|
|
| Kan jeg springe 2 dage i træk? |
| Forfatter:  |
Sandra(Beauty Star) |
| Dato:  |
08-12-2005 21:40 |
|
Hæj ænder  Må jeg godt springe 2 dage i træk, hvis den ene dag bare er lidt hygge spring, og den anden dag træning (undervisning)? Og hvor mange gange syntes i at det er okay at springe om ugen? Hygge eller seriøs er op til jer, men skriv lige begrundelse med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Højst 2 gange i ugen, så hestene ikke bliver trætte af det.
line & Nikita *Team Jumptime. *New forest 06 -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456456456 |
HGlarsen |
08-12-2005 21:45 |
|
Altså - mine ponier springer tit 2 gange i træk da de går stævner meget ofte  * Jeg springer KUN undervisning 1 gang om ugen ellers - da de netop skal syntes det er sjovt og ikke se det som et arbejde! * Og når de går stævner så tit, skal de ikke springe meget mere ud over stævnerne, men jeg kan ikke undvære undervisning! * Hvis jeg starter mange stævner i træk i lang tid så plejer jeg ikke at springe undervisning, og hvis jeg skal springe stævner 2 weekender i træk så plejer jeg bare at springe meget lidt! * -Hvis det er en hyggepony der ikek går stævner kan den nok godt springe mere..
Pernille H. G. Larsen (Team AND) Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum... |
*Gajolen* |
08-12-2005 21:48 |
|
kan du sagtens... Min lille pony springer ofte 3 gange om ugen: Altså en træningsgang hver onsdag, og så springstævne lørdag og søndag... Men han er også i super kondition... Men spring du bare to dage... det tager den INGEN skade af 
KØS *Gajolen* - Man er jo SRINGRYTTER 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| William og Tiger :'( |
Sandra(Beauty Star) |
08-12-2005 21:51 |
|
HGlarsen: Endtil videre starter vi ikke stævner.. Vi var til et i lørdags, spring, men tror vi venter til januar med at starte flere.. Men kan jeg springe hende 2 dage i streg? Hun ELSKER at springe, og lyser helt op på en springbane!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| brumbrumbrum |
Odin |
08-12-2005 22:04 |
|
Ja det kan du da godt - hesten dør jo ik af det.
Odin med Sasha Det underlige kriggedyr
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 345345 |
HGlarsen |
08-12-2005 22:07 |
|
Sandra: ja det kan du godt - så længe du ikke presser hende meget begge dage! Du kan f.eks tage lidt hygge edn ene dag, og seriøst den anden!  Du kan sagtens springe din hest to gangei streg, men du skal også passe lidt på med dagende efter, der skal du nok tage den lidt med ro!  Det er nok smartere at ligge de to dage så de ikke var lige efter hinanden, hvis det er muligt   Når du ikke starter osv, så vil jeg umiddelbart sige at den sagtens kan - eller det kan den sagtens! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sagtens sagtens !! |
|
|
Mine blir springet 2 gange til træning, og self oss 2 gange i week ! De er ik døde endnu 
Nina Christophersen Gør livet til en fest, rid Spring hest  Super III'er spring-pony tilsalg . Se HP! Stald Egeskov Ridecenter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456456456 |
HGlarsen |
08-12-2005 22:11 |
|
Sandra: næsten alle stævneheste springer j også to gange i træk i weekenderne, og der yder de også meget! så det er ikke skadeligt, med mindre hesten ikk har været redet i flere måneder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sandra(Beauty Star) |
08-12-2005 22:25 |
|
Pernille: Jamen det bliver også kun hygge imorgen.. Men det er fordi jeg skal have undervisning lørdag nemlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Op tiul hesten.. |
|
|
Sys det er op til hesten. Hvis du føler hun sagtens vil kunne klare det så kan jeg ikke se noget problem i det.
Mvh. Sofie og Tøffeldyret Stolt dressur og distance rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 456456 |
HGlarsen |
08-12-2005 22:34 |
|
Okay  Tror ikke det gør det store,  Men ville ikke selv gøre det, men det er fordi at mine ejne springer så meget ud over træning, så de får jo nok springning 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123123 |
Hopzen <33 |
09-12-2005 11:49 |
|
Jeg synes det er ok at gøre det én sjældent gang bare det ikke er hver weekend... Min mening er at jeg synes det bliver for meget hvis man rider stævne både lørdag/søndag 2-3 uger i træk og så stadig ride undervisning én eller to gange om ugen... ellers kører den jo træt i det enormt tidligt... men to dage i træk ville ikke skade den... når du jo selv siger at det ikke er specilt hårdt, men lidt hyggetræning.. hvis bare man ikke gør det hver dag!
<3-min dejlige springer-<3 -
2-day -
2-morrow and... -
4-ever "Bugsy boy: jeg savner dig for vildt. jeg holdt virkelig meget af dig <3"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hueogvanter |
Molle |
09-12-2005 11:53 |
|
Kan du sagtens. Men som Chela siger, det er jo nok mest dig der kan mærke det på hesten 
,, Molle & Polle '' En rigtig Ismule ka' Tölte Stolt medlem af StenKlubben <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm. Svar! |
|
|
Min springer normalt kun 1 gang om ugen, med mindre vi er til stævne, og har jeg startet to dage i træk så dropper vi den næste undervisning. Da jeg nødigt vil overbelaste hendes sarte bagben! Men jeg går ikke ind for mere end max 2 ganges spring på en uge, men slet ikke 2 dage i træk.
. Zazs . Livet er ikke Fucking andet end hvad du selv gør det til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Bettina(Maja) |
09-12-2005 12:38 |
|
Elsker spring hehe springer alligevel kun 1 gang om ugen og så til stævner så det bliver tit til 3 gange ...
Knus Bettina og Karmalita Dancing Devil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej foor dig og hej for mig |
<3 Jolly 4-ever !!<3 |
09-12-2005 12:49 |
|
hey.. højest 2 gange om ugen.. ville helst mene stævne og, så træning.. Rigtige ryttere rider Connemara 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sandra(Beauty Star) |
09-12-2005 18:30 |
|
2 dage i træk blev der intet af i denne omgang, for hold da @/%# det var vildt glat idag! Rider ikke i hal lige i øjeblikket, og ude er det os bare pisse koldt  Så det er klart det er glat...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jo det må du godt |
Wonder! :) |
11-12-2005 12:55 |
|
jo. du må godt springe 2 gange om ugen men du må også springe 3-4 gange men så skal du også stoppe når du har sprunget i 30min ellers vil den ikke springe mere!! 
Wonder skal vuderes men hun er ikke til salg!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det må du vel selv om |
|
|
principielt kan man jo godt springe hver dag, så skal man bare ikke springe ret mange spring. det kommer meget an på hestenhvad den egner sig bedst til. jeg springer sjældent mine ret meget. når de har gået stævne springer de ikke ugen efter, medmindre de har gået dårligt. eventuelt tager vi så lidt serier i weekenden efter. i denne måned var jeg til stævne søndag d. 4, det gik fint, jeg var placeret i Mb'en og den sprang rigtigtigt fint. derfor har jeg ikke sprunget siden. i næste weekend skal vi ride landsstævne på vilhelmsborg, så jeg skal springe træning på tirsdag og så stævne fredag, lørdag og søndag. normalt ville han så få fri ugen efter, men der har vi juleafslutning for rideskolerytterne, og et af højdepunkterne er altid højdespringningen, hvor jeg naturligvis skal ride med. efter det har han pause indtil januar. det bliver ialt 5 gange springning på hele december. på en hest jeg muligvis debuterer i Ma på om en uge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaa... |
Lille P |
11-12-2005 20:48 |
|
vil sige deter op til hesten... du kan mærke på din hest om den er klar til det eller ej det kan vi ikke 
Kram fra Katter og den fantastiske P Bøj jer for den store Donna Leonora Hest købes: 6-9 år over 160 stg. Gode gangarter skal være redet i mindst LC dressur højst 32000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|