Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Kedeligt indlæg fra mig :P .. *Billeder, debat*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 19:57

Hejsa kære ænder..

Puha, sikken en masse kedelige indlæg jeg får lavet for tiden :P .. Men syntes lige I skulle høre om min dag i dag :) ..

Vi skulle have en mand ud og se på sadel i dag (Peter Vedel - kender nogle ham?)

Han kommer så ud, og han har taget 9 sadler med, plus en bumløs. Han gik så igang med at prøve sadler på min hest, og hurtigt fandt vi en :) .

(Det skal lige siges at hun har haft problemer med ryggen, pga den gamle sadel ikke passede, og derfor har jeg redet uden i 3 mdr.)

Nå, han kigger så på sadlen, og jeg spørger om han vil tage et kig på hendes ryg, hvor han konstanterer at det muligvis er kommet hen og blevet pjat :) .. Hun skabte sig eller MEGET!

Vi smider så sadlen på, og trækker ud. Og lige når jeg kommer op, og sætter i skridt begynder hesten at stejle :( (Kun en en halv meters højde)

Hun gik simplethen i panik, fordi hun var bange for det ville gøre ondt igen :( . Vi måtte desværre konstantere, at det gik ikke, hun ville ikke kunne få en alm. sadel :( ..

Nå, men så går han ind og henter en sadel uden bum - og damn, den var lækker!! Jeg hoppede op på hende, og min hest stejler igen :( . Men ti sek efter stoppede hun, som om hun fandt ud af, at den var sgu god nok :P .

Så hermed har Danielle bestemt hvilken sadel vi skulle have :P . Pyt hver med man ikke kan starte stævner i den! Jeg har dog fået lov til at låne en anden sadel, hvis jeg en enkelt gang skal ride. Ellers vil jeg gå efter distance (Der må den bruges)

Er glaaad :D ..

Nå, til billeder fra marken i dag, for at gøre indlæget lidt sjovere :P :

Jeg stod op kl. 8 for at lukke heste ud - smukt!

Så ville mi hest rulle sig i frø græsset :P

Og ooop og stå :P .. Hun er kææær :D

Og så blev hun fjoller :P

Nå, skal vi sætte en lille debat igang? Hvad syntes I om at ride med en sadel, der ikke passer? Eller i det hele taget ikke få den tjekket? (De fleste er nok enige her)

Så, hvad syntes I om at ride en hest, du bevidst VED har ondt i ryggen?

Eller.. hvis du skulle til stævne, og du ingen sadel havde, ville du så låne en? Selv om du ved den ikke passer 100%? Det er jo kun for at ride selve programmet ;) .

Kom igang, små ænder :) ..

:-D Line & Danielle :-D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Hvis en ko kunne grine, ville der så komme mælk ud af dens næse?

. B-) *Jeg holder øje med jer* B-)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 20:04
Det kommer vel an på om hvor ondt i ryggen den har, ellers massere det væk/lade den stå (det kommer selvf. an på graden af smerte) og så anskaffe sig en isabel vert sadel med luft i puderne :) så er det vel okay at ride den.

Mvh. Kode123

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 20:31

Man bør aldrig ride med en sadel, der ikke passer, og man bør altid tjekke den.

At ride en hest du ved har smerter, er da ren tortur! Hvem gør det? ?:-)

Ville personligt aldrig låne en sadel, der ikke passede min hest 100% ;)

Duke
Behind every good, knowing horseman,
there is a horse that knows them better.
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 20:41

Gud, så mange der springer dette indlæg over?

Duke: "At ride en hest du ved har smerter, er da ren tortur! Hvem gør det?"

Tjah, det gjorde jeg da? Men jeg vidst det så heller ikke.

Men jeg ved, at den sadel jeg kan låne ikke passer helt. Men for at smide den på krikkens ryg, ride et program på 3 min og ud igen?

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 20:48

Det er dit valg. -Jeg ville bare ikke gøre det ;)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 20:50

jeg får aldrig min sadel tjekket.. kan godt selv se om den ligger råddent, eller om hesten har ondt i ryggen.
Har i øvrigt lige købt ny sadel for et par minutter siden :P. bliver lækkert at få den hjem!

den dressursadel jeg har nu er nemlig lige stor nok til fanta :).

Men jeg ville ALDRIG ride en hest der har ondt i ryggen..ALDRIG!
jeg ville lære min hest at det ikke gør ondt, og så få en perfekt tilpasset sadel til den.

Amanda&Fantacy

Dont close your eyes.
See the images.
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 20:58

TheNobody: Det forstår jeg ikke? Hvis du havde fået dyrelægen ud og kigge på sadel, og han havde sagt hesten havde lidt ondt i ryggen, ville du så slet ikke ride den?!

Ville du lade den stå stille i et halvt år, fordi den havde små problemer med ryggen? Når det eneste der er at gøre er at give ryggen masage, og droppe sadlen? Jeg ville sgu syntes det var værre, at lade hesten stå stille i et halvt år så! Og det ville min hest IKKE kunne klare! Aldrig! Det var DET, der ville tage livet af hende!

Og i dag fik jeg jo netop en sadel der passede :) .. Og tro mig, jeg har øvet meget i stalden med at tage ridegjorden af, og på for at lære hende det- og det går fremad :)

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:00

Man behøver jo ikke ride hesten, for at give den motion ;)

At gå lange ture i skoven, op og ned ad bakker, giver rigtig gode rygmuskler. Så er hesten klar til at bære rytteren, når man får en korrekt tilpasset sadel ;)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:02
Duke: Så man skulle gå en tur hver dag, i et halvt år? Ville min hest sgu også blive sindssyg af ;) .. Og hesten kan få uvaner, hvis den bliver longeret for tit. F.eks hænge i tøjlen ;)

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:16

Så longer uden tøjler?

Man kan lave en maaasse samlende øvelser fra jorden, som er lige så gode, som at lave dem fra ryggen. -Ja faktisk bedre, da du slipper for evt. at ødelægge ryggen på hesten. ;)

Man har lige så mange muligheder, for at lære hesten noget fra jorden, som fra ryggen - hvis ikke flere ;)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:19

Duke: Ja, men jeg kan jo ikke "lege" med krikken hver dag? Der er 4. km. ned til hallen (Hvor hesten ikke må være løs) Så er jeg faktisk "forvist" ( :P ) til en lille longe bane udenfor, som er sindssygt smattet?

Og det er da noget pjat at jeg ødelægger hestens ryg, når jeg rider uden sadel?

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:25
TheNobody: Forresten - tillykke med sadlen :) .. Og held og lykke med at ride den til, er altid noget bøvl! :P

0
0
Svar på denne tråd

Line...
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:25

Du kan jo godt lege med hesten, selvom den har snor på.

Bomtræning, cavalettitræning, forhindringsbaner osv.,

er alt sammen med til, at styrke hestens selvtillid, tilliden til dig, og den smidighed ;) -Det hjælper på mange ting :) (Samt at det opbygger muskler)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 21:32

Duke: Ja, men hvis jeg longerer for ofte, vil krikken begynde at få den uvane den vil hænge i tøjlerne når den får rytter på ;) . Du har 100% ret i, at det er sindssygt sundt for krikken at arbejde fra jorden, men jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle gøre det, når jeg bare kan ride uden sadel?

(Skal lige siges hun bliver longeret 1 gang om ugen, og leget med hver 2 uge, hvis ejeren accepterer det den dag) ;)

Nå, jeg vil hoppe i seng, så vil først kunne svare i morgen (hvor jeg skal i skole fra 12 til 23 8-) )

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 21:31
honey har haft problemer med nakken. der red jeg hende ikke i 2 måneder. det skal ikke blive værre end det var. så ville jeg massere+havde kiropraktor til den, og så longere den med indspænding for at holde den i form. jeg ville aldrig ride en skadet hest, hvis jeg vidste at den var skadet.

Og jo tak ;).

Amanda&Fantacy

Dont close your eyes.
See the images.
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 23:26

TheNobody: Det forstår jeg altså ikke? Kan du forklare mig, hvorfor du ikke vil ride en hest med dårlig ryg grundet sadel? Når du bare kan ride uden sadel, og hesten ikke har smerter?

Forresten er det dumt at longere med indspændingstøjler for ofte, da hesten kan begynde at hænge i tøjlerne så.

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 10:31
Line : jeg er overbevist om at det ikke kun gør ondt når sadlen ligger på. ligemeget hvilken skade hesten har, kan den sagtens blive værre af at få en rytter på ryggen. specielt rygskader.

Det er netop det jeg skal have mine heste til ;). de skal lære at lægge sig mere på biddet, så de kan komme til at gå mere stabilt :).

Amanda&Fantacy

Dont close your eyes.
See the images.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider