|
|
| Springryttere - er de virkelig så gode? |
| Forfatter:  |
*Catja(Boy&Star)* |
| Dato:  |
19-01-2006 19:44 |
|
Hej alle  I går var der springning på sport1, eller hvad det nu hedder  Og må ærligt indrømme, at der var mange der red dålrigt - synes jeg. Synes tit man ser ryttere, der rider på rigtig høj plan, men rider SÅ dårligt. Altså de sidder nærmest, og hopper op og ned i sadlen, har utrolig lange tøjler, følger ikke ordentlig med over springet osv. Kan bare ikke forstå, hvordan kan de ride på så høj plan ?? Er det fordi de har hesten til det, eller er de bare "heldige" ? Der var en af dem i går, der red rigtig grimt. De sagde at han havde vundet rigtig meget på det sidste. Forstår ikke hvordan de kan klare sig igennem.. Der var også en dansk rytter(vil ikke nævne navn, hvis der nu er nogen som "kender" personen) men personen sad(efter min mening) ret dårligt i en sadel. Troede ikke at personen red sådan. Så det kan selvfølgelig have været en dårlig dag ?? Hvad synes I ? Har I lagt mærke til det sammen som mig ?
~Team Jessen~ Tro altid på at du godt kan ¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤ Elsker mine ponyer  ~Boy & Star~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 45456456 |
HGlarsen |
19-01-2006 19:58 |
|
Jeg tror det er lidt sværrere end det ser ud - at springe baner på .1.60 og deropad! Jeg vil give dig ret i at nogle gange bliver man lidt forbløffet, men selvom de har enormt gode heste - så springer de jo ikke banen af sig selv i den højde..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej, men |
*Catja(Boy&Star)* |
19-01-2006 20:00 |
|
Kan selvfølgelig godt se det er lidt af en kunst, men der er bare mange der springer rigtig godt. Har godt styr over hesten, sidder pænt. Mens andre har laaange tøjler, og sidder ret grimt!
~Team Jessen~ Tro altid på at du godt kan ¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤ Elsker mine ponyer  ~Boy & Star~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
TonePetersen |
19-01-2006 20:00 |
|
nogen heste skal også rides på en bestemt måde, med lidt lange tøjler feks. men ja, nogen er da kun på det plan fordi de har pengene bag sig... Men vil så sige, man er sku nød til at ku ride, bare lidt for at ku klare den slags baner og overhovdet kvalificere sig...
*~*Celebration F. Damgaard*~* *~*vinder af den nyindstiftede Elvin Rasmussens vandre pokal*~* *~*for bedste danskavlede 4 års springhingst 2004*~* *~*Bedste dressur rytter 2004*~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Topryttere .. |
< Freja |
19-01-2006 20:02 |
|
Tror mig de rider alle på et enormt højt niveao. Som HGlarsen siger, kan man ikkke gennemføre en bane på 1.60 udeen at ride godt. Lige meget hvor rutineret hesten er, kan de ikke altid selv gætte afstande, den skal ha hjælp.
Den, der ikke lever, lever aldrig - hvad gør du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ASMKLKM |
|
|
De kan måske ikke så meget, men jeg elsker dem de er mit et og alt  If you think i'm a bitch must you see you self! Et Team der funger <3 Vores hjemmeside pony-staldene Formand af sne hader klubben
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
19-01-2006 20:10 |
|
HGlarsen.. du tager det vi andre vil sige 
Hva' var det nu jeg hed? Hmm.. Koden er i hvert fald 1..2..3 KODE123
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
|
|
Man må jo kunne ride hvis man rider på så højt plan. Men vil da give dig reti at i mange af tilfældende er det hesten der gør det store arbejde. Også inden for dressur efter min mening. Kan ikke udtale mig med hensyn til western, da jeg intet ved om det.
Mvh. Sofie og Tøffeldyret Stolt dressur og distance rytter Jhns førende psykolog ;} Og stolt kæreste med B.S. Christiansen <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalaalalla |
|
|
Penge er vejen til alt... Skaf dig en god hest og en god underviser.. så kan du helt sikkert nå toppen! ...Hvis du har pengepungen i orden 
Hilsen Sara og Dino Boy - At forsvare en fejl, er at fejle igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Western? |
|
|
Ja, undskyld, men hvordan blev westerngrenen trukket ind i et indlæg vedr. springrytternes kvaliteter ? Sorry, er lidt forvirret!? Egentlig er det jo en smagssag Hvad nogle synes er godt ridt, bryder andre sig ikke om. Men der er jo altid nogle, der er bedre end andre Og vi kender vist alle til dem, der er mindre gode ved deres heste og ikke selv ejer den mindste smule potentiale... (Men dette er vel egentlig også en smagssag, om man finder det etisk korrekt at pisken bruges som fremaddrift fremfor lyst og naturlig hjælp). Hvad jeg ser efter, hvis jeg ser springkonkurrencer, er, om hesten er villig, glad og lytter til sin rytter. Rytterens ridestil er self. også meget afgørende, men jeg har det bare sådan, at man skal ærlig talt ikke forlange, at en rytter skal sidde mussestille på vej over et spring på næsten 2 meter. Det er lidt over den logiske sans - nok derfor du føler dig en smule skuffet  Men springryttere har, selvom de er dygtige, altså ikke superkræfter eller kan vende op og ned på tyngdekraften!
Mvh Vegetacha -Med de tre H'er! (Og uden S!) "Intet græsstrå er nogensinde løbet fra en hest."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| apringning |
Rhea |
19-01-2006 20:55 |
|
Generelt som jeg også har skrevet i mit indlæg med ridningens udvikling. Springryttere har en tendens (synes jeg) Til at let komme til at sidde uhyggelig grimt, men de får jo heller ikke så meget undervisning, hvor ridelæreren råber: " Hælene ned, op med hagen, albuerne ind til siden, ikke strit med fødderne, ikke urolige hænder osv." Det får næsten alle dressur rytter råbt i hovedet  Mens springryttere ikke gør, så de sidder nok lidt meget grimt, men der er også nogle som sidder utrolig flot og stille, ja dem har jeg respekt for.
Rhea & Nutte Klar, Parat, START! Hvis du ikke er med på den, så gem dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fantastiske Fantacy |
|
|
det er klart at en springrytter der rider 160 klasser ikke koncenterer sig om hvordan de sidder. så længe de ikke sidder på en måde hvor de skader hesten osv. er det jo i orden. desuden er det ikke skidelet at blive siddende let og elegant over sådanne kæmpe spring.. slet ikke med heste som virkelig bruger ryggen.. hvis du nogensinde har set højdespring på eurosport eller noget i den stil, er der tit folk som falder af fordi de simpelthen ikke kan holde sig fast i landingen.. som Natacha var inde på, tillader tyngdekraften simpelhten ikke at du bliver siddende helt perfekt som om springet var 1 meter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
Hvad er der galt i at ride uden tøjler? Hvis man sagtens kan styre hesten uden? :S - det ville efter min mening da kun være et plus? Men, har faktisk aldrig lagt mærke til det . Ser sjældent fjernsyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Korrekt springsæde |
|
|
Ja det er nok muligt over spring på 50 cm - 1,10 som de fleste af os herinde fitler rundt med - at holde det korrekte springsæde altså. Selv springer jeg ikke så meget mere, men jeg ved da med sikkerhed, at der er forskel på at ligge og springe de baner som vi i gennemsnit gør her på HN og så på de klasser der bliver vist på sportskanalerne. Og det er da vidst en eller anden der er lidt små jaloux hvis hun tror det er pengepungen der vinder klasserne på højt plan - hvad tror du de bruger udover deres penge? Superlim til deres bagdel? Ekstra lammeskind (det koster jo også penge, men for pokker, de har råd til det), så de sidder bedre i sadlen - eller endnu bedre, selvklæbende skind på ridebukserne. Come on! Der skal mere end en velspækket pengepung til for at vinde store klasser - og ærlig talt, så tror jeg ikke der er nogen herinde, der kan sidde og vurdere om en toprytter er god eller dårlig. Desuden, skal man lige huske at der ikke er tale om en stil-konkurrence. Hvis rytteren kan få sin hest igennem en bane på 1,60 så kan du være forvisset om at han rider godt nok til ikke at genere sin hest, for ellers havde det ganske simpelt ikke været muligt!! Tænk lidt over det!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
|
|
Altså, alle af dem sidder måske ikke skide godt. Men ponyerne springer ikke banen selv, så tror skam godt de kan springe:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
*Catja(Boy&Star)* |
19-01-2006 21:50 |
|
Tror I misforstår mig en smule. Kan godt se det er svært, og det ved jeg godt. Men der var en i går, der ligesom lød hesten gøre ALT. Han skulle virkelig kæmpe for, at komme med over springet. Og jeg sidder da heller ikke godt, hele vejem rundt på en bane. Synes det er hårdt  Men synes det er utroligt, at der er så meget forskel. Kvinderne synes jeg i det hele taget(ikke alle) sidder mere roligt på hesten, men mændene(med undtagelse af nogen, som jeg synes er rigtig gode) sidder mere uroligt, og man ser tit en hest sparke bagud, lægge ørene tilbage. Så de må jo sidde lidt uroligt ?  Det er selvfølgelig ikke hver gang det er sådan. Så har respekt for, at de springer så højt. Men er det nødvendigt, at have så lange tøjler ? eks. Det ser ud til at være meeeget mere besværgligt, med så lange tøjler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Catja(Boy&Star)* |
|
|
*Catja(Boy&Star)*: ''man ser tit en hest sparke bagud, lægge ørene tilbage'': du må lige huske søde.. der var selv et par stukker der tog et bagben i luften, men de var alsår osse hingste, dme der var meget hingset kunne men godt se synes det var sjovt.. f.eks. jennifer (staves) hingsten hun red, lavede jo et par bukkespring. Og den synes vist osse selv det var sjovt 
Fundet drømmehesten Min Herman  Hvis du står med en NF, så skriv til mig (søger en NF til showe på Roskilde Dyrskue)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456456456 |
HGlarsen |
19-01-2006 22:13 |
|
Rhea: hmm, nu er jeg altså lidt forarget som springrytter - du skriver jo nærmest at vi hop-ryttere ikke får dressur-undervisning ?
NOGLE gør ikke, det syntes jeg personligt også er en tand for dumt - men andre gør skam, inklusiv mig selv!!!
Cikorie: langt fra - hvis du ikke har talentet, så kan du måske klarer dig til en MB- måske til en hvis grad i MA (hvis hesten altså er utrolig god og hjælpende).. man kan ikke springe 1.60 baner, til de store kæmpestævner hvis du er total uduelig og talentløs - heller ikke med en god hest og mange penge! - der er springene altså lige en tand for store  Nogle gange har folk det med at tænke at alle gode heste bare springer af sig selv - selvom rytteren ikke kan ride (ja, der er heste som hjælper meget, men langt fra alle)! Det kan de fleste heste/ponyer også i de små klasser, men slet ikke når der begynder at komme højte på! - oftest er dem med sådan nogle udtalelser dem der ikke har den store erfaring, og så er det selvfølgelig heller ikke let at vide!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *Overskrift* |
Sophie |
19-01-2006 22:27 |
|
Nu er jeg selv springrytter, men rider dressurundervisning mindst en gang om ugen. Bare for at få de simple regler (Kig op, hælene ned, albuerne ind til kroppen etc etc) banket ordenligt ind i hovedet. De har det nemlig med at smutte ud, helt uden man opdager det, og pludseligt sidder du som en sæk kartofler ige  Men det med at hestene lægger ørene tilbage og hopper lidt med bagbene har ingenting at gøre med om de kan lide det eller ej. Ham springrytteren, Rodrigo Pessoa, eller noget i den stil, har den skønneste 15-16 årige hingst, han rider næsten altid på den og den er stadig en af verdens bedste springheste. Den hopper stadig rundt som en lille unghingst første gang den har sadel på, og den har ørene tilbage, men jeg vil æde min gamle hat (  ) på at den nyder det fuldt ud. Ellers ville den ikke være der endnu. Men tilbage til det egentlige emne, jeg giver dig ret i at, ved første øjekast sidder mange af rytterne som en sæk l'rt, men læste engang i en bog at det faktisk slet ikke har noget og gøre med stilen, så længe du ikke irriterer den unødigt, er det faktisk mere det at du har den samme teknik hele vejen, end den egentlige stil.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum... |
*Gajolen* |
20-01-2006 00:06 |
|
Hvis du ikke synes at de sidder så flot over springene så er det klart... Ved ikke hvor højt du har sprunget... men hvis du kom op på en hest der bare kunne springe (og det kan dem vi snakker om nu jo godt) og red på en ordentlig pind så tro mig du ville sidde langt grimme... en hest af den kvalitet smidder dig groft sagt op ad sadlen i afsættet fordi den har så meget kraft. Men hvis de kom op på en af de heste som du rider normalt er ejg helt sikker på at du ville synes de sad overraskende flot over springene 
KØS *Gajolen* - Man er jo SRINGRYTTER 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gajolen og Guldlok |
|
|
Ja jeg er enig med Larsen og Gajolen. Det er ekstremt svært at sidde på en hest der virkelig bruger ryggen. Det kan jeg kun være enig i med den hest jeg har...  Min træner Thomas Jensen red vist også med. Han har nok redet på Lukian og Egon.. (Evros Kærlund) (mener det staves sådan, kalder den aldrig andet end Egon ) Han rider 9 heste om dagen. De er alle individer og skal rides derefter. Derfor ser det heller ikke altid lige elegant ud hver gang, MEN han rider dem som de skal rides. Hvis det var uforståeligt så er det jeg mener at alle heste skal rides forskelligt og det derfor er en prøvelse for en god rytter at skulle ride en yngere hest på samme måde som en ældre og mere erfaren hest. Forstå?  Jeg har fuld forståelse og respekt for de ryttere som rider MB og opefter. Det kræver, som sagt før af andre, en masse talent og ridekunst at ride de klasser  Jeg har problemer med at ride en LB fordi min hest bruger ryggen så meget, så jeg kan kun forestille mig hvordan de må have det på deres super heste når de kommmer ind til en 160´er 
Mvh Kristina G. Outzen Around-pictures- amatørfotograf Nr. 2 til årets fotograf anno 2005 (: Den stolte ejer af Linse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| KUKUKUKU |
|
|
Vil give det ret i at nogle af dem rider ret grimt . MEN det kan godt været de ikk rider pænt og har hesten til at springe . Det kan ikk hjælpe du har en skide god hest og en god udviser hvis du hverken kan se afstande kontrulere hestens tempo eller styre hesten . det kan godt være du kan få en hest der selv kan se afstanden, men det altså ikk hver gang den ser afstanden for diig . man kan ikk bare sætte sig op på en hest og spring 1.60 og så de ser afstanden for en nej nej . så de kan godt ride selv om det ikk ser alt for godt ud altid . for hvis du rider en bane på 160 skal afstanden altid passe ellers gå det glat .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spring.. |
*Catja(Boy&Star)* |
20-01-2006 14:09 |
|
Kan godt se hvad i mener. Og ved godt, at det er vildt svært. Men nogle af dem, ligner nogen der springer 1 gang om ugen. De ligner de slet ikke kan styre hesten. ?? Men mange synes jeg rider godt, og de er jo flot når de springer så højt. Men kan ikke forstå hvorfor nogle af rytterne sidder SÅ flot og kan følge med, og andre virkelig har besværd med at komme med over 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| knap kan styre hesten |
|
|
Så er vi tilbage til hvordan det ser ud og hvad der er virkelighed. Sådan en bane som du har set dem ride på vilhelmsborg sidste weekend er ikek svær fordi den er 150 cm, den var ikek 160 bare så folk er med... Den er svær fordi springene står som de gør. der er max 7 galopspring mellem hvert spring, også selvom det er 180 grader rundt i et hjørne. man lander vender og vupti der står næste spring. hvis ikke man har kontrol når man sjældent fra 1 til 2.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kønt er det ikke |
|
|
men ofte er det ganske effektivt. langt de fleste af disse ryttere har jo noget mere end en hest at ride rundt på. De har igennem mange år udviklet en stil der passer dem, det e rikke noget alle andre kan lære, men den passer dem og den type heste de rider. selvom det ikke ser kønt ud, kan man jo sagtens ride på en måde så man ikke genere hesten. Heste på det plan har endvidere deres helt egen vilje. det skal en god hest have. ellers er det ikke en god hest. heste med den slags vilje og temperament er ikke sådan lige at ride rundt på. de kræver ofte at man ingen vægt har i sadel eller hånd. Selvom en rytter der ud til at bumpe i sadlen. det har jeg set video nok af mig selv til at vide at det ville alle og enhver nok også finde at jeg gjorde, så har vi altså vægten i bøjlen. jeg har meget dårlig ryg, taber ejg et skridt hvis jeg traver letridning gør det ondt. hvis jeg sad og bumpede i sadlen ville det gøre vanvittigt ondt, konklusionen på dette må være at ejg ikke bumper, men sådan ser det ud. Selv rider jeg også med LAAANNNGE tøjler på monty. monty har ikek været så heldig dengang hans hals skulle skrues fast til kroppen, hvilket betyder at monty er født med halsen monteret næsten ned mellem forbenene. monty er endvidere noget af en hystade når det kommer til at blive trukket i munden. har man konstant pres på tøjlen render den stærkere og stærkere. hvorfor jeg helst ingen vægt har på tøjlen overhovedet, medmindre den er ved at rende af med mig. det kræver altså tøjler af en hvis længde både at bliver oppe med overkrop og undlade at hænge i hovedet på en hest med hans bygning. Men det fungerer jo for mig. jeg red i sidste weekend fejlfrit i MA til CSI** dermed ikke sagt at det ville fungere for alle andre, men det er jo også ligegyldigt for min ridning hvad der fungerer for andre, hvis ikke det fungerer for mig. Til dem der tror det er så let at ride rundt på spring af den størrelse, bare hesten er til det. kan jeg kun henvise til at se på nogle af alle de heste lund i sin tid har solgt til diverse ryttere. mange af disse heste har rendt S op til flere gange med placering. De har med garanti ikke været billige, men med ny mor på nakken var Mb, ligepludselig MEGET svært. også selvom ny mor på nakken havde meget rutine fra tidligere heste. man skal kende sin hest, og ride den som den trænger. MAn kan altså ikke sidde baglæns med bind for øjnene i Ma.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Katja kaj og bente bent |
|
|
Mener selv jeg rider pænt, (er dog både dressur og spring rytte) Men sider ikke og hopper i sadlen.. så skulle det da være noget nyt, og jeg rider heller ikke MEGA høj plan.. men lb-la-mb på distriksplan..
K.H ANNSOFIE hin' selv XXxFox & Julle i er de bedstexXX XXxAf alle verdens hestexXX !!JULLE-FOX!! Kald mig Wendy junior!! - 1'er købes - - Skriv Gerne -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige til den med pengene |
|
|
nu kender jeg tilfældigvis priserne på et par af de grandprixheste der går i DK. den ene af dem der står nede ved os har kostet 16.000 for 5 år siden. den er uden afstamning og var fræk som en slagterhund da den kom hjem. jeg ved ikke helt præcis hvad jensen har givet for lukian. men jeg ved at det i hvert tilfælde har været på den rigtige side af de 100.000, altså den side hvor vi andre også kan være med. ulrich z fik de fordi jenifors far havde en kunde der ikke kunne betale. så fik de lige lille sort hingsteføl med i handlen. men selvfølgelig skal man jo huske på at ingen af disse ryttere er på A-landsholdet, omend jeniffer nok er på vej. så det må da være rent held og gode heste til vildt mange penge der gør at de af og til vinder en grand prix...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| springning |
Rhea |
20-01-2006 16:20 |
|
HGlarsen: Sådan mente jeg det ikke og du må ikke opfatte det sådan  jeg mente i dressuren ligge der STOR væk på hvordan man rider, og i springning bliver det jo også rettet meget, men man starter jo alle med at lære og sidde korrekt springsæde. Med derud over sidder springrytterne og 'kæmpe' sig over med nogle spring, når galoppen ikke passer, mens en dressurrytter nok ikke kommer ud for det. Det vil sige at dressur ryttere sidder pænere på banen end springryttere, men det er selvfølgelig undtagelser. Men jeg har ikke sagt alle spring ryttere sidder dårligt, jeg kan f.eks finder nogle springryttere som jeg synes sidder meget uroligt, men kan da også finde nogle dressur ryttere som gør, men det er nu mere ved springrytterne jeg kan finde flest. Håber du forstår hvad jeg mener. men spring ryttere får da også dressur undervisning, og får rettet deres felj, men det bliver måske ikke 'tævet' helt så meget ind, som dressur ryttere.
Rhea & Nutte Klar, Parat, START! Hvis du ikke er med på den, så gem dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 567567567 |
HGlarsen |
20-01-2006 18:25 |
|
Okay, så er jeg med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HGlarsen |
|
|
Jeg skrev også underviser.. Og nej, selvføjlgelig ikke hvis man er helt uduelig og ikke har mod til det... Men med en god underviser såeh..
Hilsen Sara og Dino Boy - At forsvare en fejl, er at fejle igen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heheehe |
|
|
Når man sidder dårligt kommer man automatisk til at indvirke forkert på hesten, så for at vinde en klasse på 1.60 forhindringer skal man da nok ride bare lidt godt. Så mon ikke de rider ok? Men vil faktisk give dig ret. Nogen gange ser det ikke helt fedt ud.
GURAMIEN  Waiting on a shooting star
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm-.-. |
¤Hopla¤ |
20-01-2006 18:49 |
|
ikke alle er født til at kunne sidde flot på en hest. Men en ting er at sidde pænt, og en anden er at ride godt. Man kan sagtens ride rigtig fint men side knap så godt.. Har da også nogle jeg kender som rider rigtig godt, og virkelig har styr på hesten, men som ikke rigtig kan side pænt.. men! det er bare min mening
!![[Vi har lov at sige vores mening, men sig det pænt! !Lad vær at kritisere]]!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er altså |
prudden |
04-02-2006 14:29 |
|
ikke så let at springe som man tror .. der er afstandeder skal passe og tempoet og ride lige på springet .. der er altså også mange dressurryttere der ikke kan ride .. selvom de rider M.klasser .. Det kan godt være at hesten går godt , men derfor skal dressurrytteren vil også sidde pænt .. ? eller er det bare mig .. ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123 |
Hopzen <33 |
04-02-2006 16:41 |
|
hmm ! for at få hesten til at springe Baner på op til 1,60 skal man altså kunne ride. springryttere skal jo heller ikke ride til et 13 tal i dressur, når de springer. når jeg ser springning sys jeg nu heller ikke at det er SÅ slemt den måde de rider på! 
>>Elsker dig<< 2-day 2-morrow AND 4-ever :) Bugger: jeg savner dig SÅ meget <33 :D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Lotte::: |
*Catja(Boy&Star)* |
04-02-2006 20:15 |
|
Selvfølgelig behøver spirngryttere ikke sidde, som dressurryttere, det har jeg heller ikke skrevet. Jeg siger bare, at rigtig mange springryttere, rider ikke særlig godt efter min mening, og det ligner at de ikke kan styre hesten.
*|Team Jessen|* Boy & Star
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er ... |
|
|
jeg er helt enig med *Catja(Boy&Star)* i at de rider dårligt, men helt ærligt springene er vildt høje, jeg ville se endnu dårligere ud!!
Irish Cob købes: Over pony-højde! Rolig! Pris højest 20.000,- Mellem 3 og 9 år! Dejlig pony udlånes på Sjælland! || Hvis du ikk ved hvad du skal sige, så hold kæft || Kram Freja og Benjamin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|