Min mor kom hjem i går, og kiggede på mig og spurgte om jeg gerne ville have et til marsvin.
Hm joeh, hun siger altid "Ud med de dyr! De lugter, de sviner, de larmer, de... blahblah"
Så tænkte, hvad er hun ude på ?
Men var fordi min lillebrors dagplejer skulle af med deres marsvin og kaniner, og de havde altså et hunmarsvin som de ville give væk med bur og det hele!
- Så vi hørte dem lige idag, om de stadig ville af med det. Ork jo, de ville gerne af med hende!
Det var en pige, og de havde fået hende sidste jul og "Jamen den var ihvert fald voksen nu!"
Jamen godtså, vi smed hende ind bag i bilen - og jeg måtte så love datteren en ridetur på Chanell og at hun måtte komme og besøge ham, for hun ville alligevel ikke heeelt af med hende.
Nu er jeg så lige kommet hjem, har skiftet bur hos alle marsvinene og skilt dem alle ad - venter unger på mine to hunner i næste uge, uh er SÅ spændt!
Håber de føder på min fødselsdag *Gg*
Nå men så skulle jeg jo lige vise mit nye HUN marsvin til min lillesøster, og checke hendes negle osv.
- Et er, jeg opdagede lige noget... HUN har altså, I ved nok, kugler
Så HUN blev til den HAN... eller måske er det en, DEN?
- Og så hendes, hans, dens - ih, nu skal jeg lære at sige han om... Ham.
Men, hans, negle var bare vildt overgroede
Forkløerne sad helt krøllede og måtte få hjælp til at holde ham og klippe dem, stakkels lille Marsvin! Han har endda hvide kløer, er jo slet ikke svært at klippe ham, for han har også korte blodårer!
Han er også bare enorm, han må være noget cuy eller sådan noget, for han er stor! Men nu er min anden han da vist også lidt lille 
Men, "Pjuske" som han hed - han skal altså have et nyt navn, nogen foreslag?
Han er vildt flot! Han er sådan isabella henover ryggen, rigtig flot lys og gylden, og så sort/isabella broget i hovedet!
Nu skal jeg så bare af med mine to mus, æv. Men min mor kan VIRKELIG ikke fordrage dem! Så måtte gå med til at gå af med dem. Håber nogen er interesserede, de er altså vildt sjove og søde 
Men så idag havde vi også hovsmed, var Uffe's første gang. Og vi har jo frygtet lidt at han virkede lidt indfodet - der var intet at komme efter, phew. Men han prøvede at bukke, stejle og sparke ud med hele røven
Det min drengemand!
- Onkel Meti? Han viste lige hvordan man gør det pjat, stod totalt cool mens han fik 4 sko af, ordnet hove og 4 nye på igen. Udover når han stod og slikkede på min trøje og spiste æbler... Tossedyr!
Nu vil jeg så gerne byde åbent til;
KROGENS MINI ZOO!!!