Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Tynd pony..fed mad?
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 14:32

Hej

Jeg har en dejlig connemara pony, men den bliver ved med at være tynd.

Der var en overgang hvor han stod på et meget stresset sted, og hvor han ikke ville æde - der fik han også orm i en overgang, som vi så fik behandlet.

I denne periode blev han så (ikke så mærkeligt) meget tynd.

Der er nu gået over et år - han er flyttet til en dejlig gård, han er rigtig glad, æder alt det mad vi propper i ham, har ingen orm, dyrelægen har tjekket ham for alt muligt adskillige gange.

Men han bliver ved med meget let at blive tynd. Han kan aldrig blive i rigtig god stand som han har været tidligere.

Nu har han startet flere jagter, hvilket selvfølgelig tag på ham, men før det var han hellere ikke rigtig tyk.

Nu er jagtsæsonen slut, og vi har besluttet at give ham en periode med stille og rolig ridning.

Men jeg ville høre om havde nogle gode råd til hvordan vi kan fede ham op?

Han er altid fuld af energi og glæde, og æder på livet løs.

Han får mad 2-3 gange dagligt, 2 kg hesteguf pr gang. Derudover får han masser af hø. Vi putter olie i hans mad og lidt b-ekspress, men han er desværre ikke så glad for det, så der skal ikke får meget i. (han er dog lidt kræsen). Han får også gulerødder.

Han har gået på græs helt ind til nu, hvor de er kommet på jordfold. I sommers blev han han næsten slet ikke redet, åd bare hele dagen, men han blev heller aldrig helt fed der..

Nogle gode fede-op tips??

Anne Sofie

0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 16:42

Ude på gården hvor min pony står, er der 2 plage, der også var rigtig tynde, og de tog slet ikke på. De fik mad 2 gange om dagen, altså korn morgen og aften, og så wrap/halm på folden (de går i løsdrift). Nu får de mad 3 gange om dagen, og ikke ligeså meget, for de fik for meget før, så de kunne slet ikke forbruge alt det der var i maden. Så hellere give en masse hø/wrap, men selvfølig også korn, og det er en god idé med olie, som du jo allerede bruger).

Måske bruger din for meget energi på at holde varmen? (Har den dækken på? og er det varmt nok?).

Mange hilsner fra Carina

(y) ~Team Jessen~ (y)

0
0
Svar på denne tråd

Man kan faktisk..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 18:28

give en hest så meget at den taber sig..

Din hest kan ikke omsætte alt det foder den får, 6 kilo kraftfoder om dagen er alt for meget..

Du bør få lagt en ordenlig foderplan..

0
0
Svar på denne tråd

For meget foder..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 19:41

HVis jeg var dig ville jeg få lavet en prof. foder plan.

Mvh. Sofie og Tøffeldyret
Stolt dressur og distance rytter

0
0
Svar på denne tråd

Bumme lum
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 19:44

Min er os meget meget tynd, og har aligevel alt for meget energi, så vi giver hende noget fra brogården der hedder safe and sound og salvana mülsi 2000 som begge er meget fedne der udover for hun olie og ekstra hø+ hendes alm foder. men husk at tjekke dens tænder det kan godt være fordi den har tandspiser at den ikk optager maden ordenligt.

Ellers kan man give dem melasse blandet med knust majs det feder os rigtig godt.

Julie og Luna
;-) Vi kan hva vi vil ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Majsflager.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2005 21:37
Majsflager. Det hjalp på min.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 18:31

... med slopper fra Pavo foder?

0
0
Svar på denne tråd

Hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 19:00

Byg er virkelig godt - hvis det altså ikke er til en pony, hvor det går i benene. ;)

Ellers en masse olie - det er godt og udover at det feder, giver det også en flot pels.. ;D

...ooOoo..
...ooO Mvh. Selma Ooo...
...ooO Dressurryttere er springrytttere Ooo...
...ooO der ikke tør springe ;) Ooo...
...ooOoo...

Smuk allround 1'er sælges !

0
0
Svar på denne tråd

Hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  14-11-2005 19:00

Byg er virkelig godt - hvis det altså ikke er til en pony, hvor det går i benene. ;)

Ellers en masse olie - det er godt og udover at det feder, giver det også en flot pels.. ;D

...ooOoo..
...ooO Mvh. Selma Ooo...
...ooO Dressurryttere er springrytttere Ooo...
...ooO der ikke tør springe ;) Ooo...
...ooOoo...

Smuk allround 1'er sælges !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider