Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

At blive lederen/den dominerende...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 19:08

Hej Ænder,

Et lille 'Horsemanship'-indlæg herfra ;D

Jeg tænkte på, hvad jeres bedste bud (evt. egen metode?) på at sætte jer i respekt hos hesten, og blive dens leder, ville være?

Der er jo heste, der kan lide at være dominerende* eller som er 'agressiv', som nogle ville sige - hvordan ville I tackle dette?

(*Bemærk: Dominerende er ikke lig med tyran).

Eller at vinde tilliden hos en meget ømtåelig hest?

Afslappede heste, opmærksomme heste, "problem" heste - hvad ville I gøre?

Måske har I selv været ude for noget helt tredje :) Del jeres erfaring/metoder med os! (Eller mig ;D Lol!).

Fortsat god aften.

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
"Til syvende og sidst er det et spørgsmål om inspiration"
0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 19:13

Hvis min fx. er fræk i stalden plejer at sige 'øhrv' :-P og så trampe i jorden foran mens jeg ligesom indtager en aggresiv position ;-)

Mht. andre heste så er det meget forskelligt fra hest til hest og da jeg har haft med mange heste at gøre så kan jeg ikke lige huske alle metoderne :-P

Mvh. Rikke&Spot

Hvor er Dondi?
www.heste-nettet.dk/fo...676/87676/

0
0
Svar på denne tråd

RikkeJ (Spotlight)...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 19:16

Og hvad dernæst? Hiver du din Laserpistil frem og så begynder I at sparke/skyde på hinanden :D?

-Ej, jeg kunne ikke dy mig.

Meget interessant metode. Langt mere brugbar, end den så berømte "håndmad" ;)

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 19:41

Jeg behandler Belinda som jeg ville behandle et barn. -Det er i hvert fald min nye taktik, da alt andet ikke vil lykkes for mig. :P

Så hvordan jeg bærer mig ad, og om det virker, vil tiden vise ;)

Bliver hun sur, siger jeg: "Du behøver ikke blive sur, men jeg skal nok stoppe." -Hun bliver oftest sur i situationer hvor andre heste ville reagere mere angstpræget. Altså vende det hvide ud af øjnene, panikke og hoppe væk.

Hun er generelt ikke interesseret i mennesker, og den eneste der rigtig må komme til hende, er mig. Andre må kun røre hende i hovedet - alle andre steder er forbudt område og overskrider de hendes grænser, vanker der bank i form af nap.

Hendes tillid er ikke vundet endnu, ej heller hende respekt, men hun bliver aldrig sur på mig medmindre hun bliver usikker.

Følle må jeg gøre alt ved ;)

Det minder mig om, at jeg skal have lagt billeder af Punto med tørklæde på hovedet, ind :P

Duke
Where there's a Will there's Way
Don't Delay what you can Do Today
Well if Clint Eastwood turns up to save us
- Tell him to rack off too!
0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 19:53

Det har jeg aldrig tænkt over. Hvis hesten gerne vil afsted ud og løbe imens jeg trækker den, river jeg ufatteligt hårdt i troktorvet stamper i jorden og hæver stemmen. Bine havde en periode hvor hun blev ved med næsrmest at vælte mig når hun kom ud, så til sidst endte det med at jeg lappede hende en. Hun blev hverken bange eller noget med stod bare og kiggede. Så gav jeg stille slip og hun løb da hun fik lov.

Normalt plejer jeg at hæve stemmen, trampe i jorden eller noget lignende, men forskelligt fra hest til hest. Andre skal jeg bare tage det stille og roligt, går evt. lidt væk og de stopper, da det ikke er sjovt når jeg ikke gidder dem når de tigger eller lignende.

Forskelligt fra hest til hest, men jeg mener nu godt man kan give dem et dap hvis de bliver ved med noget eller ikke stopper.

/Stine.
Ordsprog og citater er altid gode at have ved hånden.
De befrier dig for at tænke selv.

0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:00

Der er jo altid Monty's plastikhånd ;D Lol!

Belinda er vel også ret speciel, selvom jeg da heller ikke bryder mig om at folk rører ved mig :P

Følle... Er det Punto :P? Jeg er altså lidt små-forvirret.

Synger du også godnatsange for hende :D?

Stine (Columbine): Har du aldrig tænkt over det :P?

-Det var så måske en idé :D

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Stine(Columbine):
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:02

Hvilket indtryk giver du hesten af at slå den?

Du siger: "Stå så stille, ellers får du slag! "

Hvorfor ikke sige: "Der er ingen grund til at tromle derud af. Slap af, stol på mig, så bliver det meget sjovere. :)"

Duke
0
0
Svar på denne tråd

gørligesokm
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:07

Gør lige som RikkeJ (Spotlight) tramper i jorden mens jeg siger med en hævet stemme , " stop det" eller noget i den stil. Ellers prøve jeg og siger jeg bare med lidt hævet stemme " Hey du!" ..

Slår ovs. hver flad ikke ;)

Det var mine ord ? - Juzze
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:11

Jep, Punto er følle ;D

Den plastikhånd.. du siger noget ;D (Hun ville jo bestemt blive meget gladere og tryggere ved sådan en tingest ;D)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Min overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:11

I bedste råbestil, plejer jeg at råbe; HallOO (Med tryk på o ). Men det kommer selvfølgelig meget an på hesten, for heste skal jo "tackles" på forskellige måder ...

<3 Asmindrupgårds Lemon Drop <3

0
0
Svar på denne tråd

Tjaa...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:17

Natacha: Her aldrig tænkt over det, da det jeg har gjordt har virket for mig og min hest. Måske jeg skulle have gjordt det? ;-D

Duke: Har ike nævnt at jeg intet andet har prøvet, da jeg har afprøvet andre metoder. Snakke med den, prøve at få den til at vente på en, få den til at slappe af på forskellige måder. Når hesten begyndter at lette forbenene, og man føler sig truet af den reagerer man forskelligt, jeg gav hende et dap, hvilket jeg ikke ser noget forkert i. Hun var hverken skræmt eller noget og det blev lettere at lukke hende ud og ind.

Jeg ser intet probblem i at man slår hesten ;-)

//Stine

0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:21

Ja, jeg er helt med på navnehitlisten for tiden ;D Der er styr på l*ortet (eller l*ort på styret?).

Hun vil uden tvivl føle sig godt tilpas - specielt hvis du nærmer dig hende i en krumrygget stilling og siger; "Såå, lille putte nutte Belinda. Søøød hest, sååå, lad nu den fine lille hånd klappe dig. Rooolig, der sker ikke noget..." ;D

Stine (Columbine): Det er aldrig en helt dum idé ;)

Ligefrem at slå. Er man lidt voldelig idag ;)?

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:22

Det var ikke det min kommentar byggede på, men derimod hvilke signaler du sender hesten. ;)

Kan du selv se hvilke signaler du sender?

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:24

Sender jeg forkerte signaler, eller var det ikke til mig :P?

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Nu er det jo den rødhåret
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:25

Nu er det jo en rødhåret dame jeg har med at gøre.

Jeg må ærlig indrømme, at jeg har været hård over for Nelli.

Nelli har stået som føl hoppe, indtil et par år siden, hvor jeg købte hende.

Dvs. at hun var vant til at gå rundt som det passer hende, den gamle ejer, var ALT for god ved hende, og han var en stærk mand, så han kunne godt holde hende, men det kan jeg jo ikke.

De første par måneder arbejde vi kun fra hånden, begyndte hun at hive i mig, eller gå ind i "mit" felt, bakkede jeg hende et stykke.

Så lærte hun hurtig at hun skal holde sig bag ved mig.

I starten maste Nelli mig på staldengangen, der stod jeg med en hovrenser, og hvergang hun gik over i mig, så vendte jeg hovrenseren, så hun fik den i maven, og nu mere hun pressede nu mere ondt gjorde det på hende, så lærte hun hurtigt at den metode ikke virker.

Nu er hun blevet den dejligste hest at arbejde med fra jorden, hun stoler 100 % på mig, og acceptere mig som lederen.

Vi leger tit fra jorden, hun kan stå som western hest, dvs. jeg slipper tovet, og hun bliver stående lige meget om jeg går fra hende, eller hvad, hun kan spandske skridt og hun har 2 gange lagt sig ned på komando, og det ville hun ikke gøre med mindre hun stolede på mig.

Og nej Nelli er ikke gået i stykker, fordi jeg har labbet hende en.

Rikke + Farinelli for altid!
Holder sammen i tykt og tyndt!

Min hjemmeside: tør du?
0
0
Svar på denne tråd

Natacha:
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:28

Selvfølgelig var det da til dig! (DoH?!)

LOL

Ej, det var til Stine(Columbine) ;)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:32

Natasha: Satte det i med vilje i kursiv for at bruge dukes udtryk. Har aldrig nogensinde sagt at jeg slår, for jeg mener der er foreskel på at give den et dap og så at slå den. Men det er jo forskeliligt hvordan folk ser på det ;-)

Duke: Det kan godt være at du tror hesten reagerer sådanne, men det tror jeg ikke ;-) Beder den for det første ikke om at stå stille, eller gå laaangsomt, bare at blive ved mig. Og ville være tilfreds hvis den bare blev hvor den skulle, gerne trav hvis den bare ikke bukkede og prøvede at slippe væk fra mig.

Den gjorde ikke som jeg bedte om (kan ikke præcist huske hvordan hændelsen foregik.) Så gav jeg den et dap. Tvivler på at den tænker, "hvis jeg ikke er ordenlig slår mor mig!"

Min hest ved godt hvis den længe teer sig som et vilddyr, så får den et dap.

//Stine

0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:33

Jeg vidste det! -Jeg sender simpelthen plastik-signaler :P

Og det staves "D'OH!" ;D LOL!

Beritt: Det var da heldigt, at hun så ikke er gået i tusind stykker :P

Jeg går selv ind for nul-vold metoder. Med lidt forståelse og arbejde, kan man vinde hestens tillid og respekt.

Jeg tror mange kan sammenligne det lidt med et ægteskab; man kan skændes, slå hinanden o.lign., men alligevel morer man sig sammen.

Dog ville jég ikke glemme den dag min mand labbede mig én ;)

(Jeg er så ikke gift, men I ved vel hvad jeg mener).

Jaja, hver sin metode.

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:36

Hvad dapper du så hesten for, hvis ikke det er for at få den til at forstå, at hvis den gør det igen, får den én til? ?:-)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Stine (Columbine)...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:37

Ja, jeg er lidt mor(d)som her til aften, så jeg vil lige tillade mig at sige, at der var en smule ironi i - specielt fordi du skrev det sådan, men åbenbart mente noget andet ;)

Ville du forklare et lille dask som at du strejfer hesten på et bestemt punkt med håndfladen i en truende bevægelse, eller at du langer ud efter hesten? (El. en anden beskrivelse).

I så fald; hvad tænker du og hvordan er dit kropssprog?

Bare en nysgerrig sjæl :)

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Natacha
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:41

Det er jeg da også, men når det går over at blive så vildt, at man kan blive sat i farlige situationer, så står jeg af, og det SKAL hesten altså vide er forkert! ;)

Nytter jo ikke rigtig noget, du giver dig til at sludre med den, når den står og losser løs på dig. :P

0
0
Svar på denne tråd

Duke..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:44

Nå har jeg nu ikke prøvet hvor den ikke har forstået det ;-) For hvis jeg gør det hæver jeg stemmen hvis den forsøger at gøre noget igen, og en forstår det ganske simpelt.

Men kan ikke udelukke at jeg ville give den et dap mere. Ville helst være fri, og gør det også hvis jeg har forsøgt andre metoder. Men jeg mener det er ok.

Syntes du det er den forkerte måde?

//Stine

0
0
Svar på denne tråd

Beritt:
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:46

Kunne ellers se sjovt ud :P

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:47

HAHA ;D Nej tror jeg ikk ;D Ville blive lidt småfarligt ;D

0
0
Svar på denne tråd

Stine(Columbine):
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:49

Om jeg mener det er forkert at slå hesten?

- Ja, det gør jeg bestemt ;)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Beritt...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:49

Jo da ;D Du kan prædike om rigtigt og forkert, imens du bruger stooore armbevægelser - det vil hesten da finde vældigt... Æhm, afslappende ;D

Men hvis hesten begynder at losse løs, er der jo tydeligvis et problem. Et problem, der skal løses.

-Nu er det ikke fordi jeg går ud fra at Nelli losser løs på dig, men jeg kan godt følge dig i, at hesten skal vide det er forkert. Det kan bare være svært at forstå, hvis hesten enten er grebet af angst/panik, føler sig truet eller ikke ved, hvad man forlanger af den :)

Kølige tanker og tålmodighed er nøgleord.

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:51

Natacha, vil du lege med en rigtig sjov hest, så kom hjem til mig.

Belinda er herlig ;D

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:53

Ja, jeg er sikker på at Belinda vil ææælske mine Krumme-viser om hesten Dodo ;D -Det gør Esma i alt fald :P

Må jeg tage min plastikhånd med ;D?

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Nah... Temmelig vidt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:55

Men jeg vil da forsøge at besvare det efter bedste evne :) Du er rigtig i det debatskabende humør for tiden? ;-D

Jeg tænkte på, hvad jeres bedste bud (evt. egen metode?) på at sætte jer i respekt hos hesten, og blive dens leder, ville være?

Og jeg tænkte på om Theis kan passe sit nye dækken.

Min metode afhænger en del af hesten, hvor den er henne i sin udvikling og dens psyke.

Men sådan beskrevet i grove træk, så vinder jeg hestens respekt ved at spille den gode leder. Ved at lytte til den, vise den at jeg lytter, forstå den, lære den at stole på at jeg kan tage de rigtige valg og beskytte den mod alle de farlige pumaer rundt om i det danske land. Se igennem fingre med de fejl den laver, altid støtte den og aldrig straffe. En sådan leder respektere enhver hest ;)

Der er jo heste, der kan lide at være dominerende* eller som er 'agressiv', som nogle ville sige - hvordan ville I tackle dette?

Sådan en har jeg haft! Jeg skød ham! Men det var så fordi han var syg, og ikke fordi han var dominant :P

Men altså. Hvordan jeg håndterede ham? Jeg var dominant i min adfærd, mere end jeg plejer. (At være dominant i adfærden er ikke á lig med at straffe hesten, skælde ud, eller lignende ting som jeg finder temmelig uacceptable).

Og så lavede jeg en nogle lederskabsøvelser. Men aldrig for meget, for så gik han ned. Han var temmelig svær at holde i perfekt balance - Hvis man var for dominant blev han depressiv og lukkede sig inde. Var man ikke dominant nok, blev han for dominant selv. Det var til sidst, da han begyndte at være syg, hvor balancen var meget svær at finde og endnu sværere at holde.

Inden han begyndte at blive syg, var den en del nemmere. Faktisk ret nemt ;) Der blev han aldrig depressiv (Måske fordi han ikke var det :P ). Men lukke sig inde kunne han.

Han er helt klart en hest der virkelig har fået givet mig et spark i den rigtige retning - I mere end en forstand.

Eller at vinde tilliden hos en meget ømtåelig hest?

Jeg ville gå langsomt frem. Huske altid at spørge hesten om lov, ikke bede den om for meget. I starten, bare fange dens interesse og få den til at ønske at være sammen med mig af egen fri vilje.

Afslappede heste, opmærksomme heste, "problem" heste - hvad ville I gøre?

Gøre hvad?

:-* Mvh. Theis & Den Perfekte Hest :-*
~ Dance with the Devil
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:56

Plastikhænder, whip-whops og gulerodskæppe, alt er tilladt. ;D

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Natacha
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 20:58

Nej, det gør hun ikke. ;)

Selvfølgelig skal man selv tælle til 10, hvis hesten er i panik.

Men nu kender jeg Nelli, og tro mig! Hvor der er chance for at overtage lederrollen, den griber hun, så derfor bliver man nødt til at være konsekvent, ellers bliver det meget hurtig en magt kamp man ikke kan styre.

0
0
Svar på denne tråd

Theis...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:02

Der er bare dømt debat på mine sygedage ;D

Meget god beskrivelse af dine handlinger. Dog også lidt komisk :P

Din tidligere hest sparkede dig (i den rigtige retning :P) og Theis bukker og danser.

Meeeget interessant samling ;D

Duke: Må jeg også invitere Monty med ;D?

Beritt: Nu kommer vi ind på noget jeg slet ikke kan tage stilling til, da jeg ikke kender din hest.

Jeg kan kun sige, at jeg går ind for ikke-voldelige metoder, og dermed slut. Du kender bedst selv din hest, og ved forhåbentlig også bedst selv, hvordan hun skal behandles :)

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Natacha
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:06

Tjaa, det gør vi vel nok. ;D

jeg går også ind for ikke voldige metoder (selvfølgelig).

Men der er bare situationer hvor det bliver svært at være ikke voldig. ;)

Det er jo et stort stærkt dyr, og heste er jo flokdyr, og flokdyr styre altid efter at være den højste i rangorden. ;)

0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:06

Hende damen som jeg rider på, skal man være ret hård i mod, før hun forstår det. Men efterhånden har jeg hendes respekt og tillid. :-)

Enten langer jeg ud ved hendes mule med en næve - rammer self. ikk eller et dask på halsen eller bagi, også en hård stemme.

Odin med Sasha
Jyl&Rikoh - Team Togtosser

0
0
Svar på denne tråd

Beritt...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:10

Og her kommer mennesker ind som rovdyr ;D Grr!

Odin: Med en næve :-/? Uha, den er jeg altså ikke glad for...

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Natacha
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:20

Vi er sku da også flok dyr! ;D

0
0
Svar på denne tråd

Duke..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:39

Du syntes det er forkerte at slå hesten, som du har kaldt det, jeg syntes det er forkert at gøre det på andre måder. Jeg er villig til at prøve andre, har også prøvet en del.

Mener når hesten ikke forstår det første og istedet bliver ved så syntes jeg det er mere end ok at give den et dask.

Det er ikke fordi Bine ikke føler sig tryg ved mig, eller vil væk selv om jeg en gang imellem dapper hende en. Hun følger mig som andre heste følger deres ejer. Så tvivler på at det giver bedre resultat at gøre det på mange andre måder.

Gør også som Odin, vil ikke kalde det at true, men dakser ud efter den uden at ramme.

//Stine

0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 21:43
Jeg har engang lavet sådan noget horsemanship med trøller.. :D Virkede meget fint :)

:-* Born to be wild :-*

Årets hest 2005 :D

Green day (y)
Trøller

0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 22:02

Natrucha - Næ er jeg heller ikk selv. Men jeg rammer bevidst ved siden af.

-

Jeg kunne aldrig nogensinde i hele mit liv finde på at hamre en næve ind i dyrets mule eller andre steder :-)

Odin med Sasha

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 22:38
Øh, altså, Føinix's (som var bange, og havde været mishandlet)tillid vandt jeg bare ved at være utrolig meget sammen med ham. Ikke skælde ud/tæve ham, En hel del tålmodighed og når han blev bange "hjalp" jeg ham med det han var bange for. Men nogle gange hvor han er bange bare for "at drille" så begynder jeg bare at grine, for det er altså de dummeste ting, fx. i dag, da jeg kom til at hoste mens vi red, så stak han af.. kunne altså ikke lade være med at grine! Hmm.. Så har jeg vel også lavet en masse øvelser hvor han skal stole på rytteren..

Fønix&Skiva

Nu også part på Sheeva!

Bedre kendt som Skiva?

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 22:49

Det kommer jo an på hvilken hest jeg har med at gøre ;) .. Er det en meget følsom hest, så hæver jeg bare stemmen, hvis den f.eks skraber.. Hvor imod hvis det er Danielle, jah.. Så har jeg lært hende Íkke at skrabe, bare fordi jeg går.. Det gjorde jeg således, at når jeg gik fra hende, gik jeg f.eks bag en balle halm, og når hun så begyndte at skrabe kastende jeg, eller nogle veninder en stirgle på røven af hedne ;D .. Efter en tre dage var hun over det - Og hun har aldrig gjort det siden :P ..

Jeg må da også indrømme, at hvis jeg trækker med en unghest, og den pludselig bider mig, SÅ slår jeg! Og der er jeg faktisk "unfair" at jeg slår lige på næsebenet ;) .. Ganske enkelt fordi, at så lærer hesten at det må den bare ikke! Og efter jeg gjorde det med en gammel hest har den aldrig bidt igen :P ..

Jeg slår gerne Danielle, hvis hun bider mig ;) .. Et øje for et øje - En tand for en tand ;)

:-D Line & Danielle :-D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Hvis en ko kunne grine, ville der så komme mælk ud af dens næse?

. B-) *Jeg holder øje med jer* B-)

0
0
Svar på denne tråd

Stine(Columbine):
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 23:10

"Hun følger mig som andre heste følger deres ejer."

- Hvilke ejere omtaler du her?

Duke
0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  30-11-2005 23:43

Ja 1-2 gange i ugen træner jeg horsemannship med min hest , og hver dag , vedligeholder vi respekt og tricks med klikkertræning :)

Det er noget der virker for mit vedkommende .. Kunne ikke komme til den nye da jeg fik hende hjem .. Hun er en Hoppe meget MEGET stort H ..

Men efter 2 gange med horsemannship kan jeg stort set alt med hende .. Vi var til stævne sidst , og skulle have hende i traileren da vi skulle hjem .. Selv render jeg rundt med krykker , så min far skulle altså læsse hende .. men nej .. Hun stod nu meget godt der midt i det hele .. Så jeg måtte smide krykkerne , går der hen og vupti , så stod hun i traileren .. Hun har knyttet sig meget efter det , og selv er jeg den eneste der kan komme til hende .. Min veninde som passer hende , kan ikk engang få hende ud af boksen .. Så nu må jeg snart have trænet lidt horsemannship med dem , for skal da rende rundt med krykkerne de næste par måneder .. Og se når jeg først er opereret får jeg svært ved at klare hende ..

Nu uden sin Lukas..
Til gengæld.....
Med den skønneste hoppe..
<3 Alis af Østerholm <3
0
0
Svar på denne tråd

Beritt...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 10:25

Hvordan vil du så forklare alle de asociale :P?

Odin: Selvom det er bevidst du rammer ved siden af, så ville jeg ikke bryde mig om at se det.

Sådan har jeg det :)

Jeg mener ikke, at man bliver nødt til at true hesten for at få den til at holde op. En bestemt mine og rigtige signaler virker meget mere end man tror.

Og som jeg nævnte før (hvor jeg sammenlignede det med et ægteskab); Jég ville aldrig glemme den dag min mand labbede mig én ;)

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 13:14

Line Larsen: Heh, kunne altser ikke lade vær med at grine. Det lød altser sjovt. Kunne lige forstille mig sårn en strlige flyve gennem stalden

Det er jo egentilg bagholdsangreb på heste! Er det nu også tilladt?

Jule hilsner fra
Stella Nova
...
Line & Stella vinker pænt farvel
..
.SoSToTeLoLLoLa
JUL JUL JUL!!
JUL JUL JUL!!
0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 13:30

Stella Nova: Tro mig! Det så også MEGET sjovt ud! Min hest gik helt i chok da der pludselig kom en strigle flyvende på røven af hende :P .. Hun prøvede så igen, og så turde hun ikke mere :D ..

Bagholdsangreb?! Måske lidt :P ..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 14:04
Line Larsen: Det lød så sjovt t jeg blev nød til at tegne det Sætter resultatet ind når jeg er færdig.

Jule hilsner fra
Stella Nova
...
Line & Stella vinker pænt farvel
..
.SoSToTeLoLLoLa
JUL JUL JUL!!
JUL JUL JUL!!
0
0
Svar på denne tråd

tra-la-la
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 15:59

Jeg er klart tilhænger af de ikke voldelige metoder. Men hvis det begynder at blive farligt, altså seriøst farligt, så kan jeg godt finde på at lappe en. En Haffer der står her skulle ha sadel på en dag. Jeg holder hende i træktovet, og ejeren skulle lige til at lægge sadlen på da hesten "rykkede" til siden og var ved at klemme ejeren op af en væg, mens den sparkede. Da blev jeg sur, jeg trak rimelig voldsomt i grimen, mens jeg gav den én på halsen, og råbte noget i stil med: "Kan du så holde op dit PISDYR!!" Hun har forsøgt et par gange siden, men vi har været mere klar, og så er det noget nemmere. Det skal lige siges at hesten hverken var bange, forskrækket eller noget andet. Den har ikke ondt i ryggen, og sadlen er heller ikke problemet. Vi er mennesker den kender og er tryg ved, de episoder vi har haft, er ren og skær hysteri fra Patrizia's side(hesten). Af andre "onde" ting jeg har gjordt, var der den ene gang min pony bed mig i armen da jeg spændte gjord.. Jeg bed simpelthen igen! Lige midt på mulen :P Hun blev så forskrækket og overrasket at hun aldrig har gjordt det siden! Det kan ikke anbefales hvis du ikke kan li at bide i bløde blæver-agtige ting, og ikke vil ha hår i munden..

- Dejligste -
Fanta og Arabiens Tamara
0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 18:36
Du får intet ud af at jeg nævner alle de personer jeg kender. Ved ikke med dig, men har hørt mange hvis hest følger dem her inde ;-) Men ved jo ikke om der er flere forskellige måder at følge efter på?

//Stine

0
0
Svar på denne tråd

Stine (Columbine)...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 18:55

Der er bagholdsangreb ;D

Line Larsen: >>Jeg slår gerne Danielle, hvis hun bider mig .. Et øje for et øje - En tand for en tand <<

-Hvad så med bid for bid ;D?

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 18:58

De kan følge med af lyst, uden tov, med vold og tvang ;)

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Duke..
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 19:16

Det er det jeg mener. Kan gå tur med hende uden noget på, og hun følger mig i hælene i skridt og trav (har aldrig prøvet med galop) ;-)

//Stine

0
0
Svar på denne tråd

Duke...
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 19:30

Du glemmer lige en anden måde; nogen skubber til bagi ;D LOL!

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

brumbrumbrum
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 20:03

Din holdning er din holdning - det har jeg ikk noget i mod.

Men jeg truer hende bestemt ikk mener jeg.

Odin med Sasha

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  01-12-2005 22:19

Natacha: Ja okay :P .. Jeg må indrømme jeg hellere gør som forklaret overfor, end at bide krikken :P

Stella: Tak . Den er flot!!! Og fed :P

0
0
Svar på denne tråd

Odin...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 15:13

Kald det hvad du vil.

Hver sin metode :)

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Natacha
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 19:21

Alle de asociale, må være personer, der helt fra lille af, er blevet afskåret fra at leve som flok dyr, så man simpelhen ikke aner, hvordan man skal regere mellem andre af ens art. ;D

0
0
Svar på denne tråd

Beritt...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 19:28

Jeg holder nu stadig på, at asocialitet skyldes andre folks særheder ;D *Gg*

Mvh Vegetacha B-)
-Og Fæhunden Freja.
0
0
Svar på denne tråd

Stine(Columbine):
Forfatter: 
Dato:  02-12-2005 22:23

Faldt lige over noget du havde skrevet. (Og ja, det gjorde ondt.)

"gerne trav hvis den bare ikke bukkede og prøvede at slippe væk fra mig."

- Hvorfor vil hun væk fra dig?

Duke
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider