|
|
| Sadler, hovedtøjer, gamascher m.m.... |
| Forfatter:  |
Sandra |
| Dato:  |
17-05-2002 18:42 |
|
Hejsa!
Hvilket mærke sadel, hovedtøjer, stævneskab, gamascher, underlag, ridestøvler, stævnejakker m.m. bruger i???
Alle mine springsadler er Stübben og så har jeg nogle Stübben og Kieffer dressursadler og jeg har ligeledes Stübben og Kieffer hovedtøjer og 2 Stübben kandarhovedtøjer.
Jeg har et blåt Böckmann stævneskab. Mine læderridestøvler er Königs og mine stævnejakker er Pikeur. De fleste af mine underlag er Eskadron, men jeg har også en 3-4 Stübben underlag... Jeg bruger også Eskadron gamascher og klokker og til dressur bruger jeg nogle andre gamascher men jeg kan ikke lige huske mærket...
En af mine veninder synes at Stübben sadler er dårlig, men jeg selv har aldirg haft problemer med dem! Hun siger også at hun synes at Königs læderridestøvler er dårlige...
Hvad synes i???
Knus Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Sadler, hovedtøjer, gamascher m.m.... |
*Stina (Rocky)* |
17-05-2002 19:06 |
|
Haarjza!!
Jeg har en wintec dressur sadel, og har aldrig fortrudt at jeg har købt den, den er virkelig lækker!!
Mit hovbedtøj er bare et hovedtøj
Har intet stævneskab, jooo, men d er af træ og et min far har lavet
Eskadron gamacher
Underlag, er forskelligt....
Mine ridestøvler er et eller andet underligt men godt mærke !!
Øhh... Kan ik huske mærket på min stævnejakke men den er ski'e lækker!!
Knuz Stina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Katrine & Silva |
17-05-2002 19:09 |
|
Aner det saku ikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
MarieLK |
17-05-2002 19:10 |
|
Min sadel er en wintec dressur sadel (har ikke brug for en springsadel, da jeg ejer en dressurhest)
Mit hovedtøj er Lemetex og det er kanon godt
Mine underlag er eskadron og stübben
Mine gamacher er eskadron
Mit stævneskab er hjemmelavet
Stübben sadler er vældig gode, men det er en smagssag om man kan lide dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Line_H |
17-05-2002 20:00 |
|
Halløj!
Hmm, min sadel er en wintec (islænder)..(dejlig, men elendige gjordstropper)
Hovedtøj..øhm..et eller andet tysk *GG* Men biddet er et tredelt KK-bid!
Aner ikke hva mit underlag er for noget...(men det virker sq meget godt..)
Mine ridestøvler er de der korte "Oliver"...så har jeg All-rider (tror jeg) ridebukser, en Pikeur ridevest og mountain horse jakke...Dejlige ting  )
Jah..det var vidst de "vigtigste" ting...
-Line
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sine |
17-05-2002 20:21 |
|
Tjah, går ikke så meget op i mærker, så sadlerne var bare dem, der passede hestene  Regner med at købe en Wintec dressur eller en Griffin Haflinger inden længe, da jeg har ambitioner om ikke at få ondt i bagen af at ride mere..
Ridebukserne er Equi-Comfort, støvlerne Ride´n Run & Shires samt Mountain Horse-termo.
Gamascherne er af samme mærke som min gjord, men kan ikke lige huske hvilket ( render ud og tjekker senere ). God kvalitet for resten !
-Sine, som aldrig var, er eller bliver et mærkedyr !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nancie |
17-05-2002 20:30 |
|
Undskyld jeg komentere dette, men jeg synes det her indlæg virker som om du bare vil blære dig med alle dine fine og dyre mærker.........synes jeg....
Foresten kan du også bruge søge funktionen og få flere svar da dette spørgsmålet har været stilt en anden gang.
Det er ikke for at virke sur eller led det var bare min opfattelse af indlæget.
-Nancie
...---Og jeg aner ikke helt hvad jeg har af mærke tingeltangel...det tænker jeg ikke så meget over...virker det og passer det og er i god kvalitet kan mærket være ligemeget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Tillepigen* |
17-05-2002 20:38 |
|
Godt skrevet Nancie. Du har fulkommen ret.
-Tillepigen:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille med Joy! |
17-05-2002 21:22 |
|
Øm..Jeg elsker stubben udstyr !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sanne |
17-05-2002 21:28 |
|
Hejsa !
Har to dressur sadler. En Stübben Tristan Lux, og en Windsor Elite. Har også en springsadel, en Stübben.
Af hovedtøjer, har jeg 2 Stübben trenser, 2 Stübben kandarer, Et springhovedtøj (Et tysk mærke)
Plejer at ride med Bandager på alle 4 ben (på mine egne) men har da også en hel masse gamascher  Eskadron springgamascherne, både for og bag i flere forskellige farver. Og de bløde Eskadron gamascher + klokker.
Dækkenerne er af forskellige mærker, stævnejakken er Pikeur, stævneskabet er et stort et hvor der er plads til 5 sadler, og 10 hovedtøjer m.m. (hvis nogen så hingstekåring i fjernsynet, er det noget i stil med det Linnea Erricson viste  ) Det er så hele familiens.
Det var vist det......
Mange Knus Sanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Madsen |
17-05-2002 21:32 |
|
Heyza!!:-P
Dressursadel= Lemetex Husar
Springsadel= Stübben
Hovedtøj= Kieffer
Hovedtøj= Hmmm... Et med krydsnæsebånd fra Hööks..
Spring gamacher= Øhhh, dem kan jeg ikke liige huske hvad hedder....
Spring gamacher= Eskadron
Underlag= Eskadron og mange andre...
Har engang haft nogle Eskadron klokker, men det var dengang jeg havde Bambi, og dem har jeg så senere foræret væk... (Bambi= Min tidligere hest.. Hun blev solgt i juli sidste år..)
Hilsen Madsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*ZuperZødeZejeZia* |
17-05-2002 21:42 |
|
Jeg har:
Min dressur sadel: Witec "Isabell Werth"
Min spring sadel: Kieffer München
Nando's hovedtøj: Det hedder Silverline det er en efterligning af det Kieffer hovedtøj med guldkanter
Tarzan's hovedtøjer: Normal: Det er et Hubertus hovedtøj! Stævne: Aner ikke mærket!
High Way's Boy's: Normal: Stübben Stævne: Kieffer hovedtøjet med guldkanter
Jeg har mange flotte underlag uden mærke: Stævne: hvid: ET eller andet underlag med tysker kant Creme: Eskadron "læder look"!
Mine ridestøvler: Cavallo "Weltmeister"
Gamascher: de fleste er Eskadron og så er de andre uden mærke!
Jeg synes at Stübben Skandica og Avalon er dårlige sadler men Siegfried er MEGA god!
Og Königs- er noget billigt lort! (efter min mening)
Nancie- Der er da også mange der laver indlæg om deres Ponyer og hvadfor nogle ponyer du/jeg/i har! Og det er da ikke for at blære sig! Så Sandras indlæg behøver da ikke at betyde at hun blærer sig!
Altså... vil du sige hvis JEG lavede et indlæg om mine ponyer, at jeg så blærede mig? Eller hvis DU lavede et om Malik?
KramZ Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Smile* |
17-05-2002 21:46 |
|
Jeg aner det virkelig ikke.
men mit hovedtøj er Hubertus.
det er ikke min sadel... Og alt det andet er heller ikke mit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
17-05-2002 21:48 |
|
Hm.... det eneste jeg kan sige er at min ridehjelm er fra Wembley, og mine støvler er fra Mouintain Horse med ståltå, mine leggins er... hm.. hvad var det nu det hed?
*HeH* i fik meget ud af mit svar ikk?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
HeidiZ |
17-05-2002 22:32 |
|
Går ikke så meget op i mærkerne, kun når det drejer sig om sadler. Syntes det er vigtigere at have en ordentlig hest også koste penge på god undervisning. For man bliver jo ikke en dygtig rytter bare fordi man har et par pikur ridebusker, Kyra Kyrkelund Jakke og Stübben underlag. Næ, nej, der skal sørme god undervisnig også den rette hest. Så må det andet komme hen af vejen. Mange rytter tror vidst af de er top rytter og klar til VM, hvis de ridder i Pikur busker og har eskradron gamascher.
Men, jeg vil give folk ret i, at man skal altså have en ordentlig saddle, det nytter nok ikke noget at ride rundt i en saddle (fuld monteret) til 999kr fra Harald Nyborg, men bare behøves altså heller ikke at have en til hverken 5 eller 10.000kr..
Bare min mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
17-05-2002 22:36 |
|
Enig med HeidiZ!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
18-05-2002 09:23 |
|
Alle mine sadler er Stüben læder sadler (jeg har 14-15 sadler, fordelt til 5 heste, dvs. 2-3 sadler til hver.)
Mine Ridestøvler (er af læder) er den nye model med Snøre og lynlås bagpå. (jeg tror nok mærket er Cavello)
Alle mine gemacher er Eskradron gemacher.
Mine hovedtøjer er Kiffer, trenser.
Jeg har en masse spring hovedtøjer osv, osv.
Ellers er mine mærker på mit udstryr sådan set (næsten) de samme som Sandras.
Men desuden syndes jeg også at det er et blære indlæg.
HeidiZ: Jeg køber nu ikke lige selv eks. Ridebukkser til 250 kr, så fortræker jeg et godt mærke hvor ridebukkserne er virkelig gode, og de holder i lang tid. Jeg køber selv ridebukkser til 1700 og de er virkelig fantastiske gode. Men der for behøver man selvfølig ikke at KUN købe de dyre mærker. Jeg ville ALDRIG kunne finde på at mobbe nogle for de de ikke havde udtyr af de dyre mærker...!!!! (havd andre kan finde på)
*Mig*...(Tanja)*G* 
- Som ikke kan lide sådan nogle indlæg, hvor man skal "blære" sig med sine mærker på sit udtyr, jeg kan IKKE se hvorfor det er så fedt at "kæfte" op om sit dyre udstyr...?????. (jeg svare ikke på sådan et indlæg igen.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Nancie |
18-05-2002 12:17 |
|
Jeg tænker bare på om en der kun havde Harald Nyborg udstyr ville lave sådan et indlæg her?
Og fortælle hvilke mærker hun brugte-altså ting fra Harald Nyborg. For det tror jeg næpe........
Og personligt synes jeg ikke man kan samenligne en hest med mærkeudstyr. Synes da selv der er meget forskel på de to ting.
Og en ukendt blandings hest til 2000kr kan gå hen og blive 40000kr eller mere hver hvis man finder ud af dens evner og det bliver 'udnyttet' og den går hen og bliver en kanon super hest.
En Harald Nyborg sadel kan jo ikke gå hen og blive bedre og mere værd.
Penge og dyre raceheste er altså ikke altid det eneste der er noget værd.
-Nancie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
18-05-2002 12:36 |
|
Rigtigt nok, Nancie!
Kender en der købte en hest til 5.000 kr, som INGEN ting kunne, og nu er den flere hundrede tussinde kr, hver.
Men det kræver jo også at man har mod til at træne en hest op. Hvis man vil køber man jo en dyre hest, men en man selv kan lære en masse af fordi den er så god...!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
18-05-2002 13:31 |
|
ENIG ENIG ENIG ENIG med Nancie!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
18-05-2002 13:49 |
|
Enig me' Nancie og Heste-Ida..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sanne |
18-05-2002 16:02 |
|
Enig med HeidiZ, men jeg mener nu at en god sadel er MEGET vigtig ! Både for hest og rytter. Den skal selvfølgelig passe 100 % til hesten, men også til rytteren.
Bare min mening.
KnuSanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
18-05-2002 17:51 |
|
Enig med Sanne, men en god sadel er et vidt begreb. For nogle kan en Harald Nyborgsadel måske være helt perfekt at sidde i, og passe til hestens ryg. Det kommer ikke altid an på mærket. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harald Nyborg ! |
HeidiZ |
18-05-2002 21:48 |
|
En harald nyborg saddle er absolute ikke en god sadel (Kan man overhovedet kalde det en sadel?) og den er absolute ikke god for hestens ryg. Den går meget hurtig i stykker. Vil våge og påstå at hvis man taber den på staldgangen knækker bommen. Jeg vil aldrig lægge sådan en sadel på min hest, never!
Selvfølgelig kan man ikke sammenligne en sadel også en hest. Det var heller ikke det jeg mente. Kender faktisk nogle stykker som har givet meget små summer for deres hestew, som nu er mange penge værd.
Det jeg mener er, at det er jo ikke nok at have et par mærke bukser, hvis man ikke kan ride, det bliver man jo ikke ligefrem en bedre rytter af. Der skal sørme træning til, og træning er jo ikke gratis. Spå hvorfor kunne folk ikke nøjes med at købe "ikke mærke" ridebusker, også i stedet bruge pengene på prof. undervisning. Det kommer man da længere med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
KNA |
18-05-2002 21:48 |
|
Jeg synes nu også man skal passe på med at generellisere mærkerne.
Og også priser på hestene. Min hest er vel ikke nogen decideret ordentlig hest til en ordentlig pris. Men derfor er han altså god nok alligevel. *det meste af tiden*
-+-KNA.
http://geocities.com/juwely_D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
18-05-2002 21:55 |
|
Ok, HeidiZ, en rigtig Harald Nyborg sadel er vist ret skod, men hæhæ, med udtrykket 'Harald-Nyborg-Sadel mente jeg bare en billigere eller mindre kendt sadel! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sandra |
18-05-2002 23:16 |
|
Det her er IKKE et blære indlæg!!!
Jeg skrev fordi en af mine veninder forleden sagde til mig at Stübben og Königs efter hendes mening er noget LORT!!! Jeg ville bare have jeres mening!!! Jeg skrev lidt mere af mit udstyr ned for at hører jeres menig af det! Og for at hører hvad i bruger!
Jeg synes da det er mere blæret at skrivve som "MIG...(Tanja) *G*" Hun skrev at alle hendes sadler er Stübben og at hun har 14-15 og at det er 2-3 sadler pr. hest! Jeg har 2 sadler pr. hest, 1 dressursadel og 1 springsadel (nogen af hestene bruger dog sammen springsadel)
Hvis i synes dette er et blære indlæg er der ikke 10 der behøver at skrive det! Jeg kan godt nøjes med at læse det en gang!
Det er heller ikke fedt at blive betegnet som en der blære sig! Det er mine forældre der køber udstyr til mig og mine heste. Mine forældre kunne ALDRIG finde på at købe en sadel fra Höks (tror jeg ikke  ) Vi er måske lidt "mærkemennnesker" fordi vi har råd til det, men hvis vi syntes at Stübben og Kieffer var noget lort at ride i og ikke var gode til vores heste ville vi ikke købe det! Fordi nogen mærker er dyre er vel fordi mange køber det, og det gør de vel kun fordi de synes det er godt at ride i og ligger godt på deres heste/ponyer!?!? Jeg kender ingen der køber en Stübben sadel pg.a. navnet! De køber den fordi de godt kan lide den og fordi den ligger godt på hesten!
En af mine ponyer (Beauty) har en Windsor dressursadel da hverken en Stübben eller Kieffer ligger godt på Beauty! Som springsadel en Wintec sadel og det er igen fordi at hverken en Kieffer eller Stübben ligger godt på Beauty... Mine forældre køber ikke en Kieffer eller Stübben sadel til mine heste/ponyer fordi de gerne vil have at jeg rider i der mærke, men fordi de er gode til dem!!! Vi har aldrig haft problemer med de sadler og er derfor villige til at betale hvad de koster!
Jeg er ikke sur...-jo måske er jeg lidt sur, fordi jeg synes ikke det er fedt at folk siger jeg blære mig! Hvis jeg i stedet havde skrevet at mine heste og ponyer hver havde 10 Stübben sadler og at mine heste + ponyer tilsammen havde en værdi til 500 mio. så måtte i sige at jeg blærede mig, men det skrev jeg ikke!
Jeg gider ikke at være uvenner med nogen herinde! Men hvis i har set at én har skrevet at hun synes jeg blære mig kan i andre så ikke bare lade være at skrive noget??? Jeg synes at ligegyldigt hvad man skriver så får man at vide at enten så skal man skrive mail til personen og ikke bruge plads på det inde på Hyggeforum, eller også får man at vide at man blære sig eller også for man at vide at man skal trykke 20 gange på Ældre Indlæg for så kommer der noget som minder lidt om det man selv har spurgt om... Jeg mener bare med dette at næsten ligegyldigt hvad man skriver så er der altid nogen der bliver sure over det!
Hvis der er nogen som har noget at sige til mig kan i så ikke bare skrive til min mail???
Jeg har fået ny mail: sandra_reiter_steffensen@hotmail.com (uden l til sidst)  Jeg havde ikke været inde på den anden i en måned....så den virker ikke mere!
Knus Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Dixie* |
19-05-2002 11:40 |
|
Sy's ikke det er et blæreindlæg... i hvert fald ikke efter jeg har læst det sidste her som Sandra har skrevet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sanne |
19-05-2002 11:56 |
|
Nu er jeg jo Sandra's søster, og jeg ved at hun ALDRIG ville lave et sådant indlæg for at blærer sig....
Og der må jo være en grund til at f.eks. Stübben er så populært et mærke...Det ville det nok ikke være hvis det var noget lort....(eller hvad?)
KnuSanne !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nancie |
19-05-2002 17:54 |
|
Jeg mener heller ikke at du blære dig på den måde.
Jeg opfattede bare dette indlæg som om vi alle skulle vide at du havde en masse dyrt udstyr-det er jo ikke hvem som helst der har råd til de mærker.
Jeg købte en gang en sadel brugt med et mærke som ingen havde hørt om. Den er slidt og grim og jeg har solgt den videre nu. Men hold op den sadel sad godt på mange heste. Og du sad også selv hamrende godt i den.
Lædret var blødt og beghageligt. Så mærket er ikke alt.
Nu har jeg en købt brugt Hubertus dressursadel. Da jeg ikke har så mange penge køber jeg kun hvad jeg lige har råd til så det kan løbe rundt med mine udgifter.
Og ja Harald Nyborg sadler er dårlige. Min veninde byttede sin sadel efter en måned og allerede efter 2 måneder med den nye Nyborg sadel kunne man se den blev slidt og grim osv. Men den sad nu altså meget godt på ponyen. men læderets kvalitet var ringt.
Og jeg skrev også jeg ikke var sur, men det var bare min opfattelse af dit indlæg.
og søge funktionen er altså ikke noget hvor du skal bladre i ældre indlæg overhovedet. Det er jo derfor det hedder en søgefunktion:-)
Men så fik vi det på det rene. Og jeg tror da du ikke er en blærerøv;-)
-nancie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Katrine & Silva |
19-05-2002 19:14 |
|
Det er også mest MIG...Tanja*SS*!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
19-05-2002 19:42 |
|
Ok, det var ikk et 'blære-indlæg'!
Når man skriver:(eks.) *bla-blaBLAAA* masse Kieffersadler, læderstøvler, blabla! kan det have TO betydninger! Enten fordi man vil blære sig med det, hvilket er det første der slår kling for mig! Eller også er det af en anden grund, hvilket det så var! For man kan da ikke lade være med at fortælle hvad man har, bare fordi det kan opfattes blæret! Så undskyld hvad jeg skrev! *LoL*
Mig....Tanja, skriver vel heller ikke så meget mere blæret, selvom det lyder lige lovlig vildt med 14-15 sadler......
Men én ting synes jeg var lidt... for meget....:
>>Jeg køber nu ikke lige selv eks. Ridebukkser til >>250 kr, så fortræker jeg et godt mærke hvor >>ridebukkserne er virkelig gode, og de holder i lang >>tid. Jeg køber selv ridebukkser til 1700 og de er >>virkelig fantastiske gode
Jeg må da indrømme at jeg køber nogle ridebukser til 250 kr..... Man kan sagtens få nogle gode nogle til den pris!! Og hvis det er noget på tilbud kan man altså også godt få nogle med læderbag!!
Mine ridebukser virker altså fint, de er selvfølgelig lidt slidte, men de holder sq til jeg er for stor til dem.....
DET synes jeg -undskyld mig- virker blæret......
Jeg vil altså ikke bruge 1700 kr. på alle mine ridebukser....?
Det er da fedt at få nogle til den pris, men da ikke dem alle sammen, er det ikke vildt, eller er det bare mig der køber det nede i den billigere ende?....
:P*Heste-Ida*:P
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
19-05-2002 19:44 |
|
Hm... den der ked-af-det smiley skulle ikke have været der!! Kom til at sætte nogle tegn sammen, der gav en smiley! *ups*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nancie |
20-05-2002 11:20 |
|
Hehe...jeg er genbruger af det meste.
Mine ridebukser koster heller ikke ret meget og jeg har kun ét par som er købt fra ny af. Resten er købt brugte. I hele min ridekariere har jeg kun haft tre par ridestøvler. Og de er alle smadret efter jeg har brugt dem-jeg køber kun nye når de slet ikke kan bruges mere. Dem jeg har nu er det ingen for i og det er et kæmpe lang hul ved snuden så der render vand ind.
***Feeed***
-Nancie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
20-05-2002 20:25 |
|
Virkelig.
2-3 sadler til 1 hest, mener i selv at det er meget???
Tænk på 5 heste 14-15 sadler, er ikke så meget til 5 heste.
Eller skal man så sige: Jeg har 5 heste og 5 heste, ja ja en dressur sadel til hver?? Jeg har til nogle af mine heste 1 Spring sadel, og en dressur sadel, eller til en anden en dressur sadel og en kobineret, og en anden måske en spring, en dressur, og en til spring.
SÅ HELT ÆRLIGT!
Efter Sandra skrev det, ville i ikke blive uvenner med hende, og så var i nød til at være DYBT uskylidige og så skulle i hænge skylden ud på en (eller bare dig Heste-ida) det syndes jeg er for meget.
hvis jeg havde sagt at mine heste havde 2-3 sadler hver, havde det ikke lydt som meget, men først når jeg ligger det sammen. SÅ STYR JER. Min familie er som Sandra beskriver sin opover: Vi er nok mere til mærke vare, og jeg køber desuden heler ikke selv mine sadler.
Jeg syndes nogle gange at det er MEGET barnligt at bedøme folk her inde på det de skriver, prøv at tænk på at i slet ikke kender dem, sådan i virkeligheden, privat.
Tanja, den uuuuskyldige:{-(
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
20-05-2002 20:28 |
|
Undskyld jeg skrev noget surt. Men jeg kunne ikke lige følge KNA´s gode råd, om at læse det meeeeget godt igenem før jeg trygede på: SEND!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
20-05-2002 21:23 |
|
Ja tak, for jeg 'hænger ikke skylden på nogle andre'!
Jeg skriver bare hvad JEG synes!
Og jeg synes altså det er meget at bruge på et par ridebukser, BASTA! *miiiiiin mening*
....og så er jeg for øvrigt ikke den eneste der siger noget om dig, nej jeg er ej! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
21-05-2002 08:31 |
|
Uhha, da da da daaa, er du så ikke det??
Jeg er SÅ ligeglad så du ved det. Det er ikke DIT problem om jeg for ridebukkser til de priser!!!! Og hvis mine forældre køber noget af >>ORDENLIGT KVALITET<< Er der ikkke noget at gøre ved det!- BASTA!
OG desuden hvis min familie har råd til at købe noget af en virkelig god kvaliatet fordi vi IKKE er fatige så er det sQ da KLART at de ikke køber ridebukkser til mig, for 250 kr. Så køber de dem (og alt andet udstyr/ting) til hvad det koster.- SLUT!
Desuden er der også flere meninger om dig HESTE-IDA:-o
Ps. Jeg ønsker ikke at blive uvenner med dig såå...Skal vi ikke blive gode venner...vi kender jo ikke henanden?? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 09:02 |
|
Hvis du gerne vil være gode venner med mig, så lad være med at flip ud på mig!
Prøv lige at læs det jeg lige har skrevet:
>>Jeg skriver bare hvad JEG synes!
Og JEG synes altså det er meget at bruge på et par ridebukser, BASTA! *miiiiiiin mening*
Det er der altså ikke noget ondt i! Det betyder jo ikke at det er noget med dig, men hvis jeg ser et par ridebukser i en butik til 2000 kr. så tænker jeg altså at det er godt nok meget at give for et par ridebukser -uanset om det ikke er mit problem eller ej hvad folk køber, så har jeg altså OGSÅ en mening-
Jeg sagde bare hvad jeg mente, og jeg prøvede da i det mindste at skrive det på en ordentlig måde!
Fred.....?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 09:07 |
|
.....og desuden kan man altså godt få ridebukser af 'ordentlig kvalitet' selvom de ikke er så dyre, det lyder som om at det er noget bras alt det man går og køber til under 1000 kr.! Dem jeg har er f.eks. rigtig lækre, og de har da holdt i langt over et år (i hvert fald to af dem), så dem er der ikke noget i vejen med!! Syz bare lige jeg ville sige det!
:P;);D:);):DB)8)  ;);D:);):DB)8)
...stadig fred..?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Mig*...(Tanja) *G* |
21-05-2002 12:13 |
|
Skrive det på en ordenlig måde???????? Sikke noget V***!
Du laver 1000 af dem her: 
Du siger MIN mening- BASTA!
Du VIL bare have RET hva´? Men det for du så....:
Heste-ida du har såååååååå meget "ret"...det siger vi da bare..!:-@
Fred? Venner? Skændes "aldrig" mere? Okay?
Så skaber vi jo heler ikke en dårlig stemning her inde. - For de andres skyld!
Hvor gammel er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 16:05 |
|
Hvad mener du med 'ret'??
Det har da ikke noget med 'ret' at gøre hvor mange penge man vil bruge på ridebukser? Og jeg har altså kun lavet én af den her:
Og ja, jeg synes altså det er en ordentlig måde at skrive det på! Hvordan vil du ellers have at jeg skal skrive det? Jeg har altså også lov til at være her, og lov til at sige hvad JEG JEG JEG mener! Man behøver da ikke at blive sur på andre der har en anden mening...?
Ok, JEG synes det er meget for et par bukser, DU synes ikke det er meget! Det er jo en smagssag!
Så er den vist heller ikke længere!
...og jeg er 13 år, hvorfor? Hvor gammel er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Nancie |
21-05-2002 16:44 |
|
Min famillie er ikke FATTIG tak.
JEG er bare selvstændig og betaler mine EGNE ting.
Får JEG får nemlig dårlig samvitighed over at mine forældre som betaler rigeligt i forvejen for min skyld også skal bruge deres penge på at behage mig.
Men sådan er folk jo forskelige. jeg kan få dårlig samvittighed bare ved at låne 2kr af en ven eller at få en anden til at muge ud hos min hest.
Og ens forældre kan jo ikke blive ved med at betale en i hoved og røv, så du kan ligeså godt være forberedt på det. Og jeg går ligesom Heste-Ida med reklamer og jeg bruger dem på hesten, udgifter, gaver, en masse småting og i sidste ende til mig selv.
Så at være en selvstædig(snart 15-årig:-)) er ikke ensbetydet med at have en fattig familie.Tak.
-Nancie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 17:02 |
|
Fuldstændig enig med dig, Nancie!(y)
Mine forældre betaler min mad, de vasker mit tøj, jeg bor i et hus de betaler, osv......
Så alt det andet betaler jeg for det meste selv!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
21-05-2002 18:38 |
|
Du har jo heler ingen heste, heste-ida...så HVAD er >>ALT andet betaler jeg selv<????????????
Jeg betaler skam meget selv, men vi er rige, ikke lige som,altså....vi er rige og betaler det det koster, for at få en MEGET god, lækker, sadel (eks) som der ingen problemer er med.
>>Osv<< jaaa, osv,. det er vel også en hest???????
Heste-ida: Slaaaaaaaaaaap dog af! Du skriver det bare som om at du vil have "RET", virker som arig skab. desuden kunne du jo, så bare holde det inde i dig selv hvis du syndes det er >>spild af penge<< at købe ridebukkser for den pris...for når du lige fram "råber højt" om det, lekker du selv op til et godt, gammeldags skænderrig!!(n)
Jeg sprurgte om hvor gammmel du var fordi, at det KUNNE jo være, at vi kunne skifte EMNE, evt.? For jeg gider bare ikke at diskutere det her...mere!
-Tanja, som ikke bliver VED med denne diskut. Så hvorfor ikke bare >>STOPE<< nu Heste-ida? Jeg stoper nu. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
21-05-2002 18:40 |
|
Er 14 år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 19:24 |
|
Lad venligst være med at rak ned på folk der ikke har det samme som dig! Jeg har sq også mange ting at bruge penge på, fordi jeg ikke har hest, betyder det altså ikke at jeg aldrig sidder oven på en, ikke har brug for ridetøj/strigler/undervisning osv.!
Jeg har OVERHOVEDET ikke nævnt at jeg synes >>det er spild af penge<< at bruge 1700 på et par bukser! Jeg siger at jeg synes det er meget at give for dem
F A T T E T?
>>Heste-ida: Slaaap dog af! Du skriver det bare som om at du vil have "RET", virker som arig skab.
for når du lige fram "råber højt" om det, lekker du selv op til et godt, gammeldags skænderrig!!<<
Hvad vil jeg have ret i? Gider du venligst svare mig på det?
Nårh ja, det er vel mig der lægger op til et skænderi, du er sååå uskyldig! Så kan jeg da sige til dig at du selv kan SLAPPE AF!
Det var da helt utroligt som du rakker ned på folk der måske ikke får alt hvad de peger på. Fordi jeg ikke køber ridebukser til 2000 kr, fordi jeg ikke har hest, det er som om det ikke er godt nok!
Og ja, nu er jeg sq sur! For det kan du ikke tilade dig!
Og hvis du mener jeg bare kunne holde inde i mig selv at JEEEEEEEEG synes det er meget for et par bukser, kunne du jo lige så godt holde inde i dig selv hvad dine bukser koster?
Men ok, jeg er også lige glad med hvad du bruger på dine bukser, JEG synes bare det er meget for dem!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 19:30 |
|
....men kan vi ikke bare lade det ligge nu, og komme frem til at jeg syz det er meget, det synes du ikke?
Peace....?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Pernille |
21-05-2002 19:43 |
|
Jeg ved ikke om dette indlæg er et blære indlæg - men det lyder bare lidt vildt alle mine springe sadler er stübben og så har jeg nogle kifer sadler det lyder lidt som om når ja stubben er da ikke dyrt for os og heller ikke kiffer så der fopr har jeg da bare lidt stubben sadler og kiffer sadler.-.måske lidt blæret.
Jeg har selv bandager/gemacher/uld bandager ret seje helt lysse gule aldrig brugt endnu/ skridtetæpper/så får jeg mig en dressur sadel som har været kanon dyr fra ny af over 13- 15000 kr er ikke sikker/ og den er bare super og den er skide lækker at ride i/ mit trense er faktisk noget lodt og der forskal jeg have mig et nyt et.
Jeg bryder mig ikke om at ride i noget lordt og slet ikke sadeler jeg siger ikke at det skal være mærke sadle men den skal sku ligge orndligt på hesten og være dejlig at sede i.
Den jeg nok får er pisse god den er med dyb sæde lnagegjordstropper og er sådan noget okselæder mener jeg!!!og den er bare lækker.....!!!!!!
Og jeg hare da meget meget andet som underlag osv strigler og alverdens ting men behøver vil ikke at skrive at man har læderfedt/hoveolie/ osv...den kan da vel være lige meget,.
*Heste- ida* jeg er ikke sikker på at jeg har læst dit indlæg orndligt igennem men vertifald ikke alle dem der har skrevet men et par ridebukser til 250 er da ikke dyre de er da faktisk skide billigt..!!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
21-05-2002 20:34 |
|
Pernille:
Nej-nej, 250 kr. for et par ridebukser er bestemt ikke dyrt!!
Jeg skrev at 2000 kr. var meget!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Sandra |
21-05-2002 20:49 |
|
Hejsa...
Det var IKKE et blære indlæg!!!
1 af mine heste og 2 af ponyerne har deres egen springsadel og dressursadel. Så har jeg ca. 4 dressursadler som de andre heste/ponyer deles om og ca. 3 dressursadler som de deles om... Så jeg synes det er meget at have 2-3 sadler pr. hest/pony!!!
Når sadlerne sagtens kan bruges på flere heste synes jeg ikke at hver hest/pony behøver at have egen spring- og dressursadel... Men nu skal jeg ikke kunne sige om Tanjas heste/ponyer kan bruge de samme sadler...?!
Det ved jeg fx. fra de 3 af mine at de andre sadler bare ikke passer dem!
Ligesom Tanjas forældre har mine forældre også mange penge og har derfor råd til at købe Stübben m.m. Jeg har også redet i den nye Hubertus (kan ikke lige huske hvad den hedder mere...jubilæum...eller sådan noget:) )
Den synes jeg også er rigtig god at ride i!!!
Tanja: Jeg skrev ikke "Vi er meget rige og betaler det det koster for en meget dyr lækker sadel" Jeg skrev at vi gerne vil betale det fx. en Stübben sadel koster da vi aldrig har haft problemer med dem og VI godt kan lide at ride i dem og at de ligger godt på vores heste/ponyer! Hvis vi ikke havde ret mange penge ville vi nok købe noget andet end Stübben og Kieffer! Vi går efter at vi rider godt i sadlerne og at de ligger godt på vores heste/ponyer!
Jeg skrev bare dette indlæg for at hører om der var mange der ikke kan lide Stübben sadler og Königs læderridestøvler fordi min veninde sagde at der ikke var særlig mange der kunne lide dem, men det mente jeg at der er...
Det var ikke meningen at der skulle komme en stor diskution ud af det og at nogle skulle blive uvenner!!!
Jeg håber ikke at der er nogen der er sure på mig, for det var ikke det der var meningen!!! -jeg kunne nok godt have skrevet noget andet...men det gjorde jeg ikke og det er der jo ikke noget at gøre ved nu...!
Tanja: Jeg tror/håber ikke at dem herinde har sagt "det" fordi de ikke vil være uvenner med mig! Hvis de synes der er noget "irriternede ved mig" så håber jeg de siger det til mig, så jeg kan gøre det anderledes! Og det med "mærkevare" Stübben og Kieffer er nogle dyrer mærker, MEN vi køber det somsagt KUN fordi vi kan li' at ride i dem og fordi de ligger godt på vores heste og vi har somsagt heller aldrig haft problemer med dem! Jeg håber IKKE vi er uvenner over dette!!!
Jeg håber IKKE at jeg er blevet uvenner med nogen pg.a. dette "åndsvage" indlæg!!!
Mange Hilsner fra Sandra
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
22-05-2002 11:13 |
|
HELT FINT Sandra!
Du er god til at forklare ting, og nu kan jeg se hvad "menigen" med indlæget var. Så jeg vil da ikke blive uvenner med dig:-)
Hvor mange ponyer/heste har du?
Mine sadler passer faktisk kun hver enklte hest (untagen to af mine ponyer kan passe samme sadler) men ellers er vi nød til at købe til hver enklte hest.
Du er ikke uvenner med mig:-)
Heste-ida: Vi er venner, og jeg er ikke sur på dig:-)
Så er alt vel i orden??
Hilsen Tanja 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
22-05-2002 20:50 |