Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Mit år der gik... langt!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 15:06

Så er året jo ved at være forbi, og det samme gælder min ridekarrie... hehe... eller det vil sige at jeg holder en midlertidig pause med ridningen, da jeg simpelthen ikke har tid til at lægge det nødvenindige arbejde i træningen, som det kræver at ride hest på højt niveau. Og jeg gider ikke ride bare for hyggens skyld - desværre... 8-) Dette ændrer dog ikke på at ridning har været en stor del af mit liv, og det er noget af det jeg holder allermest af!
Jeg er også sikker på at jeg nok skal genoptage ridningen om nogle år, når jeg får fundet tiden til det... Samtidig kan jeg jo nok ikke holde mig væk fra de store stævner, og jeg vil stadig side i bestyrelsen på Holte rideklub.

I denne anledning vil jeg lige lægge lidt billeder ind fra i år. I starten af året havde jeg jo min dejligste Fiona, som jeg valgte at sælge i sommers, da jeg ikke ville kunne nå videre på hende. Et par måneder før det begyndte mit arbejde med min elskede lille Amigo. Amigo har nok været en af de ponyer som jeghar holdt mest af, bland andet pga. han fantastiske personlig der ikke er til at stå for. DA jeg overtog ham for hans ejer, var han ekstrem stærk. Dette havde ført til at ejeren var blevet bange for ham da hun simpelthen ikke kunne styre ham. I springningen var han temmelig ustabil - han kunne styrte afsted og så miste suget lige foran springet og stoppe, eller kigge så meget på fyldet under springene at han var umulig at få derhen. Dressur var slet heller ikke noget han kunne... hehe

Amigo begyndte dog langsomt at udvikle sig, og efter nogle måneder kunne jeg springe ham med normalt trense bid - uden at han overhovedet var stærk fortil! Og i dag står jeg tilbage med den dejligste pony, med det bedste hoved man kan forestille sig. Fra naturens side er han ikke udstyrret med en fantastisk galop eller en stor springkraft. Dog har han noget, som jeg har lært at man kan komme utrolig langt med, og det er mod og en fighters vilje. Amigo giver sig altid 100 % over springene og gør sit allerbedste! Og når en pony gør det, så kan jeg ikke forlange mere.

Og som det bedste af det hele, har hans ejer prøvet at ride ham nogle gange her på det sidste og det går bare helt kanon! Hun har også prøvet og springe ham, og der er ingen problemmer overhovedet, hun styrer bare amigo på springene og så hoppe han over... samtidig med at hun sagtens kan holde ham! Så nu har de solgt hende 3'er og hun begynder så med amigo her efter nytår. De skal tilmed starte stævne i januar. Så jeg har vist gjort det jeg skulle... ;-D

Her en masse billeder fra i år... mange af dem har I set før...

Amigo og jeg til et af vores første stævner sammen - LC

Så kom vi udenfor... her rider vi vist noget LA... han går dog stadig på tre-rings bid...

LB

så lidt pause...

Så blev det sommerferie, og vi fik trænet en masse dressur, små træningsspring og bomme:

Amigo overvinder sin frygt for vandgrav...hehhe

Så kom vi tilbage på stævne banerne, efter sommerens træning var det ikke længere nødvendigt med tre-rings bidet!
Her i er vi til stævne i PARKEN:

vandgrav ingen problemmer

Mere træning derhjemme

Så kom vi til distrikmesterskaberne hvor vi blev nummer 4 med to nul runder i hovedrunden LA, og en nul runde i MB omspringningen.

Så fra en almindelig MB

Opvarmning til mesterskabet

Og så træning fra forledden hvor vi kom op og springe 130 - hvilket svarer til SA for en 2'er

Så skal I ikke slippe for nogle hovedbilleder af den flotte fyr:

Og så lige et par enkelte springbilleder af Fiona fra de stævne vi nåede i år:

border="0">

puha... det var fanme mange billeder... hehe...

KØS ;-D
*Gajolen*

- Man er jo SRINGRYTTER (y)
0
0
Svar på denne tråd

Året der gik
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 15:12

Lyder som om du har haft et godt sidste ponyår :)

Og kan godt forestille mig hvordan det er, at skulle gå fra at ride pony på højt plan og så til at skulle starte "forfra" på hest og tror det er der utroligt mange ponyryttere falder fra.

Også fordi så kommer der skolen, og venner og kærester og alt det andet som pludselig blir lidt vigtigere.

Jeg nu nok også du skal komme tilbage til ridningen ;) Men er også sundt med en pause ind i mellem og kigge tilbage på hvad man har nået og hvad man nu vil med det hele.

Og man må da sige at du er nået utrolig langt med Amigo og det er fedt at se resultater af ens arbejde, det er så lækkert.

Rigtig godt nytår til dig :)

.: Rollo :.

.: Chanell, Meti, Uffe, Rollo & Marie :.

| Hingsteføl sælges | Dækkener sælges | Gamacher & Bandager | Mus med bur |

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder rigtig...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 15:12

Det lyder da rigtig godt, ærgeligt at det er slut med ponyårene

:( ..

Du er godt nok kommet langt med den lækre amigo..

Godt nytår :)

Kh. Susy
- også Kendt som *Æblet* :)

"Altid frisk og smagfuld -

aldrig rådden eller nedfalden"

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 16:18

Det kan man jo kalde en succes det med Amigo ;-D Det er godt nok flot klaret ..

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

Flot !!
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 19:19

Det må være dejligt at slutte sit sidste ponyår af, på den måde . Altså du har jo faktisk "lavet" en hel ny pony til pigen(ejeren)

Og nøj, sikke en trav han har !.

Flik .
Flikke .
Flikker .
Flikken .

Flik Flak
<3

0
0
Svar på denne tråd

SNE SNE
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 19:24

Familien og mig har jo altid sys A du kunne noget helt specielt me det der hopning... den dygtige muh!

Du glemte lille Elle-vild som du jo osse fik lært a springe.. hihi han blev jo osse dygtig efter super stjernen "muh" havde sprunget ham...

du ved altid a vi har hesten hvis du har brug for a ride engang imellem!

Med venlig hilsen:

Stald Adamsen

"Man er ikke bedre end den hest man rider på"

"det er ikke kun rytteren, der ska holde hoved koldt.

det er lige så vigtigt for hesten at bevare roen"

0
0
Svar på denne tråd

jokerelvis...
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 19:26

1000 tak søde...

hehe... ville også sætte elvis ind, men ham red jeg jo ikke rigtigt i år... desværre... heheh... for han var bare dejlig - desuden er jeg også kommet til at slette billeder af ham frsa min com :{-(

du må have et godt nytår!

KØS ;-D
*Gajolen*

- Man er jo SRINGRYTTER (y)
0
0
Svar på denne tråd

456456456
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 19:30

Det er bare KANON flot at du har formået at gøre ham til sådan et vidunder - jeg syntes ikke alene at han har forandret sig personligheds mæssigt - men også meget i udseendet!

.

Han er da blevet meget mere muskuløs og smuk efter du har haft ham noget tid.

.

Det er virkelig flot - meget ærgeligt du vælger at ligge ridningen på hylden - men hvis tiden ikke er der, så er det jo også svært at få til at hænge sammen!!

.

Kæmpe ros herfra, og tillykke med dit flotte arbejde!

Pernille H. G. Larsen (Team AND)
Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral
(kanon springpony til salg)

0
0
Svar på denne tråd

namename
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 19:44

Du beskriver din situation nøjagtig som jeg selv kunne have gjort det - bare hvor hovedpersonen var mig selv ;)

Jeg står også overfor at skulle sælge pony, pga. ponyårene, og derefter stopper med ridningen.. Det er sku hårdt - men en beslutning jeg helt selv har taget, da jeg ikke føler for at ride én til hest op igen - samtidig med at jeg heller ikke har tiden til det pga. skole, venner, kæresten osv., og jeg vil ikke have dårlig samvittighed overfor en dyr hest der står og taber værdi, fordi jeg ikke "kan finde tid til den"... Så hellere se det i øjnene, og stoppe..

Men held og lykke fremover til dig (Y)

0
0
Svar på denne tråd

Ihh søde,
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 20:27
Fint beskrevet :) Dejligt indlæg!

Synes det er super flot hvad du har nået med ham Amigo ponyen :) (Y)
Synes det er flot du har taget den beslutning, jeps det er sgu noget sværere ind for hete verdenen, desværre..
Håber du kommer igen engang på hestene! Det ville være synd at spille et talent som dig :)

Godt nytår :)

anna
hejhej
0
0
Svar på denne tråd

*gajolen*
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 20:36

muh du red ham da lidt i år gjorde du ik?

sætter så li nogen billeder ind a dig o Elle for dem har jeg jo ik slettet... hehe..

godt nytår til dig os myh, vi snakkes jo li ved...

Med venlig hilsen:

Stald Adamsen

"Man er ikke bedre end den hest man rider på"

"det er ikke kun rytteren, der ska holde hoved koldt.

det er lige så vigtigt for hesten at bevare roen"

0
0
Svar på denne tråd

Uha ..
Forfatter: 
Dato:  30-12-2005 22:20

Ja så er det ved at være tid for jer 89'er at sige farvel til ponystævnerne!

Og jeg forstår godt du holder en pause jeg vil gøre nøjagtig det samme til næste år når det bliver min tur.

Dejlige ponyer du har redet - specielt Amigo han er chamerende!

Og Elvis er jo bare ikke til at stå for :D

Den, der ikke lever, lever aldrig - hvad gør du?

0
0
Svar på denne tråd

Amigo..
Forfatter: 
Dato:  31-12-2005 15:11

Ej ja i har virkelig klaret jer så godt, jeg har ikke engang nået halvt så meget inde for heste verdnen på 7 år som i har på det der år eller hvor lang tid det var Trist du stopper på Holte - men så er det godt jeg kan forpeste din tilværelse i 1.B ;-D

- Christine
Du er den eneste ene, som jeg slet ikke vil ha'XD
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider