Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Så sluttede min praktik hos søstrene Lund.
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:25

Ja, jeg har her i uge 48, været i erhverspraktik hos Tina og Charlotte Lund. Jeg boede på stedet, i et lille værelse i en længe til gården, men heldigvis var varmen da tændt (:

Jeg ankom søndag, hvor jeg straks blev sat i arbejde - fik fri klokken 18, men skulle dog holde ørene åbne, for inden for de næste par timer ville Tina og Charlotte komme hjem fra stævne, og der skulle hjælpes med at læsses ud. Det gjorde jeg så.

Mandag kom der en praktikant mere, hvilket faktisk var utroligt rart - vi besluttede os at bo sammen på værelset, da vi kom godt ud af det med hianden, og det var rart med noget selvskab. (Btw, den anden praktikant er Simone med Shadow eller Simone & Shadow herinde)

Resten af dagene lavede vi egentlig det samme - arbejdsdagen begyndte klokken 7:30 og sluttede klokken 18, og i de timer sadlede vi heste op, sadlede heste af, varmede heste op for Tina og Charlotte, red selv et par stykker, pudsede en DEL hovedtøj, da alt skal pudses efter brug, trak heste på fold, på bånd eller i skridtmaskine, fejlede, rullede bandager op, ordnede sadler, stilte spring op, tog spring ned, osv. osv.

Alt i alt var det en okay uge, men vil ikke sige jeg savner det, overhovedet. Det er ret hårdt arbejde, og så bryder jeg mig ikke om at have heste som ARBEJDE - jeg har det fint med at det er min hobby.

En hel anden ting er den måde at hestene rides på, som jeg ikke helt kan forstå - men måtte jo følge deres instrukser, da det er deres heste (:

Written by Kia.
she's burning on the inside wiihtout you; and that's the end of the story
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:29

Lyder som en god uge - Og ja, det er hårdt, sådanne ting..

Lidt sjovt du mødte en herinde fra :) .. Velkommen tilbage ;)

:-D Line & Danielle :-D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Hvis en ko kunne grine, ville der så komme mælk ud af dens næse?

. B-) *Jeg holder øje med jer* B-)

0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:30

Ej det må da have været en god oplevelse ;-D

Heldige kartoffel (Tror bare ikke min ryg ville have kunne holde til det arbejde . Kan ikke engang holde til at stå i en butik uden at få mega ondt i ryggen)..

Hvordan rider de da hestene? er da helt nysgerrig?

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:31

Lyder som en okeey uge, jeg ville nok have synes det var fedt, elsker at arbejde med heste..

Det er sjovt nok at prøve at ride andres heste, for man finder ud af nogle andre ridetekniker, også selvom du måske synes det var svært! :)

Katrine & Latent Lafaette
<3
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:38

Katrine: sagde ikke, at jeg synes det var svært ;) hehe.

jeg elsker også at arbejde med heste, men når du den sidste dag sidder og nærmest håber på at du ikke skal varme flere heste op, går det sjovt lidt af :)

Mia-musen: "Bevæg biddet, Kia!!" - ved det mente hun, efter forklaring, at jeg skulle tage i dne ene tøjle, derefter i den anden gang på gang, så hesten kunne "føle" biddet i munden, og til sidst gå ned og bukke efter - og slog hesten fra, skulle jeg bare tage mere fat. - det vil jeg stortset kalde for at save hesten til biddet, og er ret stor modstander af dette; går nu mest ind for et konstant let pres på tøjlerne, og ridning bagfra, så hetsen løfter sig og kommer i rette holdning ;)

og så rides alle heste, undtagen en, med fortøj, plus de fleste med glidetøjler eller chambon.

Line Larsen: Tusind tak (:

Det var bestemt en spændende uge, og pigerne er rigtig flinke, det er ikke det.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

123123123
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:42

jeg ville nu syntes det ville være meget sjovt at komme i praktik sådan et sted.

men hvis "forretningen" skal køre bliver de jo nød til at gøre noget... og måske er det nemmere/hurtigere for dem at arb. hesten ned med tøjlen end at ride den ned med sædet eller bagfra... og de er jo springryttere... og når det er flere der rider på hesten (passere + tina eller charlotte) kan hesten jo godt blive forvirret fordi den får noget forskelligt "at vide", men kan bestemt godt se og forstå hvad du mener!

<3-min dejlige springer-<3

• 2-day
  • 2-morrow and...
  • 4-ever

"Bugsy boy: jeg savner dig for vildt. jeg holdt virkelig meget af dig <3"

0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:45

.. okay..

Ja, er også selv modstander af at heste bliver "rykket" til biddet istedet for at blive redet til biddet. To helt forskellige ting ..

Men det må have været ret fedt at prøve at varme "de kendte" heste op ;-D hihi..

Springtræner de egentlig den samme hest hver dag? Altså om hver eneste hest springer hver eneste dag? For på deres spring-dvd snakker de om en masse springøvelser, der skal laves fx. 3-4 gange om ugen, hvilket lyder ret overdrevet

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:48

Der er altså også forskel fra rytteren som rider med både sæde, tøjle og ben, end fra rytteren som rider med tøjle vil jeg så lige sige.

Jeg har ikke set dem ride heeelt vildt mange gange, men de rider altid til vores landsstævne, og sys de rider okeey, men absolut ikke helt min smag.

Jeg kan allerbedst lide min ridelæres metode.

<3
0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:50
Giver Katrine helt ret

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

Jamen...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:50

Så har du fået de oplevelser med hjem :)

"Velkommen tilbage".

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
"Til syvende og sidst er det et spørgsmål om inspiration"
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:51

Der findes jo mange meninger om den korrekte ridning - ja, nok lige så mange meninger som rytter, men jeg synes ikke helt om deres metode. Men har BESTEMT set værre, og Charlotte rider også rigtigt pænt ind i mellem :)

Hehe ja, det har skam været sjovt at varme hestne op og ride, men hold da op hvor er man bange for at der skal ske et eller andet, det er jo vildt dyre heste :b

De rider for det meste dressurøvelser egentlig, tror kun de laver små springøvelser to dage :) og det var ikke på dem allesammen.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:54
Hihi.. Ja tænk, hvis du red på én af dem og så den snublede og blev halt (ret usandsynligt) Men tænk hvis den fik en kronisk skade.. hehe .. Tag jer ikke af mine små fantasier

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:55
Keah. - jo dyre, jo bedre, så der var nok ikke så stor chance for at du skulle gøre noget forkert :P
hvis du gjorde noget forkert, så er jeg også sikker på at der ikke ville ske noget! hehe

<3
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:56

Den tanke røg igennem mit hovede mange gange, tro mig :b

eller hvis der skulle ske noget når man trak en ud til skridtmaskinen eller sådan :b hehe.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:58

Kender det godt!
Jeg var også hestepasser for min gamle ridelære, Claus Kirkegaard, han red også en hest, som jeg lige har set til salg for over 1.000.000 på horse :P
Man skal selvfølgelig tænke sig om og ikke bare stå og jage rundt på dem på folden, det ville sku være træls hvis der skete noget med en talentfuld hest.

Selvfølgelig er det også træls med en "normal" hest :)

<3
0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 18:59

hihi..

Nåårh ja, sådan nogle proffe springheste har vel også en rigtig god balance Så sandsynligheden var vidst ikke så stor

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:01

Det kunne også være noget med "åh nej, hvad nu hvis jeg har lagt bandagerne for stramt" eller et eller andet åndssvagt :b man vil jo ikke kludre i det :P hehe.

Ja, det er ærgeligt ligemeget hvilken hest det er, som kommer til skade - jeg er bare altid ekstra opmørksom på andres heste, og ja.. Når det er SÅ dyre heste, tror jeg ikke min skole/praktikforsikringsting ville blive så gæad + at mit "ry" hos Lunderne ville nok ikke være så godt :P

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

Bzz bzz
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:04

hehe

Jeg ville nok også have det sådan huh..

Mvh.
Mia-musen
~~Blackie~~
0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum...
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:10

Dejligt at du har fået nogle gode oplevelser med hjem.

At Tina og Charlotte rider sådan er jol bare deres måde. Altså deres heste er jo allesammen stive i nakken og i det hele taget temmelig flade at se på i mellem springene. Men det er jeg jo deres måde at ride på - og gode resultater opnår de i hvertfald.
Men ja, hestene er ikke arbejdet særlig smidige. Min veninde der har købt en af Charlottes heste laver ofte grin med det fordi den er så stiv. Hesten har en meget lille og tyn hale, så hun plejer at sige at det faktisk ikke er nogen hale, men enden af et kosteskaft der stikker ud... altså at hesten er et kosteskaft... hehe... Dette ændrer dog ikke det faktum at det er hendes bedste hest, samt hendes ynglings af dem alle.

KØS ;-D
*Gajolen*

- Man er jo SRINGRYTTER (y)
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:15

Præcis - det er jo deres ridemåde, så man måtte jo bare gøre, hvad der blev sagt :b

men ja, ret stive og ikke særlig smidige, men altså. SÅdan er det jo (:

Haha, kreativt :P

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:17

Ja, og bare man ved at det er dyre heste bliver man altid så forsigtig..

Det vigtigste er jo også bare at det fungere imellem hest og rytter og at de som ekvipage har det godt sammen og kan samarbejde :)

<3
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:20

Ja, det er jo det - sådan da.

Jeg går stadig ikke rigtig ind for ridemetoden, men sådan er vi jo forskellige (:

Jeg tror heller ikke, at jeg ville kunne ride som dem; have sådan et.. Jaeh, upersonligt forhold til hesten.

Hesten er sadlet op når de kommer og sætter sig op, så rider de i en halv times tid, rider hesten ind i stalden igen og tager den næste - jeg har ikke ste nogen af dem pussenusse eller noget som helst.

Jeg vil mene, at ens eget forhold til hesten også spiller ind :)

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-12-2005 19:24

Ja gir dig ret..

Jeg ville heller ikke selv kunne have sådan et asocialt forhold til min hest.

Noget af det bedste jeg ved, er at stå på staldgangen med Laffe, strigle hende, nusse og vaske hove osv.

Jeg kan godt lide det :)

men sådan er folk jo så forskellige..

<3
0
0
Svar på denne tråd

Hvor er i sjove at høre på...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 17:27

Keah: Hvilken hest var det som du red ? For mange af de heste som kommer ind, er jo slet ik deres egne heste. Så dem de får ind er nogle dumme krikker som ik kan en skid. Men som de slutter af med at få nogle gode resultater på ! Så mon ik du var uheldig at få en dum krikke..?

Desuden så tror jeg IK at Charlotte eller Tina har bedt dig om at rykke hesten i munden.. Måske er der noget duh har misforstået der !!

Tina og Charlotte har jo desuden, slet ikke tid til selv at sadle alle de heste op selv. Så nåede de jo nok kun 8-10 heste per dag !

Og at deres heste ikke er særlig smidige.. Ha ha... Har i selv redet hestene eller ?
Jeg har redet langt over halvdelen derovre, og de fleste heste er Så smidige at du næsten kan rive hovedet om til r*ven i galop... Tsk tsk... Hmm, i lyder rigtig bagkloge allesammen, meget morsomt at læse... :D

Nina Christophersen
Gør livet til en fest, rid Spring hest
:D

Super III'er spring-pony tilsalg . Se HP!
Stald Egeskov Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

Stald Egeskov ridecenter
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 17:40

Sjovt du siger at de lyder "rigtig bagkloge alle sammen", for det synes jeg da også du lyder lige nu ?:-)

Kh. Susy
- også Kendt som *Æblet* :)

Stolt medlem af: 100% stavegenier :)

0
0
Svar på denne tråd

stald egeskov...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 17:50

ved ikke om det er henvendt til mig, men ved udemærket hvad jeg taler om... Det er af mine bedste veninder der har den og hun er på Landsholdet, så hun har rigtig mange fine heste... og har redet mange fine heste... Hun rider sammen med Lund og på nogen af deres heste en til to gange om ugen... Og på Dunja hver dag.

selvfølgelig vil deres heste være smidige i forhold til heste redet hos amatør ryttere... men i forhold til f.eks. Linnea ericsson's så er de altså ikke særlig smidige... linnea's heste går ofte rundet og i holdning hele banen igennem, og er MEGET eftergivende på tøjlen... sjælent at man ser Tina eller Charlottes bøje nakken inde på banen. Dette er der ABSOLUT ikke noget i vejen med, for de gør det sindsygt godt... og de er begge enormt dygtige... men som alle topryttere har de deres egen ridestil.

KØS ;-D
*Gajolen*

0
0
Svar på denne tråd

Hehe...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 22:16

Æblet: Jeg ved nok hva jeg taler om, ellers ville jeg nok ikke sige det !

Gajolen: Mine heste er da utrolige smidige, og får tit ros (blær blær) for at mine heste er så smidige ! Men Ingen af dem går til biddet inde på banen, og dette er heller ik meningen medmindre du rider dressur !
At de går til biddet er kun for synets skyld !!

Hehe snakker du om Diana Kramer, som har lånt Dunja eller hvad ?

Tjae... Ska vist slet ik udtale mig om hvordan Dunja går med hende på ryggen !! Tsk tsk...

Nina Christophersen
Gør livet til en fest, rid Spring hest
:D

Super III'er spring-pony tilsalg . Se HP!
Stald Egeskov Ridecenter

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 22:23
Nina: kloge åge?

[Sandra Louise Elfort]
Islænderrytter og heavymetal-tilhænger
0
0
Svar på denne tråd

så bliver det vidst personligt nok
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 22:24

jeg har aldrig siddet på nakken af lunds heste, ej heller nærer jeg ønske herom. men jeg må nu altså give at de ofte ser noget usmidige ud i nakken. dermed ikke sagt at de er det. sådan ser monty jo også ud når han render rundt inde på banen. hvorimod når linse rider ligner det små gummibolde der springer rundt.

I sidste ende handler det jo ikke om hvorvidt det ser ud eller ej. og iøvrigt nina, skulle jeg hilse og sige at dine heste ser noget mere gennem gymnasticerede ud på de billeder jeg har set, end hvad jeg nogensinde har set nogen af lunds heste.

nu skal man jo også huske at lund og linse rider forskellige heste. lund kan godt lide dem lidt lave i halsen og korte i nakken. linse vil helst have dem rejste og typen som går med bukket nakke på fold. meget af det skyldes da ridning, men ligeså meget skyldes halsens placering. jeg har en af hver. skimlen ser altid godt ud når den går. monty ligner en der har slugt en kost, de springer begge fint og jeg har rimelige resultater på dem. men det ser nu pænest ud på skimlen.

hvorvidt diana kan ride dunja eller ej, det aner jeg ikke. men hun har jo klaret sig ganske godt og jeg har set hende ride lidt andet. hvilket hun har gjort glimrende.

Med venstre hånd
Line og Calano

Allé rideudstyr
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 22:31

Nej, jeg har IKKE misforståët det- for da jeg gjorde som jeg beskrev, blev jeg rost og fik afvide, at det var korrekt.

Og nej, jeg fik ikke bare en dum krampe. Jeg red bla. på Laiko, True Star, Dolce, Chiquitta, MissBehaven og Winne+ en hel del andre.

-Desuden kan jeg informere om, at de ikke rider mere end ca. 8 heste dagligt, alligevel.

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 22:33

Nogen dejlige heste de havde? ;-D

:-* Mvh. Theis & Den Perfekte Hest :-*
~ Dance with the Devil
0
0
Svar på denne tråd

answers
Forfatter: 
Dato:  04-12-2005 23:02
Hestene var super søde. (:

Written by Kia.
0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 19:28

synes nu også du går en smule over strejen Nina... Du bliver meget nedladende og bedre videnende i din sidste kommentar, hvilket jeg ikke synes der er nogen der har lagt op til.

Er helst fri for at kommentere enkelte rytteres evner uden deres tilstede værelse. Det jeg har kommenteret har ALDRIG været om lund var dygtige eller ej, for uden tvivl er de fantastiske!
Det jeg kommenterede var, at jeg godt kunne forestille mig at de ikke var overvælende smidige. Og da Diana så har Dunja, har jeg jo både set hende på den og snakket med hende... om hun rider den godt eller dårligt vil jeg ikke udtale mig om, men helt elendigt kan det vel ikke have været når hun red til placering i samtlige af hendes klasser til sidste landsstævne ;-) For det andet var det heller ikke på springbanen at hun driller med at den ikke er overvælende smidig, men i den daglige dressur.

Men tror vist heller ikke du skal komme for godt i gang, men at rakke ned på andre... uden at noget at holde det i...

KØS ;-D
*Gajolen*

0
0
Svar på denne tråd

En overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 21:15

Er det bare mig, eller bliver der rakket lidt ned i øjeblikket...

Hvis man har en kommentar kan man da lade vær med at nævne navne,

Diana kan da ikke forsvare sig herinde, vel?

Knus Louise med den smukke og søde Luna

Louise elsker Luna

Og sådan er det, det kan ingen ændre på.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  05-12-2005 22:03

Øj , du var heldig at der kom en anden.

Jeg var i praktik hos Vibeke d. andersen, og der boede jeg selv og jeg fik godt nok hjemve.

Og det er mega hårdt , men sådan er det!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider