|
|
| vores nye ponyer! |
|
|
haij igen alle folkens! har lige lidt flere billeder jeg lige har fået lagt ind: her er det vores lille baby vi lige har fået købt hjem, han er 1,40 nu og er 3år til næste år, men har snyt lidt.. hihi, det er jo december og han står altid inde når de andre er ude og ride, så nu skulle han lige prøve det en enkelt gang inden det bliver helt seriøst til næste år. her er nogen billder af ham og de andre:  adamsens morgan^^^  hehe, vi vil ikke mobbes.. hihi^^ lille prins, han skal nok engang blive fin, tihi.. håber jeg sq!  morgan i stalden, det havde han jo heller ALDRIG prøvet før han kom til os! han bider eller sparker heller ikke mer, så har næsten ikke fler føl unoder!   adamsens morgan og adamsens bella. begge to vores nyindkøbte undponyer. meget dygtige er de jo!  A twin affair^^ min "lærehest". han er lidt spændt det ved jeg, men det er osse første gang han går ordentligt dressur efter en skade i forbenet, og så er det jo koldt og blæser, så sys han det hele er sjovt!  havde lige endnu et billede af min prins^^^ alle billederne er taget fra mobilen så er lidt dårlige... men ville lige vise jer resten af vores december billeder!
Med venlig hilsen: Stald Adamsen "Man er ikke bedre end den hest man rider på" "det er ikke kun rytteren, der ska holde hoved koldt. det er lige så vigtigt for hesten at bevare roen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hey Jacke;) |
| Forfatter:  |
kurnikov |
| Dato:  |
20-12-2005 23:07 |
|
De er super fine! Vil bare lige sige, at jeg fandt ud af det med passet - min veninde havde noget jeg kunne låne. Men super fine ponyer, og en lækker hest!! Vi ses jo nok Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lålålå |
CelleMedMonse |
21-12-2005 00:27 |
|
Nuttede ponyer og smukke heste (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Synes ikke det er ok |
|
|
Øhh er det kun mig der undrer mig over at du rider rundt på en 1-2 års plag..??? Herunder udskrift fra din præsentation: jacqueline Adamsens Morgan Pinto Hingst 1 år 134 cm Broget vores vilde baby pony. han er me på det hele. Ident: HST 39515 Temperament: Rolig Trafiksikker: Komplet Vægt: 200 Nå, men så er der vores lille baby hingst, vi fik jo fortalt at han var en 2'er og VALLAK. men nu ligger det så såen, at han ligner bestemt et hesteplag, vi tvivler nu på at han er 2 år, han kan ikke være ældre end 1 år. men det gør nu heller ikke noget, godt nok blir det et problem hvis han blir en lille hest, altså med hensyn til salg a ham, men der er ikke andet for end a håbe... Han er bare en fræk en, han bider simpelhen i alt og alle... en rigtig fræk baby, med super meget charme...
Forresten så havde de to ponyer jo intet navn... det har de så fået, den lille 3'er har fået navnet: Adamsens Bella, da hun er så lille og fin:-) Vores baby pony, ja han hedder: Adamsens Morgan. det passer lige til en lille fræk pinto.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mimmer |
*æblet* |
21-12-2005 08:33 |
|
mimmer : en gammelt opdateret præs. som du kan læse hun skriver i dette indlæg, er den næsten 3 år.. Men jo, jeg synes også det er for tidligt..
Kh. Susy - også Kendt som *Æblet*  "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups... |
*æblet* |
21-12-2005 08:37 |
|
Glemte og sige, at det godt nok er nogle dejlige heste 
Kh. Susy - også Kendt som *Æblet*  "Altid frisk og smagfuld - aldrig rådden eller nedfalden"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| æblet... |
|
|
Som jeg kan se det er ponyen købt 14/11-05 og præsentationen er sidst rettet 20/12-05. Jeg synes det er alt for tidelig, for sådan som hun rider på den er det jo hverken første eller anden gang ponyen har rytter på ryggen. Jahh det var bare min mening...  God jul alle sammen julehilsen fra mimmer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hei hei |
|
|
det er min fejl a jeg ik har fået det rettet, men han er altså tre efter nytår, dyrlægen mente at han enten var 2 eller 3år. og han siger at vi bare skulle gå igang med ham. For han var udviklet nok! så det er ikke for tidligt,og detsuden er det jo ikke lige fordi jeg galopere afsted på ham... og alle de ponyer og heste jeg har redet til, har jeg redet til da de var 3 år. fordi dyrlægen har sagt ok, så det har været igennem dyrlægen hver gang!!!
Med venlig hilsen: Stald Adamsen "Man er ikke bedre end den hest man rider på" "det er ikke kun rytteren, der ska holde hoved koldt. det er lige så vigtigt for hesten at bevare roen"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da helt kæft main!?!?! |
|
|
MIMER: og detsuden, hvad ved du egentlig om det, og jo det var første gang han havde rytter på ryggen, jeg ved hvordan man for hesten til af ha så meget tillid til rytteren så man bare kan sætte sig op. jeg har ikke lavet andet siden jeg fik ham hjem, ind at gøre ham klar til det, han har haft underlag, dækkener og sadelen liggende på ryggen hver dag. han har været med til alle de stævner jeg har været til med joker. han var med på holte da jeg startede deroppe, kun fordi han skulle ha tillid til mennesker. DET VAR FØRSTE GANG!!! du skal slet slet ikke udtale dig om noget du ikke ved noget om! og hvis du kigger på elvis eller joker, som begge blev redet til da de lige var gået ind i deres tredje år, så lider de altså ikke. og starlight 3'er ponyen, ham red jeg også til som 3års, og han går DM nu... så jeg tror ikke nogen af mine heste eller ponyer lider. Jeg synes virkelig det er meget forkert af dig, a udtale dig om hvorvidt min pony har haft rytter på før eller ej! hvad skulle min ide være med at sidde her og lyve for jer???!?? det er simpelhen for lamt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum... |
*Gajolen* |
21-12-2005 13:30 |
|
han er rigtig sød...  vil gerne komme og ride på din lille sjove bamse en dag... hehe
KØS *Gajolen* - Man er jo SRINGRYTTER 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghnæghbd |
|
|
Når hvor er de altså bare søøde
Medlem af farve humor klubben med Oliven Humor If you think i'm a bitch must you see you self! Et Team der funger <3 Arto profil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehe... |
|
|
*gajolen*.: muh du kommer bare, hehe! hvis ik folk for ondt bagi over af han haf rytter på!!! hehe  tak fjordbollen.. hihi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jokerelvis |
|
|
Træk lige vejret. Mimmer har på alle mulige måder lov til at komme med sin mening, derfor behøves du ikke fare op af stolen!? Personligt har jeg ikke set din pony irl eller noget, men synes den ser vel ung ud. Jeg ville vente, til den ihvert fald var over 3 år - om dyrlægen så mener den er klar eller ej. Og nej, du galoppere ikke rundt og beder den om det helt store - men "lige en lille tur" bliver hurtigt til mere. Tror ikke han på nogen måde føler sig "snydt" når de andre heste er ude og ride. Som sagt, min personlige holdning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm Rollo... |
|
|
Og du er moderator og derfor med i kampen om at stoppe alt det der "uvindenhed" og dårlig tale til andre personer.. Du er med i kampen om at gøre det hele til et bedre HN.. Giver ingen mening.. UNdskyld!!?? Jacke..: Dejlige ponyer i har fået jer!! Vi mødes jo nok snart til stævnerne.. Glæder jeg mig til.. Og så lige Rasmus på din profil.. hehe.. vækker gamle minder frem. Høre at i flytter butikken??
Knus fra Pernille, Lady Love og Menta Savner jer Aktiv Igen og Herbie...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fewtwtwtwtwtashsa |
|
|
nillesaktiv: ja vi flyter den hjem det bliver rart! ja, ellers må vi da lige finde ud af noget! Rollo: nej det bliver ikke hurtigt til mere, for ved du hvad:?! jeg kan styre det, jeg har redet en del heste til, og har hjælp fra sidelinjen af en af danmarks bedste berider, så jeg lover dig for det ikke bliver til mere lige nu!!! hold da helt op jeg er træt af folk, de blander sig i alt!!! det var vel nok bare det sidste indlæg fra mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wfffaAAA |
|
|
og desuden rollo, hun skal ikke skrive: for sådan som hun rider på den er det jo hverken første eller anden gang ponyen har rytter på ryggen. hun ANER inete om det!e
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuuh ha... |
*æblet* |
21-12-2005 19:00 |
|
Ja, jeg kan sagtens se hvad du mener jokerelvis, så vil helst ikke blande mig ind i det.. Det er en dejlig pony/hest, og held og lykke i fremtiden.. Synes dog stadig det er liiidt tidligt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min overskrift |
Find-Nemon |
21-12-2005 19:08 |
|
Vil ikke blande mig i "handlen" om at det er for tidligt du er startet med Morgan. Har min egen mening, kender den selv, men du behøver ikke høre den (Da andre har taget det op). Men de ser dejlige ud de små. Og hesten er da bare smuk!!!
-Bagefter, er vi allesammen kloge-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
Ja.. du må endelig sige til.. Vil gerne komme fordi og kiugge engang.. Øhh.. en anden ting er.. man kan altså godt se at den ikke har været redet.. Den går jo ikke samlet!!.. Den lille smukkle pony har et fint...
Knus fra Pernille, Lady Love og Menta Savner jer Aktiv Igen og Herbie...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456456456 |
HGlarsen |
21-12-2005 21:01 |
|
Syntes måske den skulle have lidt tid til at blive færdig på, så man også tager hensyn til dens psyke, men sådan ser man jo forskelligt på det.. Gode billeder, og søde heste 
Pernille H. G. Larsen (Team AND) Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dudududu!! |
<3***Aladdin***<3 |
21-12-2005 21:15 |
|
sødeee Heste!!
Janneborgs Aladdin Verdens Dejligste Pony <3 Stolt medlem af farvehumor klubben!!(Med pink humor!!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| igen... |
|
|
Hej Du behøver ikke tage det så ilde op... jeg kom bare med min mening, jeg synes den er for ung, for ufærdig i bygning osv - uanset hvad en evt dyrlæge har sagt og ikke sagt. Og nej... jeg aner ikke om det vitterlig er første gang du rider den eller ej, men i mine øjne ser det ikke sådan ud, siger heller ikke at du har redet den meget, for det kan man jo godt se på dens holdning at du ikke har... men som sagt jeg tror ikke det er første gang du rider den. Men det er jo bare min mening, som jeg da heldigvis har lov at have, jeg synes også det er en fin pony - men hvis det havde været min havde jeg ventet på den blev ældre og mere færdig i bygning. Men som sagt det er bare min mening. Held og lykke med din pony og god jul vh mimmer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
Mijn Fylla |
22-12-2005 10:39 |
|
Dejlige heste 
MVH. Mijn Fylla
- hende med den lækre pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 34543534 |
HGlarsen |
22-12-2005 11:19 |
|
Ligesom Mimmer syntes jeg heller ikke den ser særlig færdig ud, jeg syntes den ligner en plag som burde vokse meget endnu - kropsmæssigt..
Pernille H. G. Larsen (Team AND) Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral (kanon springpony til salg)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jhadksgk |
|
|
ja ja... i kommer jo bare med jeres meninger. men det forholder sig så også sådan at han bliver skridtet en gang om ugen i højst et kvarter... så det dør den ikke af. og hvis der tilfældigvis er nogen der kan slettet det her indlæg ville det være dejligt, for jeg er ved at blive en smule træt af folk som blander sig. og mimmer du kan sq ik se om den har rytter på for første gang eller ej, det er sq umuligt at se!!! kunne forstå det hvis du havde været der og du så synes at det ikke virkede sådan, så havde du lov til at komme med din mening. men eftersom det er på et foto, så kan du ikke bilde mig ind at du er så synsk a du kan se det! og hvis det er fordi du mener at han ser så ligeglad ud, så somsagt har jeg bare vundet hans tillid. som jeg også har gjort med alle de andre jeg har redet til!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 345433545 |
HGlarsen |
22-12-2005 11:57 |
|
Pernille H. G. Larsen (Team AND) Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral (kanon springpony til salg)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jokerelvis: |
|
|
Sys den ser rigtig dejlig ud den du rider!! Hehe.. Har selv en to års, har haft hovedtøj på ham et par gange, og har hunget over ham. Men et eller andet tyder jo på folk herinde ved meget mere end dyrelægerne! Og da specelt ROLLO!! Uha.. Hun ved da en hel del, men nu kan hun jo også tillade sig at skrive sådan fordi hun er moderator...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| feshyutrh |
|
|
HGlarsen: han kommer osse fra et sted hvor han kun har stået på en græsmarke uden adgang til andet foder. så det er derfor han ser såen ud, han skal bare fodres op!  gizmo: jep, de ved virkelig meget, hihi! tak for de pæne kommentare!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gizmo ... |
|
|
Jeg ved da på ingen måde mere end dyrlæger, hvor har jeg på noget tidspunkt påstået det? - Og at jeg er Moderator, gør altså ikke at jeg ikke også kan skrive min egen personlige mening uden at jeg indblander moderator-"jobbet". Jeg understregede endda at det er min personlige mening, at jeg ikke mener man skal tilride heste/ponyer for tidligt. Har selv et føl, og han skal da bestemt ikke tilrides før han er gammel og udvokset nok. Jeg synes din udtalelse er meget barnagtig, og vi er da trods alt 4 moderatore - hvorfor er det så lige mig det skal gå ud over? - Jeg vil også sige der er en vitterlig forskel på at have trænet ens 2 års til at have hovedtøj, sadel og måske have ligget hen over den og så til at ride den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nillesaktiv/menta og ladyLove |
|
|
Og jeg forstod på ingen måde meningen i dit indlæg? - Jeg kommer med min PERSONLIGE mening. Jeg understregede det endda, to gange! Jeg kan på ingen måde se at jeg skriver i en dårlig tone, jeg kommer med min personlige uforbeholdne mening.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jokerelvis |
|
|
Hør nu her - jeg understreger at det er min personlige uforbeholdne mening. Har på ingen måde sagt at du SKAL gøre som jeg har sagt eller overhovedet TÆNKE over hvad jeg har sagt. Ja, man blander sig når man har en anden holdning eller mening til hvad folk siger og jeg mener godt man kan holde det i en pæn sober debat. - Kan man ikke tåle noget indblanding, så må man undlade at lave indlæg, sådan er det desværre bare. Jeg har ingen kendskab til dig eller dine tidligere tilridninger - hvor skulle jeg dog vide det fra? Man lærer jo hver dag. Jeg kom med min mening til emnet - det er da en meget køn pony og er da fint du kan styre det og er da endnu mere fint at han er så nem at tilride. - Men jeg synes du skal falde lidt til ro, og så se på det som en mening og en kommentar og så kan du ignorer den hvis det er det. Jeg kan på ingen måde se, hvordan min egen personlige mening spiller ind med at jeg er moderator - vil det så sige, at jeg ikke må skrive indlæg overhovedet, fordi jeg er moderator? Jeg er også et menneske, et hestemenneske, med min egen personlige mening og holdning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| men hvis du... |
|
|
Men hvis du nu indrømmer du rider den et kvarter om ugen, og du først siger den "skulle prøve det en enkelt gang" - hvorfor trækker du så i land?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uwhjfgjsghfj |
|
|
christinaC : fordi sådan er det nu, jeg trækker på ingen måde i land. jeg fortæller bare at han bliver skridtet højst et kvarter om ugen bar for at gøre ham rytter vant. og desuden den dag da jeg satte billederne ind, har jeg bare ik tænkt over at jeg skrev en enkelt gang, for fra den dag sf er han blevet skridet en gang om uden. men det er abselut ikke for at trække i land eller noget andet. og heller ikke Indrømmer det li frem, for hvorfor skulle jeg lyve? jeg kan skrive det nederst nede så alle ænder ved det, er du så glad??? Rollo: jeg er ked af at det skulle gå ud over dig, for det var jo egentlig ikke dig der startede det, det var mimmer, og du sagde det var din egen mening hvilket du har ret til. det der fik mig op af stolen var at mimmer udtalte sig om hvor vidt han havde haft rytter på før eller ej... Og indlæget var ikke for at lave en debat ud af det, det var mer for at vise ham frem. men det skal jeg da nok lade vær med i fremtiden! MORGAN BLIR SKRIDET EN GANG OM UGEN I HØJST ET KVARTER!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilridning |
|
|
Kønne heste og dejligt med sådan en god udvikling med den plettede..!  Ang. tilridning.. Så gør du den vel bare ryttervant nu, og så giver den en lille ferie bagefter, inden du sådan rigtig går igang.. Ikk? -Sådan har vi nemlig også altid gjordt.. Hvordan tror I ikke at de gøre de store prof. steder f.eks.. Hvis dyrlægen har sagt god for den, så er det da bare at gå i gang lige så stille og roligt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456456456 |
HGlarsen |
23-12-2005 18:30 |
|
Jokerelvis: okay hihi, ja det spiller nok en rolle  For den ser da lidt føllet ud endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
23-12-2005 18:58 |
|
UF er det ikke lidt tidlig at begynde at ride den hvis den er 2? :) men rigtig sød
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Kode123 |
23-12-2005 19:09 |
|
Nåårh, den blir 3 om et par dage vel  så er det jo bare at komme roligt igang 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jokerelvis |
|
|
Selvfølgelig har man ret til at vise sin hest frem - men derfor må man også ta' det med at folk kommer med kommentarer til det! - Ta' det som et godt råd, eller noget at tænke over. Så længe det kommer i en sober tone. Og så glædelig jul til dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhejhej |
|
|
Dejlig pony!  Og nu vil jeg helst ik blande mig i denne her diskution - det er vel rytteren eget valg? For det er jo rytteren der vil hænge på en skade i fremtiden, hvis det ikke er gjort ordenligt..  Men kom lige til at tænke over noget.. Der står at du skridter et kvarter en gang om ugen, men for mig ligner det her trav :  Er bare nysgerrig! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| !... |
|
|
Du har også skrevet under billedet på din præsentation: hehe, trav i let sæde, hihi... første gang han har rytter på! skrev du ikke du kun skridter 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu må du bestemme dig... |
*æblet* |
24-12-2005 11:09 |
|
Nu må du sige sandheden, er det første eller har du redet flere gange på den ?.. Rider du kun i skridt eller traver du også ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdssthgg |
|
|
Sandheden er at det var første gang han havde rytter på, men på dette billede er det korrekt, han traver, og det var ikke mer en en runde. og det var faktisk kun fordi han selv satte i trav, også tog min kusine billeder. og jo han blir skridet kun skridtet en gang om ugen! Pelle: jo han for ferie li som vi har gjort me de andre. Vi står heldigvis hjemme me dem, så det er intet problem for os at gi dem ferie, for vi har kæmpe fold, faktisk en stor mark!  tak, for rosen. go jul.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super :D |
Hvidkjær |
24-12-2005 22:23 |
|
Super sød lille sag, skal du hoppe på den eller hva? Hvad er den købt til  Mht. tilridningen synes jeg bare alle i kloge hoveder skulle tie stille, jokerelvis har jo fået grønt lys fra dyrlægerne og jeg tror vidst nok de ved en DEL mere end piger på 14-18 år. Synes det ser fint ud, har også selv redet ponyer til en den alder og de er sgu ikke døde. Det er FINT at gå igang tideligt efter min mening  Held og lykke med den! Du må lige skrive hvordan det kommer til at gå 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvidkjær |
|
|
Hvidhjær: altså han er købt som salgspony, og han bliver redet op til at være dressurpony, så nu må vi se hva fremtiden viser  tak for støtten, hihi og håber du har haft en go jul!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|