Davs kære ænder 
Nu er jeg + min søster + min mor + min klasse rigtig godt og grundigt trætte af min lærer. Jeg (tror jeg) har ham i geografi, samfundsfag, historie og biologi.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg går nu i 8. klasse, og min lærer underviser ikke i nogle af de fag jeg har ham i, han står bare og ævler løs om mærkelige irrelevante ting.
Samfundsfag: Ved ikke hvad det er? Har ikke haft det en eneste gang. Ved kun at det har noget med samfund og politik at gøre, men ved ikke noget om, hvad faget indebærer.
Geografi: Jeg skal til eksamen i det, men jeg har slet ikke prøvet at have det endnu. Jeg ved slet ikke om det stod på mit skema sidste år. Jeg aner intet om, hvad der hører ind under geografi andet end jeg kan nogle byer og lande.
Biologi: Jeg tror jeg har haft det et par gange, men ved ikke helt hvor meget af det min lærer siger, der er biologi.
Historie: Vi har det slet ikke.
Jeg har også svært ved at tro på hvad min lærer siger, for noget af det er altså ret underligt. Fx har han sagt at hunde vil være uddøde om 10 år, og på det tidsspunkt vil verden være beboet af robotter. Det var selvfølgelig ret grinagtigt i starten, for han mener det alvorligt. Men det er bare ikke så sjovt længere.
Hvad kan jeg gøre ved dette problem? Jeg kommer op til eksamen og aner ikke en dyt om noget som helst, og det er jo ikke fair, for hvor skulle jeg vide det fra når jeg ikke har haft faget?
Ja, måtte bare lige ud med lidt vrede
Synes det er for dårligt at have sådan en lærer ansat som ikke underviser i de obligatoriske fag.