Først - Stop med at ride på hende, mens der ikke er andre i nærheden!
Få dig en underviser - En god en! Din hest bukker (Måske) Fordi hun ikke har respekt for dig! Det skal hun få! (Jeg gider ikke remse ALT det ned - Spørg din underviser)
Det undrer mig faktisk meget, at ingen har sagt det muligvis kunne være pga. smerter? Få det tjekket! Det nytter jo ikke noget hvis du straffer hesten fordi den fortæller dig, den har ondt 
Og - Slap af! Vil du vide hvad det er der sker når du bliver sur:
Din hest bukker, og du skriger (Højst sandsynligt) af den! Hvis krikken så har ondt, bliver den bare mere "hidsig" og prøver at flygte fra dig, fordi du jo skælder hende ud - Hun går faktisk i panik!
Tro mig, jeg kender alt til det der.. I starten da jeg red Danielle løb hun altid i skoven, og jeg blev sur, og rev hende i munden, og råbte og skreg.. Efterhånden lærte jeg, at jo mere hidsig jeg blev, jo hurtigere løb hesten
.. Så i stedet prøvede jeg noget HELT andet - Jeg slippede gangste enkelt tøjlerne, klemte med lårene, og sagde rooolig,, Og hun slappede straks af (Dog travede hun stadig pænt hurtigt) I stedet tog jeg så fat i tøjlerne, og gik blidt til bidet til hende, bøjede hende, og snakkede til hende - Wups! Nu kan jeg styre hende udelukkende med lårene 
Når du vil gå til bidet på din hest, siger du den bukker? Når den bukker ignorerer du den gangske enkelt, når den stopper rider du så videre (Til bidet på den) Og sådan bliver du ved
..
Men få undervisning! Gør ikke sådan nogle ting uden der er en mere erfaring rytter til at hjælpe.. Det kan faktisk blive livsfarligt - Og lige nu har din hest faktisk det vi så fint kalder for en uvane.