Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Flytte gård?
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 22:06

Hejsa kære ænder :)

Ja. Her de sidste par måneder har jeg gået og overvejet meget, om jeg skulle flytte gård.

Det hele er faktisk ret langt, og kompliceret, men vil prøve at skrive det ned så godt som muligt :P .

I 1½ år har jeg nu stået på den samme gård. Stemningen på gården er simplethen kanon! Mine to tætteste veninder passer hest der, en pige jeg snakker lidt med, plus hende der ejer gården på 33, som jeg også elsker at snakke med! Og en god hjælp.

Jeg tager tit staldvagt derude hvor jeg sover der, og bare hygger med dem fra gården :)

Danielle trives også rigtig godt der! Hun kan bedst lide og stå for sig selv, og har derfor hendes eget lille hjørne :) (Ikke mulgihed for det nye sted)

MEN! Problemet er, at jeg overhovedet ingen steder kommer med min ridning! Der er ingen bane (eller jo, men den kan kun bruges om sommeren når der er godt vejr). Og når det endelig bliver sommer, ligger sommer marken 3 km væk 8-)

Det gjorde så, at jeg har overvejet at flytte. Om 2 måneder kan banen nok bruges igen - men kan næsten ikke vente så længe! Det tager 40 min at ride til en anden hal. Og NÅR banen er klar kommer de på sommergræs. Har jeg næsten ikke tid til :S .

Men som sagt er jeg rigtig glad for det sted jeg står nu, og alle hjælper alle.

Lidt om det nye sted: Der er hal, ridebane som kan bruges stort set året rundt, stor mark der kan bruges til alt, ok marker året rundt, staldskab, kasse til mad, halm med i pris, islænder bane man kan lave sjove ting ved

Og nok en masse andre ting som jeg har glemt :P . Alt sammen til en pris af 650 kr om måneden :) .

Men, foder og hø skal man selv sørge for. Plus der kun er voksne på gården. Men nu nyder jeg så at gå alene med Danielle, så tror ikke det vil være det store problem.

Det værste vil måske være, at hvis der sker noget er der ingen jeg rigtig kan spørge om hjælp! Jeg er jo nærmest "alene" derude, da nogle af rytterne skulle være ret så "afvisende" i starten sagde hun :P . Men hva faen' - jeg plejer at være god til at snakke med folk :)

Desuden skal jeg selv til at sørge for foder - har aldrig selv lavet foderplaner, og tør jeg ikke selv endnu! Men det kan man jo købe sig til, sådan noget :) (evt link til foderplan? )

Jeg ved godt det er mig selv der skal træffe det valg - det kan I ikke gøre, men jeg har altså brug for lidt vejledning!

Jeg har ligesom sagt til mig selv, at hesten klart er vigtigst! Jeg vil MEGET hellere igang med hende nu! Hvilket jeg ikke kan herude foreløbig. Men omvendt kommer jeg nok aldrig til at snakke så meget med dem derude igen - og når jeg så stopper i folkeskolen kommer jeg aldrig rigtig til at møde dem igen? Ikke sådan hver dag, som nu.

Desuden har jeg SÅ mange minder derfra! Og jeg låner tit heste derude, og rider ture på dem. Men i sommer ferien kan jeg jo også sagtens nå at besøge dem? Plus der kun er 3 km derhen, så vi stadig kan ride ture sammen :)

Mange, mange tak fordi I gad læse det! Kunne godt bruge lidt hjælp. Måske lyder det latterligt, men det betyder altså rigtig meget for mig!

Desuden, så skriver jeg det her for at få hjælp - ikke for at få flabede svar, eller blive "hakket" ned ;) .

. :D Line & Danielle :D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Når alt andet er opgivet... læs brugsanvisningen!

. B) *Jeg holder øje med jer* B)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 22:13

Lad være at flytte! Din hest skal sgu da ikke ofres til aliens der vil misbruge hende til deres hemmelige eksperimenter, alle sammen kun med hensigt til at overtage verdensherredømmet og myrde alle! Sammen med hundehvalpene! ;-D

- Var det det forventede svar? ;-D

Nej, jeg ville nok blive hvor hun var... Hun trives godt der og du har gode venner :)

Men nu er jeg også vant til at klare mig under temmelig primtive forhold, og det har jeg egentlig altid haft det fint med ;)

Ingen fine ridehuse og snobbede hestefolk til mig ;-D (Men de der aliens, dem ville jeg nu gerne veklse et par ord med!)

:-* Mvh. Theis/Jethro :-*
"First comes smiles, then lies, last is gunfire"
~ Roland Deschain Of Gilead
0
0
Svar på denne tråd

brum brum
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 22:16

Jeg ville flytte hende

When a Loved one becomes a memory.
The memory becomes The Truth.

07/05-1992 - 05/01/2005

Selskabspony søges

0
0
Svar på denne tråd

Mit råd...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 22:21

Hvad med at lave en liste med fordele og ulemper ved begge steder? :) På den måde kan du bedre få et overblik over det hele, og prøv så at sætte fordele og ulemper op i forhold til hinanden? Altså hvor meget de forskellige ting betyder for dig, og om du hellere vil have et du ved med 100 % at hun trives, eller vil du hellere have et ridehus?

Du må lige skrive, når du bestemmer dig, held og lykke med det :)

Mange hilsner fra Carina

(y) ~Team Jessen~ (y)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 09:15

ville nok vælge at flytte hende.

M.V.H Natasja

Military Ridningens Formel 1

GINSBORG

0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 11:09

Den er svær.. :/

Har du ikke mulighed for at ride ud, på den "gamle" gård?

Sådan kan man jo sagtens træne..

"Kender" en, der har redet sin hest op fra stort set rå til GP - i skoven. :-@ - Så det kan altså lade sig gøre. ;)

Har selv lige flyttet min unghest til et større sted, grundet at tilridningen var begyndt i sommers, og at jeg ikke ville starte helt forfra til foråret. Men hold op, hvor jeg også kan savne det gamle sted nogengange.

Tror alt i alt at det handler om at priorietere, hvad du går efter? Har du hesten for hyggens skyld, eller for at komme ud og starte en masse..

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Mvh Selma,

med Heslegård's Sexy Rose.

Stübben Colombo. . . . . . .

. . . . Dressursadel Sælges.

. . . . . . . . . . . .

0
0
Svar på denne tråd

brum brum...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 11:41

Jeg tror at jeg (ud fra det du fortæller) ville vælge, at flytte.

For et par år siden flyttede jeg også fra en privat gård over til et ridecenter, det er det bedste jeg nogensinde har gjort :)

~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~
Venlig hilsen Ann-Sofie.
:) Sweet Tabasco :)
brogede heste virker altid!
~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 11:53

altså, vælg det du synes er bedst og sjovest

det kan godt være at der ikke er ridehus!

men måske har du bedre der hvor du er

Held og lykke.,

0
0
Svar på denne tråd

hm...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 11:57

Jeg står lidt i samme dilemma om jeg skal fortsætte på Bøgelund, eller om jeg skal skifte.

Men er nået frem til jeg fortsætter som passiv på Bøgelund, og hyppen ryger ud på Bastrup Dressage Center www.bastruphorses.com

En af mine veninder fra klubben rykker med mig, men på den anden side.

Hendes lillesøster og min lillesøster fortsætter på Bøgelund.

Så det er kun de 2 pigers storesøstere der rykker..

Men nøj hvor er den svær.

Men hos Bastrup vil jeg få en mere målrettet undervisning, og tror jeg vil ride langt mere seriøst når vi ikke er 7 på hvert hold.

.

Min umidlbare vurdering er du skal flytte hende...

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 14:03

Carina(Dunja&Boy): Vil jeg prøve! Fin ide :) . Når jeg skriver at jeg vil træne, er det udelukkende arbejde fra jorden! Ting som styrker tillid og dominans forholdet, uden brug af råben eller tvang. Det er det jeg så gerne vil igang med! Ikke ride hende op til høøøj dressur - siger mig intet :P

Desuden koster det sted jeg står på nu MANGE flere penge end det jeg kan flytte til! Og der er jo meget bedre muligheder det nye sted. Sommer græs på den gård jeg står på nu koster 700 - og det giver jeg bare ikke under de forhold!!

Men mange tak for dit svar :) . Glemte nok nogle ret vigtige ting i mit indlæg :P

Selma: Jo, jeg har mulighed for skovtur - men problemet ligger i, at jeg ikke VIL på ryggen af hende endnu! Læs evt mit svar til Carina :P .

Men mange tak :)

Tamrotte: Ja, men det er altså lidt svært at kunne sige. Jeg tror sagtens jeg kunne have det godt der på den "nye" gård! Om omvendt har jeg det godt på den jeg har nu :P

Det jeg aller helst vil lige nu, er at komme igang med træningen! (læs evt svar til Carina)

Gizmo: Okay. Håber du finder ud af noget! Og du får det godt der :)

. :D Line & Danielle :D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Når alt andet er opgivet... læs brugsanvisningen!

. B) *Jeg holder øje med jer* B)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 14:09

Det er jo op til dig sel, og hvad du selv føler, kan vi jo ikke mærke :P

Selv, har jeg jo hestene i en stald, med ene voksne. Jeg kendte ingen da jeg startede der, men efter kort tid, begyndte det at gå ok.

Danielle skal du jo også tænke på. Hvad ville hun synes mest om?

Umiddelbart, kan jeg ikke fortælle dig hvad du skal gøre.

Hvis jeg nu sagde: "Flyt til den anden gård!" Hvad siger du så? :)

Duke
Behind every good, knowing horseman,
there is a horse that knows them better.
0
0
Svar på denne tråd

Flytte gård.
Forfatter: 
Dato:  01-03-2006 14:21

Som min søster siger, skriv ulemper og fordele. Det gjorde vi også :)

Jeg synes du skal blive. Du siger at hesten har det så godt, du har en masse og snakke med.

Der er jo ridebane på stedet, så måske kan du ikke ride ordentligt. Men når banen tør op, så selvom den er mudret kan du jo godt ride på den.

Grunden til jeg synes, du ikke skal vælge det andet sted, er fordi der er voksne. Ikke fordi der er noget galt med dem.

Men jeg har redet en irish cob, og hun stod ikke på selve gården, men jeg skulle ride op til ridehuset. Jeg kender hende der bor på gården(en fra min klasse)

De er så forfærdelige alle sammen, de er pylrede, bagtaler hinanden og ja er bare lede overfor hinanden.

Udover det er det trist at være det eneste barn. Selvom du siger du godt kan lide det. Det kan jeg også. Men jeg vil vædde med, at du i længden ikke kan holde det ud. Det bliver simpelthne for trist.

Det er jo også en ting der er i ridesporten - fællesskabet.

Der behøver ikke være mange, men bare der er lidt på din egen alder, gør det hverdagen meget sjovere.

Jeg synes du skal "høre" på din hest. Jeg kan sagtens forstå det er surt, at du ikke kan ride så meget. Men bare rolig vejret bliver forhåbetlig snart meget bedre :)

Men fortæl os det, når du har truffet en beslutning :)

*|Team Jessen|*
;D Boy & Star ;D

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider