Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hvorfor sker sådan noget
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 20:03

Sidder bare her og græder, har lige fået at vide at hest nummer to er død idag...

Vi har på rideskolen i den sidste tid haft to alvorligt syge heste. og i fredags blev den ene aflivet fordi han tarme bare var fuldstændig kludret sammen og har lige for to min. siden fået at den anden kollapsede her i formiddags og døde...

Det startede mandag for 2 uger siden hvor Berta(den anden(7)) havde meget stærke mavesmerter/kolik, og efter 4 behandlinger med olie, var der stadig ikke kommet noget ud af hende... i torsdags blav Shagall(23) så syg. Virkelig syg. En akut kolik lignende tilstand. han havde været ok om morgenen, men efter hestene var blevet lukket ind stod det hurtigt klart at han flere gange havde trillet sig både udenfor og i spiltovet. Han blev trukket over i ridehuset og med det samme han kom ind af døren lagde han sig ned, og uanset hvad vi gjorde kunne vi ikke få ham op. efter lidt tid kom han op igen, men lagde sig straks ned igen, sådan foresatte det i 3 kvarter. så blev han sat over igen. Dyrelægen var der, og gav ham en hel del bedøvelse(lige så meget som en hest, og han er altså en pony) og gav ham meget olie i forhold til hans vægt.

Jeg var der ikke om fredagen, men har fået at vid at de aflivede p.g.a. at hans tarme var totalt kludrede sammen.

Fik så at vi nu, at Berta var død. Hun var simpelthen kollapset. hendes hjerte kunne bare ikke mere, for hun var så pumpet af alt den medicin.

De var begge to rideskoleheste, men var og er så knyttet til alle de heste i stalden. Kan kun drømme om hvor forfærdeligt ejeren må have det...

De havde begge et godt liv, og de vil blive husket i stalden.

Kram fra Katter
og den fantastiske P

Bøj jer for den store Donna Leonora

Hest købes:

6-9 år

over 160 stg.

Gode gangarter

skal være redet i mindst LC dressur

højst 32000

0
0
Svar på denne tråd

trist..
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 20:10

sidste år i november de rvar jeg i praktik på et heste hospital.. og så om torsdagen var de ren elevhets ud epå min rideskole der havd efået tarmslyng og så var den så blevet aflivet og så var den så kommet ud på heste hospitalet fredag morgen og der var der en sort hest der var død ind ei ridehuset.. tror i ikke nok det var dne hets fra min rideskole

.. jo det var det.. jeg havde set mens de savede benene af den til noget de skulle bruge... FØØØ

Rid pony-rid napoli....
0
0
Svar på denne tråd

hindbærlagkage er mums
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 20:12

forfærdeligt :(

stor trøster til dig!

hilsen Naha- tidligere Natalie H

jaaah jah jah,

gang i løjerne

ik' så meget pjat :D

JHN's distriktsliste-

skriv til mig hvis du ikke er på ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider