Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Børnestjerne - forældre der presser? *DEBAT*
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:20

Ja, Ænder.. I læste rigtigt.´

Sad og så det der med forældre der presser deres børn.

Så jeg vil høre om hvad jeres mening er om at forældre presser deres børn til en ting?

Selvfølgelig er der forskel på at presse og støtte? Men hvor mener I at grænsen går?

Mine forældre har altid taget med mig, når jeg har startet stævner, men de har aldrig presset mig med hensyn til noget som helst.

Kan godt blive lidt harm, når jeg ser en pige på jaeh? 4år som allerede springer MB.. For er det nu også pigen selv der vil det her?

Det er ikke for at klandre nogen, men jeg mener bare at et bette barn har mere brug for at lege, end at koncentrere sig om en audision eller et stævne?

Måske er jeg forkert på den?

Mine kusiner bliver presset meget af deres mor til at spille håndbold. De startede med at spille da de var 6år, og som 8år gamle blev du udtaget til et eller andet fint micro håndbold?

I dag er pigerne efterhånden 16år, går på gynasiet, har arbejde, går meget i byen. MEEN alligevel skal de minimum løbe 1½time dagligt, og til håndbold træning 4X om ugen. Kamp hver weekend.

Den ene af pigerne gider simpelthen ikke håndbold mere, men bliver ved for sin mors skyld. Det syntes jeg er forkert! For dengang de startede til håndbold var det kun fordi de andre I klasse gik til det, og fordi at det lige var interessant.

Det var min mening.. Kom med jeres, og lad os lave en debat

Hilsen
Annecathrine

En rigtig fjordhest hedder Store Mads Kirk

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:22

mine forældre har (ligsom dine) også altid taget med mig til stæv´ner, men aldrig presset mig til noget jeg ikke vil, bare støttet mig... nu tør jeg det meste mht. højder osv. men fx gider jeg ikke at ride dressurstævner og det presser mine forældre mig ikke til at gøre alligevel ;)

Jeg syns det er synd for de børn der bliver presset til mere end de har lyst til/tør!

>>Elsker dig<<

2-day

2-morrow

AND

4-ever

:)

Bugger: jeg savner dig SÅ meget <33

:D

0
0
Svar på denne tråd

FrøLår?
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:24

Så det også, var totalt mundlam. Og da hende der Emily Tye begyndte at græde, tænkte jeg bare: "HALLO! Du presser hende til at vinde, så er det jo klart at fjolset tuder!" 8-)

- Sasma
Formand for GEK's KakaoKlub
# Wendyblade sælges
0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:24

Kort og enkelt:

Hvis barnet selv vil, ser jeg intet ondt i det. Og forældrenes opbakning er meget vigtig.

Men hvis barnet ikke selv vil, og forældrene presser på, finder jeg det forkert.

Det er vigtigt, at lade barnet selv bestemme, og lade sport etc. blive udøvet, på barnets præmisser.

Men jeg er meget imod, at man presser barnet imod dets vilje :)

Mvh Vegetacha B-)
-Med de tre H'er! (Og uden S!)

"Intet græsstrå er nogensinde løbet fra en hest."

0
0
Svar på denne tråd

Sasma...
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:27
gik du videre i Danmarks klogeste barn??

>>Elsker dig<<

2-day

2-morrow

AND

4-ever

0
0
Svar på denne tråd

Hopzen
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:31

Mine forældre sagde også til min første ridelærer som mente jeg var et meget stort talent indenfor springning, at jeg selv skulle have lyst til at udøve mit talent, de ville ikke sige at jeg skulle.

Det blev min dengang underviser meget sur på mine forældre over.

Havde hun nu fået lov til at bestemme havde jeg allerede som 7-årig sprunget på dis plan.

Underligt nok var jeg kun springrytter i en meget kort periode. mistede simpelthen modet efter jeg røg af i en oxer på 130cm, ponyen var 145cm.

Så nu er jeg sandkasse daffer!!!

hehe.. Min lillesøster som efterhånden er 11år, vil meget gerne springe, de mener det ligger i blodet

Men hun har fået at vide, at de synts hun lige skal øve sin dressur og så kan vi se på hvad hun videre skal. For dressuren forudsætter en god springrytter+hest

Hilsen
Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

Helt forkert at presse dem til noget.
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:33

Jeg syne sdet er forkert at resse børn til noget de ikke vil mhs til sport og det.. Hvis din kusine ikke gide rmere så syne sjeg helt bestemt hun skulle stoppe..

Det min mening.

Rid pony-rid napoli....
0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:34

jah, for at springe skal man jo have dressuren i orden

Jeg elsker at springe og det er det jeg har lyst til... jeg syns man selv skal bestemme og ikke presset til noget som helst :)

>>Elsker dig<<

2-day

2-morrow

AND

4-ever

0
0
Svar på denne tråd

Michelle
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:36
det er ikke nemt for hende at stoppe.. for hun får hendes mor, min onkel (hendes stedfar) og resten af familien samt vennerne på nakken

Hilsen
Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 20:57

Hm, hvad er det for et program du snakker om? Bliver det genudsendt?

Generelt synes jeg der er stor forskel på at presse, og bakke op! Opbakning er helt fint, faktisk noget man kan forvente af forældre. Men der er jo også nogle forældre der lever deres drømme ud, gennem deres børn

-Bagefter, er vi allesammen kloge-

0
0
Svar på denne tråd

hejsa..
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 22:09

hejsa.. min mennign er at jeg syntes at det er forkert for hvis alle gjorte det ville der ikk være noget der hedder børn længere... men jeg har ikk så meget imod det hvis børnene selv vælger det og kan sige nej hvis de ikk gider længere..

jeg kender selv en lille dreng på de der 3-4 år som elsker heste og hans forældre prøver os at få ham på et hold.. for han elsker at ride på dem især når det Lise (hans morfars pony, som jeg passer men passer alle hans ponyer) og der kan du sætte ham op og han kan blive siddende han vil overhovedet ikk af igen..

mvh sandra

haflinger som kan hoppe,

piger som kan bokse.

så kan det bare ikk blive bedre.

sjælden kombisadel

0
0
Svar på denne tråd

Barnestjerner
Forfatter: 
Dato:  08-01-2006 22:22

Så godt det der "barnestjerne" på TV2. Var virkelig forarget !! De presser dem. Den ene mor sagde, at hun elskede at blive sminket, og være på scenen. Men hun græd da ret tit.

Og hun sagde oveni købet, at man ikke altid behøver at vinde, så hun måtte ikke græde. Hvem var den første der græd ?? - MODEREN !!

Hvor dum er man så lige 8-)

~Team Jessen~
Tro altid på at du godt kan
¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤
:D Elsker mine ponyer :D
~Boy & Star~

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 16:01

Så længe børnene selv vil, synes jeg det er helt okay - nogle mennesker har bare stort talent til noget, også i en tidlig alder. Også synes jeg det er helt okay så længe forældrene støtter og ikke presser. ;) Og når barnet så ikke vil mere, enten er kommet ud hvor hun/han ikke kan holde til at komme videre, er kørt trætte i det eller? Så mener jeg at forældrene må respecktere (staves :P ?) barnets 'valg'. :)

Men synes ikke de 'børnestjerner' der er i danmark ser ud til at have det dårligt eller sådan, tror gerne de selv vil. Men i USA og sådan, har jeg set i tvet at forældrene presser børnene videre, det synes jeg ikke er fair!

Mvh. Lea .

Søger intet, men har heller ikke alt.

*Zig-Zag*

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2006 16:09

Er aldrig blevet presset til noget inde for sport af mine forældre. Jeg får go´ støtte af dem med ridningen og hestene, og så kører min far mig til stævner og min mor er nogle gange med for at kigger men vi er tre børn + forældre her hjemme der alle driver sport. Min bror spiller elitehåndbold (har selv spillet elitehåndbold, men måtte vælge fra pga. ridningen), min anden bror er godt på vej med håndbold, så de er væk næsten hver weekende til hånbold over hele jylland, og så er det ret svært når de også skal med mig til stævne, men man vender sig til at tage selv til stævner

L o u i s e A n d r e s e n

Chena OX 1920
&
Wanero OX 4142
Hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider