Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Vil i ikk nok hjælpe mig? PLEASE
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 16:38

Kære Ænder vil i ik nok hjælpe mig hvis så kommer det her

Jeg har så lige været ude at ride på min pony Toscha men jeg har sådan en kort lunte da jeg så rider prøver jeg på at arbejde hende ned jeg kan bare aldrig men så kommer jeg sårn til at tænke på min ridelærer bare kan sætte sig op så går hun der det irretere mig så meget men så da vi galoppere laver hun selvfølgelig et bukke spring bliver rasende og hvad gør hun så ja så laver hun et mere og så er jeg bare så sur at jeg hopper af og bare står og græder så kommer spørgsmålet her HVAD SKAL JEG GØRE Hader det virkelig bare det er ikke bare idag nej det er næsten hver dag ARGHHH HADER HENDE BARE SÅ MEGET Hjlp mig vil i ikke nok jeg mener det virkeligt seriøst ja jeg tuder af det for bliver bare så rasende.

Håber i kan hjælpe mig.

QnuZz....

Hende med de lidt skøRe Ponyer ;)

Team Toss Rykker til ;)

Fra dressurrytter til springrytter :)

Hamster sang hør den

Min Hp BESØG

Mig og Team Ceres Hp BESØG

0
0
Svar på denne tråd

Fantastiske Fantacy
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 16:44
slap af. prøve at vænne dig til bare at slappe af og starte på en frisk.

Amanda og Fantacy
- Nu uden Honey

jeg er lederen,
jeg bestemmer hvornår det går løs................
NU, går det løs.
0
0
Svar på denne tråd

123123123123
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 16:45

er det irreterende at hun ikke vil gå til biddet eller at hun bukker?

Hvis det er det med at gå til bidet så få noget mere undervisning...

Og hvis hun bukker så læg benet lidt til hende, og bliv ved hvis hun bukker igen... bare ikke lad hende vinde... min ponz kan selv finde på at bukke ind imellem, men så lægger jeg benet lidt (ikke psarker) til hende, og bliver ved til hun ikke gør det mere... ellers så få noget undervisning og sørg din ridelærer hvad Han/hende syns du skal gøre?

<3-min dejlige springer-<3

• 2-day
  • 2-morrow and...
  • 4-ever

"Bugsy boy: jeg savner dig for vildt. jeg holdt virkelig meget af dig <3"

0
0
Svar på denne tråd

Hopzen <33
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 16:51

Jeg for undervisning på elevhest på rideskole og så for jeg hjemme undervisning jeg kan bare ikke lægge benende til bliver så vred at jeg bare ikke kan gøre noget (sidder stagdig og surmuler)

TheNobody:

Jamen jeg har tit startet på en frisk det hjælper bare ikke

QnuZz....

Team Toss Rykker til ;)

Hamster sang hør den

Min Hp BESØG

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:01

PRøv at tælle til ti... grunden til at du ikke kan få hende ned er måske fordi at du er så irriteret, hvis du først bliver sur, så bliver hesten oppustet, også går det helt galt...

LAtino jeg har bukker også, men jeg skælder han ud ved at sparke han hårdt med benene, gør han det igen, så lader jeg ham bukke færdig OGSÅ hammer jeg ham en gang hårdt med benene (vil lige sige jeg ik bruger sporer)

--> Knuz fra Miig <--

-

Intet er umuligt for den der har viljen i hjertet

-

Love Soleil`s Monarch, og Latino 4-ever

0
0
Svar på denne tråd

Soleil`s Monarch
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:05
Vil da prøve det Tak :)

QnuZz....

Team Toss Rykker til ;)

Hamster sang hør den

Min Hp BESØG

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:15

Lær at styre dit temprement. Ganske enkelt. Du indrømmer selv du har nemt ved at blive hidsig, og det hjælper dig bestemt ikke. Lær at have tålmodighed... Og ja, det kan altså godt tillæres :)

Så vil du være nået et langt stykke, og du vil helt sikkert have nemmere ved at klare tingene og lære nye ting senere hen :)

:-* Mvh. Theis & Den Perfekte Hest :-*
~ Dance with the Devil
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:19

Det med at få den til at knække nakken er der nok ingen herinde der kan hjælpe dig med, få noget mere undervisning. Hehe

Min pony bukkede meget lige da jeg fik ham, nok for at prøve mig af vil jeg tro. Jeg gir dig ret i at det er satens irriterende, og det er rigtig dumt hvis hesten gør det til en vane!

Hvis min pony bukker hjælper det ikke at lægge benet til den, så sparker den bare ud efter det og bukker endnu vildere! Det eneste der hjælper på ham er at slå ham på halsen, råbe "NEJ" med dyb stemme, stoppe op og klappe ham på halsen når han er stoppet og så ellers bare ride videre påny.

Nu bukker han næsten ikke mere...

Hilsen Sara og Dino Boy
"Love is when someone you trust cuts a smile in your face"
0
0
Svar på denne tråd

Jordbær med mælk???
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:22

Kan kun sige at du burde hidse dig ned. Og noget andet: Når du skriver et indlæg vil du så ikke godt sætte punktum og komma, for ellers er det ikke til at læse ;)

Mvh. Ditte
Medlem af 20.000 klubber
Og konstateret sindssyg B)
0
0
Svar på denne tråd

Team Toss...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:25
Så prøv at lade hver med at blive hidsig... og så læg benet lidt til hende, til hun stopper... for hvis du vil have det skal blive bedre skal du også gøre noget for det andet end at blive hidsig på hesten... og så få noget mere undervisning!

<3-min dejlige springer-<3

• 2-day
  • 2-morrow and...
  • 4-ever

"Bugsy boy: jeg savner dig for vildt. jeg holdt virkelig meget af dig <3"

0
0
Svar på denne tråd

Slap af-..--
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 17:28
Slap af når du rider, og lad være med at hidse dig op. Bare fortsæt. Lav halve parade og øvelser så hun ikke keder sig.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

0
0
Svar på denne tråd

Cathrine
Forfatter: 
Dato:  26-11-2005 23:43
Det hjælper hvertilfald ikke at hade hesten :)

Cathrine var det navn de kunne li´ ! (:

Har i et problem med det ?

0
0
Svar på denne tråd

*en overskrift*
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 00:09

Først - Stop med at ride på hende, mens der ikke er andre i nærheden!

Få dig en underviser - En god en! Din hest bukker (Måske) Fordi hun ikke har respekt for dig! Det skal hun få! (Jeg gider ikke remse ALT det ned - Spørg din underviser)

Det undrer mig faktisk meget, at ingen har sagt det muligvis kunne være pga. smerter? Få det tjekket! Det nytter jo ikke noget hvis du straffer hesten fordi den fortæller dig, den har ondt ;)

Og - Slap af! Vil du vide hvad det er der sker når du bliver sur:

Din hest bukker, og du skriger (Højst sandsynligt) af den! Hvis krikken så har ondt, bliver den bare mere "hidsig" og prøver at flygte fra dig, fordi du jo skælder hende ud - Hun går faktisk i panik!

Tro mig, jeg kender alt til det der.. I starten da jeg red Danielle løb hun altid i skoven, og jeg blev sur, og rev hende i munden, og råbte og skreg.. Efterhånden lærte jeg, at jo mere hidsig jeg blev, jo hurtigere løb hesten ;) .. Så i stedet prøvede jeg noget HELT andet - Jeg slippede gangste enkelt tøjlerne, klemte med lårene, og sagde rooolig,, Og hun slappede straks af (Dog travede hun stadig pænt hurtigt) I stedet tog jeg så fat i tøjlerne, og gik blidt til bidet til hende, bøjede hende, og snakkede til hende - Wups! Nu kan jeg styre hende udelukkende med lårene ;)

Når du vil gå til bidet på din hest, siger du den bukker? Når den bukker ignorerer du den gangske enkelt, når den stopper rider du så videre (Til bidet på den) Og sådan bliver du ved ;) ..

Men få undervisning! Gør ikke sådan nogle ting uden der er en mere erfaring rytter til at hjælpe.. Det kan faktisk blive livsfarligt - Og lige nu har din hest faktisk det vi så fint kalder for en uvane.

:-D Line & Danielle :-D
Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren?
Hvis en ko kunne grine, ville der så komme mælk ud af dens næse?

. B-) *Jeg holder øje med jer* B-)

0
0
Svar på denne tråd

as.knsdf
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 10:14

**LÆS DETTE**

Jeg rider tit ¨på Toscha =) (deejlig pony nogle gange) Men sidste gang jeg red på hende faldt jeg af :[ Hun bukkede med mig ..

Forstår Team Toss

Medlem af farve humor klubben med Oliven Humor
If you think i'm a bitch must you see you self!
Et Team der funger <3

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 16:13

Jeg får flip..

Jeg er også selv en fuld af hidsighed..

Jeg er bar en dør til at slappe af, og har jeg en pisk i hånden har jeg ingen følelser :( Men det er jeg kommet over, og heldigvis har jeg ALDRIG fået slået en hest med min pisk pga. hidsighed, godt jeg kun tænkte det.

Jeg er ovre det næsten, nu..

Mvh.
Olaa'en.

Formand for Stener/sten klubben! ;D
0
0
Svar på denne tråd

fdhghkjhhfjh
Forfatter: 
Dato:  27-11-2005 19:12

Tak for alle rådende

Line Larsen. : Hun har ikke ondt nogle steder har fået det tjekket og for skam undervisning og min mor eller far er ALTID hjemme når jeg rider...

QnuZz....

Team Toss Rykker til ;)

Hamster sang hør den

Min Hp BESØG

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider