|
|
| Hannoveransk næsebånd... |
| Forfatter:  |
Hopzen <33 |
| Dato:  |
29-11-2005 18:50 |
|
hej alle... og god (næsten) aften!  Jeg overvejer at købe et hannoveransk næsebånd til min pony (bare i dresuren) Da jeg har hørt at det skulle være lidt nemmere at holde dm hvis det er et hannoveransk næsebånd! Nogle gange kan hun nemlig godt finde på at løbe ret meget i galoppen og det er ret belastende... men er det rigtig at det er lidt nemmere at holde hestene med hannoveransk? eller er det det samme som dressur? Det er udelukkende til dressur da jeg springer med min krydstrense! Men hjælper det?
<3-min dejlige springer-<3 -
2-day -
2-morrow and... -
4-ever "Bugsy boy: jeg savner dig for vildt. jeg holdt virkelig meget af dig <3"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lålålå |
CelleMedMonse |
29-11-2005 18:54 |
|
Ved det ikke ! Har også selv overveget det meget, bare for at prøve noget nyt. Så ville da også gerne vide, hvilke erfaringer andre har med det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 45645645456 |
HGlarsen |
29-11-2005 19:04 |
|
Der er vidst mange dressur ryttere der rider med det, min søster rider med det på hendes dressurhest - fordi den går meget bedre med det! Jeg synts personligt de får nogle MEGA grimme hoveder, (det syntes min søster også) - men det er fuldstændig ligegyldigt hvis det hjælper og hvis hesten går bedre med hanoverransk!!
Pernille H. G. Larsen (Team AND) Yabadoo & Moonhaze Silver Spiral
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hmm. Svar! |
|
|
Det er jo noget der lukker snotten på dem Giver HGlarsen ret, de ser enormt grimme ud  Men jeg rider selv dressur med sådan et, udover jeg ikke synes det hæjælper på farten, så er min nu os' bedre gående med sådan et 
. Zazs . Livet er ikke Fucking andet end hvad du selv gør det til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123123123123 |
Hopzen <33 |
29-11-2005 19:18 |
|
okidoki... syns heller ikke selv at det er såå smukt at se på, men hvis det hjælper ville det jo være fint  hun tar bare bidet og løber og hun er ret så stærk så hun løber bare hvis hun for lyst og så er hun svær at holde...
2-day -
2-morrow and... -
4-ever "Bugsy boy: jeg savner dig for vildt. jeg holdt virkelig meget af dig <3"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hannoveransk.. |
|
|
Aner ikke hvad det gør, men sys de er så grimme så jeg aldrig ville sætte et på min hest-
Mvh. Sofie og Tøffeldyret Stolt dressur og distance rytter
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfh.sdf |
|
|
Hvis hun løber med dig hvorfor så ikke overveje et andet bid?
Medlem af farve humor klubben med Oliven Humor If you think i'm a bitch must you see you self! Et Team der funger <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123123123 |
Hopzen <33 |
29-11-2005 19:31 |
|
Team ceres...: Det har jeg skam også overvejet! Men jeg gider bare ikke at proppe alle mulige bid som er vildt skarpe i munden på hende.. så ville hellere høre om et hannoveransk hjælper!
2-day -
2-morrow and... -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan |
|
|
Hvordan ser et hannoveransk næsebånd ud? 
Cocktail Cocktail vil altid være i mit hjerte Fregna, det bedste der er sket<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123-cocktail-123 |
Hopzen <33 |
29-11-2005 19:44 |
|
det er et næsebånd der sidder længere nede... Er en nørd til at forklare så mon ikke der er nogen herinde der kan forklare det lidt bedre???
2-day -
2-morrow and... -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hannoveransk næsebånd. |
|
|
Der er mange der siger at hesten går bedre med det, ved ikke om det kan holde hesten tilbage? Har ikke redet med sådan et selv. Cocktail: Et næsebånd som sidder ret langt nede, lige over mulen. mener jeg, hehe.
Hilsen Sara og Dino Boy "Love is when someone you trust cuts a smile in your face"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede... |
|
|
 ^ Sådan et 
Hilsen Sara og Dino Boy "Love is when someone you trust cuts a smile in your face"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nååh.. ... |
|
|
Nååh.. Tak Cikorie 
Cocktail Cocktail vil altid være i mit hjerte Fregna, det bedste der er sket<3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Henry og dressurponyerne |
29-11-2005 20:43 |
|
-altså min veninde har prøvet det på sin pony som var vildt stærk fortil, det hjalp, men du kan vel prøve det, og se om det virker ?? -Det der med om de er grimme med det eller ej, på nogen kan det faktisk godt være pænt, Malle går med det, og sys han ser pæn ud med det... -men mange ser altså rimelig keglede ud med det haha...
Henry og Jannie Team vi synger dårligt og har farveløs humor med de billundske ponyer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123123123 |
Hopzen <33 |
29-11-2005 21:24 |
|
jah... jeg prøver at købe et, og så se om hun er nemmere at holde med det, for ellers må jeg jo bare skifte tilbage igen... men allesammen: tak for svarene... Og i må stadig gerne lige skrive jeres erfaringer med hannoveransk næsebånd, hvis i har lyst!
2-day -
2-morrow and... -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg... |
|
|
bruger det i dressuren på mine heste. Den ene af dem er ret stærk fortil, og han går MEGET bedre lige så snart han får et hannoveransk næsebånd på. Så det kan kun anbefales 
M.V.H Natasja
*** "Military Ridningens Formel 1" *** GINSBORG
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Prøv ad. Hvis din hest går bedre med det, kan du jo altid gøre det. Hvis det er fordi hun er svær at holde i galoppen, ville jeg foreslå dig at træne det, i stedet for bare at købe et nyt hovedtøj, da det er knæene der skal bremse hende og ikke næsebåndet. Hun kan jo også have en stor gang. Sådanne heste rider jeg også. Hvis det bare er noget, der skal trænes væk, så er det overflødigt Personligt ville jeg foretrække at træne det væk.
Mvh Vegetacha -Og Fæhunden Freja. "Til syvende og sidst er det et spørgsmål om inspiration"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123123123123 |
Hopzen <33 |
30-11-2005 20:33 |
|
hun har ikke specielt store skridt.. gangarter! hun er bare en meget, meget frisk pony så det ville være en stor hjælp med noget! Jeg synes det er ok at hun er frisk, men nogle gange kan det godt være svært!
2-day -
2-morrow and... -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De sidste 2 |
Beritt |
30-11-2005 20:45 |
|
Nelli går med hanoveransk næsebånd, hun er meget lettere, og der er en betydelig forskel. 
Rikke + Farinelli for altid! Holder sammen i tykt og tyndt! Min hjemmeside: tør du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hopzen <33 |
|
|
Hvis hun går friskt fremad må du øve dig med halve parader  Hvis dette ikke virker, ville jeg måske søge lidt hjælp hos nogle mere erfarne ryttere, der kan hjælpe dig bedre end vi kan ved at give dig råd på skærmen. (Du kan også prøve på det store HN under "Træning", hvis du vil have flere gode råd her). Jeg går meget ind for, at man skal arbejde sig frem til målet - ikke bare smække noget nyt udstyr på hesten, så den ikke kan løbe som den vil  Bruger du halve parader i din træning?
Mvh Vegetacha -Og Fæhunden Freja. "Til syvende og sidst er det et spørgsmål om inspiration"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
Beritt |
30-11-2005 20:53 |
|
Jaah, så natur ligt som muligt.  Ja, det ville jeg også sige, men her er der virkelig en grund. Mange heste føler så "kvalt" med almindelig næsebånd, da de lukker, så hesten har en betydelig mindre kæbedrift, derfor hiver de en del mere i rytteren, end hvis man propper et hanoveransk næsebånd på. Så det er lige så meget for hestens skyld, som for rytteren, da det jo også bliver 1000 gange mere behageligt for den. 
Rikke + Farinelli for altid! Holder sammen i tykt og tyndt! Min hjemmeside: tør du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Beritt... |
|
|
Så mødes vi igen  Men jeg har det også sådan, at hvis det er den almindelige trenses næsebånd der klemmer - så tag det af og prøv hesten, før du investerer dyre domme i et andet, der måske kan irritere hesten endnu mere. Det er selvfølgelig heller ikke rart som rytter ikke at kunne styre sin hest fordi den løber, men det skal trænes væk, hvis det ikke er næsebåndet der generer. Men hvis jeg var en hest, og næsebåndet generede, ville jeg ikke kun løbe, men give tegn til, at jeg havde ondt (Totalt heste-kommunikator ).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Natacha |
Beritt |
30-11-2005 21:01 |
|
Uhh ja mødes igen.  Ja, men så vidt jeg er orinteret, giver du faktisk hesten en bjørntjeneste.  Biddet ligger temmelig tungt i munden uden næsebånd, og kan støde på kindtænderne, når du rider, der ved kan du få endnu mere modstand. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|