Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Når i rider..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:11

Heej..

I har vel alle smamen redet "elevridning" ..

Men til sagen.

Jeg ville sprøge hvad i plejet og lave..

Jeg vil prøve og snakke med min ridelær eom jeg ikke må flytte hold pga jeg gerne vil lære mere. og de rkommer nybegynder eind på vores hold og de er ireterende de kan ikke holde afstand og nogen ikke styre ponyen.. Men vi rider kun

1.skråt igennem.

2.volte tilbage.

3. 10 meter volter.

4. slangegang 3,4 buer.

Og jeg vil gerne lære noget såsom

schenkelvigning, ved lidt hvordan man gør og vil bare gerne lære mere.. og vore shold skulle forestille og være ØVEDE... Det e rjo for nybegyndere..

Hvad syne si. Hvad skal jeg gøre.

Equador+Mercuri to Evigt og altid. Elsker jer i evighed Love Og selvfølgelig Elsker jeg os Bacchus....

0
0
Svar på denne tråd

Cathrine
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:16

Nåår jeg rider undervisning, ride jeg på en 20 meter volte om hende der underviser mig, laver schenkelvigning, for-bagpartsvendinger, versader og hvad der ellers er.

Men når jeg rider selv ride jeg sådan lidt forskelligt, øver dte jeg har redet og lært til undervisning. :)

Cathrine (:

- Van damme

- Barholts Mc'Donavan

- Mine før/nu parter (:

- Altid elsket (L)

0
0
Svar på denne tråd

Cathrine
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:17

Glemte lige og svare på dit spørgsmål.

- Da jeg red på 'hold', spurgte jeg min ridelære, Jonas. Om jeg ikke godt kunne komme på et andet hold, for jeg snakkede ikke rigtigt med nogle fra det hold :)

Cathrine (:

- Van damme

- Barholts Mc'Donavan

- Mine før/nu parter (:

- Altid elsket (L)

0
0
Svar på denne tråd

e,.o,umnbfvfbnm,umynbgvfsdvfbnm,m
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:18
Hvadsynes du jeg skal gøre.. Vil gerne lære meget mere..

Equador+Mercuri to Evigt og altid. Elsker jer i evighed Love Og selvfølgelig Elsker jeg os Bacchus....

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:18

da jeg red på rideskole, lavede vi ret man geforskellige ting, eller vi var da nogle af os der gjorde :)

for inden jeg gik over til at få privatundervisning, red jeg på et øvet hold, hvor vi alle red selv, men bare red på bestemt volte, så vi kunne lave hvad vi lystede, og så kommenterede ridelæren det så :) og gav os gode råd, og gav os evt gode ideer til øvelser hvor man kunne forbedre det man kæmpede med og sådan :)

hvis jeg var dig, ja så ville jeg nok også prøve at se om jeg ikke kunne få lov at flytte hold, hvis de altså vel og mærke laver mere på nogle af de andre hold ? gør de det ?

*DjævleØ's POWER*

Halleløjsa ;D
"Venner er stille engle som løfter os op
når vores vinger har problemer med at flyve" :)
.
MSN: juliemanden@ofir.dk - bare tilføj :)
0
0
Svar på denne tråd

dtrjtrgsw
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:19

Når jeg rider på hold laver vi schenkelvigninger, 8-tal, lidt versader, øgninger, galopanspring osv.

Til enetimer rider jeg på en 20 meter volte hvor jeg bliver undervist i hvad min ridelære mener der bør rettes op på..:)

Mvh. *Maja*

Heste er livet, resten er detaljer

www.gelsaadalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hyougfuoho
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:20
Jeg kom bare aotomatisk på det hold jeg passede ind til..

Mvh. *Maja*

Heste er livet, resten er detaljer

www.gelsaadalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:22

Jeg så et hold idag.. derlavede schenkelvigning men der var 1 der bare IKKE kunne finde ud af at ride.. når hun lavede schenkelvigning red hun skråt igennnem og ponyen jordede og ikke galloperede..

men vil prøve og snakke med hend eom det imorgen..

0
0
Svar på denne tråd

svar :
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:28
Har ikke redet på hold i meget lang tid, så kan desværre ikke huske hvad vi lavede.
0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 20:38
Jeg blev også godt og grundigt træt af elevridning til sidst. hehe.. Nu får jeg eneundervisning på Blackie, hvor jeg rider rundt i en 20 meter volte imens min ridelærer giver instrukser. Ved sku ikk helt hva du ska gøre søde :-P

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

hmmmhmmm
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 21:27

får rideundervisning og vi laver..

slangegang

skråt igennem

midterlinje

forpartsvendning

bagpartsvendning

volter

tilbagetradning

volte tilbage

shenkelvigning

8-taller

øgninger

parader

og noget andet..

selvfølig øver vi andre ting flere gange..

0
0
Svar på denne tråd

michelle_love
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 21:57

michelle_love: undskyld, men sys du er RET streng nu at side og rakke ned på andre, fordi de måske ik er så dygtige... desuden kan du IKKE tillade dig at sige andre ik kan ride, medmindre du kender hesten og rytteren, kunne jo også være hesten ik er så uddannet, og derfor ik kan finde ud af gå en alm kort galop, og en shenkelvigning, og ET sted ska den jo lære d...

Men du må jo snakke med din ridelære om hvad du gerne vil lære, og om d kræver du ska flytte hold! Kan jo os tænkes din ridelære ik mener du er god nok til at lære øvelserne endnu, at du ska ha bedre styr på den ridning, du selv mener du kan... Der er jo som regl en grund til ridelæren ik lærer en de ting, man gerne vil...

Men sys du ska STOPPE med at rakke andre ned, også selvom du ik kender personen...

Kan godt være jeg lyder streng, men HADER bare at folk rakker andre ned, og selv tror de er bedre (hvilket de sjovt nok sjældent er)

Medlem af anonyme hestoholigere.

Se min elskede hest Tango i min præ. <3

Savner sQ Tessa :'( Elskede og elsker hende SÅ meget :'(

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 22:39

Det skal lige siges jeg ikke tror jeg er bedre..

Jeg skulle selv have redet den pony der og det ville jeg ikke pga lagde man benene til den så bukkede den. gør den så ikke mere.. men u´hun prøvede ikke engang og lave schenkelvigning...

Hendes ridelære sgad eikke noget da den bare jordede derud af.. Tro mig den gallopered eikke bare alm... MEn det er jo ikke for at rakke ned.. men de skal måse bare ude p årideskolen stoppe med at putte bøen ind fra boble hold.. boble hold er for dem de rikke kan eller har redte før,.. Mit hold skulle forestille sig og være et ØVET hold..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 22:42

slangegang : laver vi

skråt igennem: laver vi

midterlinje: sjælendt.

forpartsvendning: nope

bagpartsvendning: nope

volter : ja når vi vil

tilbagetradning: nej

volte tilbage: ja

shenkelvigning: nej

8-taller: nje

øgninger: prøvede vi idag men det gik ikke så godt.. det var kun fordi jeg sprugte

parader: ja..

Vil bare så gerne lære noget mere.. Vil gerne være bedr end jeg er nu..

0
0
Svar på denne tråd

michelle_love
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 23:50

nu spørger jeg dumt, men hvordan kan du sige hun ik prøvede???

Jamen, d var da godt du fik love at prøve noeD nyt... :)

Det jo bare at spørge, d værste der kan ske er at man får et nej, hivs ikke ens ridelære mener man er dygtigt nok til det... :)

Men alså, hvis du føler det KUN er begyndere der kommer på dit hold, så tag en snak med din ridelære, om ik der er et mere rutineret hold du kan komme på, men sørg for at du ikke står foran de andre nå du snakker med ridelæren, man vil jo nødigt at alle går og siger at man tror man er bedre end andre, blot fordi man føler de andre er dårligere (hvis du forstår, alså at folk ik ska tro du ser ned på begynderne)...

Forstår godt hvad du mener, er man MEGET bedre en alle andre, så er man tit den der bliver undervist mindts, og er man MEGET dårligere, får man os mere opmærksomhed fra ridelæren, pluds man især som dårlig godt kan føle kløften, og det er IKKE sjovt, hvis man kan mærke at man er MEGET dårligere...

Men man ska os pas på med at flytte en rytter, for hvis nu du blir flyttet til et bedre hold, og du pludselig er meget dårligere end dem (rider på et lavere plan), så får man alså lidt et slag i hovedet, og det er ik en fed fornemmelse...

Medlem af anonyme hestoholigere.

Se min elskede hest Tango i min præ. <3

Savner sQ Tessa :'( Elskede og elsker hende SÅ meget :'(

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2006 23:55

Øh rider meget forskelligt når jeg rider undervisning.

Mvh. Lea .

Lader ikke andre ødelægge min dag.

- Klare det fint selv.

0
0
Svar på denne tråd

lll
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 11:28

Prøv at snakke med din ridelærer om det. Hvad synes han/hun? Siger han/hun at du er passer ind på holdet, eller at det måske er rigtigt at du kunne flytte hold? Og så pas på med at lyde for nedladende overfor andre

Men dengang jeg red rideskoler lavede vi:

Schenkelvigninger

Volter

Skråt igennem

Versader

Volter tilbage

Øgninger

"Skifte gangart"

"Fra skridt til galop"

Midterlinie

8-taller

Tilbagetrædning

Forpartsvending

Bagpartsvending

Parader

osv osv osv

Men alle de ting har du jo også skrevet at i laver

Jeg hedder faktisk:

Find-NemoN :-P

Jeg har Jonatan Spangs øl :-P

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider