Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Nytårsaften:Hvad med din hest?
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 09:56

Heii

Hvad siger din hest til nytårsaften, når det går løs?

Hvad gør du for at undgå at den bliver bange?

Hvad gør du hvis den er bange?

Jeg har nemlig det store problem med Snerle. Hun er bare så bange for det. Hun er ikke bange når hun går ude på marken om dagen.

Men når hun kommer ind på stald går det galt hvis der er nogle der skyder af.

Det er ikke bragene eller lysnene, men den susen raketterne giver.

Vi sætter skodder for vinduerne, lyset er tændt og har musik derude. Hun får plegicil( berolinge) , men da det jo ikk kan købes mere har jeg kun til i år så jeg frygter hvad der kan ske næste år.

Det hun gør er at hun stejler inde i boksen og forsøger på at hoppe over boks lågen eller over boks kanten. Hun vil gøre alt for at komme væk fra det.

Vi har prøvet at lukke vores lille pony ind til hende ( hendes boks er meget stor), men det gik ikk. Hun sparkede ham og tålte ikk at han var der.

Kl. 12 står min mor i stalden og holder hende og snakker med hende. Hun bliver der indtil det er slut.

Min mor står uden for boksen, Snerle er i boksen.Det kan være for farligt at være inde ved hende.

Det er så synd for Snerle at hun skal ha det sådan. Er der nogle der har nogle gode råd.

Hilsen Betina og de 3

dejlige ponzer

Snerle - Sizze - Filur

0
0
Svar på denne tråd

Nytårsaften og hest.
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 10:01

Min bliver stående i stalden. Ved ikke om den bliver bange, men det kan jeg altså ikke forstille mig.

De fleste heste tænker bare, at når de står i deres stald sker der ikke noget.

På min rideskole er der i hvert fald ingen der er bange for fyrværkeri.

Hilsen Sara og Dino Boy
Citat: At forsvare en fejl, er at fejle igen!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 10:16

Snerle er ellers en tryg pony der ikk er bange for meget. Hun er lederen af vores flok så hun kan få de andre kørt med når hun er bange for noget.

Snerle står inde i stalden sammen med de andre 3.

Min dyrelæge foreslog engang at jeg skulle prøve at lade dem gå ud den aften( hans islænder gør det med stor succes), men det tør jeg ikk. Tænk hvis hun bliver så bange at hun løber gennem hegnet. Vi bor på en hovedvej.

Hilsen Betina og de 3

dejlige ponzer

Snerle - Sizze - Filur

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 10:21
Rozita blir også meget bange..! nok lige som din snerle hun er tryg nok når hun er ude..! men inde i stalden blir hun uroglig hun fare rundt i sin boks..! og man kan ikk komme i kontakt med hende..! iår tror jeg at jeg vil prøve og sætte en radio der over..! men ellers går vi der over når der blir skudt meget af.!

Fra
Hennie & Rozita
<3

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 10:26

Du siger at hun er rolig på folden om dagen, hvorfor skulle hun så ikke også være det om aftenen?

Kan godt forstå at du er bange for at hun løber i gennem hegnet, men så kan i evt. stå derude og se efter hende kl. 12?

Rikke
&

Skatholm Magic Spotlight

Nu snart med Escape Dance

0
0
Svar på denne tråd

Rikke...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 10:47

Rikke:

Det er vist svært at se hende når der er mørkt. Vi bor et sted uden gadelys. Det er kun når der kommer lysglimt vi kan se hende og så kan det være svært at nå at forhindre hvis hun bliver bange og løber gennem hegnet.

Derfor synes jeg det er for farligt både for hende/ de andre ponyer og for den bilist hun kan løbe ud foran.

Det jeg søger er nogle gode råd hvad man kan gøre i stalden udover det vi allerede gør.

Hilsen Betina og de 3

dejlige ponzer

Snerle - Sizze - Filur

0
0
Svar på denne tråd

fghjkjhgfdghj
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 10:58

mine bliver osse bange for susene raketterne giver. men slet ikke på samme måde som din...

vi plejer altid at slukke lyset nede i stalden og give dem masser af hø.

synes måske du kunne snakke med en dyrelæge om dit problem... og se hvad han vil svare.

for det er da synd for din mor at hun ikke kan byde nytåret velkommen sammen med resten af familien.

knus ida

Roser er røde violer er blå bingo er bedst med dressursadel på

0
0
Svar på denne tråd

Øhm...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:00

Hej :)

Ved faktis ikke hva mine siger(har lige købt 2 fjordheste m. føl+ havde en 1'pony i forvejen som ikke plejer at sige noget.), tror de er ligeglade, vi plejer bare at give dem esktra hø der kl. 11 også lukker vi bare døre og tænder for radioen.

Kram Ditte

Velour, Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn<'33

^Mine heste for-ever, elsker jer!^
0
0
Svar på denne tråd

hehehehe
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:02

tehe min er bedøvende ligeglad 8)

Hilsen Josse & Nislotti.

- KWPN, det er noget der rykker.

0
0
Svar på denne tråd

namename
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:04

Vi lader bare lyset og radioen være tændt, også tjekker min mor hos dem i løbet af aftenen ;D

0
0
Svar på denne tråd

nytår.. . .
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:23

Hvad siger din hest til nytårsaften, når det går løs?

Ikke så meget tror jeg. Men nu er dte heller ikke så galt her ude hvor jeg bor ;) Det er 2. gang hun "fejrer" nytår herhjemme :)

Hvad gør du for at undgå at den bliver bange?

Nøjagtigt dte samme som på en almindelig dag. Lyset bliver slukket klokken 21 og så får de halm.

Tjekker dog i løbet af aftenen .

Hvad gør du hvis den er bange?

Der er ikke så meget at gøre. Hun bliver nok mere stressetm hvis jeg begynder at gå ud og tænde lyset og al muligt .

Godt nytår forresten ;)

Kys
Serena og Atira
0
0
Svar på denne tråd

asdoiaj æsodi
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:23
Den anden dag var der nogen der skød noget af hverken Ceres eller mig var klar over det og han luntede bare vidre så tror ikke der noget med det

Medlem af farve humor klubben med Oliven Humor
If you think i'm a bitch must you see you self!
Et Team der funger <3

0
0
Svar på denne tråd

Hestene til nytår..
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:41

Chela står bare i stalden og hygger sig med de andre. Der sker aldrig noget derude hvor de står.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

Jhns førende psykolog ;}

Og stolt kæreste med B.S. Christiansen <3

0
0
Svar på denne tråd

godt nytår
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 11:59

Ida: ja det er lidt træls at min mor ikk kan være med.

Jeg har snakket med min dyrlæge om det, så han kender mit problem, desværre har han ingen gode råd.

Vi har vidio i stalden så den følger vi os med på. Kan så se når hun begynder at stresse op over det.

I år skal hun stå i Filurs boks. Vi har flyttet hende derind for en uge siden så hun kan vende sig til at stå i den. Det har vi gjort for at hun kan komme over og stå ved siden af Sizze. Sizze og Snerle er så glade for hende. Sizze er ikk bange for det så vi håber at Sizzes ro kan smitte af på Snerle.

Godt nytår til jer alle

Hilsen Betina og de 3

dejlige ponzer

Snerle - Sizze - Filur

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 12:06

Danielle er heldigvis ikke bange for fyrværkeri, men hendes "side kammerrat" er. Ham får vi dyrelægen ud til, og så får han noget beroligende. Det må du vel godt, når dyrelægen kommer ud og gør det? :S

Ellers tror jeg faktisk ikke du kan gøre andet? Måske, hvis I bor op af et sted, hvor der ikke vil være folk der fyrer af (F.eks en skov) så kan du trække rundt med ham der, indtil det hele slutter?

Men du kender ham nok bedst. Jeg tror nok mit råd er lidt farligt, så desværre.

:-D Line & Danielle :-D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Hvis en ko kunne grine, ville der så komme mælk ud af dens næse?

. B-) *Jeg holder øje med jer* B-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej for dig og hej for mig...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 13:08

Da jeg først har fået Prinsessa i år, ved jeg ikke hvad hun siger til det, men jeg kan ikke forestille mig at hun bliver bange.

Vi plejer bare at tage hestene ind, sætte sort plastik for vinduerne, give dem masser af hø og så ellers bare se til dem i løbet af aftenen.

Vores naboer har desværre altid en hel masse fyrværkeri, og sidste år blev Hneta så bange at hun brød ud af boksen ;-)

-Helena-
(tidl. the-horsegirl)
Du skal ikke lægge puslespil, hvis du ikke fatter en brik :-P
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 15:29

Vi gør ikke noget vi ikke plejer. De bliver bare sat ind og får deres hø, og så er der ingen problemer, de er nemlig ikke bange.. Plejer liiige at smutte over og kigge alligevel :P

Det eneste jeg kan finde på til dit problem er bedøvelse. Det er ikke spor farligt.

- Dejligste -
Fanta og Arabiens Tamara
0
0
Svar på denne tråd

læ.mkææløælø
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 15:46

Mine ponyer står bare i deres boks og hører musik de er vist ike bange...

Men har prøvet noget dog ikke noget med nytår at gøre men hun stod at sted på en gård jeg skulle til at sadle hende op og hendes kæreste stor i den anden ende ad stalden da ville hun ikke stå der lige gyldigt hvad så da vi rykkede hende bare et andet sted hen ( Altså i stalden) så var der intet og det andet sted stod hun og stejlede sparkede hun plejer ellers at være den mest roligste pony på jorden i stalden...

QnuZz....

Hende med de lidt skøRe Ponyer ;)

Team Toss Rykker til ;)

Fra dressurrytter til springrytter :)

Stolt medlem af:

Kyllings fan-klub :P

Formand for Brunos fan-klub :P

0
0
Svar på denne tråd

Cathrine
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 16:33
I vores Stalde sætter vi en masse radioer op så det kan overdøve fyreværkeriget

Cathrine var det navn de kunne li´ ! (:

Har i et problem med det ?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider