Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Gamacher på fold???
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:25

Heej...

Tænkte på hvad jeres mening er om at lade sin hest/pony gå med gamacher på folden... og evt. i stalden?

Jeg synes det er synd, hestene skal da have noget frihed!!

Min pony går kun med dækken på folden og jeg kunne aldrig drømme om at putte gamacher på den!! Altså self. hvis nu dyrlægen siger man skal, men alligevel ;)

Hva er jeres mening?

Vi kæmper og prøver
ellers så tryller vi :)

0
0
Svar på denne tråd

Gamacher på fold.
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:28

Ej jeg sys heller ikke man skal lade sin hest gå på fold med Gamacher :) Dækken og grime er okay :P det går min halvpart jo klart nok også med..

men Gamacher, ? Nej, kun hvis dyrelægen siger det!

Heller Være den man er?

End den man kunne være?

Det eneste rigtige er at elske en hest <3

Hvis jeg ville ville jeg hoppe på bordet, men det vil jeg ikke :P

#Forstod i det?#

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:28

Synes også det er lidt synd med gamacher på folden, klokker er noget andet! det synes jeg er okay.

men det er rigtig godt hvis hesten kal på ny fold med fremmede heste så ikke den slår benene..

Hva' var det nu jeg hed?

Hmm.. Koden er i hvert fald

1..2..3

KODE123

0
0
Svar på denne tråd

Bmme lum
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:29

Synes helt klart de SKAL gå uden...

Jeg er dog bar så uheldig at min sparker sig selv så den bliver halt og for hævede ben så den bliver nød til at have gamacher på

Dette blev besluttet efter den var halt 3 gang pga spark på lidt over en måned

Julie og Luna
;-) Vi kan hva vi vil ;-)
0
0
Svar på denne tråd

tja sikkert..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:37
Den hest jeg passer har kun en gagn imellem gamacher på .. de aden har det med at ramme sig selv.. den havd eos klokker på.

Rid pony-rid napoli....
0
0
Svar på denne tråd

6 teng
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:38
Sys helt klart at de ikke skal have dem på, men hvis de sparker sig selv på folden så de bliver halte syndes jeg der er iorden at de har dem på

QnuzR Lotte
;-) Rigtige rytter rider araber ;-)
Den bedste distance-pony hedder Grafik ox :-D
0
0
Svar på denne tråd

Gamacher på folden??
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 20:59

Jeg sys det er bedst hvis de kan gå uden, men hvis de ikke går så tit på fold og spasser fuldstændig ud sys jeg det er i orden...

Anita Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Ja!!!..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:03

Hesten skal gå uden, for de har jo gode ben. Hvis man lader dem gå med gamacher, så risikere man at få en hest med knap så stærke ben, som andre kan have det.

~Team Jessen~
Tro altid på at du godt kan
¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤
:D Elsker mine ponyer :D
~Boy & Star~

0
0
Svar på denne tråd

hej for dig og hej for mig..
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:06

Nej, jeg syntes også hesten skal have noget frihed! nogle på min ridekole har sunde og raske ben.. men de "må" ikke gå uden.. pjat! efter min mening! ogang. fold.. Så hvis de er hældige at komme en tur i ridehuset i ½ time! pjat..

Min er halt.. har fået en blødning indvændig.. han må overhovedet ikke komme ud.. jeg skal trække en tur med ham på 20 minutter.. og sit skadet ben skla han have banfage underlag på og bandage.. og det andet bare bandage

Rigtige ryttere rider Connemara :-D

Hesten er bare venlig at lade rytteren komme

over et spring først :P

Fik en rideskolepony

går nu LB1 i Dressur

LA i spring

hvorfor skal du nu lige blive halt=(

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:09

Enig med catja. Man risikerer hesten får utrolig dårlige ben, når de bliver ældre.

Men klokker kan gå ;) .

Selvfølgelig kan det vre nødvendigt i nogle tilfælde.

. :D Line & Danielle :D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Når alt andet er opgivet... læs brugsanvisningen!

. B) *Jeg holder øje med jer* B)

0
0
Svar på denne tråd

Gamacher
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:10
Gamacher er lavet til at ride med, ikke til at have på, på folden. Sys ikke de skal havde det på derud. Min veninde glemte at pille dem af hendes pony og den fik sår på begge forben og var stokhalt i en evighed.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

Jhns førende psykolog ;}

Og stolt kæreste med B.S. Christiansen <3

0
0
Svar på denne tråd

ksanckpas
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:16

Syntes ikk at hesten skal have gamacher på på fold.. klokker syntes jeg er ok.. De kan da osse få sår nu når det er mudret af at have gamacher på...

Mvh. Smaja og hendes fine Pruhhest:)

Fimse-Flemming er rund:)

Og husk!

En tør panda sladrer ikke:)

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:22

Svage ben, ja men det er heller ikk meningen min skal gå med det for evigt kun mens de går på vinter fold da der ikk er så meget plads så de let for ramt sig selv.

Udover det er det jo ikk knoglerne der bliver svage men bar deres smertetæskel, knoglerne bliver derimod svage hvis de går ud og laver overben på sig selv flere gange om ugen ;-)

Julie og Luna
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:24

Synes heller ikke de skal have dem på, på fold. ;)

De er lavet til at ride med.

Mvh. Lea .

Søger intet, men har heller ikke alt.

*Zig-Zag*

0
0
Svar på denne tråd

Julemand...
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:29

Jeg gør det ikke på min hest, men det er også fordi det ikke er nødtvendigt..

- men altså hvis man gør det, gør man det jo for hesten´s skyld, hvis den har tildens til at slå benene på folden.. så kan ikke se hvad der er galt i at man passer på sin hest

8-) Whatever 8-)
Amme namme nam, Haps haps haps ! !
0
0
Svar på denne tråd

Hesten
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:32

Uanset hvad, så har heste der går med gamacher svage ben. For de har aldrig gået uden. Når de heste som går uden, går ude på folden, hvor der er klumper og ujævnt terræn, så styrker det benene.

Men som andre siger, så er klokker i orden, hvis de smider skoene. Heller gi dem et par klokker på, end og betale for nye sko hele tiden ;)

~Team Jessen~
~Boy & Star~

0
0
Svar på denne tråd

hindbærlagkage er mums
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 21:56

ej undskyld men syntes da ikke hesten får mindre frihed af at gå med gamacher på folden?? tror ikke lige det er det den tænker mest på når den går derude...

mirage går med gamacher... men det er fordi han lige er blevet rask efter en seneskade hvor han stod stille i 3 uger, fordi han sparkede sig selv på folden :S derfor vil vi gerne undgå at det sker igen når jeg kun har et år tilbage at ride ham i

hilsen Naha- tidligere Natalie H

jaaah jah jah,

gang i løjerne

ik' så meget pjat :D

JHN's distriktsliste-

skriv til mig hvis du ikke er på ;)

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 07:42

Svage ben nej det har min på ingen måde den har det bar med at spaarke sig selv fordi den er ung og den har aldrig gået med gamacher for da den aldrig rigtig er blevet redet og kun har gået og hygget sig..

Men vi halter jo os hvis vi bliver sparket over skinebenet selvom vi har stærke knogler.

DET HAR INTET MED SVAGE BEN

Julie og Luna
0
0
Svar på denne tråd

Jubbi...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 08:16

DU mener ikke det har noget med svage ben at gøre. Men uanset hvad du siger, så udvikler heste, som går med gamacher, ikke lige så stærke ben! Det er jo ikke sådan, at de slet ikke kan gå uden. Men det er jo klart at tænke sig. Vi bruger jo gamacherne for at hesten ikke skal slå benene sammen, og skade sig selv, men samtidig støtter det jo også benene lidt. Så man kan jo tænke sig selv til, at når en hest der altid går med gamacher, så har kan den have flere problemer med, at gå på ujævn jord. Og det er jo fordi den altid er vant til, at blive støttet!

Men det er fint nok, du synes de skal gå med gamacher, men jeg behøver ikke at synes det

~Team Jessen~
~Boy & Star~

0
0
Svar på denne tråd

gamascher på fold
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 11:39
Det er noget fis... de får svage ben, og så tror jeg i det hele taget også at hesten meget hellere vil gå uden!!

Hilsen Sara og Dino Boy

- At forsvare en fejl, er at fejle igen!

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 12:13

Så siger vi det men min har ikk sarte ben den sparker bar sig selv ok??

Og som jeg os skrev til at starte med synes jeg de SKAL gå uden men synes det er mere synd for hesten hvis den bliver halt hele tiden og som jeg os skrev er det kun mens hun går på en lille løbe fold hvor der ikk er særlig meget plads hvis de begynder at løbe frem og tilbage dermed kommer de nemt til at ramme sig selv derude

Julie og Luna
0
0
Svar på denne tråd

hindbærlagkage er mums
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:01

er ligeglad om i giver jeres det på...

men tror altså hesten er fuldkommen ligeglad om den har det på!

jaaah jah jah,

gang i løjerne

JHN's distriktsliste-

0
0
Svar på denne tråd

hindbærlagkage er mums
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:03

ligeglad ligeglad :P

er altså glad for det meste

jaaah jah jah,

gang i løjerne

JHN's distriktsliste-

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:27
der er en hest i vores stald der har gamacher på stortset altid. han ødelægger sine ben uden, så syntes jeg det er pkay, men ellers syntes jeg at det er pylret og synd

er den lykkelige ejer af en SKØN new forest!

vi har kun det fun vi selv laver, og vi blander det stærkt

nanna elsker sin fersken

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:33
ferskenognanna: Synes ikke lige frem det er synd.

Mvh. Lea .

Lader ikke andre ødelægge min dag.

- Klare det fint selv.

0
0
Svar på denne tråd

asfdalksm
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:38
Syntes helt klart det er bedst hvis de kan komme til at gå uden .. Men hvis det er nødvændigt så er det oka

De kan måske ikke så meget, men jeg elsker dem de er mit et og alt :)
If you think i'm a bitch must you see you self!
Et Team der funger <3

Min hjemmeside pony-staldene

0
0
Svar på denne tråd

og så kom satan.. (eller)
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 22:22

uh.. min går ikk med gamacher udenfor, men skal snart til det, (ska bare li ha købt et nyt sæt) for 9 ud af 10 gange kommer den ind med flænger i benene.. så derfor skal min ha gamacher på.. den kan simpelthen bare ikk styre sine ben.

men generelt er det nok best at heste går uden, jeg gir dem kun på, hvis de virkelig har behov for det..

0
0
Svar på denne tråd

zig-zag
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 16:57
zig-zag: ej´havde måske og skrevet det liige lovligt bogstaveligt, for det synes jeg heller ikke. bare de går uden hvis der er mulighed for det. men det er der heldigvis også for det meste

er den lykkelige ejer af en SKØN new forest!

vi har kun det fun vi selv laver, og vi blander det stærkt

nanna elsker sin fersken

0
0
Svar på denne tråd

Gamacher ikke = svage ben!!!
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 17:42

Mine heste går normalt ikke med gamcher ude på folden.

Men min tidligere 4 års pony gjorde det efter et betændt ben, og da han skulle i gennemoptræning gik han med det, også fordi at han var til salg, så der skulle ikke ske mere.

Han havde stærke ben ( iflg dyrlæge som tog røngten ), men han gik alligevel med dem. I dag som 6 års ligger den og springe LA/M, og de har intet problemer haft med hans ben!

0
0
Svar på denne tråd

Hep hey
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 18:09

nu har jeg havde 2 gange i Irland på et stort stutteri..

med flere dyre hest (den dyrste koster 300.000DKR).. de går med gamacher på fold.. når de endelig kommer ud på fold.. og der er faktisk en hele del heste der er redet for at dø bare fordi de have gamacher på..

og hvis alle heste have gamacher på, på fold ville der også komme mindre ben skader..

nu har jeg selv hvad ud for at min låne-hest brækket gaffel benet på fold..men det er jo hvad der kan ske i en stor flok..

men jeg kun aldrig finde på at give min hest gamacher på, på fold hvis ikke der var en grund!..

M.V.H

Katrine

>>E-Line Af Hvarre og Engtoft´s Gina<<

^*****TEAM BLACK BEAUTY*****^

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG!

*~Alle der siger man ikke kan købe lykke, har glemt alt om heste~*

0
0
Svar på denne tråd

Tullertuller
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 14:05

Leda gå med gamacher på folden for hvis hun ikke har dem på smadere hun sine ben hun gik unden på bagbene i starten men begyndte at få sår på benene så fik hun os gamacher på bagbene

og hun har bestemt ikke svage ben

janette fik en sene skade på folden og skulle stå 100 år derfor fik hun scene beskytter på og vil havde der sker det samme med leda og da hun stå benene sammen og skader sig selv gå hun med gamacher .

0
0
Svar på denne tråd

jyiyuo9kmpkl
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 15:19

en pony jeg rider har flere end 4gange(hvor mange ved jeg ikk precist, men nok omkring7/10) Flænset sine ben op på fold, (dvs der hvor koderne/anklerne buler ud og piben) den går som regel med gemacherhvlket den også bør. nogen der er uenige??

min mors (ung)hest tænker overhovedet ikke over hvor hun sætter sine ben! hun er nu(langtids) skadet for 4gang siden november 2005. hun tår pt. i boks(igen...) da hun næsten ikk kan gå(igen...)

når hun om et stykke tid bliver lukket på fold igen, bliver det højst sansynligt også med gemacher!

min egen kunne jeg aldrig drømme om at give gemache r på på fold da han over hovedet ikk har brug for det! så det skal han sæføli ikk belæmres med!! og han skal have størst muglig frihed, og det er jo umiddelbart behageligst for dem uden...

altså: iorden hvis de har(meget) brug for det, men hvius de ikke har er det noget fis! men man behøver ikk have en dyrewlæge ærklering inden man giver den dem på...

MVH. Sarah

"Hellere være mærkelig end kedelig"

"Smil til verden, så smiler den til dig"

"Gode venner kan lave alt sammen, men kun de allerbedste kan lave ingenting"

0
0
Svar på denne tråd

Catja(Boy&Star)*
Forfatter: 
Dato:  24-01-2006 15:28

Catja(Boy&Star)* hvem siger di aldrig går uden, eller aldrig har dem age??? det er jo ige som med dækner, hesten for svag pels hvis den aldrig for dæknet af.

og hvis man ikke har det age og ligger det på igen mindst 1 gang hver 2. dag, for den slidmærker, og andre være hudlidelset, somjeg(meget uheldigt) ik kan huske navnet på

MVH. Sarah

"Hellere være mærkelig end kedelig"

"Smil til verden, så smiler den til dig"

"Gode venner kan lave alt sammen, men kun de allerbedste kan lave ingenting"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider