretter sig" med dem

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

åhh nej
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 21:26

efter din fortælling bliver jeg jo helt bange.

vi har fået en lille pony opstaldet. og min store bingo og lidt mindre north star skal jo på et eller andet tidspunkt gå med den der lille pons.

men vi har nu gjort det sådan at den er kommet på en fold for sig selv.

men stadig så basserne kan se pownien.

som for øvrigt er en hoppe hvilket gør det hele meget nemmere

men nu kan de gå der og glo på hinanden og så kan vi håbe på at bingo og north star ikke kommer op og slås om hende.

nøj hun var hingstegal da de hilste over hegnet...

men det skal nok gå håber jeg

mvh. ida

Rosenborg dressage

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 22:08

Nogen skal jo sige det, men det er jo, hvad der sker. Han kender dem ikke, bliver sat sammen med dem - og der er 50% chance for, at det går.

Der kan være mange grunde til, at Meti reagerede som han gjorde; Måske provokerede hoppen, måske var det bare en reaktion, fordi Uffe pludselig ikke var der - eller måske "skete det bare"?

Det kan være, at de bare skal være adskilt de første par dage, og lige vænne sig til hinanden. Eller også kan de bare ikke sammen på nært hold?

-Dog er jeg sikker på, at Meti heller ikke ville undvære dem. Surt lokum eller ej - hellere sur end alene ;D

Og det er jo ganske smart - *Sherlock Meti*

Men ja... Du må vel prøve dig frem? -Der er vel ikke andet for.

Alligevel lidt skræmmende...

Mvh Vegetacha B-)
-Med de tre H'er! (Og uden S!)
"Horse sense is the thing a horse has which keeps it from betting on people."
Kender du Prins Janus?
0
0
Svar på denne tråd

Hvor gammel er hoppen?
Forfatter: 
Dato:  14-04-2006 22:22

Hvor gammel er hoppen?

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Søger part på Nelli i Odense www.heste-nettet.dk/lodge/50645/

Min hjemmeside: tør du?

0
0
Svar på denne tråd

Beritt...
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 12:09

Jaeh, godt spørgsmål - har ingen anelse. Voksen ihvert fald ;)

Hun kan være mellem, 9-20 år vel. Vil skyde hende til at være en, 12-15 år.

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 14:36

Jeg tror helt klart at det er hoppen, din Meti er jo så sød , og hvis det er sket før !

Hvis han går fint med plaget skulle du evnt. prøve at putte dem sammen alene og så prøve at have hoppen inde mens de prøver det , hvis det går kunne du evnt. bare låne plaget, eller have moren på den anden fold.

Josefine

- Sukema alias Flæske!

Røde heste

Er de bedste

Dem kan ingen tæske

Vel lille flæske ??

8D

0
0
Svar på denne tråd

thetgwer
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 17:30
Sikke noget skidt.. Jeg har kun hørt at store hste kan blive bange for små ponyer..Ikke angribe dem..:/

Mvh. Castillo & Maja

~~~~~~~~~~

>www.gelsaadalen.dk<

0
0
Svar på denne tråd

Løsningen
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 17:32

Josefine; Har overvejet det, men problemet er - plagen har aldrig været væk fra sin mor før :-) Han blev helt hysterisk bare han skal ud på staldgangen og strigles.

Løsningen blev at de nu må gå på hver sin fold. Meti går på den store fold for sig selv, de to små på den lille fold.

- Han 'truede' lidt med at hoppe over lågen, men han fik sådan et rap i rumpetten med løsriven (med den flade side) og så lærte han at blive på sin side.

Han har også nusset lidt med dem over lågen, så godt som man nu kan.

Mvh Rollo

JHN Moderator

...Så godt som hesteløs.

*Meti - mors dreng!*

0
0
Svar på denne tråd

iugbli
Forfatter: 
Dato:  15-04-2006 17:44

Godt at han accepterede de gik på deres egen fold ;)

Hilsen
Annecathrine
Dressage Team Jakobsen
STOLT fjordheste ejer!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider