Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Eksamen HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 14:06

Spørgsmål om kæledyr!

Hejsa, vi er tre piger, der er i gang med at lave den afsluttende eksamensprojektopgave og håber du vil hjælpe os ved at besvare vores spørgsmål...

På forhånd tak

1. Hvilket kæledyr har du?

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra)

3. Hvor meget kostede dyret?

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr?

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte?

0
0
Svar på denne tråd

Lalala
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 14:21

Okeey.

1. Hvilket kæledyr har du? Hunde

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) Fra privat personer

3. Hvor meget kostede dyret? 10.000, 2.000 og 4.000

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? Fordi vi altid har haft hunde

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Svineri, hvis de ikke bliver behandlet ordenligt. I orden, hvis de bliver behandlet ordenligt

- Celina

Aint gonna let nobody turn me around

0
0
Svar på denne tråd

HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 14:27
  1. Hvilket kæledyr har du? Har flere: Kaniner, kat og hunde

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) Katten fik vi af mine kusiner, den ene kanin fik vi af en veninde, den anden købte vi en dyrhandel og den tredje fik vi gennem en avis, Og vupti, havde vi masser af unger :-P Den ene hund købte vi af en kennel, den anden fik vi fra et dyreinternat og den tredje er købt på marked.

3. Hvor meget kostede dyret? Det kan jeg ikke huske.

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? Vi har dem, fordi vi synes de er dejlige. - Vi er en rigtig dyreelskerfamilie.

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Hvis de bliver behandet ordentligt kan man vel ikke sige så meget. ;-)

- Prinsessa

0
0
Svar på denne tråd

Ohøj...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 14:34
  1. Hvilket kæledyr har du? -En Dogue de Bordeaux hund og en Vinterhvid dværghamster.

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) - Min hund købte jeg og min familie hos en privat, det samme med min hamster.

3. Hvor meget kostede dyret? -Min hund kostede penge ;) Og min hamster var ganske gratis.

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? -Jeg fik BUNDSLID, min hamster, da mine veninders hamstere fik et kuld. Og hvem kan stå for sådan en skaldet lille rotte :D? Jeg kunne godt tænke mig en, og efter noget tigggeri, fik jeg lov :) Vores hund fik vi efter vores tidligere hunds død (kræft), da der simpelthen var for tomt, og hun er alle tiders hund ;)

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? -Jeg synes det er fuldkommen forrykt, at folk som dem overhovedet får lov til så meget kom at overveje at købe et dyr. At de bilder sig ind, at de har ret til at misbruge et dyr på den måde, fordi det er chick tilbehør om foråret, for så at kassere det om efteråret, fordi det ikke er >>in<< mere. Jo, vist får dyret alt det legetøj, det kan ønske sig - men hvad med lidt værdigelse og respekt for det som et levende individ? Det er som om, den sunde fornuft og omtanken for andre levende væsner forsvinder, så snart den nye forårskollektion fra Chanell kommer på markedet, og der ingen pels er på. "Så må vi ha' en silkeabe til at have om halsen", og afsted til butikken i en fart! Om det så er en rotte, en hund eller en abe, så spiller vi stadig om den samme uforpligtende kærlighed, dyret vil give dig. Og at tro, at man kan lege med den, som det passer dig, forekommer mig så respektløst og svinsk som overhovedet muligt.

Men vi skal stadig huske på, at ikke alle gør det - der er mange kendte, som har dyr, de elsker over alt på jorden. Og det skal de da også have lov til - men folk, der bruger dyr som tilbehør, men kasserer dem, når de et yt eller vejer for meget - dem har jeg virkelig ikke meget tilovers for.

Håber I kan bruge det :) Og god fornøjelse!

Mvh Vegetacha B-)
-Med de tre H'er! (Og uden S!)

"Intet græsstrå er nogensinde løbet fra en hest."

¤ Præsident og eneste medlem af M.I.B ¤

0
0
Svar på denne tråd

Kanin.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 14:40

Hvilket kæledyr har du?

- Kanin ;)

Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra)

- En min far spiller fodbold med.

Hvor meget kostede dyret?

- Hm. Han kostede ikke noget, men vi gav alligevel noget. Kan ikke huske hvor meget :P

Hvorfor fik du lige netop det dyr?

- Fordi jeg altid har kunnet lide kaniner?

Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte?

- Synes det er noget værre noget, hvis det bare er 'for at pynte'. Og de tøjkonkurrencer de kendte har indbyrdes. Helt ærlig Så hvis det er til at vise sig frem, er det ikke i orden. Men hvis det er en hund som en 'almindelig familiehund' er det helt okay...

Ditte

Uncas og Pablo <3 R.I.P.Mickey <3

Barn af JHN chatten

Part søges nær Rønne (Bornholm)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift..
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 15:08
  1. Hvilket kæledyr har du? Hunde

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) Vi købte den ene af vores gamle nabo som havde fået hvaple og den anden købte vi som hvalp i Esbjerg.

3. Hvor meget kostede dyret? Hm.. nogle tusinde, omkring 3000-5000 kr. tror jeg.

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? Fordi jeg og min mor gerne ville have hund.

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Det har jeg ikke rigtig tænkt over, men det gør ikke noget for mig da jeg selv godt kan lide hunde.

Knuz Katrine.. ?!

Har arto og msn.!

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 15:42

Hvilket kæledyr har du?

- Hund og marsvin

Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra)

- Hunden er fra en opdrætter i Silkeborg. Og marsvinet er fra en dyrhandler i Kollund.

- Hunden kostede 6500kr. og marsvinet 30-35kr.

- Hunden blev købt fordi vi holder meget af hunde. Vi havde vores gamle 11-årige hund og min mor ønskede sig en til. Den fik hun så af min storesøster til sin fødselsdag.

Marsvinet blev købt fordi jeg godt kunne tænke mig en lille gnaver :-P Og af sådanne små dyr kan jeg bedst lide marsvin, de er da for nussere ;-D

- Jeg synes det er synd. Man skal ikke anskaffe sig en hund, bare for at slæbe rundt på den osv. Men må sige jeg har samme holding som Natacha længere oppe.

~*Mvh. Erika*~
If life is a joke - I don't get it
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 15:54
  1. Hvilket kæledyr har du? En fritte

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) Avler

3. Hvor meget kostede dyret? 700,- tror jeg nok

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? Fordi at den var sød

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Samme som Natacha (hun har jo skrevet det hele.

=============
We're not laughing at you.
We're laughing near you.
=============

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 15:55
  1. Hvilket kæledyr har du? Kat.
  2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) Øhhhmmm... En familie inde i Odense tror jeg.
  3. Hvor meget kostede dyret? 100kr.
  4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? aner det ikke, min mor ville vidst gerne have en kat.
  5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Kommer an på hvilken måde det bliver brugt på. Bare fordi de er kendte, kan de sagens passe på dyret, og holde af det. Der imod synes jeg det er forkert og synd for dyret hvis de kendte anskaffer sig en hund f.eks. til at gå med og se smart ud om foråret, også det bliver 'kikset' at have hunden om sommeren, og de så får det aflivet, eller ???

Lea & Zig-Zag.

Lader ikke andre ødelægge min dag.

- Klarer det fint selv.

0
0
Svar på denne tråd

Mig mig mig
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 18:22
  1. Hvilket kæledyr har du? Kaniner og en kat

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra): 1 af mine kaniner er selv avlet, den anden som er mor til den fra en privat person. Og min kat fra en privat familie

3. Hvor meget kostede dyret? Mine kaniner: Intet
    Katten: 20 kr :D

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? Kaniner: Gik engang på en lille klub med kaniner og efter plageri, gik de med til jeg fik en og nu har det så udviklet sig til 3 men den ene døde og har 2 nu. Katten: Fordi det var for krævene med hund synes min far, og så kat istedet

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Svinerig

Det var mine ord ? - Juzze
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 18:25
  1. Hvilket kæledyr har du? En hund

2. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) En provat person.

3. Hvor meget kostede dyret? 3500 kr

4. Hvorfor fik du lige netop det dyr? Fordi vi var forelsket i hende!

5. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Det er noget svineri. Hunde skal ikke bruges som "tilbehør" hos en eller anden dulle for at se godt ud. Og af størstedelen af stjernerne passer ikke engang deres dyr selv.

~ Patricia ~
Du kan ikke hindre sorgens fugle i at flyve over dit hoved
Men du kan hindre dem i at stoppe op og bygge rede i dit hår.
0
0
Svar på denne tråd

_Tekke_
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 20:58
  1. Hvilket kæledyr har du? Kat

1. Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra)Min fars ven.

2. Hvor meget kostede dyret? Gratis!

3. Hvorfor fik du lige netop det dyr?De var for dejlige!

4. Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte????

$ MVH. Sine & Holleskovgaards Teckla $

Mange lever i et liv med leg
-Men jeg leger med livet!

Så hold dog kæft og se godt ud!

0
0
Svar på denne tråd

svar svar
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 21:03

Hvilket kæledyr har du?

Marsvin

Hvor har du det fra?

Min venindes nabo

25 kr.

Fordi han var enormt kær:D (Da han var baby, altså..:b)

Hvad synes du om at hunde bliver brugt som "tilbehør" hos kendte?

Stakkels hunde..

Mvh. *Maja*

Heste er livet, resten er detaljer

www.gelsaadalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Eksamen HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 21:09

Hvilket kæledyr har du?

4 katte, 1 ilder og 1 hund.

Private steder. Hunden helt fra Sverige x(

2 af kattene + hunden ved jeg ikk, 2 andre katte er killinger efter en af vores egne, og ilderen 1000 kr.

Kattene + hunden ville mine forældre ha. Ilderen fordi det er et kanon dyr!

Det tænker jeg ikk over.

mvh. Sabrina
Stald Kee Daimond
11/9 '97 - 8/2 '06
0
0
Svar på denne tråd

Hvilket kæledyr har du?
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 21:47

- Hvilket kæledyr har du?

HUnd og 2 kaniner

- Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra)

hunden er fra måløv hundepension (avler af westies)

kaninerne er fra en privat avler i kbh

- Hvor meget kostede dyret?

hunden: 7500

kaninerne: 100 kr stk

- Hvorfor fik du lige netop det dyr?

hunden: vi skulle have hund, og ville have westie, fandt et sted der havde hvalpe, og da Happy (moderen) kun havde fået 2 hvalpe, en af hvert køn, og vi ville have en hanhund, så valget var iukek så svært.. og desuden, så var han slet ikek til at stå for ;D muahha

- Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte?

fint, de får jo den opmærksomhed de behøver, og tror bestemt at en hund som min ville elske al den opmærksomhed :P heeh

*DjævleØ's POWER*

Halleløjsa ;D
"Venner er stille engle som løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve" :)
.
MSN: juliemanden@ofir.dk - bare tilføj :)
0
0
Svar på denne tråd

ggg
Forfatter: 
Dato:  08-03-2006 10:42

Hvilket kæledyr har du? Hund og Katte

Hvor har du fået det fra (hvis du har flere kæledyr, så nævn gerne de forskellige steder de kommer fra) Min hund er købt, hos en privat! Min ene kat er købt på Ingers Katte Hjem og den sidste kat er "taget" fra en rideskole.. Alså i får lige historien om Lucky som er "taget" fra en rideskole :-)

Hans ene bagben var HELT ødelagt, ingen ved hvad der er sket, men der var ingen der tilkaldte dyrlæge.. Han trak benet op så det lignede, han kun havde 3 ben Min mor så ham så, og spurgte ejern af Rideskolen, hvad han ville gøre ved katten? Han sagde så: Den er nok snart død! Så spurgte min mor om hun måtte købe ham, nej vi skulle bare tag ham! Nu går han på ALLE 4 ben og er rigtig lille bølle

Hvor meget kostede dyret? Tessa (hund) 5.000 kr. Luna (kat) 200 kr. og Lucky (kat) ikke noget!

Hvorfor fik du lige netop det dyr? Tessa: Fordi vi gerne ville have en hund :-) Luna: Fordi vi havde mange mus! Lucky: Han kom bare lige pludselig

Hvad synes du om, at især hunde bliver brugt som "tilbehør" hos de kendte? Det er da okay! Men når de har tøj ovs. på, så er det får meget!

Hilsen

Camilla

- Nu uden Bastian
Men har heldigvis Guido og Fenja <3

www.g-b-f.webbyen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider