Ja ikke ride sådan, generelt - kan jeg jo godt 
Men ved at lære at ride min egen hest, Meti!
Da jeg var nede og prøve ham, var han begyndende til at være for tynd og hun snakkede godt for at "Åh hun var kommet for sent i gang med foderet og NU var hun også begyndt!"
Jeg prøvede hesten, og han var så sød og nem og prøvede mig lige af én gang hvor man tydeligt kunne mærke han var ret hård i munden, men skidt pyt - ret lydhør for hjælperne, sådan da.
Jeg købte ham, efter lidt besvær og sådan og fik ham hjem - værre end nogensinde!!!
Han var så tynd man kunne tælle ribbenene, og han var indsunken og pelsen tør og mat og hovene flossede!
I starten var han meget nem at ride, vi havde igen lidt start-problemer med hvem er bossen nu
Ikke noget vildt at komme efter der...
Men jo mere sul på kroppen han fik, jo friskere blev den kære dreng jo også 
Så nu er vi kommet til, at han VIRKELIG prøver sin rytter af.
Han kan få nogle flip, hvor han ryger uden for ens "rækkevide" og hvor man skal lade ham få sin vilje lidt tid og så liiige køre ham ned igen...
Han kan pludselig stoppe, og så vende om og hvis man prøver at dreje ham tilbage drejer han bare hovedet eller/og begynder at bakke rundt og det er bare ikke sjovt når det enten er på vej ned i en bæk, ned af en grøft - ind i en glasfacade på et hus!!!
Han kan blive sur og sparker så ud med forbenene og så små stejler han og bukker, og jeg har haft en pony som stejlede - meget værre end Meti'en gør.
- Men et er, når det er en pony på 138 som gør det, og ikke en stor krikke på 169!
Er bare ikke sjovt i længden, og man bliver lidt småirriteret og smånervøs og jeg har ikke nogen "rigtig" bane at ride på, så har brugt folden men den er ikke god nu her om vinteren.
Så en dag hvor han VIRKELIG bare blev for meget, fik jeg nok! Ikke om jeg gad ham og hans pjat! Jeg havde prøvet at være sød, og være hård, at ignorere ham...
Uden held.
Så fandt jeg metoden; Overdrivelse!
Jeg skal nærmest smide tøjlerne på nakken af ham, og overdrevet meget DRIVE og DRIVE med sædet, virkelig rigtig meget! Ser nok rigtig underholdende ud, ligner jeg skubber hesten afsted med stor besvær 
Og det virker! Når han er på "vej ind i" et flip, så driver jeg ekstremt meget på og holder ikke op lige foreløbig - og så er der intet! Han end ikke prøver at pjatte videre, han gør bare som der blir sagt.
Lyder måske tåbeligt at man er ved at lære at ride sin hest.
Men efter 4 måneder, hvor krikken blir friskere og friskere af korrekt pleje
Så skal man lige lære ham at kende.
Idag fik jeg ham endda redet til bidet rigtig flot, og synes selv jeg fik ham til at gå ret pænt af en 17 årig stiv tidl. springhest 
Selvom min mormor nær havde forbudt mig at ride ud på ham, "fordi han jo er vild".
Og, "nu må du ikke blive bange for ham!"
Jeg aner ikke hvor mange gange jeg har fået den af hende og min onkel, "Nu ikke blive bange for ham!"
- Jeg blir sguda ikke ræd for ham?! Han blir lidt træls og fjalet, men derfra og til at blive bange?
Men sandheden er, de er selv skideræd for ham.
Men er så glad for at jeg er ved at finde rigtigt ud af ham
Er så lækkert at ride en frisk skovtur på den gamle dreng, og se hvor meget han nyder det - og uden bøvl!
Nå, lige lidt glæde jeg skulle af med