Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Wee.. Fire nye heste ;-) Læs venligst mere..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2005 21:11

Harj Alle Jer ænder..

Ja, jeg har jo så fået (eller mor har købt) Fire fjordhopper.. To 'ældre' hopper med føl fra august og september..

De er enormt søde, ved første intryk, men når man går op og ned af dem, er de nemme at blive irriteret på da det er nogle bestemte damer, ham som ejede dem før (en mand på 70 år) har ikke rigtig haft dem i hænderne de sidste par år, såh de er meget sån deres engen.. Følene havde han dog haft lidt i hænderne, heldigvis ;-)

Det er jo såh første gang jeg har mine egne føl, så var vildt spændt, men det er gået meget godt, har nu haft dem i hænder næsten hver dag i 6 uger. De er blevet enormt nysgerige, og sjove at se på.. De er jo vel det man kan kalde vinterføl og utrolig dejlige

Nu til hopperne, de er jo nogle lidt bestemte damer, og hvis de bestemer sig for at de skal den vej, såh går de bare, moser gennem mig som var jeg luft Men hvis jeg så lige har dressurpisken med, og viser dem den såh bliver de til engle på få minutter ;-)

I starten gik min hoppe Velour, på en mark ved siden af de andre så, de kunne lære hinanden at kende+ at hun står i en boks mellem dem i stalden om natten. :-D De gik fint nok, dog var Velour vildt trist, og savnede virkelig de *gamle* venner (hun er jo blevet flyttet ud til de fire nye) Vi troede næsten hun var syg , såh trist så hun ud Nå men efter en uge, blev de lukket sammen, vi var klar på at Velour fik nogle tæv, men overaskende nok, blev det kun til enkle hvin fra hendes side af, lidt 'hvæsen' fra de andre, og tja så var det ovre.. Vi (min mor og jeg) fandt ud af at dejligere sammen-lukning findes ikke..

De eneste problemer vi har haft, har været at de ikke vile ind to aftener og at følene er begyndt at gå deres egne veje, de ville nemlig ikke ind sammen med Velour og hopperne, dem skal vi som real jagte ind..

Nå jow, i har ikk fået afvide hvad de hedder og hvor gamle de er endnu Hvordan kunne jeg dog glemme det?

Nå, men Jenny, som er den yngste af 'mødrene' er 16 år, og Nelly, den ælste er vist nok 19 år.. Følene er jo som sagt fra august og september, og er blevet kaldt Shiva, og Sigyn (<- noget tidligere ejer har fået dem kaldt..) De har alle stambog, brændemærke ovs.. Årh, elsker dem Og hvorfor vi købte dem er forde at min mor altid gerne har villet køre vogn med nogle heste igen (gjorde hun meget som barn) også skal min lillesøster også snart have en pony at arbejde med, såh, derfor købte hun hopperne og følene fulgte ligesom bare med ;-)

Håber i nød at høre på mig, er nemlig enormt god til at gøre en kort historie laang ;-) Hihi..

Nogle andre som har fået nye heste, eller andet som har ændret livet for jer og hesten såh smid det enelig her :-D

Kram Ditte

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  10-12-2005 21:14

Læste ik li det hele :P

Men det lyder da dejligt :D

Kan du ride dem, eller er det bar "Hygge ponyer"?

MVH. Mijn Fylla

- hende med den lækre pony

0
0
Svar på denne tråd

Hehe..
Forfatter: 
Dato:  10-12-2005 22:33

Mijn Fylla : Helt i orden (argh, såh har jeg jo gjort det for lang ;-) Ka' bare ikke det der med korte inlæg )

Ja, jeg kan godt ride dem, men har ikke tid, såh jeg venter til foråret med at prøve dem ;-)Der bliver der jo også senere mørkt og Shiva og sigyn så småt skal til at vendes fra.. :-D Såh har jeg jo vist udnyttet muligheden ret godt ;-)

Kram Ditte & Velour, Jenny, Nelly, Shiva og Sigyn

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2005 10:10

Stort tillykke med de nye heste :)

Hvor fik du dem fra?

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
"Til syvende og sidst er det et spørgsmål om inspiration"
0
0
Svar på denne tråd

Øhm...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 15:12

Natacha : Taak, vi købte dem af en 'ældre' mand :-)

Kram Ditte & Velour, Nelly, Jenny, Shiva og Sigyn.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  16-12-2005 15:26
Lyder dejligt. ;)

{ Lea }

Zig-Zag er bare min drøm.

Du er den bedste.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider