|
|
| debat: unges sprog er det acceptabelt? |
|
|
heiii alle små fastelavnsboller jeg har projekt opgave nu her og vi har har om unges sprogbrug i dagens danmark,,. så her er spørgsmålet; sys du at sproget i danmark er blevet for groft og er gået over stregen.,, hvad kan der gøres og skal der gøres noget.., føler i jer støt over sproget og er det generelt en gruppe af mennesker, så kom så ænder!! kom med jeres meninger i en ordentlig tone:)
100% BøZze!! Vi siger så meget Men gør så lidt Hvor er vi egentlig dovne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Ikke i 'min omgangskreds' , hehe  Men det er jo klart at sproget bliver påvirket, for hvis man tænder for radioen får man jo stikkersvin, møhluder osv. i hovedet. 
Mvh. Sara & Dino Boy En rigtig pony er en fræser!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fyihnojnp |
| Forfatter:  |
...Fimse...<3 |
| Dato:  |
21-02-2006 09:56 |
|
Mine venner/veninder taler ikke "slang" eller hvad man nu kalder det, men mange af drengene fra min klasse(alle "smart ash drengene" taler sådan..  Det genere ikk mig-.. Er begyndt at vende mig til det.. Men små børn der går og er mega provokerende og kalder én ting, DET er bare slemt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
sys du at sproget i danmark er blevet for groft og er gået over stregen: Bestemt! Der er mange i min klasse der taler respektløst til hinanden! * hvad kan der gøres og skal der gøres noget: Der kan vidst ikke gøres noget  * føler i jer støt over sproget og er det generelt en gruppe af mennesker: det er som regel folk der tror de er noget 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
*Zig-Zag* |
21-02-2006 12:07 |
|
sys du at sproget i danmark er blevet for groft og er gået over stregen: Ja. Sproget her i Danmark (og sikkert også i mange andre lande) er meget groft at høre på. Høre man en sang fra Jokeren eller andre der laver 'den slags' musik, kan man næsten nå at høre al-verdens 'grove' ord. - Men alligvel tror jeg de fleste unge her hjemme kommer til at sige sådan et ord eller to engang imellem. hvad kan der gøres og skal der gøres noget: Intet - tror jeg. føler i jer støt over sproget og er det generelt en gruppe af mennesker: Nej, det synes jeg ikke jeg gør. Men nogle af de sange Jokeren laver, synes jeg er for meget at høre på. (I det hele taget er det noget skod musik.)
Mvh. Lea .
Lader ikke andre ødelægge min dag. - Klare det fint selv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er fedt |
|
|
det er rigtig fedt der er nogen der gider lige at bruge de to minutter på at svare,,. tusind tak for svarene det er lige hvad vi kan bruge... er det generelt invandrer eller danskere... en aldersgruppe??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Okaaay.. havde jo looovet at svare. Ja, sys bestemt at det er gået over stregen. Men jeg taler nok heller ikke som en engel selv..;)Og jeg tror ikke rigtig vi kan gøre noget. Måske tage os selv lidt i nakken. Og lade være at sige de værste ord. for det kan faktisk godt såre..
-Så næste gang du ser det røde hus i Silkeborg så ved du at der bor Signe, som skråler, fordi hun ikk' ka' la' vær'! -Fjordhesten ER en varmblod!
www.paperboy.nl/index....74106E6645
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvadbehager... |
|
|
sys du at sproget i danmark er blevet for groft og er gået over stregen: I visse tilfælde, ja. (Ikke i mit ). Mange jeg kender, kan tale respektløst til hinanden og andre - men langt de fleste af mine venner taler, så man gider høre på det  hvad kan der gøres og skal der gøres noget: Tape deres læber sammen og hænge dem op i storetåen. Ellers kunne man indbygge en speciel chip der giver et elektrochok, hver gang de bander - ligesom i South Park  føler i jer stødt over sproget og er det generelt en gruppe af mennesker: Jeg føler mig ikke stødt, nej. Kun pinligt berørt, hvis jeg går sammen med dem, der gør det  En generel gruppe? Tja... Selvom jeg ikke vil dømme, så er det for mit vedkommende oftest dem, der leger "gangstere" i diverse gårde og gader. Frels mig fra énstavelsesordene !
Mvh Vegetacha -Med de tre H'er! (Og uden S!) "Intet græsstrå er nogensinde løbet fra en hest." ¤ Præsident og eneste medlem af M.I.B ¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Julemand |
|
|
Ej, et godt indlæg, det kan jeg jo bruge til min stil og kring unges barske sprogbrug som jeg burde sidde og skirve nu i stedet for at hænge her på hæste-nettet  Men jeg synes at selvfølgelig er de unges sprog grimt, men eftersom størstedelen af dem taler på den måde tror jeg ikke der er nogen der tænker videre over det.. Selvfølgelig er der nogle grænser for hvad man kan/må kalde folk omkring sig (ect. luder). Nu er jeg ikke den der skal pudse min glorie og sige at jeg snakker ligeså pænt som dronningen, men jeg forstår de grænser der er blandt min omgangskreds. Nu kommer det vel også an på hvordan tingene bliver sagt. Fx. er der nogle i min klasse som går rundt og kalder hinanden f*isse som vi andre kalder hinanden søde. Det er der ingen der ser tungt på. Men hvis nu nogle stod og råbte din klamme f*isse! efter dig tror jeg at man ville tænke over det på en helt anden måde.
Rikke & Escape Dance Stald DM
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
Theis |
21-02-2006 19:30 |
|
Ja, sproget er blevet grimt blandt unge i Danmark... Mit eget sprog er heller ikke just noget at råbe hurra for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhhjhjkhuhk |
*bæver* |
21-02-2006 19:33 |
|
altser jeg synes ikke sproget er s¨å slemt. men mange unge i dag bruger de der kælling og dit og dat. men det er jeg sådan set lidt ligeglad med, men det er jo ikke alle der er det. man har jo hver sin mening... 
Arto = tindoRa <---- kig ind  Smil til verden... så smiler den igen Mvh... julie & hendes heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Sys du at sproget i danmark er blevet for groft og er gået over stregen: Nogengange. Men mine venner snakker jo ikke "grovt" til mig. Kun i enkelte tilfælde 
Hvad kan der gøres og skal der gøres noget: Tror ikke rigtigt der kan gøres noget, udover at ændre folks opfattelse af det ikke er sejt, Men kun tyder på man har et ringe ordforåd og ikke kan formulere sig  føler i jer stødt over sproget og er det generelt en gruppe af mennesker: Nej føler mig ikke støt. Er ligeglad. Det ikkke mit problem at de ikke kan formulere sig uden at sige "@!#$" som hver andet ord. Finder det nærmere komisk og lidt sådan : Hør hvor sej jeg er, fordi jeg banderagtigt. Tja synes alle bander sommetider. Feks. Er man vred osv. så kan det være svært ikke at råbe op med divers bandeord  Tror også det er sådanne "gangsters" kender nogen, de er rigtig flinke men med virkelig meget attitude, Danser breakdance og så skal man ikke være for blød Men de i sidste ende meget søde 
~people changes~ ~things go wrong~ ~sh!t happens~ ~~life goes on!~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Jeg syntes 'de unges' sprog er blevet mere og mere irritabelt! Så sent som i dag, var jeg i en udstyrsbutik, og der står en tøs og syre total af på hendes stakkels mor. Et udklip fra samtalen: Mor: Nej. ***, jeg har sagt du ikke skal have både jakke, støvler, hjelm og bukser i dag. Du kan godt bruge de gamle støvler og bukser lidt endnu. datter: FuC*k dig mor! Jeg VIL have det.. Det er så fu'cking møg lorte skod agtigt ikk at må få det de andre har. mor: Slap af! Jeg har jo sagt du nok skal få nyt, men ikke lige nu datter: Klap kebabben kjælling.. ' Og derefter valgte jeg at stoppe med at kigge på grimer, for sådan et barn er da ikk til at holde ud og høre på...
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk Rigtige piger er landmænd 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| super... |
|
|
det er lige det vi kan bruge!! kom bare med nogle flere holdninger!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| debat: unges sprog er det acceptabelt? |
|
|
sys du at sproget i danmark er blevet for groft og er gået over stregen.,, nej, ikke hvad jeg ved af! hvad kan der gøres og skal der gøres noget.., jeg kan ikke se problemet. føler i jer støt over sproget og er det generelt en gruppe af mennesker, ikke over sproget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|